1517670979260.mp3
2.56M
🌷از نشاط تا عشق
💫 راهی ساده برای لذت بردن از نماز و مناجات
🎙 استاد پناهیان
https://eitaa.com/zandahlm1357
⁉️سوال:👇👇👇
🔰رجعت چه لزومي داره مگه معاد براي برقراري عدالت کفايت نمي کنه؟ چرا آدم هاي خوبي که مردن و به عالم برتر رفتن براي باید دوباره برگردن این دنیا؟
✅✍️پاسخ:
✅آدم های خوب را به زور در رجعت باز نمی گردانند و آنها با میل خودشان به دنیا باز می گردند.
امام صادق(ع) فرمودند: هنگامی که ایشان قیام نمایند، مأمورین الهی (فرشتگان) در قبر با افراد مؤمن تماس می گیرند و به آنها می گویند: ای بنده خدا مولایت ظهورکرده است، اگر می خواهی که به او بپیوندی، اختیار داری و چنانچه بخواهی در نعمتهای الهی متنعم بمانی، باز هم آزاد هستی.
و روشن است انسان هایی که شیفته حق هستند و یک عمر در خدمت آن بودند، علاقه دارند برای اقامه حق کمک نمایند.
کما اینکه در این بستر خود آنها نیز چیزهای جدیدی به دست می آوردند و به کمالات بیشتری می رسند و اینکه بدانیم کمالات بی انتها هستند و مدام می توان در آن به درجه بالاتری رسید، مطلب مهمی است.
مثلا مومنان بسیاری با مرگ طبیعی از دنیا رفته اند که در رجعت می توانند افتخار شهادت را هم کسب کنند.
و از منظر کفار نیز اگر چه قیامت وجود دارد، اما اقامه حق در همین دنیا نیز سبب می شود که عدالت در رجعت نیز تعقیب شود.
#اعتقادی
پاسخ به شبهات ، شایعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
⁉️ سوال:👇👇👇
🔰آيا جنياني که اسلام آورده اند احکامشان مانند انسان هاست؟
مثلا نماز مي خوانند يا خمس مي دهند ؟!
✅✍️پاسخ:
✅در این که جنیان مکلف به تکالیفی هستند و می توانند خدا را عبادت کنند شکی نیست «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» [ذاریات56]
قرآن کریم از زبان خود جنیان میگوید که آنها نیز مانند انسانها به گروههای مؤمن و کافر تقسیم میشوند: «و اینکه در میان ما، افرادى صالح و افرادى غیر صالحاند و ما گروههاى متفاوتى هستیم»! [جن 11]
اما درباره این که آیا احکام آنها چگونه است و آیا مانند ما نماز می خوانند یا نه اطلاع دقیقی نداریم و در روایات این بحث عنوان نشده است.
#اعتقادی
پاسخ به شبهات ، شایعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
⁉️سوال:👇👇👇
🔰چرا قرآن با همه کتاب ها تفاوت دارد و هيچکس نمي تواند مانندش را بياورد در حالی که وقتي به آن نگاه مي کنيم در ظاهر از کلمات عادي در آن استفاده شده و چيز عجيب و غريبي نيست؟
✅✍️پاسخ:
✅طبق ظاهر قرآن و بدون داشتن اطلاعات پيرامون ادبيات عرب نمي توان قضاوتي در مورد آن داشت و تشخيص اعجاز قرآن براي ما بدون کسب علم مشکل است.
