#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ميخواهم اينجا به شما بگويم جان كلام اينجاست كه من نه تنها اساسا عقيده ندارم كه امرالله مفيد به حال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«يك روز حضرت بهاءالله با چند نفر از همراهان به سير و گردش مشغول بودند در بين راه جواني را ديدند كه تنها در گوشه خارج از راه نشسته لباس درويشي دربر داشت و موي سرش پريشان و درهم افتاده بود در كنار جوي آب آتش افروخته به طبخ غذا مشغول بود حضرت بهاءالله نزديك او تشريف بردند و فرمودند درويش چه ميكني جوان... جواب داد مشغول به خوردن خدا و پختن خدا و سوزاندن خدا هستم حضرت بهاءالله... با او مشغول گفتگو شدند... به عرفان حق منبع فائز گشت... و مجذوب تعاليم مباركه گرديد... جزو پيروان حضرت بهاءالله درآمد... دنبال اسب آن حضرت ميرفت قلبش به نار محبت مشتعل بود و بداهتا به انشاء و انشاد
اشعار پرداخت... كه ترجيع آن از اين قرار است: انت شمس الهدي و نورالحق اظهر الحق يا ظهور الحق... [ صفحه ۶۳] حقيقت حال اينست كه آن درويش در آن ايام مقام رفيع حضرت بهاءالله را كه خلق جهان از عرفانش محجوب بودند شناخته بود». ملاحظه ميكنيد درويش در عالم عرفان بافي خود كه هرچيزي معرف وجود خداست براي او هيزم خدا بود مواد پختني نيز خدا بود و بالنتيجه او خدا را ميخورد و در اين دم سازنده و خالق خدايان كه بها باشد رسيد و وجود نوراني خود را بدو اثبات و درويش آنچه را به قول نبيل تمام دنيا نفهميدند او فهميد و دنبال خر خدا به راه افتاد و شعر ساخت تو خدائي تو خدائي. از اين بحث مضحك و خنده آور بگذريم و وارد مطلب قدري نزديكتر شويم اينكه بها ميگويد مظهر است اين كلام يعني چه يعني مظهر صفات الهي است وقتي ما از خدا هيچ نمي دانيم پس چگونه ميدانيم كه صفات او چيست شما آيا هيچ در اين موضوع فكر كرده ايد؟ براي اينكه بگوئيم فلاني مظهر خداست يا مظهر صفات اوست. بايد صفات خدا را بدانيم و براي اينكه صفات خدا را بدانيم بايد او را كماهو حقه بشناسيم و براي اينكه خدا يا خالق را بشناسيم قبل از هر چيز بايد مخلوق او را بشناسيم تا كمي به الهيت و صفات او پي ببريم. حالا بگوييد بدانم آيا از امام اول شيعيان نيست اينكه «كمال التوحيد نفي الصفات عنه» پس شما چه صفاتي براي خدا خواهيد توانست مجسم كنيد تا بگوئيد بها مظهر آن صفات است؟...
#بابیت
#بهائیت
✍#امان_الله_شفا
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 جلسات تدریس کتاب #سرگذشت_استعمار 7 💠 جلسه هفتم 7️⃣ : فرمانده طمع کار اسپانیایی به دست بومی ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرگذشت استعمار 8.mp3
5.2M
🔰 جلسات تدریس کتاب #سرگذشت_استعمار 8
💠 جلسه هشتم 8️⃣ : کشتی ای که از ایران آمد و برای اسپانیایی ها نان داشت‼️
🎤 #استاد_عبادی
👌 دغدغه های تاریخی رهبری را برطرف کنیم.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سعدی
با همه مهر و با منش كينست****چه كنم حظ بخت من اينست
شايد اي نفس تا دگر نكني****پنجه با ساعدي كه سيمينست
ننهد پاي تا نبيند جاي****هر كه را چشم مصلحت بينست
مثل زيركان و چنبر عشق****طفل نادان و مار رنگينست
دردمند فراق سر ننهد****مگر آن شب كه گور بالينست
گريه گو بر هلاك من مكنيد****كه نه اين نوبت نخستينست
لازمست احتمال چندين جور****كه محبت هزار چندينست
گر هزارم جواب تلخ دهي****اعتقاد من آن كه شيرينست
مرد اگر شير در كمند آرد****چون كمندش گرفت مسكينست
سعديا تن به نيستي درده****چاره با سخت بازوان اينست
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفسیر نماز » راه رسیدن به قرب رسیدن به قرب الهی و قصد قربت از دو راه است: یکی شناخت عظمت و مقام خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام ها:
۱- نشانه ى ايمان واقعى، پذيرفتن حكم پيامبر و نشانه ى نفاق، روى گردانى از آن است. «اذا دُعوا... فريق منهم مُعرضون»
۲- داورى و قضاوت از شئون انبيا مى باشد. «لِيحكُمَ بينهم»
۳- حكم پيامبر، همان حكم خداوند است. « (ليحكم» مفرد آمده، نه تثنيه)
۴- در انتقاد، انصاف داشته باشيد و همه را نكوبيد. «فَريق منهم»
۵ - قضاوت عادلانه، خوشايند گروهى از مردم نيست. «فَريق منهم مُعرضون»
۶- به هر گرويدن و اظهار علاقه اى تكيه نكنيد. «واِن يكن لهم الحقّ يأتوا اليه... » (به سراغ پيامبر مى آيند، امّا در صورتى كه سخن پيامبر به نفع آنها باشد! )
۷- منافق، فرصت طلب است و نان را به نرخ روز مى خورد. «و اِن يكن لهم الحقّ... مذعنين»
۸ - پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله حتّى براى منافقان، (آنجا كه حقّ با آنان بود) به نفع آنان حكم مى كرد. «ليحكم بينهم... ان يكن لهم الحقّ»
أَفِى قُلُوبِهِم مَّرَضٌ أَمِ ارْتَابُواْ أَمْ يَخَافُونَ أَن يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ رَسُولُهُ بَلْ أُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ (۵۰)
آيا در دل هايشان بيمارى است، يا دچار شك شده اند، يا بيم آن دارند كه خداوند و پيامبرش حقّى از آنان ضايع كنند؟ (نه)، بلكه آنان خود ستمگرند. نكته ها:
كلمه ى «حيف» به معناى خروج از اعتدال، از روى ظلم و جور است.
پيام ها:
۱- بى ايمانى، يك مرض روحى است. «و ما اولئك بالمؤمنين... أفى قلوبهم مرض»
۲- دليل اعراض از پيامبر سه چيز است: بيمارى هاى روحى، ترديد و سوءظن. «أفى قلوبهم مرَضٌ أم ارتابوا أم يخافون أن يَحيف اللّه عليهم»
۳- شك و سوءظن به خداوند، ظلم است. (ظلم به خود و انبيا) «اولئك هم الظالمون» ----------------------------------------------- ---------------------------------
۹۱) بقره، ۴۳.
#تفسیر_سوره_نور
✍#محسن_قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعاے #الهیعظمالبلاء...🥀👆👆
#علیفانی
كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ.
#امام_زمان(عج)🌼
@zandahlm1357
📸 تصاویری از جدل در مجلس بر سر اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357