چیزی بجز چادر نمیتواند تمام حجم بدن یک زن را بپوشاند
خط قرمز حجاب کاملا در قرآن (سوره نور – احزاب) آمده است زن که حجاب داشته باشد خدا گونه است. جلباب که در قرآن آمده حدود حجاب را مشخص کرده
بعضى از مفسّران ، جلباب را پوششى فراگیر معنا کرده اند که از بالاى سر تا پایین پا را مىپوشاند و چیزى در حدود اندازه چادر است.
علاوه بر این: درباره پوشش حضرت فاطمه(ع) هنگام خروج از منزل و رفتن به مسجد براى دفاع از فدک، همین پوشش نقل شده است.
علاوه بر این عقل نیز بر برتر بودن چادر حکم مىکند، چون اندام بدن با چادر بهتر محفوظ مىماند.
پوشش کامل با مانتو و روسرى نیز مىتواند مورد استفاده قرار گیرد، ولى حجاب برتر نیست، زیرا هر چند با مانتو وروسرى پوشش صورت مىگیرد، ولى باز حجم بدن مشخص است و با مقایسه با چادر، قطعاً چادر برترى دارد.
.......:
یعنی شما چادری هاهمه چی تون درسته و ماها که چادر سرمون نیست کافریم و از خدا بی خبر؟
این سوال خیلی از خانم های بد حجاب و بی حجابه که گه گاه از ما چادری ها می پرسن...و احتمالا دوستان هم پوشش من هم تا به حال با این سوال مواجه شده اند...
نه...!من چادری همه ی کارها و اعمالم درست نیست و قطعا و یقینا شما کافر و از خدا بی خبر نیستید.
.......:
اما...من چادری سعی میکنم این کاری رو که خدا ازم خواسته وهیچ سختی و زحمتی برام نداره رو درست انجام بدم تا بتونم به خدا بگم:
خدایا من یه قدم اومدم طرفت ...واسه ی بقیه قدم ها و رد شدن از پل گناه ها دستمو بگیر و یاری ام کن..!
و بعد این دست خداست که دستتو میگیره و می بردت جلو...آخه خود خدا قول داده که اگه یه قدم بری طرفش..قدم ها به طرفت بر می داره...واونوقت چیز هایی رو میبینی و حس میکنی که تا قبل از این حس نکرده بودی...
من با پوشیدن چادرم به خودم و خدا ثابت می کنم که می خوام خدایی بشم و به معنای واقعی کلمه...یک بنده...یک بنده واقعی...!
واین یک راز بود بین منو چادرم و خدا ...که الان دیگه یه راز نیست...
شده یه فرمول برای هر چه بهتر خدایی شدن و بندگی کردن...
.......:
به امید ظهور مولای همیشه حاضر و منتظرمون...
ما چادری ها شیک پوشیدن را بلد هستیم اما ان ها را در معرض دید همگان قرار نمی دهیم
الگوی ما حضرت زهرایی است که حتی در برابر مرد نابینا حجاب خود را رعایت و چادر به سرکرد.
برخی ها در کوچه پس کوچه های شهر مرا به سخره می گیرند بخاطر یادگارمادری که به سر دارم اما حواسشان نیست که چادرم را با خواست قلبی می پوشم و هیچ نیش و کنایه ای نمی تواند ان را از من بگیرد.
.......:
به راستی که چادرم را دوستدارم چرا که پوشیدن و حفظ آن عمل به وصیت شهدایی است که رفتند تا ایران وایرانی ماندگار شود و ما امروز با حجابمان از خونشان دفاع نماییم.
شاید خیلی ها نخواهند قبول کنند که وجودشان به سان مروارید است که در دل صدف پنهان می شود و انان هم نیازمند پوششی هستند تا در امان باشند.
چادر که می پوشی خیالت راحت است که تیرهایی که از چشم های هرزه رها می شود به تو نخواهد خورد و تو از گزندهای اینچنینی در امان هستی
چه شیرین است وقتی که در گرمای تابستان زیر نور خورشید در کوچه پس کوچه های شهر به عشق امام زمانت چادرت را محکم تر میگیری و محکم تر قدم برمیداری تا دل امام زمانت را نشکنی من یک چادری هستم و به عقیده ی خودم چادری بودنم نشان از این دارد که نگاه مادرم حضرت زهرا(س) با من است.