ديگر کتب هاي آسماني تورات و انجيل هستند در حالي که محتوا و معارف قرآن کريم با تورات و انجيل متفاوت است و اصلاً با آن دو قابل مقايسه نيست، براي نمونه به چند مورد اشاره مي کنم:
الف) (ونَزَّلنا عَلَيکَ الکِتـبَ تِبيـنـًا لِکُلِّ شَىء)(1)
آن چه از زمينه هاى گوناگون فکرى، اعتقادى، بينش هاى بنيادى، نظام هاى رفتارى فردى، اجتماعى، مادّى، معنوى، دنيايى، آخرتى و... در تکامل فرد و جامعه نقش داشته، در قرآن بيان شده و معارف آن، با فطرت و سرشت مشترک انسان ها هماهنگ است; بدين جهت از فراگيرى و جامعيت خاصى برخوردار بوده و همگانى، هميشگى و همه جايى است.(2)
ب) اصول معارف و مفاهيم قرآن، بر پايه عقل و منطق مشترک و همگانى انسان استوار است و اساس تعاليم اسلام بر مدار جهل ستيزى و عقل انگيزى،(3) تقليدزدايى و تحقيق پرورى،(4) پندارسوزى و دانش سازى،(5) مى چرخد.(6)
ج) قرآن، با نگرشى واقع بينانه به حقيقت وجود انسان و منطبق بر فطرت او (و بدور از افراط و تفريط) اهداف زندگى او را در يک طبقه بندى منظمِ مقدماتى، متوسط، عالى و نهايى، سامان و انتظام مى بخشد که تمام استعدادهاى ذاتى او پرورش يافته، خاستگاه هاى وجودى او به شيوه اى معتدل و هماهنگ ارضا گردد، بر همين اساس، دنياپرستى و دل سپردگى به آن را مورد نکوهش قرار داده(7) و دنياگريزى و سرکوب تمايلات طبيعى و مادّى را مطرود مى داند.(8)
د) قرآن، از اختلاف و تناقض پيراسته است، در حالى که تورات و انجيل نه تنها، هيچ يک از اين ويژگى ها را ندارند، بلکه محتواى آن دو آميخته با خرافات و نسبت هاى ناروا به پيامبران الهى است.
و مهمتر اينکه قرآن مورد تحريف قرار نمي گيرد .
📚منابع:
1. نحل، آيه 89.
2. ر.ک: محمدباقر سعيدى روشن، علوم قرآن، ص 113 ـ 126.
3. آل عمران، آيه 164; يونس، آيه 100.
4. مائده، آيه 104; نحل، آيه 43.
5. انعام، آيه 116; مجادله، آيه 11.
6. همان.
7. عنکبوت، آيه 64.
8. اعراف، آيه 32; همان.
#قرآن_حدیث
پاسخ به شبهات ، شایعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
6. شفای بیماران
الف. امام صادق(ع) میفرماید: مالک اشتر نزد امام على(ع) رفت و سلام کرد. امام پاسخش را داد و فرمود: «چطور در این ساعت، نزدم آمدی؟!».
گفت: دوستى و عشقت اى امیر مؤمنان!
فرمود: «دم در، کسى را دیدى؟».
گفت: بلى، چهار نفر را دیدم.
مالک به همراه امام به دم در رفته و آنجا بیمارانی را دیدند که به نابینایی، جذام، فلج و برص مبتلا بودند.
حضرت فرمود: اینجا چه کار میکنید؟ گفتند: به خاطر بیماریمان! حضرت برگشت و بقچهاى را باز کرد و در آن بستهای چرمى را در آورده و از درون آن ن
یز کاغذى بیرون آورد و برایشان خواند. تمامشان شفا یافته، برخاسته و رفتند».[9]
ب. عبد الواحد بن زید میگوید: به حجّ رفته و در حال طواف بودم که کنار رکن یمانى، دو زن را دیدم که یکى به دیگرى میگفت: نه، به حق کسى که به جانشینی انتخاب شد و کسى که به مساوات حکم میکرد و عادلانه قضاوت مینمود، همسر فاطمه زکیّه، رضیّه و مرضیّه، اینگونه نبود.
از آن زن پرسیدم: او کیست؟!
گفت: او امیر مؤمنان على بن ابیطالب، علم اعلام و باب احکام و تقسیمکننده بهشت و جهنّم و ربّانى این امت است.
گفتم: او را از کجا میشناسى؟
گفت: چگونه نشناسمش با آنکه پدرم در صفین در کنار او شهید شد. هنگامی که ایشان از صفین برگشت. به خانهمان آمد و به مادرم فرمود: اى مادر یتیمان! حالت چگونه است؟
مادر گفت: خوب است.
