eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام ببخشید من یه سوال واسم پیش اومده من کهنه پسرم مقداری مدفوع بهش بوده بردم شستم چند باری هم اب کشی کردم زمانی که خشک شد اوردم که دوباره باهاش پاهاش رو خشک کنم بعد از خشک کردن دیدم دوباره مدفوع بهش هست حالا من نمیدونم این نجاست همون قبلی هست که نرفته و من رو بند انداختم چون خیس بوده میگم نکنه بندم نجس شده از طرفی هم من نمیدونم نجاستش به خود بندم رسیده یا نه چون بعدش من لباس خیس روی بند مینداختم پاسخ👇 سلام علیکم چون یقین ندارید برای قبل بوده، اعتنا نکنید. بند و سایر لباس ها پاک است.
سؤال👇 سلام ببخشید اگه یه پولی رو بخوای برای قربانی بدی و نیت صدقه هم باشه مشکلی داره؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر صدقه مستحب باشد، اشکالی ندارد.
سؤال👇 باسلام خدابخواددوروزدیگه فرزندم دنیا میاددوتا تصمیم داریم یاقربونی بگیریم یاهزینه ی اونوبدیم به مدرسه نمیدونیم چیکارکنیم خواهش می کنم راهنمایی کنیدکدومش بهتره پاسخ👇 سلام علیکم مستحب است نوزاد روز هفتم رسید، برای او گوسفند عقیقه کنند.
سؤال👇 سلام و تشکر از کانال مفیدتون اگر شخصی موقع نماز وارد شود و سلام دهد آیا میتوان بعد از نماز جواب او را داد؟ پاسخ👇 سلام علیکم وجوب جواب سلام؛ وجوب فوری است یعنی در همان حال نماز باید جواب داد. حال اگر کسی جواب سلام را ندهد، گناه کرده ولی نمازش باطل نیست.
سلام علیکم. درازدواج موقت ودائم که دختر باکره نباشد نیاز به اجازه پدر می باشد؟ مقلدمقام معظم رهبری پاسخ👇 سلام علیکم اگر مطلقه باشد، نیازی به اذن پدر ندارد. اما کسی که بکارتش از راه زنا يا وطی به شبهه از بين رفته باشد لازم نيست همانند باکره از پدر خود در امر ازدواج اذن بگيرد، لکن احتياط در اذن گرفتن ترك نشود و اگر به علت ديگری غير از وطی بکارت او زائل شده باشد بنا بر احتياط واجب اذن پدر در ازدواج لازم است.  
سؤال👇 سلام وقت بخیر میخواستم بگم ک چیزی ک شبیح منی از بدن زن خارج میشه چیه و برای نماز مشکل داره نجس ه یا باید غسل کرد پاسخ👇 سلام علیکم تا یقین به نجاست نیست، چیزی هم به عهده انسان نیست.
سؤال👇 سلام بالای لبم یه خال گوشتی کوچیک زده شیره ی برگ انجیر زدم که خوب بشه الان شستم براوضو چسبناکیش نرفت ایا وضوم اشکال داره مرجع ایت الله مکارم شیرازی پاسخ👇 سلام علیکم اگر جرم دارد، باید برای وضو برطرف شود.
سؤال👇 سلام خانومی قرص ضد بارداری مصرف می‌کنه ومیگه هروقت قرص نخورم دوسه روز یبار لکه بینی کم رنگ دارم و تا از پریودی پاک میشم ده پانزده روز بعدش باز لکه بینی دارم مرجع تقلیدشون آقای مکارم هستن لطفا توضیح بدین چکار کنه غسل لازمه یا نه؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم لکه بینی ها حکم استحاضه را دارد و باید به احکام استحاضه عمل شود. لکه بینی های بعد از حیض نیز اگر از ده روز تجاو زکند تا عدد همیشگی حیض محسوب شده و مابقی حکم استحاضه را دارد.
سؤال👇 سلام . آیا اگر در سجده سهوا پیشانی دوبار با مهر برخورد کند نماز باطل میشود؟ ممنون از کانال خوبتون اجرتون با سیدالشهداء پاسخ👇 سلام علیکم خیر
سؤال👇 سلام اول مهرسال خمسی همسرمه، دیروز چندلباس که نیازش بوده خریده الان خمس اینهاروهم بایدحساب کنه؟ رهبری پاسخ👇 سلام علیکم اگر مورد نیاز بوده و خریداری شده است، اشکالی ندارد و متعلق خمس نیست.
