eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
با عرض سلام خدمت شما مخاطبین گرامی به دلیل بروز یک ایراد فنی و غیرمترقبه در بخشی از سرورهای ذخیره سازی پیام‌رسان ایتا، تعدادی از فایلها و رسانه‌ها قابل فوروارد یا دانلود نیستند. صبور باشید وبعداز برطرف شدن نقص فنی استفاده نمایید
1_216992715.mp3
4.11M
سرِ سُفره بی نهایت از بچگی افکار غلط و وارد ذهنمون کردن، آخرت همه آتیش و می‌برندت جهنم 😒 این و گوش بدید تا ببینید با چه جشنی روبرو هستیم 😍😍 مجموعه فوق العاده زیبا که درمان ریشه ای بسیاری از افسردگی ها و سردرگمی های انسان هست 🌺 🍃 جلسه 25👏👏 🍃🌺👇 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: من نهج البلاغه میخوانم .......: @zandahlm1357 💠💠💠💠💠💠💠
🌴 🌹 إِنَّ اللهَ افْتَرَضَ عَلَيْکُمْ فَرَائِضَ، فَلاَ تُضَيِّعُوهَا; وَحَدَّ لَکُمْ حُدُوداً، فَلاَ تَعْتَدُوهَا; وَنَهَاکُمْ عَنْ أَشْيَاءَ، فَلاَ تَنْتَهِکُوهَا; وَسَکَتَ لَکُمْ عَنْ أَشْيَاءَ وَلَمْ يَدَعْهَا نِسْيَاناً، فَلاَ تَتَکَلَّفُوهَا. امام(عليه السلام) فرمود: خود را سنگين نگردانيد).(1) (1). سند گفتار حکيمانه: در کتاب مصادر اين کلام نورانى را از کتاب امالىِ فرزند شيخ طوسى از روايتى که سند آن به سال 306 مى رسد از امير مؤمنان از پيغمبر اکرم نقل کرده و نيز مرحوم صدوق در کتاب من لا يحضره الفقيه و شيخ مفيد در مجالس آن را از امير مؤمنان(عليه السلام) و امير مؤمنان از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) نقل فرموده و اين در حالى است که مرحوم سيّد رضى مستقيماً آن را به على(عليه السلام) نسبت مى دهد. همچنين آمدى در غررالحکم آن را از على(عليه السلام) نقل کرده است. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 98).
شرح و تفسير وظيفه ما امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه خود وظايف ما را در چهار بخش خلاصه کرده و تکليف ما را در هر بخشى روشن ساخته است: نخست مى فرمايد: «خداوند فرايضى را بر شما واجب کرده، آنها را ضايع نکنيد»; (إِنَّ اللَّهَ افْتَرَضَ عَلَيْکُمْ فَرَائِضَ، فَلاَ تُضَيِّعُوهَا). اشاره است به واجباتى همچون نماز و روزه و حج و جهاد و زکات و امثال آن که هر يک داراى مصالح مهمى است و بايد آنها را کاملاً حفظ کرد و منظور از تضييع کردن شايد ترک نمودن باشد يا ناقص انجام دادن، همان گونه که در حديثى از امام باقر(عليه السلام) آمده است: «إِنَّ الصَّلاَةَ إِذَا ارْتَفَعَتْ فِي أَوَّلِ وَقْتِهَا رَجَعَتْ إِلَى صَاحِبِهَا وَهِيَ بَيْضَاءُ مُشْرِقَةٌ تَقُولُ حَفِظْتَنِي حَفِظَکَ اللَّهُ وَإِذَا ارْتَفَعَتْ فِي غَيْرِ وَقْتِهَا بِغَيْرِ حُدُودِهَا رَجَعَتْ إِلَى صَاحِبِهَا وَهِيَ سَوْدَاءُ مُظْلِمَةٌ تَقُولُ ضَيَّعْتَنِي ضَيَّعَکَ اللَّهُ; نماز هنگامى که در اول وقت انجام شود به آسمان مى رود و سپس به سوى صاحبش باز مى گردد در حالى که روشن و درخشان است و به او مى گويد: من را محافظت کردى خدا تو را حفظ کند و هنگامى که در غير وقت و بدون رعايت دستوراتش انجام شود به سوى صاحبش بر مى گردد در حالى که سياه و ظلمانى و به او مى گويد: مرا ضايع کردى خدا تو را ضايع کند».