آنگاه مادرم، من و این خواهرم را نزدش آورد. من آبله داشتم و بینایی چشمانم را از دست داده بودم. امام با دیدن من آهى کشید و فرمود:
ما ان تاوّهت من شیء رزیت به
کما تاوّهت للاطفال فی الصغر
قد مات والدهم من کان یکفلهم
فی النائبات و فی الاسفار و الحضر
«براى هیچ مصیبتى به اندازه مصیبت کودکان خردسالی آه نکشیدم که پدری را از دست دادند که در مشکلات، حضور در خانه و نیز در مسافرتها سرپرست آنان بود».
سپس حضرت دست مبارکش را بر صورتم کشید و همان هنگام، چشمهایم باز شدند. به خدا سوگند! اکنون من میتوانم شتر رمیده را در شب تاریک ببینم و این به برکت آنحضرت بود که درود خدا بر او و خاندانش باد.[10]
[9]. ابن حمزه طوسى، الثاقب فی المناقب، ص 204، قم، انصاریان، چاپ سوم، 1419ق؛ قطب راوندى، سعید بن عبدالله بن حسین، الخرائج و الجرائح، ج 1، ص 196، قم، مدرسة الإمام المهدی(عج)، چاپ اوّل، 1409ق.
[10]. الخرائج و الجرائح، ج 2، ص 543 – 544؛ عماد الدین طبری، محمد بن ابى القاسم، بشارة المصطفى لشیعة المرتضى، ص 71، نجف، المکتبة الحیدریة، چاپ دوم، 1383ق؛ عماد الدین طبرى، حسن بن على، مناقب الطاهرین، ج 2، ص 526 – 527، تهران، سازمان چاپ و انتشارات، چاپ اوّل،
https://eitaa.com/zandahlm1357
✍رسول خدا (ص) فرمودند :
هر کس اراده کند، اسرافیل را در هیبتش و میکائیل را در رتبه اش و جبرئیل را در جلالتش و حضرت آدم را در علمش و نوح را در خشیتش و ابراهیم را در دوستیش و یعقوب را در حُزنش و یوسف را در جمالش و موسی را در مناجاتش و ایوب را در صبرش و یحیی را در زهدش و عیسی را در عبادتش و یونس را در ورعش و حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) را در حَسَب و خُلقش تماشا کند، به علی بن ابی طالب (علیه السلام) نگاه کند. براستی خداوند در او نود خصلت از صفات انبیاء را جمع کرده است که در غیر او جمع نفرموده است.
📚ینابیع المودة ؛ جلد ۲ ، باب ۵۶ .
☆ مَنْ كُنْتُ مَوْلاه ، فَهذا عَلِي مَوْلاه ☆
💠: 🌷
https://eitaa.com/zandahlm1357
5_6066752974749696112.mp3
3.23M
❤️ عید غدیر عید امامت و ولایت مبارک
🎤🎤 حامد جلیلی
💠 ساقی کوثر
🌺 #عید_غدیر
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
✍
آيا حجاب دست و پاي ما را مي بندد و جلوي آزادي ما را مي گيرد ؟ آيا حجاب محدوديت است يا مصونيت مي آورد ؟
ما بايد آزادي را تعريف کنيم . اگر منظور از آزادي ، آزادي غرايز ، اميال و خواسته ها است ، بله حجاب مانع آزادي است . اگر من دلم خواست به هر کسي نگاه کنم ، با هرکسي ارتباط داشته باشم ، هرچه دلم خواست aبخورم ، هر جوري دلم خواست در جامعه برخورد کنم ، اين نوع آزادي را حتي کساني که خودشان مروج آزادي هستند و در منشور سازمان الملل هستند اين حرف را نمي زنند واين نوع آزادي را قبول ندارند . يعني در همان جامعه هم اگر کسي مشروب بخورد و در خيابان عربده بکشد جلوي او را مي گيرند . اگر شيشه ي مغازه را بشکند جلوي او را ميگيرند . اگر بخواهد از شما سلب آزادي بکند جلوي او را مي گيرند . آزادي ، آزادي