سؤال👇 سلام 1. ی نفر ی کیفی تو ی پارک پیدا کرده ک پر از مداد و مداد رنگی و....بوده وکسی نبوده برش داشته آورده خونش وخونوادش میگن حرامه بندازش دور(طرف کارگر بوده تو‌ ی شهر دیگه پیدا کرده)حالا میگه چکارش کنم؟؟ 2. وی سوال اگه همیشه لباسمون خیس باشه یعنی جنب محسوب میشه مثلا ی عکسی فکری بیاد سراغت یا کلا همیشه ترشحی ازت خارج‌ شه غسل میخواد؟؟ممنون میشم ج بدین پاسخ👇 سلام علیکم 1. اشیاء پیدا شده می بایست تا یکسال اعلام کنند با شرایطی که در رساله ها آمده است و اگر صاحبش پیدا نشد، از طرف صاحبش به فقیر غیر سید صدقه داد. 2. اگر منی از انسان خارج شود، نجس بوده و غسل نیز واجب است. منی و بول نجس است نه اینکه هر ترشحی نجس باشد.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
animation.gif
6K
شرف‌الزمان ابوالمحاسن زین‌الدین ابوبکر جعفر بن اسمعیل وراق هِرَوی متخلص به اَزرَقی شاعر ایرانی نیمهٔ دوم قرن پنجم هجری (متوفی به حدود ۴۶۵ هجری قمری) است که در دربار سلجوقیان در زادگاه خود هرات به‌سر می‌برد و با شمس‌الدوله طغانشاه پسر الب‌ارسلان، حاکم خراسان معاصر بود و او را مدح می‌کرد. پدرش اسماعیل وراق هروی در طوس پیشهٔ وراقی (کتابفروشی) داشت (و همان کس است که به گفته نظامی عروضی، فردوسی در فرار از غزنین به طوس در خانهٔ وی مخفی شد). از وی اشعاری اندک و استوار همچون مدح خواجه عبدالله انصاری باقی مانده است. به گفته بدیع‌الزمان فروزانفر، ازرقی «در طریقه شعر گرد سبک عنصری می‌گردد و به جواب قصایدش نظر دارد ... از معانی علمی مخصوصا ریاضی شعرش خالی نیست» گونه شعر او را طلیعه خروج از سبک خراسانی و زمینه برآمدن سبک عراقی به‌شمار آورده‌اند. سروده‌های ازرقی پرآرایه و زبان اشعارش دشوار است. نقل است که او برخی از بهترین توصیف‌های طبیعت به زبان فارسی را سروده است. گویا کتاب سندبادنامه یا قسمتی از آن را ازرقی به نظم درآورده است. اشعار بازماندهٔ ازرقی هروی بر اساس کتاب دیوان ازرقی هروی با تصحیح سعید نفیسی انتشارات زوار سال ۱۳۳۶ و به همت آقای سیاوش جعفری در گنجور در دسترس قرار گرفته است. آثار ازرقی در گنجور عبارتند از: قصاید مقطعات رباعیات https://eitaa.com/zandahlm1357
قطعۀ مدح مرا چون دل و چون دیدۀ خویش از پی فخر بدارند بزرگان عجم پس من آری بتن خویش فرستم بر تو مدح گویم که مگر مزد فرستی بکرم تو بدینار کسان آب مرا تیره کنی حشمت شعر و خط من بفروشی بدرم لیکن آخر ز چنان روی کجا بتوانم برسانم بوجیه و بشرف شکر تو هم ؟ گر بمدح تو کنون هیچ قلم بردارم این سر انگشت قلم گیر قلم باد ، قلم   شمارهٔ ۹ » « شمارهٔ ۷ https://eitaa.com/zandahlm1357
مهرگان نو در آمد ، بس مبارک مهرگان فال سعد آورد و روز فرخ و بخت جوان ملحم دینارگون پوشید باغ مشکبوی زان سپس کش فرش و کسوت بود برد و پرنیان برگ چون دینار زراندود شد بر شاخسار آب چون سوهان سیم اندود شد در آبدان تا چو سرما خورده مردم زرد و لرزان شد درخت همچو کانونی پراخگر گشت نار از ناردان بوستان افروز بنگر رسته با شاهسپرم گر ندیدستی خط قوس قزح بر آسمان گرنه باد مهرگانی ابر نوروزی شدست از خط قوس قزح خاکش چرا دارد نشان ؟ مهرگان قارون دیگر وز باد خنک کیمیایی ساخت کزوی برگ زر شد گنج سان زین سبب چون طلق حل کرده است آب اندر شمر تا ازو در کیمیا صنعت نماید مهرگان زنگبار دیگر آمد بوستان ، از بهر آنک زنگی و کافور دارد آبی اندر بوستان گر ندیدی پشت زرین سوسمار ، اینک ببین بر ترنج مشکبو از شکل و رنگ دلستان سبزی دریا نماید ، روی او پر موج نرم چون ز آسیب صبا درجنبش آید ضیمران راست گویی ، چون فرود آید ز تیغ کوه میغ کز هوا عنقا فروذ آید همی بر آشیان این خزان امسال زی ما بس خوش و خرم رسید خوش شرابی خورد باید در خوش و خرم خزان زان شرابی خورد باید ، خرم و یاقوت رنگ گز فروغش سیمگون ساغر شود یاقوت سان ز آبگینه عکس او چون نور بر دست افگند دست بیرون کرد پنداری کلیم از بادبان از صراحی چون بجام اندر شود گویی مگر در بلورین پیکری کردند یاقوتی روان چهرۀ ساقی درو پیدا شود ، گویی مگر مرد افسونگر بشیشه در پری دارد نهان طبع ازو پر آفتاب و جام ازو پر مشتری چشم ازو پر در ولعل و مغز ازو پرعود وبان کیمیای جود و مردی شد ، از آن معنی که او بوی دست خواجه یابد روز بزمش یکزمان زینت دولت علی بن محمد بوالحسن آنکه حسن دولت از تدبیر او زد داستان آن خداوندی که درو گوهر افشاند همی خامۀ او در بنان و نکتۀ او در بیان از قضا و از قدر فرمانش را گر مه نهی هم قضا خشنود باشد ، هم قدر همداستان آن دل و آن دیده کز جاهش حسد دارد ، شود نظرت آن دیده خنجر ، فکرت آن دل سنان خامۀ مداح او گر دیده بودندی عجم در جهان سایر نگشتی نام گنج شایگان طبع و دست او مگر دریاست ، زان معنی که او سهم دارد بی قیاس و مال بخشد بی کران هم چنان کز خشم او خصمش امان خواهد همی مال او از وجود دست او همی خواهد امان ای خداوندی ، که بر رسم بزرگان قدیم درج بخشی بی بها و مال بخشی رایگان قوت جود ار درین عالم مکان گیر آمدی صحن گیتی بس نبودی شکل دستت را مکان بر گمان ار بگذرانی وصف سیرتهای او منتخب عقلی شود هر سیرتی زو در گمان گر بدانستی کجا زر خوار بودی در کفت شوشۀ زرین شدی از فر دست تو عنان دشمن تو خیزران کردار شد باریک وزرد بس نپاید تا بخاک اندر شود چون خیزران گر فروغ تیغ تو بر موج دریا بگذرد هر صدف را در پاک الماس گردد در دهان هر تنی کورا نهیب هیبتت بیدار کرد از مسام او بجای موی روید زعفران گرنه خضر دیگر آمد نام نیکت پس چرا هم بگردد گرد گیتی هم بماند جاودان ؟ کمترین حرفی ز رای جود تو جزوی کزو عالم سفلی مبین ، عالم علوی عیان ابر و دریا در بنان داری و خورشیدی بقدر دید کس خورشید هرگز ابر و دریا در بنان؟ دشمنان تو ندانم تا کدامند ، ای عجب چون خلایق یا رهی بینم ترا ، یا میهمان هر که در بزم تو بنشیند ز مرگ ایمن شود زانکه او را وعده باقی کرد ایزد در جنان در فزود قدر چشم تو صغیر آمد سپهر در گشاد جود دست تو حقیر آمد جهان از کفایت حلم تو مر خاک را خواند سبک وز لطافت طبع تو مر باد را خواند گران چون ز خلق تو براندیشد ، شود مشکین فکر چون زجود تو سخن گوید ، شود زرین زبان مر وفا را طبع محمود تو آمد پیشگوی مر سخا را دست مسعود تو آمد ترجمان بخت ، اگر صورت پذیرد پیش تو بوسد زمین عقل ، اگر پیکر پذیرد ، پیش تو بندد میان ای خداوندی که از یک صلت تو مادحت بر هزاران گنج باد آورد گردد قهرمان دشمن از بیم تو چندانی گدازد تا شود همچو مرجان سپید اندر وجودش استخوان من رهی را قدر و جاه و نام و نان بود آرزو وز تو اکنون یافتم آن قدر و جاه و نام و نان در رکاب تو بدیده راه پویم بنده وار گر عزیمت زی سرخس آری ورو، زی اصفهان ور بخواهی امتحان کن بنده را در مهر خویش وانگهی بنگر که معنی دار خیزد امتحان تا طبایع در زمین ترکیب گیرد از صور تا کواکب در فلک تأثیر دارد از قران شاد باش و دیر زی و بر مراد دل ببین دوستان را با نشاط و دشمنان را با فغان   شمارهٔ ۵۱ » « شمارهٔ ۴۹ https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
