eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠 ✨ سلوک مهدوی 6⃣3⃣ قسمت سی و ششم 💠روزی میرزا جواد آقـا ملکی تبریزی پیش استادش ملاحسین قلی همدانی رفت و گفت حاج آقا من خیلی وقت است تلاش و تزکیه نفس می کنم ولی به جایی نمی رسم دلیلش چه چیزی است؟ 👌میرزا جواد آقا از خانواده اعیان و از خانواده تجار تبریز بود و با یکی از فامیل هایش کدورت داشت. ملاحسین قلی به او گفت حاضری در یک جلسه ای که این ها هستند پاشی و بروی کفش های آن ها را جفت بکنی؟ گفت نه. ملاحسین قلی گفت همین که این صفت در تو است همین قدر که نه می گویی این باعث می شود که تو رشد نمی کنی❌ حالا هزار تا نماز شب و هزار تا کار خیر هم انجام بدهی چون صفت غرور در تو وجود دارد رشد نمی کنی. 💐یکی از کارهایی که برای امام زمان (عج) می توانیم انجام بدهیم این است که انسان دیگران را به خاطر آقا عفو بکند. وقتی کدورتی در بین شما و فامیل وجود دارد شما پیش قدم بشوید و این کدورت را بر طرف کنید، مطمئن باشید که آن طرف امام زمان دست شما را می گیرد و شما از لحاظ معنوی🌟 رشد می کنید. نص صریح قرآن است که آیا نمی خواهید خدا شما را ببخشد، پس شما هم دیگران را ببخشید. 👤ما گاهی انتظار داریم خدا و امام زمان ما را ببخشند ولی خودمان حاضر نیستیم افرادی که به ما ظلم کردند را ببخشیم. میرزا جواد آقا این کار را کرد، غرورش را کنار گذاشت و باعث شد که رشد کند و کدورت بین دو فامیل به کل برطرف شد. 🔆اگر از حالات میرزا جواد آقا بگوییم ایشان فردی بود که به محضر امام زمان رسید و عزیز امام زمان (عج) بود. ایشان نیمه های شب برای نماز شب بلند می شدند، وقتی که از رختخواب بلند می شد گریه می کرد، می رفت به سمت حیاط که وضو بگیرد به دیوار تکیه می داد و گریه می کرد،😢 می رفت سر حوض می نشست باز هم گریه می کرد و.. 📖و این آیه معروف «إِنَّ ﻓِﯽ ﺧَﻠْﻖِ السمَّاواتِ وَاﻷَْرْض..» که مخصوص نماز شب خوانها است را می خواند بعد می آمد سر سجاده اش و نماز شب می خواند که نماز شبش طولانی بود و بعد هم نماز صبحی می خواند که بعضی موقع ها از اذان صبح که شروع می شد تا 10 دقیقه به طلوع آفتاب🌤 نماز صبحش طول می کشید. یعنی چه می دید این فرد در نماز که رهایش نمی کرد؟ 👌گاهی می بینید دو نفری که تازه با هم نامزد شده اند و خیلی همدیگر را دوست دارند تلفنشان زیاد طول می کشد و یکی دو ساعت تلفنی با هم حرف می زنند یعنی عشق💞 به همدیگر دارند. میرزا جواد آقا هم همین عشق را به خدا داشت. 🔰ما نسبت به بنده خدا این عشق را داریم و حاضریم یکی دو ساعت با هم حرف بزنیم اما نسبت به خدا این عشق را نداریم، به خاطر همین وقتی کسی دو رکعت نمازش دو ساعت طول می کشد شاید کسی باورش نشود! ولی امثال میرزا جوادها که نماز را می فهمیدند چه چیزی می دیدند که رهایش نمی کردند و نماز را طول می دادند⁉️ 🔹🔹ادامه دارد....🔹🔹 💽 برگرفته از فایل سلوک مهدوی شماره ۵ 🎤 استاد عبادی ۳۶ https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5787286449300703104.mp3
4.87M