داشتن مادری به مهربانی حضرت زهرا(س) همه طعنه و کنایه ها را انقدر شیرین می کند برای انسان که هرچه زخم زبان ها کشنده تر باشد شیرین تر می شود.
.......:
برخی ها در کوچه و خیابان های شهر چادری ها را با اسم ها و صفت های متعددی می خوانند اما بگویم که ما چادری ها هم لباس های شیک و رنگارنگ داریم ماهم خوشتیپ و زیبا بودن را بلدهستیم اما ان ها را در معرض دید همگان قرار نمی دهیم چرا که برای خودمان حدو مرز تعرف کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که زن به سان گنجی است که هرچه پوشیده تر و مخفی تر باشد از دستبرد افراد نا اهل در امان تر است.
تقدیم به همه آنانی که با حیا و عفتند و خود را به بازار مردان هوسران نفروخته اند
بانوی واقعی شما هستید...
شمایی که وقتی از خیابان میگذرید نگاه کسی را به دنبال نمیکشانید
💠💠💠
👈 #سوال_کاربران
✳️ سوالی یکی از کاربران عزیز 👇
سلام
سوالی هست که ذهن بچه ها و اکثرا بزرگترهارو به خودش مشغول کرده و دائما میپرسن اینه که چرا همه پیامبران و امامان ما عرب هستن؟ چرا هیچ پیامبری تو ایران نداریم؟
✳️ جواب 👇👇
از آنجایی که این سوال را خیلی از جوانان می پرسند ، حتما جوابش را کامل پخش کنید.
☝🏻️اولا در قرآن که فقط اسم بیست و پنج تا از انبیاء آمده، حالا درست است که همه در خاورمیانه بودند اما اسم بیست و پنج آمده. روایت هم اینها را جمع بکنید چند پیامبر هست؟ کلا چهل، پنجاه تا بیشتر نیستند. پس این صدو بیست و چهار هزار پیغمبر شما نمی دانید بقیه کجا بودند؟ شاید در همین کشورهای اروپایی و چین و اینها هم رفته بودند درست است؟ پس ما نمی دانیم! وقتی خدا را قبول داری، وقتی حقانیت خدا را قبول داری همین که خدا در قرآن می گوید ما برای هر قومی نبی فرستادیم، حجتی فرستادیم کافی است!
👈🏻پس یعنی این بیست و پنج، چهل تایی که خدا در قرآن نام برد در خاورمیانه بود، ممکن است بقیه خاورمیانه نباشد و جاهای دیگر باشد. حالا چرا خدا از این انبیای خاورمیانه مثال زد؟ آخر عزیز من مخاطب خدا در قرآن در آن زمان بیشتر مردم عربها بودند، باید چیزی را می گفت که به فهم آنها و برای آنها جور در بیاید! یکی از دلایلی که می گویند مثلا چرا نام زرتشت در قرآن نیامده؟ چون چیزی بود که عربهای آن زمان خیلی با آن در ارتباط نبودند. ما نمی خواهیم بگوییم قرآن برای عربها نازل شده یک وقتی از این بحث چیز نشود، چون بسیاری از آیات قرآن «أَیُّهَا النَّاس» را گفته، یعنی همه ی مردم و به درد زندگی همه ی ما می خورد.
🔺اما چون مخاطب پیغمبر (ص) عربها بیشتر بودند، از انبیایی گفته شده، از انبیایی حرف زده شده که برای آنها قابل لمس تر باشد. این خیلی مهم است. ما حتی در قرآن هم داریم آیه [78] سوره غافر می گوید ای پیغمبر ما بیش از تو رسولانی فرستادیم سرگذشت گروهی از آنان را برای تو گفتیم و گروه دیگر را بازگو نکردیم. این حرف قرآن است! پس این به این معنا نیست که همه ی پیغمبران، اکثریت بالای صد و بیست و چهار هزار پیغمبر را اصلا خدا در قرآن نام نبرده!! بیست و پنج تا فقط در قرآن نام برده شده.