غرايز و اميال نيست . آزادي اين نيست که هر جوري بخواهيم برخورد کنيم . آزادي به اين معنا است که انسان در محدوده ي خودش آزاد باشد ولي سلب آزادي از ديگران نکند و زحمت براي ديگران ايجاد نکند . در روايات داريم که چند چيز اگر در زندگي انسان نباشد زندگي انسان بهم مي ريزد . از معصوم روايت داريم که اگر در انسان چند ويژگي نباشد زندگي اش بهم مي ريزد . يکي سلامتي است . يکي امنيت است . يکي غناي مالي و پولداري است و ثروت داشتن در زندگي است . يکي ديگر آزادي است . دين به دنبال آزادي انسان است . دين آمده که انسان را از اسارت و زنجيرها نجات بدهد . بت پرستي يک جور اسارت و زنجير است . قرآن اشاره دارد که پيامبر اکرم مبعوث شد که شما را از آتش فساد نجات بدهد . از غل و زنجير شما را نجات داد . پس آزادي يعني اينکه انسان در خواسته هاي خودش مشروط به اينکه سلب آزادي از ديگران نکند مجاز است فعاليت بکند . من جلوي اگر جلوي بيان شما را بگيرم اين سلب آزادي است . من اگر جلوي فعاليت کاري شما را بگيرم اين سلب آزادي است . حجاب نه تنها با آزادي منافات ندارد بلکه عين آزادي است . اسلام مي گويد شما با حجاب خودتان باعث زحمت ديگران نشويد . که اين جوان به دنبال شما بيفتد و شهوتراني کند . و شما آزادي او را سلب مي کنيد . شما با ظاهر خودتان باعث بهم ريختن جامعه اسلامي نشويد . جامعه ي اسلامي يک وجه دروني و يک وجه بيروني دارد . وجه ي بيروني آن بايد وجه اسلامي داشته باشد . شماکه بدحجاب بيرون مي آيي عفاف عمومي را بهم مي ريزي . در واقع شما داريد از يک چهره ي ديني و اسلامي در جامعه جلوگيري مي کنيد . حجاب نه تنها با آزادي منافاتي ندارد بلکه به شکلي رعايت آزادي ديگران است .
از بیانات حجت الاسلام رفیعی
"https://eitaa.com/zandahlm1357
‼️بعضیا میگن:
حجاب باعث افزایش التهاب و حریص تر شدن مردان میشه...!
✅ بد نیست بدونیم تو فصل زمستان که پوشش زنها بیشتر میشه، آمار تجاوزات در کشورهای غربی کاهش پیدا میکنه! این یعنی پوشش کامل زنان مساوی است با کاهش التهاب و عدم تحریک مردان...
✅ التهاب و حرص زمانی رخ میده که چیز مورد علاقه انسان رو بهش نشون بدن بعد منع اش کنن! اگه درب گاوصندوقی رو نیمه باز بذارن هر کسی تحریک میشه تا فضولی کنه ولی اگه بسته باشه چی....
اتفاقا بدحجاب مثل گاوصندوق نیمه بازه و باعث افزایش حرص و التهاب میشه نمونه اش آمار تجاوز کشورهای بی بند و بار...
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
✍
بعضی از مردم فکر میکنن که پوشیدن چادر مشکی مکروه هست.
در حالی که این طوری نیست.
هیچ یک از مراجع برجستۀ شیعه به کراهت لباس و پوشش مشکی برای خانمها فتوا ندادن؛ بلکه یا صراحتاً گفتن که مکروه نیست یا حتی اون رو بهترین حجاب برای خانمها دونستن.
کراهت پوشیدن لباس مشکی هم فقط برای آقایون هست، البته به جز عبا و عمامه و کفش؛ حتی در مورد آقایون هم استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری، نهتنها کراهت نداره، بلکه بهخاطر همدردی با اهلبیت پیامبر(ص) ثواب داره.