🌿🌸🌿 زیبایی های دوران #ظهـور امام زمان( عج) ❤️اگه امام زمان بیاد ....... ❤️بهشت زمینی #بسیارزیبا💎 #نشرحداکثری💎 #حتمادانلودکنید💎 ✨اللّٰھـُــم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْ✨ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/zandahlm1357
https://eitaa.com/zandahlm1357
آیا می دانید #موقوفات کتابخانه حرم امام رضا (ع) #عمری هزار ساله دارد؟ #تاریخ_وقف کهن ترین قرآنها یا کتب خطی تا حدودی می تواند #مبدا تاریخ تاسیس و موجودیت کتابخانه آستان قدس باشد.   تاریخ دقیق تاسیس کتابخانه به وضوح معلوم نیست، اما آنچه مسلم است تاریخ وقف کهن ترین قرآنها یا کتب خطی تا حدودی می تواند مبدا تاریخ تاسیس و موجودیت کتابخانه آستان قدس باشد. برخی محققان #اولین سال تاسیس و تشکیل #قرآن‌خانه و #کتابخانه آستانه را سال #(۳۶۳ق) می‌دانند که «ابوالقاسم علی بن ناصرالدوله ابی الحسن محمد ‌بن ‌ابراهیم ‌بن ‌سیمجور» قرآنی را وقف آستان قدس کرد. پس از آن در سال #(۳۹۳ق)، قرآن خطی «ابوالقاسم‌ منصور ‌بن ‌محمد ‌بن ‌کثیر»،‌ #وزیر و صاحب دیوان سلطان محمود غزنوی وقف حرم امام رضا (ع) شد.  این #دوقرآن در نیمه اول #قرن چهارم هجری یعنی ده قرن پیش وقف شده‌اند و آغازی برای شکل‌گیری گنجینه قرآن‌ها و کتب وقفی حرم بوده‌اند، البته بر ‌اساس برخی تحقیقات، آثاری از دوره سلجوقیان در کتابخانه به دست آمده است و سبب شده تا بعضی، ‌تاریخ بنیاد کتابخانه آستانه را سده پنجم هجری بدانند. با گذشت زمان به مرور در بارگاه منور امام رضا (علیه‌السلام) محلی برای نگهداری نسخه‌های نفیس وقفی و اهدائی در نظر گرفته شد و این گونه شالوده اولین کتابخانه حرم بنا گردید.  کتابخانه آستان قدس رضوی در #قدیم به #نامهای کتابخانه: «سرکار فیض آثار»، «کتابخانه مبارکه رضوی» و «قرآن خانه حضرت»، «کتابخانه مقدس روضه مرضیه رضویه»، «کتابخانه مشهدالرضا» و «کتابخانه مبارکه آستانه مقدسه» معروف بوده است. از مفاد #وقف‌نامه‌ای که در ظهر بر
برگ اول تفسیر ابوالفتوح رازی به ‌ ۸۶۱ ق نوشته شده، ‌چنین بر می‌آید که کتابخانه آستانه در این تاریخ دایر بوده است. همچنین شاه عباس صفوی پس از دفع حمله ازبک‌ها، ‌کتاب‌های به‌ تاراج‌ رفته را جمع‌آوری و علاوه بر آن، کتاب‌های بسیاری، وقف روضه منوره کرده است. در عهد قاجار و بعد از آن نیز با توسعه مشهد به تعداد کتاب‌ها در علوم مختلف و قرآن‌های وقفی افزوده شد. به موجب اسناد، ‌در سال #۱۱۵۰ هجری، کتابخانه در گوشه شرقی  صحن انقلاب (عتیق) قرار داشته و در سال‌های ۱۲۸۹ و ۱۲۹۰۰ قمری در طبقه فوقانی (بالای رواق دارالعزه) منتقل شده است. در سال #۱۳۲۳ هجری به بالای واقع در محل سابق رواق امام خمینی برده شده و در سال #۱۳۵۲ شمسی به طبقه فوقانی رواق  تغییر مکان یافته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ چون گنجایش آن کافی نبود، ساخت کتابخانه‌ای وسیع با تمام تجهیزات و تاسیسات در زمینی به مساحت یازده هزار متر مربع در سه طبقه، با استانداردهای بین المللی و با سبک معماری اسلامی شروع شد و  در ۱۳۷۴ همزمان با ولادت با سعادت امام رضا (علیه‌السلام) افتتاح شد.
