خبر دادن حضرت رضا در عهدنامه مأمون از مرگ خود
از جمله در شرح مواقف قضیه عهدنامه مأمون الرشید عباسی و امام هشتم حضرت رضا علی بن موسی علیهما السّلام را نوشته که بعد از اینکه مأمون حضرت رضا علیه السّلام را بعد از شش ماه مکاتبه و تهدید مجبور بقبول ولایت عهد خود نمود عهد نامه ای نوشتند مأمون امضا کرد که بعد از مردن خود خلافت منتقل شود بحضرت رضا علیه السّلام.
چون ورقه را آوردند که حضرت رضا امضاء نماید قبل از امضاء شرحی باین عنوان در سجل خود نوشتند و بعد امضاء نمودند که.
اقول و انا علیّ بن موسی بن جعفر انّ امیر المؤمنین عضّده اللّه بالسداد و وفّقه للرشاد عرف من حقّنا ما جهله غیره فوصل ارحاما قطعت و امن نفوسا فزعت بل احیاها و قد تلفت اغناها اذا افترقت مبتغیا رضی رب العالمین و سیجزی الله الشاکرین و لا یضیع اجر المحسنین و انّه جعل الیّ عهده و الامرة الکبری ان بقیت بعده.
تا آنجا که در آخر عبارات مرقوم داشتند و لکنّ الجفر و الجامعه یدلاّن علی ضدّ ذلک و ما ادری ما یفعل بی و بکم ان الحکم الاّ اللّه یقضی بالحقّ و هو خیر الفاصلین [۱] .
۲)
*نمی باشد-یعنی اگر مقام امامت داشت بایستی مفتاح رمز کتاب جفر جامعه را داشته باشد.
و سعد بن مسعود بن عمر تفتازانی در شرح مقاصد الطالبین فی علم اصول الدین بجمله جفر جامعه در عهدنامه از قلم آن حضرت ضمن بیان مفصل اشاره نمود یعنی جفر جامعه نشان میدهد که مأمون بر سر عهد خود نخواهد ماند چنانچه دیدیم شد آنچه شد آن پسر پیغمبر و پاره تن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را بزهر جفا شهید نمودند و صداقت و حقیقت علم آن حضرت ظاهر و هویدا گردید و همه دانستند که آن خاندان جلیل علم بظاهر و باطن امور دارند.
----------
[۱]: ۱) میگویم من که علی بن موسی بن جعفر (علیهم السّلام) هستم خلیفه مأمون الرشید که خداوند او را محکم و قوی نماید برای استحکامات شرع و موفق بدارد او را برای ارشاد و هدایت. حق ما را بخوبی شناخت که دیگران نشناختند و رحمی را که دیگران قطع نمودند او وصل نمود و نفوسی را که دیگران تهدید بقتل نمودند او ایمن ساخت بلکه زنده نمود اشخاصی را که در پرتگاه فنا رسیده بودند بی نیاز نمود گروهی را که فقیر و محتاج بودند محض رضای پروردگار زود است که خداوند جزای شگرگزاران را بدهد و ضایع نمی کند اجر نیکوکاران را-بدرستی که او مرا بولایت عهد و امارت بزرگ (بر مؤمنین) قرار داد اگر من بعد از او زنده بمانم. و لکن جفر و جامعه دلالت بر خلاف این معنی دارد (یعنی من بعد از او زنده نخواهم ماند). کلمات آن حضرت دلالت بر معنای دقیق دیگری دارد که میخواهد در لفافه بفهماند مأمون*
#شبهای_پیشاور
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
Salar Aghili _ Jesmam Ra Be KHak (320).mp3
2.38M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
جسمم را به خاک روحمم را به خدا
راهم را به شما می سپارم
مثل پرنده ها راهیم و رها
مثل پرنده ها بی قرارم
#؟
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#محبت_درمانی 22 عاطفه ورزی، به مخلوقات دست_ساز خدا مرحله ای بالاتر از محبت ورزی به بندگان خداست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محبت درمانی 23.mp3
9.82M
#محبت_درمانی ۲۳
❌نکنه برای چند صباح عبادت
خودتُ از خیلیا بهتر بدونیا...