منبع نقل: سایت اسلام کوئست و ویکی فقه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد امام موسی بن جعفر بر شما مبارک
https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5886496422857015905.mp3
1.36M
❤️ تواشیح عربی بسیار زیبا و شاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
💠#قسمت_ششم داستان جذاب و واقعی ✅🌹 #قیمت_خدا 🌹✅ : راهبه شدی؟
من به لهستان برگشتم … به کشوری که 96 درصد مردمش کاتولیک و متعصب هستند … و تنها اقلیت یهودی … در اون به آرامش زندگی می کنن … اون هم به خاطر ریشه دار بودن حضور یهودیان در لهستانه … کشوری که یک زمان، دومین پایگاه بزرگ یهودی های جهان محسوب می شد …
هیجان و استرس شدیدی داشتم … و بدترین لحظه، لحظه ورود به خونه بود …
در رو باز کردم و وارد شدم … نزدیک زمان شام بود … مادرم داشت میز رو می چید … وارد حال که شدم با دیدن من، سینی از دستش افتاد … پدرم با عجله دوید تا ببینه صدا از کجا بود … چشمش که به من افتاد، خشک شد … باورشون نمی شد … من با حجاب و مانتو وسط حال ایستاده بودم …
با لبخند و درحالی که از شدت دلهره قلبم وسط دهنم می زد … بهشون سلام کردم …
هنوز توی شوک بودن … یه قدم رفتم سمت پدرم، بغلش کنم که داد زد … به من نزدیک نشو …
به سختی نفسش در می اومد … شدید دل دل می زد …
– تو … دینت رو عوض کردی؟ … یا راهبه شدی؟ …
لبخندی صورتم رو پر کرد … سعی کردم مثل مسلمان ها برخورد کنم شاید واکنش و پذیرش براشون راحت تر بشه …
– کدوم راهبه ای رنگی لباس می پوشه؟ … با حجاب اینطوری … شبیه مسلمان ها …
و دوباره لبخند زدم …
رنگ صورتش عوض شد … دل دل زدن ها به خشم تبدیل شد …
– یعنی تو، بدون اجازه دینت رو عوض کردی؟ … تو باید برای عوض کردن دینت از کلیسا اجازه می گرفتی …
و با تمام زورش سیلی محکمی به صورت من زد … یقه ام رو گرفت و من رو از خونه پرت کرد بیرون …
⬅️ادامه دارد...
🌟🈯️🌟🈯️🌟🈯️🌟🈯️🌟🈯️
🌹https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌹
🌹🍃🌹🍃🌹
✨🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🌸🍃🌸🍃
#سوادزندگي
هرگز منتظر "فرداى خيالى" نباش ، سهمت را از "شادى زندگى" همين امروز بگير !
فراموش نکن "مقصد" هميشه جايى در "انتهاى مسير" نيست !
"مقصد" لذت بردن از قدمهايی است که بین مبدا تا مقصد بر میداریم !
نگران فردا مباش ، از گندم زار من و تو مشتی کاه میماند برای بادها...
https://eitaa.com/zandahlm1357
✨🌹✨🌹✨
أَفَرَأَيْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿۶۳﴾
✨آيا هيچ درباره آنچه كشت ميكنيد انديشيده ايد؟ (۶۳)
أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿۶۴﴾
✨آيا شما آن را ميرويانيد، يا ما ميرويانيم ؟ (۶۴)
لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ ﴿۶۵﴾
✨هرگاه بخواهيم آن را تبديل به كاه درهم كوبيده ميكنيم به گونه اي كه تعجب كنيد! (۶۵)
💠سوره واقعه💠
https://eitaa.com/zandahlm1357
368_Page.MP3
1.03M
⚜تلاوت بسیار_زیبا
صفحه 368 قرآن کریم
#استاد_پرهیزگار
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/zandahlm1357
💠🌱💠🌱💠
✨سلوک مهدوی
2⃣قسمت دوم
☝️یکی از کسانی که محضر امام زمان (عج) مشرف شد علی بن مهزیار اهوازی بود.او همواره در انتظار مراسم حج بود که به حج برود تا امام زمانش را ببیند بیست سفر حج به مکه رفت و آقایش راندید.کم کم نا امید شد و گفت اگر قرار باشد مولایم امام زمان (عج)
را نبینم سفر حج نمی روم.
