eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
👌بسیار لطیف و ظریف ✅ 📿 نسبت به سايرعبادات مانندگذرنامه است وقتي ازاين دنيا ميرويم 😇و وارد ميشويم، درست مثل کسي که ميخواهد از کشور خارج و به کشور دیگری وارد شود. اگر بلیط، ارز 💶 و وسايل سفر هم داشته باشد، باز ميگويند:گذرنامه ات📕 کجاست؟ و آن را ميخواهند اگر بود، وسايل ديگر به درد ميخورد ولي اگر گذرنامه نباشد ❌و آن را گم کرده باشی وسائل و امکانات دیگر هم مفيد 🚫نخواهد بود. 🌸قران کریم درآيه ۲۳۸ بقره میفرماید: از نمازتان محافظت کنيد نماز یک ای است که ما را از آسیب پذیری شیطان 👹حفظ میکند 🌸دراحادیث معتبر است: اگر قبول شد 🤲بقیه کارهای نیک هم قبول خواهد شد و اگر نماز نشود 😔بقیه اعمال نیز مردود است. 🌸 بردن از نماز پيامبر ص فرمودند: چطور گرسنه ، 🥗 برايش لذيذ است؟ تشنه 🚰، آب برايش لذيذ است ؟ همين طور نماز پيش من محبوب💖 است، با يک فرق ، 😣 وقتي غذا ميخورد سير ميشود وقتی آب میخورد میشود ولي من هيچ وقت از نماز🍎 سير و سیراب نميشوم. نکته آخر اینکه هرچه نماز بیشتر شود اثر بخشی آن هم بیشتر است... پس بکوش برای نماز با کمال 🌸در نشرکوشا باشیم https://eitaa.com/zandahlm1357
نماز خدایی 5.MP3
7.47M
💠 سلسله جلسات 5 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر نماز 🎬 جلسه 5️⃣ 📕 تدریس بر اساس کتاب سر الصلوه امام خمینی و اسرار الصلوه میرزاجواد آقا ملکی تبریزی 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها ، مبلغ باشیم @zandahlm1357
نماز خدایی 6.MP3
7.44M
💠 سلسله جلسات 6 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر نماز 🎬 جلسه 6️⃣ 📕 تدریس بر اساس کتاب سر الصلوه امام خمینی و اسرار الصلوه میرزاجواد آقا ملکی تبریزی 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها ، مبلغ باشیم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت نهم ⚠️بحث ولایت فقیه بحث بسیار مهمی است که امروزه دشمنان ما روز به روز علیه این مبحث دینی، روایی و قرآنی شک و تردید ایجاد می کنند و عده ای از جوانان ما را نسبت به این اصل مهم بدبین می‌کنند.⚠️ 👌حکومت های استبدادی و دموکراسی را بررسی کردیم و معایب هر کدام را گفتیم و حال می رسیم به حکومت دینی که همان حاکمیت خداست. ⁉️توحید یعنی چه؟! 🤔شاید بگویید یعنی اعتقاد به خدای واحد. بله، اعتقاد به خدای واحد. اما سوال اینجاست بت پرست ها «الله» را قبول داشتند ولی چرا به آنها مشرک می گوییم؟ 💠آیه قرآن می گوید؛ «وَ لَئِن سَألتَهُم مَن خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ..» اگر از آنان که همان بت پرستان هستند سوال کنی چه کسی آسمان و زمین را خلق کرد؟ «لَیَقُولُن اللَّهَ..» یقینا می گویند «اللّه» خلق کرد. ⁉️پس چرا می گوییم آنها مشرک بودند و چرا به خودمان موحد می گوییم؟ به این خاطر که توحید یعنی حاکمیت اللّه بر زندگی انسان ها، نه فقط اعتقاد صرف به خدا!! حاکمیت خدا یعنی تمام احکام جامعه ای که در آن زندگی می کنیم از خدا باشد. یک انسان حق ندارد بر انسان دیگری حکومت کند مگر اینکه خداوند دستور داده باشد. 👈پس توحید یعنی حاکمیت خدا بر جامعه. یعنی احکامی که یک جامعه دارد الهی باشد، نه اینکه تو بگویی من خدا را قبول دارم بعد احکامت کمونیستی باشد، لائیک باشد، آقا بی حجابی آزاد، فاحشه خانه آزاد.. اینکه الهی نشد!❌ اینکه توحیدی نشد! ⚠️قلبا می گویی خدا یکی هست، عملا چرا انجام نمی دهی؟ زبانی می گویی خدا یکی هست پس چرا در جامعه اجرا نمی کنی؟ پس توحید یعنی حاکمیت الله بر جامعه و قانون آن جامعه هم الهی باشد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(2) 🎤استاد احسان عبادی ۹
