eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
یک آیه یک قصه (42).mp3
3.58M
قسمت 2️⃣4️⃣ 📜سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۳۴ 🔹الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ...🔹
۱۳- چند سوره در قرآن با الم شروع مي‌شود؟ ۶ سوره در قرآن با الم شروع مي‌شود كه عبارتند از سوره هاي: بقره، آل عمران، عنكبوت، روم، لقمان، سجده. ۱۴- چند سوره در قرآن با المرا شروع مي‌شود؟ يك سوره در قرآن با المر شروع مي‌شود كه عبارت است ازسوره رعد ۱۵- چند سوره در قرآن با طسم شروع مي‌شود؟ دو سوره در قرآن با طسم شروع مي‌شود كه عبارتند ازسوره‌هاي شعراء و قصص ۱۶- چند سوره در قرآن با ق شروع مي‌شود؟ يك سوره در قرآن با ق شروع مي‌شود كه عبارت است از سوره قاف ۱۷- چند سوره در قرآن با ص شروع مي‌شود؟ يك سوره در قرآن با ص شروع مي‌شود كه عبارت است ازسوره صاد. ۱۸- چند سوره در قرآن با ن شروع مي‌شود؟ يك سوره در قرآن با ن شروع مي‌شود كه عبارت است از سوره قلم. ۱۹- چند سوره در قرآن با يس شروع مي‌شود؟ يك سوره در قرآن با يس شروع مي‌شود كه عبارت است ازسوره يس. ۲۰- چند سوره در قرآن با طس شروع مي‌شود؟ يك سوره در قرآن با طس شروع مي‌شود كه عبارت است ازسوره نمل. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 👇کلمه يوم» در لغت به معناي زمان طلوع فجر صادق تا غروب خورشيد است و گاه از آن فقط وقت، زمان و هنگام اراده مي‌شود، چه شب باشد چه روز؛ مثل آنکه گفته مي‌شود: ☘«ذخرتک لهذا اليوم»: تو را براي مثل اين زمان که احتياج داشتم ذخيره کردم. (1) 🔻 اين واژه همچنين به معناي روزگار (2) 🔻و مدتي از زمان - هر قدر که باشد - آمده است. (3) 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 پي‌نوشت‌ها: 1. احمد فيومي؛ المصباح المنير؛ ج 1 و 2، ص 682-683. 2. ابن منظور؛ لسان العرب؛ ج 15، ص 466. 3. حسين راغب اصفهاني؛ مفردات الفاظ القرآن؛ ص 894
انقسام مدركه به قواى ده گانه ظاهريه و باطنيه اما پنج قوه ظاهره. اول: باصره است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه در مجمع النورين است و مراد از مجمع النورين موضع ملاقات دو عصبه مجوفه است كه از چپ و راست مقدم دماغ رسته شده و به هم ملاقات كنند به حيثيتى كه تجويف هر دو در موضع ملاقات يكى شوند و بعد از ملاقات منعطف شده آن كه از طرف راست رسته است به حدقه راست و آن كه از طرف چپ رسته به حدقه چپ آيد و به اين قوه نفس ادراك كند جميع رنگها و روشنى ها را با لذات و جميع اشياء ملونه مضيئه را بالعرض. و علما را خلاف است در آن كه مدرك با لذات عين مرئى است يا صورتى كه از آن منطبع گردد و در جليديه چشم و به وساطت آن در مجمع النورين و از آن منتقل گردد به حس مشترك. مذهب دوم معرف است به مذهب طبيعيين. و اصحاب اقوال اول دو گروهند: جمعى قائل اند به خروج شعاع از بصر بر شكل مخروطى كه سرش در مركز بصر باشد و تهش منطبق بر سطح مرئى و تابش اين شعاع بر مرئى سبب انكشاف و ظهور ذات مرئى گردد در نزد نفس ‍ ناطقه و اين مذهب رياضيين است. و جمعى ديگر قائل به خروج شعاع نيستند، بلكه گويند كه از هواى ما بين رائى و مرئى متكيف گردد و به كيفيت شعاعى كه در بصر است سبب ذات مرئى شود. و قول به انطباق اشهر است و از بعضى احاديث نيز ظاهر مى شود. دوم: سامعه است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه در عصبه مقعر صماخ است و نفس به اين قوه ادراك كند جميع اصوات و صداها را و صوت كيفيتى است كه حادث شود در هوا به جهت تموجى كه پيدا و حاصل شود از خوردن دو چيز به هم از روى عنف يا از جدا شدن دو چيز از هم به طريق عنف به شرط مقاومت هر دو به هم و آن تموج مخصوص تا در هوا باقى باشد صوت موجود بود و چون آن تموج مستمر گردد تا به هواى راكد در گوش منتهى شود به مقعر صماخ كه عصبه مذكوره در آنجا مفروش است صوت متاءدى شود به قوه اى كه سپرده به روح آن و مدرك نفس گردد. سوم: شامه است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه در ((برآمدگى شبيه به پستان كه در ميان بينى از مقدم دماغ رسته سارى است و نفس به اين قوه ادراك كند جميع بوها را به سبب وضوح هواى متكيف به كيفيت رايحه به خيشوم. چهارم: ذائقه است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه در عصبه جرم زبان سارى است و نفس به اين قوه ادراك كند جميع مزه ها را و به واسطه رطوبت لعابيه متكيف به كيفيت طعم و يا مخلوط به اجزاى ذى طعم شود على الخلاف. پنجم: لامسه است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه سارى است در اكثر اعضا و نفس به اين قوه ادراك كند جميع كيفيات ملموسه را مانند حرارت و برودت و رطوبت و يبوست و ملاست و خشونت و لينت و صلابت و سبكى و سنگينى. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✵ ● [شبیه] شدن انسان! و همانا بسيارى از جنّ و انس را براى دوزخ آفريديم، آنان دلهايى دارند كه با آن "حقّ" را درك نمى‌كنند و چشمانى دارند كه با آن نمى‌بينند و گوشهايى دارند كه با آن نمى‌شنوند، آنان ⇍مانند بلكه گمراه‌ترند، آنان همان غافلانند.(اعراف/179) [از مصادیقِ عینیِ آیه] 𖣐Japanese man who spent £12,000 turning himself into a dog ➤مرد ژاپنی که 12,000پوند هزینه کرد تا خود را به سگ تبدیل کند! وی 2,000,000 یِن - معادل با 12480 پوند - هزینه کرد تا فانتزی مادام‌العمر خود یعنی «حیوان شدن» را برآورده کند... Ⓜ️https://www.dailymail.co.uk/news/article-12356741/Japanese-man-spent-12-000-turning-dog-bites-cruel-trolls-making-fun-new-life-collie.html ════════┅┄‌ ●همچنین در آیه 119/نساء، صراحتاً خبر پیروان شیطان داده شده است! (شیطان:به آنان امر می‌کنم كه را تغییر بدهند!) ════════┅┄‌ ➣1400سال بر قرآن گذشته و در قرن21 افرادی دسته‌دسته از نظر صورت و سیرت "حیوان" می‌شوند؛ خبری که قرآن آن را 14قرن پیش داده بود ⇜کفّار چطور؟ آیا کتابی دارند که ویژگیِ افرادِ 14قرن بعدِ خود را کرده باشد؟! ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357