.......: 🍃دروغ رزمنده🍃 اومد و بهم گفت: میشه ساعت چهار صبح بیدارم کنی تا داروهامرو بخورم؟ سـاعت چهـار صبح بیـدارش کردم. تشـکر کرد و بلند شـد از سـنگر رفـت بیرون،  بیسـت الی 25 دقیقه گذشـت، اما نیومد. نگرانش شـدم. رفتم دنبالش؛ دیدم یه قبر  کنـده و توش نمـاز شـب میخونـه و زارزار گریه میکنه. بهش گفتم: مرد حسابی! تو که منو نصف جون کردی؟! میخواسـتی نماز شـب بخونـی چرا بـه دروغ گفتی مریضـم و میخـوام داروهامرو  بخورم؟! برگشـت و گفت: خدا شـاهده من مریضم، چشـمای من مریضه، دلـم مریضه، من  16 سـالمه؛ چشـام مریضـه چـون توی این 16 سـال امـام زمان (عج) رو ندیـده؛ دلم  مریضـه، بعـد از 16 سـال هنـوز نتونسـتم با خدا خـوب ارتبـاط برقرار کنم؛ گوشـام  مریضـه، هنوز نتونسـتم یه صدای الهی بشـنوم...   https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: طنز_جبهه😉 چفیه یه بسیجی رو از دستش قاپیدن ، داد میزد : آهــــای...چفیه ام, سفره ، حوله ، لحاف ، زیرانداز ، روانداز ، دستمال ، ماسک ، کلاه ، کمربند ، جانماز ، سایه بون ، کفن ، باند زخم ، تور ماهی گیریم ...هــــمـــه رو بردن !!!😂 دارو ندارمو بردن😄😁😁😁 شادی روحشون که دار و ندارشون همون یک چفیه بود صلوات🌹 ‌https://eitaa.com/zandahlm1357
دانلود آهنگ جدید علی یگانه بنام جغرافیای سرخ.mp3
4.95M
❤️ جغرافیای سرخ 🎤 خواننده 👈 علی یگانه #شهید https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕برنامه هفتگی کانال مجله تازنده ایم رزمنده ایم📰👓 #شنبه📖آیه گرافی📚نهج البلاغه🌳گل وگیاه🌍 صفحه سبک زندگی 👨👩👧👦اتاق مشاور📂داستان #یکشنبه📖آیه گرافی📝احکام 📡امر به معروف 👨👩👧👦اتاق مشاور📂داستان #دوشنبه 📖آیه گرافی👼فرزند سالم 🔬پزشکی📜اولیاء الله📂داستان #سه شنبه📖آیه گرافی 💑همسرداری🎓موضوع بصیرتی🖋کلاس مربی📂داستان #چهارشنبه📖آیه گرافی⏱نماز 💅حجاب🔍پرسش و پاسخ🌍حکایت 📂داستان #پنج شنبه📖 آیه گرافی🌍تدبر در قرآن⚰معاد شناسی تست هوش💠آیه درمانی📂داستان #جمعه 📖آیه گرافی☀️مهدویت 💻آیا می دانید😂لبخند📂داستان با ما همراه باشید👇👆 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: من نهج البلاغه میخوانم https://eitaa.com/zandahlm1357 💠💠💠💠💠💠💠
حکمت 56 الْغِنَى فِي الْغُرْبَةِ وَطَنٌ; وَالْفَقْرُ فِي الْوَطَنِ غُرْبَةٌ. امام(عليه السلام) فرمود: بى نيازى در غربت وطن است و نيازمندى در وطن غربت!
شرح و تفسير دامنه غنا و فقر امام در اين کلام پربارش اشاره به آثار غنا و فقر مى کند و مى فرمايد: «بى نيازى در غربت وطن است و نيازمندى در وطن غربت»; (الْغِنَى فِي الْغُرْبَةِ وَطَنٌ; وَالْفَقْرُ فِي الْوَطَنِ غُرْبَةٌ). وطن جايى است که انسان در آنجا متولد شده و چشم به روى خويشاوندان و بستگان و نزديکان گشوده و مورد علاقه آنها قرار گرفته و در هر گوشه و کنار، آشنايى دارد و غربت جايى است که انسان نه آشنايى دارد و نه دوست مهربانى و نه يار و مددکارى. امام مى فرمايد: شخص غنى هر جا برود به موجب غنايش پيوندهاى محبت را با اين و آن برقرار مى سازد و به سبب بذل و بخشش ياران و مددکارانى پيدا مى کند; ولى شخص فقير حتى در وطن خويش دوستان و بستگان را از دست مى دهد و گاه به صورت موجودى فراموش شده در مى آيد. پيام امام در اين سخن اين است که مؤمنان بايد بکوشند و بى نياز شوند و به هنگام غنا و بى نيازى از مال و ثروت خويش براى جلب و جذب قلوب و کمک به نيازمندان استفاده کنند، از عواقب فقر بترسند، چرا که فقر مايه ذلت و گاه مطابق بعضى از روايات سبب کفر مى شود. البته اين فقر با فقرى که در روايات از آن تعريف شده تفاوت آشکارى دارد; فقر ممدوح به معناى «ساده زيستن» و يا «فقر الى الله» است. در اين باره در ذيل حکمت سوم شرح بيشترى داشتيم.