هروقت باور کردی؛
که دیگران از تو پاک تر و بالاترند
جنس محبتت، یه جنس ناب و خواستنی میشه!❣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 چه کار کردیم که بی سرپرست ماندیم⁉️ چرا #امام_زمان (ارواحنافداه) ظهور نمیکنند⁉️ 🎙فرمایشاتی مهم و ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 والله دروغ میگه کسیکه میگه من عاشق و منتظر #امام_زمان عج الله هستم، اما از ولی فقیه اولین و بزرگترین سردار مهدی فاطمه، تبعیت نمی کند، امام خمینی و امام خامنه ای، وظیفه آماده سازی ظهور را دارند...
🎙استاد شجاعی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#نشر_مجدد 🔆متن شبهه : روضهای برای حسین و کربلای ما! حسین جان! من نمیتوانم تجسم کنم وقتی به دشم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همین چند ماه پیش بود...
در حین ضبط برنامه شبهه انتخاباتی
⁉️ #چرا_بـیـــــــــام؟!
سوال شد که
چرا بیام وقتی همه رئیس جمهورها به جز رهبر فتنهگر شدند؟
یا به زبان عامیانه تر: این مملکت طوریه که هرکی بیاد آخرش خراب میشه
🔅 گفتم آقای رجایی رو هم داشتیم
آقای رئیسی هم داریم تا ببینیم چه میشه؟؟
درست همان شد..
او با بقیه فرق داشت و مثل اونها نشد.
عاقبت رجایی، رئیسی؛ بهشتی شدند.
شاید باز هم برای اینکه ما فرصت فکرکردن و رشد کردن رابیابیم و به سپاه امام زمان بپیوندیم 😭😭😭
چقدر باید لشکرامام حسین ع هزینه بده؟!!!
#به_کمترازرئیسی_راضی_نیستیم
#شهیدخدمت/#شهیدرئیسی
و#شهیدامیرعبداللهیان
#ایران_قوی
#اقتدار
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
22.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ مستند #برنامه_شیطان
🎯 قسمت هجدهم:
👈 نبرد مکتبی - شیطانگرایی (١)
🔮 تعامل با اجنّه!
📚 مقالات مرتبط:
📖 مبانی و نمادهای مدرنیسم در یهود
👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/jewish-traits/2654
📖 تطبیق ویژگیهای یهود و مدرنیسم
👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/jewish-traits/2680
📖 عرفان یهود بستر اومانیسم
👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/kabbalah/705
📖 هری پاتر منجی آخرالزمان کابالیستی
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19833
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
«مردي كه برازيل را تكان ميدهد». اعلانات قبلي او نيز دعوت مردم براي مناجات كردن براي صلح بود در ANHA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدايان ايراني
من متأسفانه چون از ايران دورم
نمي توانم شواهدي از اين قبيل در تاريخ ايران و ممالك اسلامي جستجو كنم زيرا به مناسبت شدت عمل مسلمين عليه اينگونه مدعيان ادعاي ايشان نزجي نگرفته و به رونق مدعيان پيغمبري در اروپا و امريكا و مسيحيت نرسيده اينست كه معروفيت كلي نيافته اند و فقط به وسيله تاريخها به وجود آنها ميتوان آشنائي يافت از جمله قضيه صوفي اسلام بخارائي است كه دعوي وحي و الهام نموده و جمعي را به دور خود جمع كرده و موفق شد حاجي فيروزالدين ميرزاي افغاني حاكم هرات را به طرف خود جلب نمايد. اين شخص به اميد معجزه آن پيغمبر لشگري فراهم و با قواي دولتي عزم جنگ نمود ولي نقش پيغمبري كاري از پيش نبرده و قواي فتحعليشاه قاجار به زودي كار او را ساخته و شخص پيغمبر نيز كشته ميشود. ولي در هر حال هيچ موقع فكر مدعيان تو خالي و عرفان بافي خواه خريدار پيدا كند خواه نكند از سر بعضي نيز بيرون نمي رفته كما اينكه في المثل نورعلي شاه كه از رؤساي معروف صوفيه بوده است وفاتش را به سال ۱۲۱۲ هجري نوشته اند ميگويد: من در تاج خسروان آن لؤلؤ لالاستم در قعر بحر بيكران آن گوهر يكتاستم گه نارو گه نور آمدم گه مست و مخمور آمدم بر دار منصور آمدم هم لا و هم الا ستم به طوري كه ملاحظه ميكنيد خلاصه ميخواهد بگويد كسي كه با موسي حرف زد من بودم كسي كه مصلوب شد يعني