.......: 📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت دهم 🌐در جامعه اسلامی، در حکومت اسلامی حق حاکمیت از آن خداست. نص صریح قرآن میگوید: «وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیكٌ فِی الْمُلْكِ [اسراء/111] شریک ندارد در ملک و حکومت.. یا «لا یُشْرِکُ فی حُکْمِهِ أَحَداً [کهف/26] در حکم خدا هیچ کسی شریک نیست. 👌این دستور و حرف قرآن است!! توحید یعنی حکومت برای خداست، حاکمیت از آن خداست، دستور برای خداست. در جامعه ی اسلامی باید حاکمیت الله باشد. ✅پس در جامعه ی اسلامی حاکمیت فقط و فقط برای خداست، اما از آن جایی که خداوند نمی تواند مستقیم با مردم روبرو بشود، که این نتوانستن ضعف انسان هاست و نه ضعف خدا!! به همین خاطر خداوند متعال 👈مجری👉 روی کره ی زمین فرستاده است، یعنی افرادی را ″اذن″ داده که شما بروید از طرف من الله حکومت کنید. 📖در آیه ی [42/زمر] خداوند می فرماید؛ «اللَّهُ یَتَوَفَّی الْأَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا..» ←خداوند جان انسانها را می گیرد. اما در آیه ی [11/ سجده] می فرمایند؛ «قُلْ یَتَوَفَّاکُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ»←ملک الموت.. و در سوره ی دیگر می گوید؛ ←ملائکه ی ما جان انسان ها را می گیرند. آیا این تناقض است؟ نه، تناقض نیست. 💢اگر عزرائیل یا ملائکه ی زیر دست عزرائیل جان انسان ها را می گیرند، آنها به اذن خدا می گیرند! حکومت اسلامی هم همین است، یعنی حاکم خداست، حکم و دستور برای خداست و مجری یک نفر دیگر است! حالا یا پیغمبر (ص) هست یا حضرت علی (ع) یا امامان معصومین یا ولی فقیه.. انسانها به یک فرد همجنس خودشان برای حکومت کردن نیاز دارند، برای اینکه احکام الهی را بیان کند و مجری احکام باشد. 👈بعضی ها گفته اند این فرد ممکن است هر کسی باشد که بر دیگران غلبه کرده است، مثل کودتا.. یک نفر کودتا کند و حکومت را به دست بگیرد.. خُب، حرف غلطی است! یعنی یک ظالم بیاید و حکومت را به دست بگیرد و بعد بگوید چون من قوی هستم، پس هر چه من می‌گویم درست است. آیا این شد حرف؟ این شد منطق‼️ کجای این منطق هست؟ ⚠️بعضی ها می گویند؛ هر کسی که دارای تدبیر بیشتر بود! رهبر یک جامعه تدبیر می‌خواهد، ولی نه فقط تدبیر!! بلکه فقاهت می خواهد، علم می خواهد.. طرف ممکن است مدیر خوبی باشد ولی هیچ بویی از اسلام نبرده باشد و اصلا دستوراتش دینی نباشد، اینکه به درد نمی خورد!! ✌️بعد می گویند؛ هر کسی که مقبولیت بیشتر داشته باشند. این می تواند نظریه ی خوبی باشد، ولی از آن طرف ممکن است اکثریت جاهل باشند. آن وقت چه؟ پس این هم ضعف دارد! ✅اما حالا در جامعه ی اسلامی، دین صراحتا می گوید؛ «إِنَّما..» انما حرف حصر است آن هایی که عربی بلد هستند می‌دانند چه می گویم. یعنی این است و فقط این.. «إِنَّما وَلِیُّکُمُ.. همانا ولی شما.. (چه کسی هست؟) «اللّهُ وَ رَسُولُهُ..» «الله» و بعد «رَسُولُهُ» [مائده/55] 👌یعنی اگر می گوییم حاکم جامعه اسلامی پیغمبر است یعنی خدا می گوید. پس آن کسی که مجری هست رسول خداست. اگر در یک جامعه ای پیغمبر خدا وجود داشت (منظور حضرت محمد (ص) نیست، کلی می گوییم) اصلا کسی نباید حاکم بشود و اگر باشد طاغوت است! پیغمبر خدا روی کره ی زمین است، نبی خدا روی کره ی زمین است، تو نباید دیگر حاکم بشوی! ⁉️حالا پیامبر از دنیا رفت چه کار کنیم؟ قرآن باز هم راهکار داده است. «إِنَّما وَلِیُّکُم اللّهُ وَ رَسُولُهُ» «وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» یعنی خدا اینجا اولی الامر قرار داد. 🔹می گوید که خدا حاکم اصلیست پس مجری چه کسی هست؟ پیغمبر. در سال 11 هجری پیغمبر در سن 63 سالگی از دنیا رفت (طبق نظر ما و بعضی از علمای شیعه شهید شد) الان چه کار کنیم؟ بعد از پیغمبر(ص) چه کسی هست! یعنی احکام اسلامی را خداوند برای همان 11 سال که پیغمبر حکومت کرد قرار داد؟ (پیغمبر در آن 13 سال در مکه حکومت نداشت، در مدینه تشکیل حکومت داد) یعنی خدا کتاب و آیه، حدیث را فرستاد که فقط برای 10، 11 سال باشد؟ یا اینکه بحث خلافت باید بعد از پیغمبر ادامه پیدا کند؟ 💠برای بعد از پیغمبر خداوند ویژگی معرفی کرد، چه کسی؟ «أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» به این اولی الامر ایمان بیاورید، دارد ویژگی نشان می دهد! ⚜خداوند متعال رسولش و بعد 12 امام بعد از رسولش را هم معرفی کرد که شیعه و سنی حدیث ″خلفای اثنا عشری″ را قبول دارند این حدیث متواتر است که بعد از پیغمبر (ص) 12 خلیفه خواهند آمد «وَ کُلُهُمْ مِنْ قُریش» و همه ی آن ها از قریش خواهند بود. این نص حدیث پیغمبر است. حتی اهل سنت هم این را قبول دارند. فقط در مصداق این 12تا اختلاف دارند! چهارتا برایشان معلوم هست چه کسانی هستند، ابوبکر، عمر و عثمان و امیرالمومنین (ع)، بقیه را اعداد مختلفی می گویند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(2) 🎤استاد احسان عبادی ۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀 ⁉️ متن شبهه 👇👇👇 ﺩﺭ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﺟﻨﺴﯿﺘﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﯿﺮﺩ ﺩﺧﺘﺮﺍﻧﺶ ﭘﺴﺮﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﮔﺮﮒ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻭﭘﺴﺮﺍﻧﺶ ﺩﺧﺘﺮﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﻃﻌﻤﻪ ... ﺩﺭ ﺍﻭﺝ ﮔﺮﺍﯾﺶ ﻭﮐﺸﺶ ﺑﺎ ﭘﯿﺶ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﯼ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻋﺎﺷﻖ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ، ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ... ﻋﺸﻖ ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻧﺎﺑﻮﺩ ،ﻣﺮﺩﺍﻧﺶ ﺗﻨﻮﻉ ﻃﻠﺐ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﻭ ﺯﻧﺎﻧﺶ ﻣﺮﺩ ﺳﺘﯿﺰ . @zandahlm1357 ✅✅ : 👇👇 1⃣ در اسلام تفکیک جنسیتی آن هم از کودکی صورت نمی گیرد بلکه زمانی که کودک، قوه تشخیص مسائل جنسی را می یابد، از حریم جنسی او مراقبت می شود. (نه دیوارکشی یا قهر و پرده کشی) 2⃣ با سازی بین دختر 🙍و پسر👧، پسر به عنوان گرگ 🐕و دختر به عنوان طعمه🐏، معرفی نمی شود، بلکه به دختربچه آموزش داده می شود که نباید خود را در دسترس افراد بیگانه قرار دهد. (آموزشی که هر عقل سلیمی آن را می پذیرد.) 