🌹 🌴 وقال عليه السلام : الْقَنَاعَةُ مَالٌ لاَ يَنْفَدُ. قناعت مالى است كه هرگز تمام نمىشود. 💠شريف رضى ميگويد:اين كلام از پيغمبر نيز نقل شده است.💠
امام(عليه السلام) در اين گفتار کوتاه و حکمت آميز به اهميت قناعت اشاره کرده مى فرمايد: «قناعت مالى است که هرگز تمام نمى شود»; (الْقَنَاعَةُ مَالٌ لاَ يَنْفَدُ). در تعريف قناعت مى توان گفت: حالتى است که انسان با داشتن آن به حد اقل ضروريات زندگى مى سازد و به دنبال زرق و برق و اضافاتى که فکر و وقت انسان را پيوسته به خود مشغول مى دارد و آلوده انواع محرمات مى کند نمى رود.
داشتن اين روحيه به منزله ثروت پايان ناپذير است، چرا که انسان را از تمام ثروت هاى دنيا بى نياز مى سازد; همواره سربلند زندگى مى کند و با عزت و آبرو ادامه حيات مى دهد. دست نياز به سوى ديگران دراز نمى کند و عمر خود را در مسير تشريفات و تجملات بر باد نمى دهد.
در گفتار حکيمانه 44 که قبلاً گذشت امام(عليه السلام) در فضيلت قناعت پيشگان فرمود: «طُوبَى لِمَنْ ذَکَرَ الْمَعَادَ وَعَمِلَ لِلْحِسَابِ وَقَنِعَ بِالْکَفَافِ; خوشا به حال کسى که (پيوسته) به ياد معاد باشد و براى روز حساب عمل کند. به مقدار کفايت قانع گردد و از خدا راضى باشد».
در خطبه 192 نيز امام در ميان اوصاف انبيا اين وصف برجسته را شمرده بود: «مَعَ قَنَاعَة تَمْلاَُ الْقُلُوبَ وَالْعُيُونَ غِنًى; آنها داراى قناعتى بودند که دل ها و چشم ها را پر از بى نيازى مى کرد». در بحارالانوار نيز از آن حضرت نقل شده که فرمود: «طَلَبْتُ الْغِنَى فَمَا وَجَدْتُ إِلاَّ بِالْقَنَاعَةِ عَلَيْکُمْ بِالْقَنَاعَةِ تَسْتَغْنُوا; من در جستجوى توانگرى برآمدم ولى آن را جز در قناعت نيافتم (زيرا حرص، غالب توانگران را راحت نمى گذارد) بنابراين قناعت پيشه کنيد تا غنى شويد».
قابل توجه اين که اين گفتار حکيمانه از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) نيز نقل شده است همان گونه که سيّد رضى مى گويد: «وَقَدْ رُوِىَ هذا الْکَلامُ عَنِ النَّبِىُ(صلى الله عليه وآله)». اين حديث را «متقى هندى» در کتاب کنز العمال که از منابع معروف اهل سنت است آورده است
اين نکته نيز حائز اهميت است که سرچشمه بسيارى از نارضايى هاى مردم و شکايت آنها از وضع زندگى کمبودها و فقر نيست، بلکه گاه مى بينيم همه چيز دارند اما باز ناله و فرياد مى کنند. عامل اصلى آن عدم قناعت و توقعات بى حد و حساب است و اگر همگى به مقدار نياز قانع باشند آرامش بى مانندى در جامعه حاکم مى شود و بسيارى از پرونده هاى جنايى و تجاوز بر اموال برچيده خواهد شد و کرامت انسانى و پاکى دامان از گناه فراهم مى شود.
ابن ابى الحديد در اينجا گفتار زيبايى از «بقراط» (سقراط) نقل مى کند که مردى او را در حال خوردن بعضى از سبزى هاى بيابان ديد. به او گفت: اگر در خدمت پادشاه بودى نياز به خوردن اين نداشتى. سقراط گفت: اگر تو نيز اين گونه غذا مى خوردى نيازمند نوکرى پادشاه نبودى. شاعر مى گويد: گنج آزادگى و گنج قناعت گنجى است *** که به شمشير ميسر نشود سلطان را