eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
1_958298969.mp3
3.4M
قسمت 0⃣3⃣ 📜سوره مبارکه فرقان آیه ۲۸ 🔹يا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا🔹
۱۹. قرآن داراي چند آيه سجده دار است؟ قرآن داراي ۱۵ آيه سجده دار است. ۲۰. آيات محکمات به چه آياتي مي‌گويند؟ محکمات آياتي هستند که از لحاظ لفظ و معني، محکم و استوار و بدون ابهام و شبهه هستند. ۲۱ آيات متشابهات به چه آياتي مي‌گويند؟ متشابهات آياتي هستند که از لحاظ لفظ يا معني ابهام دارند وقابليت اين را دارند که به صفاتي گوناگون تعبير شوند. ۲۲. اولين آيه قرآن کدام است؟ اولين آيه قرآن بسم الله الرحمن الرحيم است. ۲۳. تنها آيه اي که کلمه (واي) ۳ بار در آن به کار رفته است در کدامسوره مي‌باشد؟ آيه ۷۹ سوره بقره ۲۴. در يک سوره ۳ بار کلمه (رب) آمده است؛ نام سوره و آيه چيست؟ آيه ۳۶ سوره جاثيه @zandahlm1357👈
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 👇 الله 2⃣ ✍گفته شده است: اصل الله از وِلاه است که بدل از واو همزه آمده است۰ ❌ و وجه تسمیه آن این است که هر مخلوقی مجذوب است و این شوق با تسخیر بودن است مثل حیوانات و جمادات یا با تسخیر و اراده باهم است مانند بعضی از انسان ها که با اراده و میل خود نسبت به پروردگار اشتیاق دارند۰ ❇️ لذا بعضی از حکما گفته اند که خداوند محبوب تمام اشیا است و آیه شریفه : 👇 ☘ وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَٰكِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُم (اسرا/٤٤) ناظر به همین معنی است. 🔻و گفته شده است : ریشه الله از لَاهَ، يَلوهُ، لياهاً به معنای پوشیده بودن است۰ و گفته اند كه آیه شریفه: 👇 ☘ لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ (انعام/١٠٣) به همین مطلب اشاره دارد و نیز آیه👇 ☘«وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ» (حدید/٣) اشاره به باطنی بودن خداوند دارد. ❌وإله در حقیقت سزاوار است که هرگز جمع بسته نشود چرا که هیچ معبودی جز پروردگار عالمیان وجود ندارد اما عرب جاهلی چون اعتقاد داشتند که غیر از الله معبودا ت دیگری وجود دارد این کلمه را به صورت جمع به کار برده و آلهه گفته اند و خداوند می فرماید : 👇 « أَمْ لَهُمْ آلِهَةٌ تَمْنَعُهُمْ مِنْ دُونِنَا» (انبیا/ ٤٣) و ☘« وَ يَذَرَكَ وَ آلِهَتَكَ» (اعراف/١٢٧) 🔻 و بعضی نسخه ها قرائت شده است به معنای عبادت کردن تو. و لاهِ انت قسم است یعنی تو را به خدا قسم که یکی از دو لام آن محذوف است. اَللهُمَّ گفته شده معنای آن یا الله است که به جای حرف یاء در اول آن دو میم به آخر آن افزوده شده است و برای دعا به درگاه الهی اختصاص یافته است ۰ 📚مفردات راغب اصفهانی ص۴۲ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
قدرت تكلم و عضوهاى مربوط به صدا بسيار تفكر كن اى مفضل! در صدا و سخن و آلتها كه قادر منان براى آنها در انسان مقرر ساخته است، پس حنجره مانند لوله اى است از براى بيرون آمدن آواز، زبان و دندانها و لبها آلتى چندند براى قطيع حروف و ظهور نغمات، نمى بينى كسى را كه دندانهايش ريخته است ((سين)) را چنانچه مى بايد نمى تواند گفت و كسى كه لبش افتاده باشد ((فا)) را درست نمى تواند ادا كند و كسى كه زبانش سنگين شده ((راء)) را درست نمى تواند اظهار كرد و شبيه ترين چيزها به ادوات اخراج حروف و اصوات ناى انبانى است كه باد حنجره شبيه است به ناى و شش شبيه است به انبانى كه باد در آن مى كنند و عضلاتى كه شش را مى گيرند تا صدا بيرون آيد مانند انگشتان است كه بر آن انبان مى گذارند تا داخل شود باد در ناى و لبها و دندانها كه حروف نغمات را تقطيع مى كنند مانند انگشتان است كه پياپى بر دهان مى گذارند تا صداى آن به الحان مختلفه بيرون آيد. و هر چند محل خروج صدا را ما تشبيه كرديم به ناى انبانى براى شناسانيدن، اما در حقيقت آن را بايد تشبيه به ادوات صوت كرد زيرا كه آن مقدم است بر اين و اين منافع كه مذكور شد از آن برخاسته و آن خلقت صانع است و اين مخلوق كه از آن صنعت خالق برداشته، پس خبر داد تو را به منافعى كه اين اعضاء را هست در صنعت كلام و اخراج حروف. فوايد ديگر اين اعضا و در اين اعضاء با اين منافعى كه مذكور شد منافع ديگر است، پس حنجره براى آن كه نسيم از خارج به شش برسد و ترويح كند دل را و بادزنى باشد براى آن به آن نفس كه پياپى پيوسته بر آن وارد مى شود كه اگر اندك زمانى آن نسيم حبس شود و به دل نرسد البته آدمى هلاك مى شود. و به زبان مزه هاى مختلف مى چشد و ميان آنها تميز مى كند كه كدام تلخ است و كدام ترش و شيرين و كدام آب شور است و كدام شيرين و كدام گنديده و كدام پاكيزه و با اين منافع، زبان ياورى است و فرو بردن طعام و آب. و دندانها خورد مى كند غذا را كه آسان شود فرو بردن آن و دندانها با اين منفعتها پشتيبانى است براى لبها كه از اندرون دهان نگاه مى دارد آنها را كه سست نشوند و نياويزند. https://eitaa.com/zandahlm1357