(1) سپس در دومين دستور مى فرمايد: «خداوند حدود و مرزهايى براى شما تعيين کرده از آن فراتر نرويد»; (وَحَدَّ لَکُمْ حُدُوداً، فَلاَ تَعْتَدُوهَا). منظور از اين حدود براى نمونه سهامى است که در ارث تعيين شده و در قرآن مجيد نيز بعد از آن که بخشى از ميراث ها را بيان مى کند مى فرمايد: (تِلْکَ حُدُودُ اللّه)(2) و در آيه بعد کسانى که از اين حدود تعدى کنند تهديد به خلود در آتش دوزخ شده اند، همچنين در مورد وظيفه زوج و زوجه به هنگام طلاق تعبير به حدود الله شده است،(3) بنابراين حدود، اشاره به شرايط و کيفيت ها و برنامه هاى خاصى است که براى حقوق انسان ها در کتاب و سنت آمده که اگر از آنها تجاوز شود يا حقى پايمال مى گردد و يا به ناحق کسى صاحب اموالى مى شود. آن گاه در سومين دستور مى فرمايد: «خداوند شما را از امورى نهى کرده است حرمت آنها را نگاه داريد»; (وَنَهَاکُمْ عَنْ أَشْيَاءَ، فَلاَ تَنْتَهِکُوهَا). روشن است که اين قسمت اشاره به معاصى کبيره و صغيره است که در کتاب و سنت وارد شده و عمومشان به دليل مفاسدى که در آنها براى دين و دنياى مردم هست تحريم شده است. «تَنْتَهِکُوها» از ماده «نَهْک» (بر وزن محو) به معناى هتک حرمت و پرده درى است گويى خداوند ميان انسان ها و آن گناهان پرده اى کشيده است تا در حريم آن وارد نشوند و به آن نيديشند; ولى معصيت کاران پرده ها را مى درند و به سراغ آن گناهان مى روند. در چهارمين جمله مى فرمايد: «خداوند از امورى ساکت شده نه به علّت فراموش کارى (بلکه به جهت مصالحى که در سکوت نسبت به آنها بوده است) بنابراين خود را در مورد آنها به زحمت نيفکنيد (و با سؤال و پرسش درباره آنها بار تکليف خود را سنگين نگردانيد)»; (وَسَکَتَ لَکُمْ عَنْ أَشْيَاءَ وَلَمْ يَدَعْهَا نِسْيَاناً، فَلاَ تَتَکَلَّفُوهَا). اين سخن برگرفته از قرآن مجيد است آيه 101 سوره «مائده» است: «(يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَکُمْ تَسُؤْکُمْ وَإِنْ تَسْئَلُوا عَنْها حينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَکُمْ عَفَا اللّهُ عَنْها وَاللّهُ غَفُورٌ حَليمٌ); اى کسانى که ايمان آورده ايد از چيزهايى سؤال نکنيد که اگر براى شما آشکار شود شما را ناراحت مى کند ولى اگر به هنگام نزول قرآن از آنها سؤال کنيد براى شما آشکار خواهد شد. خداوند آنها را بخشيده (و ناديده گرفته است شما اصرار بر افشاى آن نداشته باشيد) خداوند آمرزنده و داراى حلم است». همان گونه که در شأن نزول آيه فوق آمده هنگامى که دستور پروردگار درباره حج نازل شد مردى به نام «عکاشه» يا «سراقه» عرض کرد: اى رسول خدا! آيا دستور حج براى هر سال است يا يک سال؟ پيامبر(صلى الله عليه وآله) به سؤال او پاسخ نگفت ولى او دو يا سه بار سؤال خود را تکرار کرد. پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) فرمود: واى بر تو چرا اين همه اصرار مى کنى؟ اگر در جواب تو بگويم: آرى، حج در همه سال بر شما واجب مى شود و فوق العاده به زحمت مى افتيد و اگر مخالفت کنيد گناهکار خواهيد بود، بنابراين تا وقتى چيزى را نگفته ام بر آن اصرار نورزيد... سپس افزود: «إذا أمْرُتُکُمْ بِشَىْء فَأتُوا مِنْهُ مَا اسْتَطَعْتُمْ; هنگامى که شما را به چيزى دستور دادم به اندازه توانايى خود آن را انجام دهيد».(4) مى دانيم هنگامى که براى پيدا کردن قاتل به بنى اسرائيل دستور داده شد گاوى را ذبح کنند اگر مطابق اطلاق امر هرگونه