👌و به پسربچه نیز حفظ و مراقبت از حریم خصوصی خود و دیگران. دختر یاد می گیرد که انسان است و نباید هوسرانان ازوجودش سود ببرند و مورد سواستفاده آنها قرار گیرد. و پسر آموزش می بیند که عفاف و خویشتنداری کند و حوزه لذت او محدود به همسر او خواهد بود. 3⃣ هر انسان خردمندی می پذیرد که پیشگیری بهتر از درمان است. کردن سلامت جنسی کودک به بهانه او، نه تنها هیچ نفعی به حالش ندارد که👈 میتواند سلامت جسمی و روحی او را به خطر بیندازد، مانع رشد مادی و معنوی اش شود و در صورت تداوم، مسیر شکوفایی استعدادها و انرژی او را به کلی منحرف کند. 4⃣ ضمنا تنوع طلبی از خصلت های ذاتی و غریزی انسان (خصوصا جنس مرد ) است که در صورت عدم کنترل و مهار آن، می تواند باعث سقوط اخلاقی افراد شود. کما اینکه مهارنکردن تنوع طلبی در غرب باعث شده که افراد به حیوانات و اشیاء 🐺🐶🐯روی آورند و باسگ و الاغ و گربه ازدواج کنند. (چرا که دسترسی بیش از حد به انسان، سبب دلزدگی آنها شده) 🔶 پس جمله باید بدینصورت اصلاح شود: 👇 ✍ در سرزمینی که به اسم آزادی! حفظ حریم جنسی دختر و پسر، بی معنی می شود، دخترانش طعمه خواهند شد و پسرانش گرگ. مردان هوس چران و تنوع طلب خواهند شد و زنان، مردستیز و فمینیست. به اسم آزادی زن، زن را برهنه خواهند کرد تا مرد از هر زنی لذت ببرد. به اسم آزادی زن، مردهای هوس چران، آزاد خواهند شد عشق معنایی جز هوس نخواهد داشت و خیابان و گذرگاه، عشق ها و انسانها را به ابتذال خواهد کشاند.. و نتیجه: بیماری های مقاربتی، طلاق، بی معنی شدن خانواده، همجنسبازی و حیوان بازی، افسردگی و تنهایی انسانها.. ✍ در سرزمینی که حریم دختر و پسر، از کودکی مراقبت شود دخترانش عفیف و گوهر گرانبها 👑 خواهند بود و پسرانش حافظان پاکی. عشق در خانواده و بین زن و شوهر و فرزندانشان 👨‍👩‍👧‍👦 خواهد شکفت و نتیجه: میوه آرامش. سلامت جسم و روح. امنیت و با هم بودن، دور هم بودن و شادابی. پاسخ به شبهات ، شایعات
ادامه پاسخ بالا 👆👆 👇👇👇👇 به هر صورت حجاب و پوشش بانوان در نماز، علل و فلسفههاى متعددى دارد؛ از جمله: الف. اين خود نوعى تمرين مستمر و روزانه براى حفظ حجاب مىباشد و يكى از عواملى است كه در پاسداشت دائمى پوشش اسلامى زن و جلوگيرى از آسيبپذيرى آن، نقش مهمى ايفا مىكند. ب. وجود پوششى يك پارچه براى تمام بدن و داشتن پوششى مخصوص براى نماز، توجه و حضور قلب انسان را بيشتر مىكند و از التفات ذهن به تجملات و چيزهاى رنگارنگ مىكاهد و ارزش نماز را صد چندان مىكند. داشتن پوشش كامل در پيشگاه خداوند، نوعى ادب و احترام به ساحت قدس ربوبى است. از اين رو براى مرد نيز در بر داشتن عبا و پوشاندن سر در نماز، مستحب است و همين ادب حضور در پيشگاه الهى زمينهساز حضور معنوى و بار يافتن به محضر حق مىشود. ج. داشتن پوشش كامل در پيشگاه خداوند، نوعى ادب و احترام به ساحت قدس ربوبى است. از اين رو براى مرد نيز در بر داشتن عبا و پوشاندن سر در نماز، مستحب است و همين ادب حضور در پيشگاه الهى زمينهساز حضور معنوى و بار يافتن به محضر حق مىشود. افزون بر آن، حكم پوشش در نماز، با حفظ حجاب در برابر نامحرم تفاوتهايى دارد و با آن قابل مقايسه نيست؛ مثلاً پوشاندن روى پا در برابر نامحرم واجب است؛ ولى در نماز - بدون حضور نامحرم - واجب نيست. سؤال: اگر خدا جنسيت ندارد، چرا بايد در نماز پوشش داشته باشيم؟ جواب: پاسخ اين سؤال طي مراحل زير بيان ميشود: 1. خداوند خالق جنس مذکر و مؤنث است(1) و نسبت به خداوند جنسيت معني ندارد و از طرفي، عالم محضر خداست و به نهان و آشکار مخلوقات آگاه و بيناست.