🔸حرف من نیست. حالا چون من رشته ام، کارشناسی ارشدم ادیان بود دارم به شما می گویم، ما در بحث ادیان فردی داریم به نام ″رابرت هیوم″، خارجی هست. آنهایی که اسم خارجی ها و کتابهای خارجی ها را دوست دارند این آقا هم خارجی است. رابرت هیوم کتابی دارد به نام ″ادیان زنده جهان″ در صفحه ی هفده این کتاب خودش می گوید؛ در تاریخ بشر هرگز قبیله ای وجود نداشته که به گونه ای دین نداشته باشد. (دیگر حرف رابرت هیوم است می گوید همه قبیله ها دین داشتند، این حرف خودش است) اما ادیان زنده جهان که فعلا روی کار هستند.. (بله اکثریت می گوید از آسیا بودند، آسیا باز هم نمی گوید خاورمیانه، خاورمیانه فقط جنوب غرب آسیاست. می گوید آسیا) از تعدادی از ادیان مرده در بقیه نقاط جهان می شود نام برد.
👈🏻یعنی قوم هایی بودند که دین داشتند الان آن دین منسوخ شده و رفته و وجود ندارد، ولی بود! می گوید ادیان مصر قدیم در آفریقا، ادیان مکزیک و پروی باستان هم در آمریکا.. می گوید در اینجا دین بود، پس دین بود یعنی نبی رفت آنجا! قرآن صرفا سر گذشت پیامبران را گفت که در منطقه خاورمیانه بودند تا یک استفاده تربیتی برای مردم آن زمان بشود. چون تاریخ و آثار این انبیاء در اختیار آن مردم بود. در اختیار مردم عرب داستانهای این انبیای قرآنی در دست آنها قبلا بود و سینه به سینه نقل می شد. خدا هم از اینها گفت تا عاقبت بگیرند، و الا کسی که نه کسی می شناسد و نه کسی خبر دارد، عاقبت آن را برای چه بیایم برای تو نقل بکنم وقتی خبر نداری چه نسخه تربیتی برای تو این قضیه دارد؟ یک چیز خیلی علمی و روانشناسی است.
⚠️بعد نکته مهم این است که تمدنهای بزرگ آن زمان بیشتر در آسیا بود، مصر که از خاورمیانه حساب می شود البته، چین، ایران، تمدنهای بزرگی هستند که در این منطقه بودند. پس اینکه قرآن بیست و پنج تا پیغمبر را نام می برد که در این منطقه بودند به این معنا نیست که در بقیه جاها دین نبوده باشد. رابرت هیوم صراحتا می گوید (حرف رابرت هیوم است دیگر شهید مطهری نیست، شهید بهشتی نیست، امام خمینی نیست. رابرت هیوم هست) دارد می گوید شما هیچ قوم و قبیله ای نمی توانی پیدا بکنی که در آن دین نرفته باشد. این حرف بسیار بسیار عالی است.
ادامه از بالا👇
ما روایاتی داریم، مثلا امیرالمومنین (ع) نقل کرده، روایت در کتاب ″المجمع البیان، شیخ طبرسی، ج8، ص830″ چه کتاب تفسیر فوق العاده ای هست این کتاب. امیرالمومنین (ع) می فرمایند؛ خداوند پیامبری را مبعوث کرد که سیاه پوست بود و داستان آن به ما نرسیده است. پس باز هم تکرار می کنم صد و بیست و چهار هزار پیغمبر، فقط بیست و پنج تای آن که قرآن نام
می برد همه در خاورمیانه و اینها بودند. بقیه را که نام نبرد، شما از کجا می دانی بقیه در چین نبوده باشد؟؟ احتمالش که هست!