گاوى را انتخاب مى کردند کافى بود; ولى آنها پشت سر هم اصرار کردند و رنگ و سن و شرايط ديگر آن گاو را پرسيدند در نتيجه آن قدر تکليف محدود و پر مشقت شد که براى پيدا کردن آن سخت به زحمت افتادند و هزينه زيادى پرداختند و اين درس عبرتى شد براى همگان در طول تاريخ. در حديث ديگرى از امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا اللَّهَ وَلاَ تُکْثِرُوا السُّؤَالَ إِنَّمَا هَلَکَ مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ بِکَثْرَةِ سُؤَالِهِمْ أَنْبِيَاءَهُمْ وَ قَدْ قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَکُمْ تَسُؤْکُمْ وَاسْأَلُوا عَمَّا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَيْکُمْ وَاللَّهِ إِنَّ الرَّجُلَ يَأْتِينِي يَسْأَلُنِي فَأُخْبِرُهُ فَيَکْفُرُ وَلَوْ لَمْ يَسْأَلْنِي مَا ضَرَّهُ وَقَالَ اللَّهُ وَإِنْ تَسْئَلُوا عَنْها حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَکُمْ إِلَى قَوْلِهِ قَدْ سَأَلَها قَوْمٌ مِنْ قَبْلِکُمْ ثُمَّ أَصْبَحُوا بِها کافِرِينَ».(5) از اين حديث شريف استفاده مى شود که از کثرت سؤال و پى جويى زياد نهى شده و اى بسا مردم امورى را مى خواستند براى آنها فاش شود که اگر فاش مى شد مشکلاتى پيش مى آمد; مثلاً سؤال از پايان عمر خود يا حوادث آينده ـ و يا طبق بعضى از روايات از اين که پدر واقعى آنها چه کسى است(6) ـ و مانند آن و يا جزئيات و قيود احکام شرع که اگر از آن سؤال مى شد مشکلات عظيمى فراهم مى گشت. (1). کافى، ج 3، ص 268، ح 4. (2). نساء، آيه 13. (3). بقره، آيه 229; طلاق، آيه 1. (4). تفسير مجمع البيان و درّ المنثور ذيل آيه پيش گفته. (5). بحارالانوار، ج 1، ص 224، ح 16. (6). تفسير على بن ابراهيم قمى، ج 1، ص 188. در اين حديث آمده است که پيغمبر(صلى الله عليه وآله) به بعضى جواب داد که پدر واقعى او غير از کسى است که وى را پدر خود مى پندارد و اين مايه رسوايى و سرشکستگى شد.
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و انشالله با عمل به حکمت ها ، 🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه https://eitaa.com/zandahlm1357
تکنیک چهارم مهربانی به هیچ کس، به خاطر خودش، مهربانی نکن! ❤️🍃 🌺🍃 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 .......: @zandahlm1357
برخی از مشکلات 🌱👇 احتمالا گیاه شما دچار شده پشت برگ رو بررسی کنید❌🌸 و اگر آفت داشت آن را با آفت کش از بین ببرید.✅👌 https://eitaa.com/zandahlm1357
زرد شدن برگ‌های پائینی آگلونما به چه علت است ؟👆 زرد شدن برگ‌های پائینی آگلونما یا زرد شدن برگ‌های قدیمی آگلونما به علت کمبود مواد مغذی خاک می‌تواند باشد. البته اولویت گیاه در رشد و به وجود آمدن برگ‌های جوان است. 👌 به همین دلیل برگ‌های قدیمی از بین میروند.😃 🌸🌱https://eitaa.com/zandahlm1357
آبیاری ۱۰-۵ روز یک‌بار نور زیاد و غیرمستقیم غبارپاشی روزانه در خشکی هوا💦 تکثیر: قلمه ساقه چوبی، خوابانیدن شاخه، جدا کردن پاجوش🌱🌱 https://eitaa.com/zandahlm1357
علت چیست؟ ✅نور کم است. گلدان را به روشنایی ببرید🌸👌 ✅کم هم باعث این عارضه است. آبیاری را تنظیم کنند❌ ✅بعضی از مواقع سرد شدن ناگهانی اتاق و آبیاری با آب علت ریزش برگ میشه🍃🍂 https://eitaa.com/zandahlm1357