(2) پس لزوم رعايت حجاب در نماز به خاطر نامحرم و يا مذکر بودن خداوند نيست. 2. رعايت حجاب در نماز و غير نماز، فقط بر زنها واجب نيست، بلکه حفظ حجاب در محدوده معين بر مردان و زنان هر دو لازم است؛ مثلاً پوشانيدن عورت و بعضي قسمتهاي بدن از ديد انسانهاي ديگر بر مردان و زنان واجب است. همچنين نماز خواندن با بدن برهنه در مردان و زنان هر دو موجب بطلان نماز است. بنابراين، رعايت حجاب براي انسانها گاهي به خاطر وجود انسانهاي نامحرم است و گاهي به خاطر صحت عبادت است که در بعضي موارد هر دو علّت با هم جمع ميشوند، مثل نماز خواندن در حضور اشخاص نامحرم و گاهي فقط به خاطر صحت عبادت است، مثل نماز خواندن در اتاق در بسته و تنها . اختلاف بعضي شرائط اين دو حالت، بهترين گواه بر مطلب است؛ مثلاً طهارت و مباح بودن لباس در نماز شرط است، اما در حفظ حجاب از نامحرم شرط نيست. خداوند خالق جنس مذکر و مؤنث است و نسبت به خداوند جنسيت معني ندارد و از طرفي، عالم محضر خداست و به نهان و آشکار مخلوقات آگاه و بيناست. پس لزوم رعايت حجاب در نماز به خاطر نامحرم و يا مذکر بودن خداوند نيست. 3. اهداف، حکمتها و فوائدي که از رهگذر انجام دستورات الهي به انسان ميرسد، متناسب با ساختار وجودي اوست که مرکب از بعد مادي و معنوي، يعني جسم و روح است و دستورات الهي زمينه را براي سعادت دنيايي و اخروي آماده ميکند. پس اگر در موردي به منافع مادي يک عمل پينبرديم، دليل بر بيهدفي و ناقص بودن آن عمل نيست و از آنجا که عقل و فهم آدمي مانند اصل وجودش محدود است، پس به فوائد و حکمتهايي که خالق نامحدود وضع کرده، به طور کامل پي نخواهد برد، مگر اينکه معصومين عليهمالسلام از زبان وحي خبر دهند. ادامه در پست بعدی 👆👆 👇👇👇👇 پاسخ به شبهات ، شایعات
ادامه پست بالا 👆👆 👇👇👇👇 بنابراين، آنچه را که ذيلاً به عنوان حکمت و فائده حجاب در حال نماز ذکر ميکنيم، تنها گوشهاي از فوائد و حکمتهاست و اگر در موردي به حکمت و هدف دستوري پي نبرديم، بينياز از انجام آن نميشويم، بلکه بعضي عبادات تعبدي محضاند؛ يعني مأمور به انجام آن هستيم؛ چون خداي حکيم و عليم که خواهان سعادت و کمال انسانهاست، امر فرموده؛ چنان که اگر پزشک ماهر امر به خوردن دارويي کند، هر چند حکمت آن را ندانيم، انجام ميدهيم. با توجه به نکات فوق، به ذکر چند فائده و حکمت براي حجاب در نماز بسنده ميکنيم: اول: انسان در حال عبادت در حضور خاص خداوند و در حال راز و نياز است. در چنين حالي مناسب است بهترين لباس را بپوشد که براي زن همان پوشش کامل است که نشانه عفت و پاکدامني او ميباشد و بهترين حالات او را منعکس ميکند و براي مرد هم علاوه بر اينکه پوشش عورت لازم است، مناسب است لباسهاي خود (رداء و عباء) و عمامه را بپوشد.(3) سر وقت نماز خواندن، رو به قبله بودن، پوشش کافي و ... هر چند نسبت به خداوند فرقي نميکند، اما نسبت به انسان و سير مراحل تکامل و تربيتش خيلي مهم است و هدف تکليف نيز همين است. دوم: نوع عبادات، در قالب و آداب ظاهري و شرائط خاصي عرضه شده که هر کدام علاوه بر اهميت و سازندگي ظاهرشان در شخصيت انساني، باطن و اسراري هم دارند که اهل دل به ويژه اولياء الهي از اين ظواهر عبور ميکنند. امامان معصوم عليهمالسلام در فرصتهاي مناسب به اندازه استعداد و توان درک مخاطبين پرده از