مسيح من بودم اگرچه در اين قبيل دعاوي [ صفحه ۵۷] حضرات اعم از صوفيه و غيره وارد تفسيراتي ميشوند كه مقصود از خدا و
رب نار و نور و رجعت مسيح و موسي چيست ولي هرچه كه تفسير آنها باشد در هر حال مطالبي است توخالي و بي اساس و موجب اتلاف وقت و بحثهاي بي نتيجه و بي سروته ميباشد. [۱۰]. و شاهد اينكه در ايران نيز هركسي كوره سوادي و عرفاني مييافته به ادعاي خدائي ميپرداخته منتهي بعضي موفق ميشدند جمعي را به خود معتقد نمايند و جمعي موفق نمي شدند، لوحي است از عبدالبها كه ميخواهد بگويد او هيچگونه ادعائي نداشته و نعتش عبدالبها و صفتش عبدالبها و رسمش عبدالبها و غيره در صفحه ۲۵۵ و ۲۵۶ مكاتيب عبدالبها جلد دوم) به طور مقدمه ميگويد: «قدوس (ميرزا محمدعلي بار فروش از حروف حي و از سران بابيها) كتابي در تفسير صمد نازل واز عنوان كتاب تا نهايتش اني انا الله است و طاهره (يكي ديگر از حروف حي و مؤمنين اوليه باب زني كه معروف به قرة العين است) اني انا الله را در بدشت تا عنان آسمان با علي الندا بلند نموده. و همچنين بعضي از احبا در بدشت و جمال مبارك (بها) در قصيده ي ورقائيه ميفرمايند كل الالوه من رشح امري تالهت و كل الربوب من طفح حكمي تربت. » بعد ميگويد: «در جميع مراتب ذره ي از عبوديت را به بحور الوهيت و ربوبيت تبديل ننمايم. » [ صفحه ۵۸] ملاحظه ميكنيد حتي ادعاي الوهيت
چنان پيش پا افتاده ي روز بوده كه عبدالبها چنين تنزلي را نمي خواسته بنابراين عجيب نبوده است اگر ميرزا علي محمد تاجرزاده هم كه كوره سوادي از محضر سيد كاظم رشتي يا جاي ديگر بهم رسانيده ادعا كرده كه رب اعلي است و يا
آنكه ميرزا حسينعلي پسر ميرزا بزرگ منشي باشي دوائر دولتي وقت بر اثر مطالعه چند كتاب بگويد تمام خدايان را من خدا كردهام و اين من بودم كه علي محمد باب را رب اعلي كردم. گذشته از دعاوي ميرزا يحيي معروف بازل (برادر بها) حكايت اين دعاوي بي معني و توخالي بين ساير پيروان باب نيز ادامه داشته كما اينكه نبيل مينويسد صفحه ۶۲۴: «چون به كربلا رسيدند (يعني بها) مشاهده فرمودند كه سيد علاو عراقي دام فريب گسترده و مدعي شده كه روح القدس در هيكل او مجسم است جمعي از مشاهير اصحاب هم مانند شيخ سلطان كربلائي و حاجي سيد جواد فريب او را خورده اند و به دامش گرفتار شده اند. شيخ سلطان را عقيده اين بود كه از بزرگترين شاگردان سيد علاو است و بعد از او رياست به وي منتقل خواهد شد حضرت بهاء الله او را نصيحت فرمودند كه خود را بدام اينگونه نفوس گمراه نيندازد و از قيد بندگي آنان خويش را رها سازد و او را وادار كردند كه به خدمت امر باب قيام نمايد» (يعني به خدائي خود بها). ملاحظه ميكنيد بها چگونه دعوي اشخاص غير خود را دام فريب تلقي و ايمان به فردي غير خود را اسارت و بندگي نام مينهد و خود از طرف
ديگر خود را خلاق خدايان و سفينه ي نجات اعلام و ايمان به خود را ورود به ملكوت الهي تعبير مينمايد.
#بابیت
#بهائیت
✍#امان_الله_شفا
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357