eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
در حکایات عرب آمده است که خرگوش و روباهی به داوری نزد سوسماری رفتند، به او گفتند: ای ابوحلس (کنیه ی سوسمار است)، از سوراخ بیرون بیا و بین ما داوری کن. سوسمار گفت: در درون خانه اش حکم می‌کند. خرگوش گفت: من خرمایی یافتم. سوسمار گفت: شیرین است آن را بخور. خرگوش گفت: روباه آن را از من گرفته است. سوسمار گفت: غذای خوبی در اختیار دارد. خرگوش گفت: من یک سیلی به او زدم. سوسمار گفت: هرکه شروع کرده ستمگر است. خرگوش گفت: او هم سیلی به من زد. سوسمار گفت: او از خود دفاع کرده است. خرگوش گفت: بین ما داوری کن، سوسمار گفت: همه ی جوابهای من داوری بود. همه این موارد در عرب ضرب المثل شده است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد .......: @zandahlm1357
Part02_بوستان سعدی.mp3
5.69M
در سبب نظم كتاب ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
۵۲- «رَبِّ العالَمینَ» تفسیر نماز » «رَبِّ العالَمینَ» خداوند، پروردگار همه هستی است. آنچه در آسمانها و زمین و میان آنهاست، پروردگارشان اوست: «رَبُّ السَّمواتِ وَالْاَرْضِ وَ ما بَیْنَهُما» [۱] و «هُوَ رَبُّ کُلِّ شَی ءٍ» [۲] حضرت علی علیه السلام در تفسیر «عالَمین» می‌فرمایند: «من الجمادات و الحیوانات» یعنی او پروردگار جماد و حیوان، جاندار و بی جان است. گرچه گاهی مراد از «عالَمین» در قرآن، انسان‌ها هستند، امّا بیشتر موارد، عالَم به معنای مخلوقات و عالمین به معنای تمام مخلوقات استعمال شده است. از این آیه فهمیده می‌شود پروردگار تمام هستی اوست و آنچه در جاهلیت و در میان بعضی ملّت‌ها اعتقاد داشتند که برای هر نوعی از موجودات، خدائی مستقل است که «ربّ النّوع» آن پدیده است، فکری باطل است. خداوند برای همه موجودات پس از آفرینش، مسیری برای رشد و تکامل تعیین نموده و تربیت الهی همان مسیر هدایت اوست. «رَبُّنَا الَّذی اَعْطی کُلَّ شَی ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدی» [۳] پرودگار ما کسی است که به همه موجودات نعمت وجود بخشیده و سپس آنها را به سوی کمال هدایت نموده است. اوست که به زنبور عسل یاد داده از چه گیاهی بمکد و به مورچه آموخته چگونه قوت زمستانی خود را ذخیره کند و بدن انسان را چنان آفریده که بطور خودکار خون سازی کند. آری چنین خداوندی شایسته سپاس وستایش است. یکی از ویژگی‌های انسان آن است که در برابر جمال و کمال و زیبائی، ستایش و در برابر نعمت‌ها و احسان‌ها تشکر می‌کند. خداوند متعال، بخاطر کمال و جمالش شایسته ستایش و بخاطر احسان و اِنعامش لایق شکرگزاری است. البتّه تشکر از خدا، منافاتی با سپاسگزاری از مخلوق ندارد، به شرط آنکه به امر خدا و در مسیر خدا باشد. گرچه درواقع هر کس با هر زبانی هرگونه ستایشی ---------- [۱]: ۱۹۱) سوره مریم، آیه ۶۵. [۲]: ۱۹۲) سوره انعام، آیه ۱۶۴. [۳]: ۱۹۳) سوره طه آیه ۵۰. از دیگران می‌کند، در حقیقت منشأ و سرچشمه آن را حمد می‌کند. «ربّ العالَمین» یعنی رابطه خداوند با مخلوقات رابطه ای دائمی و تنگاتنگ است. «ربّ العالَمین» یعنی امکان رشد و تربیت برای همه وجود دارد. نه تنها خوبان که بدها نیز در حال بهره گیری از نعمت‌های الهی هستند. «کُلاًّ نُمِدُّ هؤلاءِ وَ هؤُلاءِ» [۱] خداوند می‌فرماید: ما همه را کمک می‌کنیم و میدان را برای همه باز گذاشته ایم تا هرکس به هر هدفی که دارد برسد. البتّه چون دنیا دار تزاحم و موانع است، طبیعی است که همه کس به همه آرزوهایش نمی رسد. ---------- [۱]: ۱۹۴) سوره اسراء، آیه ۲۰. «ربّ العالمین» یعنی خداوند هم مالکِ هستی است هم مدبّر آن. کلمه «ربّ» یا از ریشه «رَبَیَ» به معنای رشد و تربیت گرفته شده و یا از واژه «رَبَّ» به معنای صاحب. خداوند هم صاحب جهان است هم مربّی و مدبّر آن. «لَهُ الْخَلْقُ وَالْاَمر تَبارَک اللَّهُ رَبُّ الْعالَمینَ» [۱] هم آفرینش از اوست هم اداره آن و هم پرورش دهنده همه اوست. طبق روایات کلمه «الحمدلِلّه ربّ العالمین» بهترین تشکر از نعمت‌های خداوند است و لذا سفارش شده قبل از هرگونه دعا و درخواستی از خدا، حمد خدا کنید وگرنه دعا ناقص است. نه تنها در آغازِ دعا و نیایش، بلکه اهل بهشت در پایان کار همان شعار را تکرار می‌کنند که: «وَ آخِرُ دَعْویهُمْ اَنِ الْحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ» [۲] ---------- [۱]: ۱۹۵) سوره اعراف، آیه ۵۴. [۲]: ۱۹۶) سوره یونس، آیه ۱۰. ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
aac_Ghazaleh - Aeneha.mp3
11.45M
🎙 📓 👈 📌این داستان؛ دلی به پاکی آئینه ها ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️نماز اول وقت و اقتداء به امام زمان(عج) ❓اینکه گفته می شود اگر نماز را اول وقت بخوانید گویی به امام زمان (عج) اقتدا کرده اید، از آنجاییکه افق شرعی شهرها فرق می کند، چطور اول وقت ما و امام زمان(عج) یکی می شود؟ 💠 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
سلام درس بیستم ۶-ششمین مورد از شک های صحیح، وقتیه که در حالیکه ایستاده هستیم بین اینکه چهار رکعت خوندیم یا پنج رکعت، شک کنیم. در این حالت باید بشینیم تا شک ما تبدیل به "شک بین سه و چهار" بشه. بعد بنارو بر چهار میزاریم و نمازو تموم میکنیم و بعدش یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نماز احتیاط نشسته میخونیم. یادآوری از گذشته: -گفتیم که دومین مورد از شک های صحیح، شک بین سه و چهاره که هرجایی از نماز این شک برای ما پیش بیاد باید بنارو بر چهار بزاریم و نمازو تموم کنیم و بعدش یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نماز احتیاط نشسته بخونیم. -اشاره کردیم که توی نماز احتیاط نیازی نیست سوره خونده بشه و خوندن حمد کافیه. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357