اسرار اين شعائر و مناسک و عبادات برداشتهاند. امام صادق عليهالسلام فرمودند: «جامه براي مؤمنان نعمتي از جانب خداوند است که مواضع شرمگاه بدن با آن پوشيده ميشود ... و چون آن را ميپوشي، تو را به خودپسندي و ريا و خودآرايي و فخر فروشي و بزرگمنشي وادار نکند ... پس چون جامهات را پوشيدي، به ياد آن باش که خداي تعالي گناهان تو را با رحمتش پوشانده، و لباس صدق و راستي را بر خود بپوش؛ همانگونه که پيکر ظاهر خود را با جامهات پوشاندي و بايد باطنت در پوشش ترس و ظاهرت در پوشش اطاعت باشد! اين نعمت خداوند که لباس فرستاد تا عورت ظاهريات پوشيده بماند، بايد مايه عبرت تو شود تا با لباس توبه، عورتهاي باطني خود را بپوشاني و هيچ کس را به عيبش رسوا نکني... .»(4) پاسخ به شبهات ، شایعات @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
(62) ملاقات با امام زمان (عج) علامه مجلسي (ره) از قول پدرش نقل مي كند كه مي گفت: در زمان ما شخص صالح و مؤمني به نام امير اسحق استر آبادي (ره) بود كه چهل بار پياده به مكه رفته بود، و بين مردم مشهور شده بود كه او طي الارض دارد - يعني چندين فرسخ را در يك لحظه طي مي كرده - در يكي از سال ها او به اصفهان آمد. من باخبر شدم و به ديدارش رفتم. پس از احوالپرسي از وي پرسيدم: - آيا شما طي الارض داريد؟ در بين ما چنين شهرت يافته است؟ در جواب گفت: در يكي از سالها با كاروان حج به زيارت خانه خدا مي رفتم به محلي رسيديم، كه آنجا با مكه هفت يا نه منزل (بيش از پنجاه فرسخ) راه بود. من به علتي از كاروان عقب مانده و كم كم به طور كلي از آن جدا شدم. و جاده اصلي را گم كرده حيران و سرگردان بودم. تشنگي چنان بر من غالب شد كه از زندگي مأيوس گشتم. چند بار فرياد زدم: - يا اباصالح! يا اباصالح! (امام زمان)! ما را به جاده هدايت فرما! ناگاه شبحي از دور ديدم و به فكر فرو رفتم! پس از مدت كوتاهي آن شبح در كنارم حاضر شد. ديدم جواني گندم گون و زيبا است كه لباس تميزي به تن كرده و سيماي بزرگان را دارد. بر شتري سوار بود و ظرف آبي همراه خود داشت. به او سلام كردم، جواب سلام مرا داد و پرسيد: - تشنه هستي؟ - آري! ظرف آب را به من داد و از آن آب نوشيدم. سپس گفت: - مي خواهي به كاروان برسي؟ مرا بر پشت سر خود سوار شتر كرد و به جانب مكه حركت كرديم. عادت من اين بود كه هر روز دعاي حرز يماني را مي خواندم. مشغول خواندن آن دعا شدم. در بعضي از جمله ها آن شخص ايراد مي گرفت و مي گفت: چنين بخوان! چيزي نگذشت كه از من پرسيد: - اينجا را مي شناسي؟ نگاه كردم، ديدم در مكه هستم. امر كردند: - پياده شو! وقتي پياده شدم، او بازگشت و از نظرم ناپديد شد. در اين وقت فهميدم كه او حضرت قائم (عج) بوده است. از فراق او و از اينكه او را نشناختم متأسف شدم. بعد از گذشت هفت روز، كاروان ما به مكه رسيد. افراد كاروان، چون از زنده ماندن من مأيوس شده بودند، يكباره مرا در مكه ديدند و از اين رو، بين مردم مشهور شدم كه من (طي الارض) دارم. علامه مجلسي (ره) در پايان اظهار مي كند كه پدرم گفت: دعاي حرز يماني را نزد وي خواندم و آن را تصحيح كردم، شكر خدا كه او به من اجازه نقل و تصحيح آن را داد. (87) داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