🔹در عالم رویا به او گفتند امسال برای بیست و یکمین باربه سفرحج بیا که امسال مولا وامام
زمان (عج) خودت رامی بینی.
🔸دوباره سال بعد شد حساب وکتاب هایش را کرد وپول های شرعی راحساب کرد و همراه کاروان به سمت خانه خدا رفتند اعمال را انجام دادند صحرای عرفات بودند، اعمال سه روز حج تمتع را انجام دادند و حج تمام شد ولی علی بن مهزیار محضر امام زمان (عج) نرسید.
💭با خودش گفت در رویا این ها را به من گفتند و از آن طرف مراسم حج تمام شده ،پیش خودش گفت اشکال ندارد یک هفته دیگه هم درمکه می مانم و اعمال عمره انجام می دهم شاید امام زمان (عج) را ببینم یک هفته گذشت و اعمال را انجام داد، در کنار خانه خدا طواف انجام می داد و توسل و راز و نیاز می کرد که یک جوان خوش سیمایی از داخل خانه بیرون آمد. به علی بن مهزیار گفت از کجاهستی،گفت از عراق هستم.کدام بخش عراق ،گفت از اهوازش هستم. گفت که چه چیزی می خواهی ،گفت دیدار مولایم حضرت حجت بن الحسن امام زمان(عج) را می خواهم بعد آن فرد به علی بن مهزیار ،گفت امام زمان (ع) از شما پوشیده وپنهان نیست بلکه این گناهان و کردار شماست که باعث شده که امام زمان (ع) از شما پوشیده و پنهان باشد.
👌 اکثر کسانی که محضر امام زمان (عج) مشرف شدند همین را شنیدند،چیزی که باعث شد نتوانیم محضر امام زمان برسیم و امام زمان (عج)را ببینیم ,گناهان ما است که باعث میشود محضر امام زمان نرسیم و دور باشیم. و اکثر آن افرادی که امام زمان (عج) را دیدند تقوا حفظ کردند و گناه نکردند تا به محضر ایشان
رسیدند.
⚜آن فرد به علی بن مهزیار گفت که به سمت کاروانت برو،وقتی خورشید غروب کرد و ستاره ها آشکار شدند بین رکن صفا و مروه منتظرتو هستیم.علی بن مهزیار رفت و بعد وقتی که غروب شد به سمت صفا و مروه رفت ، آنجا آن فرد را دید و سوار بر شتر شدند و به سمت خیمه امام زمان (عج) رفتند.
🌌 نیمه های شب شد گفت برخیز تا با هم نافله شب را بخوانیم از شتر پیاده شدند ونافله شب راخواندند(این جا ارزش نافله شب را می رساند که ،حتی وقتی انسان محضر امام زمان (ع)هم می خواهد برسد نباید از نافله شب باز بماند) می گفت دشت ها راپشت سرهم طی کردیم و به جایی رسیدیم که از دور یک خیمه ای مشخص بود ، آن فرد به من گفت; علی بن مهزیار آن خیمه ای که الان می بینی خیمه ی امام زمانت است باید از این جا ازشتر پیاده بشوی و برویی. علی بن مهزیار می پرسد اگر من از شتر پیاده بشوم افسار شترم راکجا ببندم؟ بعد آن شخص می گوید این حریم امام زمان (عج)حریمی است که جزء مومنین نمی توانند وارد آن بشوند.( می خواست به علی بن مهزیار بگوید وقتی می خواهی به محضر امام زمان برسی نباید به ظواهر و مادیات فکر کنی،. شتر تو ارزشی ندارد مهم نیست.ا باید تعلقات مادی را رها کنی و به محضر امام زمانت برسی.)
🔹گفت افسارشتر رارها کردم رفتم بالای آن تپه ای که خیمه امام زمان(عج) وجود داشت.در خیمه را باز کردم
و.........😊
🔹🔹ادامه دارد🔹🔹
💽برگرفته ازفایل شماره 1سلوک مهدوی
🎤استادعبادی
#سلوک_مهدوی ۲
💠⬇️💠⬇️💠⬇️💠⬇️💠
==================
https://eitaa.com/zandahlm1357