🔰وقتی پای احتمال وسط می آید استدلال کنار می رود. به قول طلبه ها «اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال» وقتی پای احتمال وسط می آمد استدلال فرو می پاشد. پس احتمالی هست که این صد و بیست و سه هزار و نهصد و هفتاد و پنج پیغمبر دیگر که اسمشان در قرآن نیامده ممکن است در جاهای دیگر جهان هم پخش شده باشند، همان طور که رابرت هیوم می گوید چنین چیزی بود.
🔺ایناست نکات ما، اینهاست بحث های ما که متأسفانه عزیزان ما دنبالش نمی روند و خوب مطالعه نمی کنند. خیلی درد است اینها را باید بدانیم. بعد آیت الله جوادی آملی در کتاب ″سیره پیامبران در قرآن، صفحه 236″ می فرماید؛ گروهی از عارفان و حکیمان به اسناد برخی از تواریخ حضرت ادریس را همان هرمس می دانستند که در یونان به عنوان خدا مطرح بود. همچنان که حضرت شیث را همان آغاثاذیمون می دانستند و عده ای شاید بر اثر همین هرمس، آغاثاذیمون و فیثاغورس و مثل ارسطو را از انبیاء می دانستند. البته این نظر یک عده ای است نمی گویم قطعی است، می گویم نظر عده ای است. پس به این معنا هست که اینها هم انبیایی داشتند.
🔅همین الان در تخت فولاد اصفهان پنج تا پیغمبر دفن است آیا می دانیم اینها دقیقا چه کسانی هستند؟ پس اینکه بگویم کشورهایی دیگر پیامبر نداشتند حرف کاملا غلطی است، چون پیغمبرانی که در قرآن و احادیث ذکر شد کلا سر هم چهل، پنجاه تا بیشتر نیست و اینهاست از منطقه و الا از صد و بیست و چهار هزار و نهصد و خورده ای اسمشان نیامده و معلوم نیست در کجا آمدند!
🔹و طبق نظر رابرت هیوم یک فرد غربی را دارم مثال می زنم، هیچ قبیله ای نبود است که پیغمبر یا دینی هم نداشته باشد. بعدش هم اگر کسی خدا را قبول نداشته باشد پس نقل این شبهه خیلی بی اساس است پس دیگر نباید پیغمبران را قبول داشته باشد. اما اگر کسی خدا را قبول دارد پس قطعا می داند کارهای خدا از روی حکمت هست و بقیه انبیایی که نام برده نشده ممکن است در سراسر جهان پخش و پراکنده شده باشند.
استاد عبادی
https://eitaa.com/zandahlm1357
آیا بیدار کردن اعضای خانواده به خصوص بچه ها و همسر برای نماز صبح بر ما واجب است ؟
⬅️ آیت الله خامنه ای: اگر به نحوی باشد که بیدار نکردن آنان موجب سبک شمردن نماز باشد لازم است.
⬅️ آیت الله مکارم شیرازی: واجب نیست مگر اینکه آنها عادت به ترک نماز صبح کنند و آن را سبک بشمارند، در این صورت واجب است به نحو مطلوبی آنها را بیدار کنند.
⬅️ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر خود آن ها مراقب نماز هستند و بعضی وقت ها بیدار نشوند بیدار کردن آن ها واجب نیست لیکن اگر خودشان مراقب نیستند از باب امر به معروف و نهی از منکر باید آن ها را برای نماز بیدار کنید.
⬅️ آیت الله سیستانی: بیدار کردن فرزندان تحت تربیت واجب است
⬅️ آیت الله شبیری زنجانی: اگر خواب ماندن شخص باعث می شود به این امر عادت کند یا به جهتی دیگر بیدار کردن او احسان به وی به حساب آید- مانند اینکه خواب ماندن وی بدون عذر باشد - بیدار کردن اشکال ندارد حتی اگر اذیت شود، ولی اگر خواب ماندن به صورت اتفاقی باشد و جهت راجحی نیز برای بیدار کردن نباشد، بیدار نمودن وی اگر مستلزم ایذا شود جایز نیست. نسبت به بیدار کردن کسانی که بالغ نشده اند در صورتی که تربیت وی متوقف بر این کار باشد حتی اگر اذیت شوند بیدار کردن آن ها اشکال ندارد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