(63) ابوراجح حلي و امام زمان (عج) ابوراجح از شيعيان مخلص شهر حله (88)، سرپرست يكي از حمام هاي عمومي آن شهر بود، بدين جهت، بسياري از مردم او را مي شناختند. در آن زمان، فرماندار حله شخصي ناصبي به نام مرجان صغير بود. به او گزارش دادند كه ابوراجح حلي از بعضي اصحاب منافق رسول خدا (ص) بدگويي مي كند. فرماندار دستور داد او را آوردند. آن قدر زدند كه تمام بدنش مجروح گشت و دندان هاي پيشين ريخت! همچنين زبانش را بيرون آوردند و با جوالدوز سوراخ كردند و بيني اش را نيز بريدند و او را با وضع بسيار دلخراشي به عده اي از اوباش سپردند. آنها ريسمان بر گردن او كرده و در كوچه و خيابان هاي شهر حله مي گرداندند! و مردم هم از هر طرف هجوم آورده او را مي زدند. به طوري كه تمام بدنش مجروح شد، و به قدري از بدنش خون رفت و كه ديگر نمي توانست حركت كند و روي زمين افتاد، نزديك بود جان تسليم كند. جريان را به فرماندار اطلاع دادند. وي تصميم گرفت او را بكشد، ولي جمعي از حاضران گفتند: - او پيرمرد فرتوتي است و به اندازه كافي مجازات شده و خواه ناخواه به زودي مي ميرد، شما از كشتن او صرف نظر كنيد و خون او را به گردن نگيريد! به خاطر اصرار زياد مردم - در حالي كه صورت و زبان ابوراجح به سختي ورم كرده بود - فرماندار او را آزار كرد. خويشان او آمدند و نيمه جان وي را به خانه بردند و كسي شك نداشت كه او خواهد مرد. اما فرداي همان روز، مردم با كمال تعجب ديدند كه او ايستاده نماز مي خواند و از هر لحاظ سالم است و دندان هايش در جاي خود قرار گرفته، و زخم هاي بدنش خوب شده و هيچ گونه اثري از آن همه زخم نيست! و با تعجب از او پرسيدند: - چطور شد كه اين گونه نجات يافتي و گويي اصلا تو را كتك نزدند؟! ابوراجح گفت: - من وقتي كه در بستر مرگ افتادم، حتي با زبان نتوانستم دعا و تقاضاي كمك از مولايم حضرت ولي عصر(عج) نمايم؛ لذا تنها در قلبم متوسل به آن حضرت شدم و از آن حضرت درخواست عنايت كردم. وقتي كه شب كاملا تاريك شد، ناگاه! خانه ام نوراني گشت! در همان لحظه، چشمم به جمال مولايم امام زمان (عج) افتاد، او جلو آمد و دست شريفش را بر صورتم كشيد و فرمود: - برخيز و براي تأمين معاش خانواده ات بيرون برو و كار كن! خداوند تو را شفا داد! اكنون مي بينيد كه سلامتي كامل خود را باز يافته ام. خبر سلامتي و دگرگوني شگفت انگيز حال او - از پيرمردي ضعيف و لاغر به فردي سالم و قوي - همه جا پيچيد و همگان فهميدند. فرماندار حله به مأمورينش دستور داد ابوراجح را نزد وي حاضر كنند. ناگاه! فرماندار مشاهده نمود، قيافه ابوراجح عوض شده و كوچكترين اثري از آن همه زخم ها در صورت و بدنش ديده نمي شود! ابوراجح ديروز با ابوراجح امروز قابل مقايسه نيست! رعب و وحشتي تكان دهنده بر قلب فرماندار افتاد، او آن چنان تحت تأثير قرار گرفت كه از آن پس، رفتارش با مردم حله (كه اكثرا شيعه بودند) عوض شد. او قبل از اين جريان، وقتي كه در حله به جايگاه معروف به (مقام امام (عج)) مي آمد، به طور مسخره آميزي پشت به قبله مي نشست تا به آن مكان شريف توهين كرده باش؛ ولي بعد از اين جريان، به آن مكان مقدس مي آمد و با دو زانوي ادب، در آنجا رو به قبله مي نشست و به مردم حله احترام مي گذاشت. لغزش هاي ايشان را ناديده مي گرفت و به نيكوكاران نيكي مي كرد. ولي اين كارها سودي به حال او نبخشيد، پس از مدت كوتاهي درگذشت. (89) قسمت دوم: معاصرين ائمه (ع)، نكته ها و گفته ها داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: 🔶 پوشش اصیل بانوان ایرانی، قبل از اسلام ❓ پوشش اصيل بانوان ایرانی قبل از اسلام چگونه بوده است؟ ✍️ پاسخ اجمالی: 🔸 مطالعه پوشش بانوان دوره های گوناگون تاریخ ایران پیش از اسلام نشان می دهد که زنان ایرانی لباس های پوشیده داشتند و حیا و عفاف خصوصیت ذاتی این زنان حتی پیش از ورود اسلام بوده است. حیا و عفافی که عامل مهمی در پذیرش حکم شرعی «حجاب» بعد از ورود اسلام به ایران بود. 🔸 در ميان اقوام و تمدن های عهد‌ باستان‌، پوشش زن ايرانی در مقايسه با پوشش تمدن های ديگر کامل تر است. از اين رو، در هـيچ کتيبه ای نمي توان زن ايرانی را‌ با سر برهنه مشاهده کرد‌. در‌ تمامی مواردی کـه از زنان در شاهنامه نام برده شده، سخن از پوشیدگی، اصالت، پاکی، راستی و نمونه کامل زنـانگی آنان است‌. 🔸 مـجسمه ها و نـقش های برجسته و تصاویری که از دوره های مختلف ایران قبل از‌ اسلام برجا مانده، همه نـشان مـی دهد که هم پوشاک مردان و هم پوشاک زنان‌ بلند و گشاد است. در ایران باستان‌ تمام‌ زنان سرپوشی بر سـر داشـتند و این همان روسری یا حجابی است کـه زنـان زرتشـتی حـتی امروز هـم بـرای رفتن به آتشکده‌ از‌ آن استفاده می نمایند. تن پوش های https://eitaa.com/zandahlm1357
⛔️متن شبهه⛔️ " بیرون بودن زلف زنان ایل جزیی از پوشش زیبایشان است. و هیچ مرد اصیل قشقایی وبختیاری به زلف زنان ایل توجهی نمیکند. همانگونه که مردان شالیکار به ساق برهنه زنان شالیکار بی اعتنا اند. گرگ اگر هوس گوشت کند، پوست شکار برایش مهم نیست... حجاب باید باطنی باشد نه ظاهری... از نسل آلوده ی من گذشت؛ به "فرزندان" خود خوب دیدن را بیاموزید... حسین پناهی " ✅پاسخ شبهه✅ 1. دختر حسین پناهی: ۹۹ درصد جملات منسوب به پدرم متعلق به او نیست! 2. به طور کل حجاب بخصوص پوشاندن موی سر زن در اسلام از یک مسئله کلّی و اساسی ریشه گرفته است. اسلام میخواهد انواع کامجویی های جنسی (چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر) به محیط خانواده و در چهارچوب شرع و قانون اختصاص یابد و اجتماع تنها برای کار و فعالیت باشد، بر خلاف سیستم غربی که حضور در جامعه را با لذت جویی جنسی به هم میآمیزد و تعدیل و تنظیم امور جنسی را به هم میریزد. 3. این ادعا که هیچ مرد اصیل قشقایی وبختیاری به زلف زنان ایل توجهی نمیکند ، باید اثبات شود . از کجا معلوم که مردان به این مسئله بی توجه هستند . اگر مردی زلف و ساق پای زن را خوب برانداز کند و از کنار آن بی اعتنا بگذرد مسلماٌ از جنبه جنس مرد بدن مشکل دارد و این خلاف فطرت و خلقت مرد بودن است. 4. کجا زنان شالیکار ساق پایشان را برهنه کردند . آیا این دروغ بزرگی نیست که به زنان شالیکار نسبت داده می شود تا مسئله حجاب را زیر سوال ببرند. http://yon.ir/shalikar 5. «حجاب باید باطنی باشد نه ظاهری.» این ادعا خلاف قرآن است و مدعی این حرف علاوه بر اینکه کلام خدا را زیر سوال برده شناخت ضعیفی از انسان و نیاز جنسی انسان دارد . در غرب که زنان بدون پوشش و حجاب هستند آیا مشکل جنسی و تجاوز به زنان و دختران برطرف شده ؟ در سالهای گذشته میلادی، لیستی در رسانه‌ها منتشر شد، آنچه در این لیست قابل توجه است، وجود کشورهای توسعه‌یافته در رده‌های بالای این جدول است. آمریکا، سوئد، فرانسه، کانادا، انگلستان و آلمان از جمله کشورهایی هستند که جزو ١٠ کشور پرتجاوز شناخته شده‌اند! پاسخ به شبهات ، شایعات https://eitaa.com/zandahlm1357