نکاتی برای نگهداری از 😍👇 گلدان پپرومیا قاشقی را در بهار تعوض کنید.👌🌸 برگها ترد و شکننده هستند و برای تمیز کردن آنها با احتیاط برخورد کنید.✅ غبارپاشی بیش از حد باعث ایجاد لکه هایی روی برگها می شود.😢 آبیاری بیش از اندازه باعث پوسیدگی گیاه می شود.❌💦 😍❌❌ اگر دیدید شاتونی سبز رنگ روی گیاه همیشه سبز شما ظاهر شد، 🌺🌸 بدانید که گل پپرومیا است که هیچ ارزش زینتی ندارد😢 ساقه گلدهنده را حذف کنید تا رشد رویش گیاه ادامه یابد😍👍 https://eitaa.com/zandahlm1357 🌸🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 👈 خشت های طلا عيسی بن مريم عليه السلام دنبال حاجتی می رفت. سه نفر از يارانش همراه او بودند. سه خشت طلا ديدند كه در وسط راه افتاده است. عيسی عليه السلام به اصحابش گفت: اين طلاها مردم را می كشند؛ مبادا محبت آنها را به دل خود راه دهيد. آن گاه از آنجا گذشته و به راه خود ادامه دادند. يكی از آنان گفت: ای روح الله! كار ضروری برايم پيش آمده، اجازه بده كه برگردم. او برگشت و دو نفر ديگر نيز مانند رفيقشان عذر و بهانه آوردند و برگشتند و هر سه در كنار خشتهای طلا گرد آمدند. تصميم گرفتند طلاها را بين خودشان تقسيم نمايند. دو نفرشان به ديگری گفتند: اكنون گرسنه هستيم. تو برو غذا بخر. پس از آنكه غذا خورديم و حالمان بهتر شد، طلاها را تقسيم می كنيم. او هم رفت خوراكی خريد و در آن زهری ريخت تا آن دو رفيقش را بكشد و طلاها تنها برای او بماند. آن دو نفر نيز با هم سازش كرده بودند كه هنگامی كه وی برگشت او را بكشند و سپس طلاها را تقسيم كنند. وقتی كه رفيقشان طعام را آورد، آن دو نفر برخاستند و او را كشتند. سپس مشغول خوردن غذا شدند. به محض اينكه آن طعام آلوده را خوردند، مسموم شدند. حضرت عيسی عليه السلام هنگامی كه برگشت ديد، هر سه يارانش در كنار خشت های طلا مرده اند. با اذن پروردگار آنان را زنده كرد و فرمود: آيا نگفتم اين طلاها انسان را می كشند؟ 📗 ، ج 14، ص 280 ✍ مرحوم علامه محمد باقر مجلسى https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل چهارم : در فضيلت شارب گرفتن يعنى موى لب بالا را تا ته گرفتن سنت مؤ كد است ، هر چند بيشتر از ته بگيرند بهتر است . از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه شارب خود را دراز مكنيد كه شيطان در آن جا ميكند وپنهان مى شود. از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه شارب گرفتن رفع غم و وسواس ميكند، و از سنت حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم فرمود كه سنت است ، گرفتن موى شارب تا آنكه برسد بدم لب بالا، و حضرت صادق شارب را آنقدر ميگرفتند كه بته مو ميرسيد. از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام منقول است كه ناخن وشارب گرفتن از جمعه تا جمعه ديگر امان ميدهد از خوره . در حديث ديگر وارد شده است كه شخصى بخدمت آنحضرت عرض كرد، كه دعائى تعليم من كن كه باعث زيادتى روزى شود حضرت فرمود، كه شارب و ناخن بگير و بايد كه در روز جمعه باشد. در حديث معتبر ديگر از آنحضرت منقول است كه : هر كه ناخن و شارب در هر جمعه بگيرد، در وقت گرفتن بگويد بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ وَعَلى سُنَّةِ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ بعدد هر ريزه كه از مو و ناخن او بريزد، حقتعالى ثواب يك بنده از فرزندان اسمعيل آزاد كردن باو عطا فرمايد، بيمار نشود مگر ببيمارى مرگ . از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه هر كه در روز شنبه و پنجشنبه شارب و ناخن بگيرد، عافيت يابد و از درد دندان و درد چشم . در حديث ديگر فرمود، كه : شارب را از ته بگيريد وريش را بلند بگذاريد، بيهودان و گبران خود را شبيه مگردانيد، فرمود كه از ما نيست هر كه شارب خود را نگيرد. فصل پنجم : در آداب ريش بلند كردن حلیة_المتقین https://eitaa.com/zandahlm1357