امر به معروف و نهی از منکر 6⃣1⃣ در برابر گناه؛ یعنی جنگِ با خدا! ✅ رسول خدا فرمودند: یا امر به معروف و نهی از منکر رو انجام بدید ( بدید به همدیگه) یا خودتون رو برای جنگ با خدا آماده کنید! پناه بر خدا...! ✍ برگرفته از سلسله مباحث استاد علی تقوی با موضوع انسان مصلح 🍀 🌺🍀https://eitaa.com/zandahlm1357 💠💠💠💠
⁠⁣ 🔺ورثه تحت هیچ شرایطی مسئول پرداخت بدهی های متوفی نیستند بلکه بدهی های او از ترکه اش پرداخت میشود و اگر ترکه کفاف ندهد همان مقدار موجود به نسبت میان طلبکاران تقسیم میشود. 🔸اگر دارایی متوفی برای پرداخت بدهی هایش کافی نباشد ورثه مجبور نیستند ثابت کنند که دارایی متوفی کفایت پرداخت بدهی های او را نکرده است. بدهی های متوفی باید به ترتیب پرداخت شود. 🔸این بدهی ها شامل هزینه کفن و دفن ، دیون وابسته به اعیان ترکه مانند دین دارای حق وثیقه و دیگر دیون است. اینها نیز باید به ترتیب ماده ۲۲۶ قانون امور حسبی پرداخت شود.. 🔺یعنی موانعی که باعث می شود ورثه از ماترک محروم بماند که طبق قانون عبارتند از : 🔸قتل: کسی که مورث (ارث دهنده) خود را عمداً بکشد از ارث او ممنوع است. 🔸لعان: بعد از لعان، زن و شوهر از یکدیگر ارث نمی برند و همچنین فرزندی که به سبب انکار او لعان واقع شده از پدر و پدر از او ارث نمی برد.( لعان یعنی زوج، زوجه دائـمی خود را که با او نزدیکی نموده است به زنا نسـبت دهد و دعوای مشاهده آن را کند. 🔸کفر: وارث کافر از مورث خود ارث نمی برد و بالعکس وارث مسلمان از مورث کافر خود ارث می برد . ولادت از زنا: نـسب از موجبات ارث است ولی زمـانی که ناشی از زنا نباشد. ولی اگر حرمـت رابطه ای که طفـل ثمـره آن است نسـبت به یکی از ابوین ثابت و نسبت به دیگری بواسطه اکراه یا شبهه زنا نباشد طفل فقط از این طرف و اقوام او ارث می برد و بالعکس. https://eitaa.com/zandahlm1357
آیا میدانید ⁉️ مستند به ماده 669قانون مجازات اسلامی نصب تابلوی (( پارک =پنچری )) تهدید و جرم بوده و مجازات آن 74ضربه شلاق و یا دوماه تا دو سال زندان میباشد! https://eitaa.com/zandahlm1357 Vakiil
✅نظر قانون درباره ایست بازرسی 🔷طبق قانون تنها زمانی که میتوان کسی را مورد تفتیش قرار داد که یا جرم مشهودی واقع شده یا در جرائم غیر مشهود دستور دادستان مبنی بر ادامه تحقیقات موجود باشد .حتی اگر دادستان در جرائم غیر مشهود اذن ادامه بررسی را دهد این اذن باید به صورت موردی و مصداقی باشد و نمیتوان عموم مردم را برای کشف جرم تفتیش کرد . 🔹🔹بازرسی اشیاء از جمله اتومبیل در جرایمی که مشهود نیست ،فقط باید با اجازه موردی قاضی صورت بگیرد .در همین راستا دیوان عدالت اداری،بخشنامه شماره 402/01/179/1مورخ 79/4/11ناجا که تفتیش و بازرسی خودرو ها را علی الاطلاق در جرائم غیر مشهود بدون کسب مجوز از مقام قضایی مجاز دانسته را ابطال نموده است . ✳️در نتیجه تا زمانی که جرم مشهودی رخ ندهد بسیج یا نیروی انتظامی حق بازرسی داخل اتومبیل را ندارد . https://eitaa.com/zandahlm1357 Vakii