eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه چهل و سوم 3⃣4⃣ (قسمت سوم) 💓نسبت دادن تفکر به قلب درون سینه ها 📝بررسی آیه ۷۴ سوره نمل ✨وَإِنَّ رَبَّكَ لَيَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ✨ و در حقیقت پروردگار تو آنچه را در سینه هايشان نهفته و آنچه را آشكار می دارند، نیك می‌داند. در اين آيه نیز منظور از سینه، سینه جسمانی نیست. و دو✌️احتمال برای صدر بیان شده است 1⃣ به معنای قلب است، گاه واژه قلب و صدر در آيات از نظر معنا مترادف و نزديك به هم بكار برده می شوند.👇 مانند آيه (أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ مَا فِی قُلُوبِهِمْ..✨ آنان كسانی هستند كه خداوند آنچه در دل آنهاست خبر دارد) و آيه (وَإِنَّ رَبَّكَ لَيَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ ✨ و به يقین پروردگارت آنچه در دل هايشان پنهان می دارند و آنچه آنان آشكار می كنند را می داند) 2⃣ معنای صدر، متفاوت با معنای قلب است، بعضی در تفاوت بین قلب و صدر گفته اند: 👈همان طوركه قلب ظاهری و مادی مركز زندگی حیوانی است و صدر صندوقچه آن است و آن را احاطه كرده، قلب باطنی و روحانی💛 نیز مركز زندگی روحانی انسان است و صدر آن را احاطه كرده است. ⚠️بنابراين قلب، مركز صدر و سینه است و صدر مرتبه وسیع تر و ثانوی نورانی قلب است. از اين رو، نسبت دادن حالات مختلف با يكديگر فرق می كنند؛ 👈لذا اموری مانند ايمان، اطمینان، خشوع، سلامت، قساوت، هدايت، كوری و مهر شدن به قلب نسبت داده می شود ولی به صدر منسوب نمی شود❌ در مقابل، اموری مانند مخفی كردن، آشكار كردن، پنهان ساختن، علنی كردن، تنگ شدن، وسیع شدن و منبسط گشتن به صدر منتسب شده، ولی به قلب نسبت داده نمی‌شود.👌 📝بررسی حدیث در نهج البلاغه: حديث بیان شده از حضرت علی ✨علیه السلام✨ گرچه سندش در نهج البلاغه و در منابع ديگر حديثی يافت نشد، تا مورد بررسی قرار گیرد؛ از اين رو صدور اين حديث برای ما قطعی نیست. 👈اما برفرض صحت حديث، ادامه حديث شاهد بر اين است كه منظور حضرت مسائل عاطفی است، كه تأثیر بر قلب💓صنوبری می گذارد. 💢درون انسان را مجموعه ای از غريزه ها و سرشت ها، فرا گرفته است كه به طور كلی به دو✌️ بخش می شود. ۱-عقلی – فكری كه از آن به منطق عقلی تعبیر شده و سرچشمه دانش و شناخت انسان است. ۲-قلبی – عاطفی كه منطق عاطفی نامیده می شوند و خواسته ها و امیال انسانی از آن برمی خیزد. 👈وجود هر دو منطق، در يك روح و بدن، بسیاری از اوقات سبب بروز درگیری و برخورد بین آنها می شود، در بیشتر موارد عاطفه بر عقل پیروز می شود، در نتیجه عقل بی اثر شده و كارآمدی خود را از دست می دهد، از اين رو بسیاری از كارها و رفتارهای انسان براساس عاطفه و نه عقل❌ 👈سخن امام در اينجا در ارتباط با منطق عاطفی است و به برخی از نمونه های آن اشاره می کند. 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۲۶۰ 🖇ادامه دارد ... ۹۳
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
1_178653338.mp3
2.05M
.......: 🎙🎙🎙 📚 📚 ✍ داوود امیریان 🔹 شب نشینی در جهنم 🎙 به روایت محمدرضا سرشار ( رضا رهگذر ) ✨ 📚 داستان های کوتاه طنز با موضوع دفاع مقدس 🎧 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 شبلی را در اواخر عمر به جنون متهم ڪردند و خانه‌نشین شد. روزی چند تن از دوستان به ملاقات شبلی آمدند تا او را نصیحت ڪنند شبلی سنگی برداشت و سوی هر ڪدام پرتاب ڪرد. اما سنگ‌ها از بیخ گوش‌شان گذشت ولی به‌ آنان نخورد و همه دوستان فرار ڪردند. شبلی گفت: بروید ڪه شما دوستانِ خودتان هستید و نه دوستانِ من!!! ڪه تحمل دردِ خوردنِ سنگِ ڪوچڪی از مرا نداشتید. دوست من خداست ڪه این همه نافرمانی او را ڪردم و سنگ انداختم و با گناهانم آزارش دادم٬ اما او باز مرا از خود نراند. و زمانی‌ڪه نیت ڪردم به شما سنگ بزنم٬ از او خواستم سنگ‌ها را از شما دور ڪند، او دوستی خود را با من ترڪ نڪرد و سنگ‌ها به شما نخورد. بروید ڪه من دوست خود را پیدا ڪرده‌ام و او را شاڪرم مرا در چشم شما دیوانه‌ای نشان می‌دهد تا شما را از من دور ڪند تا همیشه با خودش باشم. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌ https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 ترک عمدی نماز ✍ترک عمدی نماز از گناهان کبیره بوده و سبب خروج شخص از ذمه‌ی خداوند و رسول او می‌شود. امام کاظم(ع) فرمود: عمرو بن عبید از امام صادق‌(ع) در مورد گناهان کبیره پرسید. امام(ع) نیز برخی از گناهان را برشمرد و فرمود: «ترک نماز از روی عمد یا ترک یکی از آن مواردی که خداوند واجب کرده است جزو گناهان کبیره است؛ زیرا که رسول خدا(ص)فرمود: «مَنْ تَرَک‏ الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً فَقَدْ بَرِئَ مِنْ ذِمَّةِ اللَّهِ وَ ذِمَّةِ رَسُولِ اللَّهِ ص‏»؛ هر کس نماز را عمدا ترک کند از ذمّه خدا و رسول و امانشان بیزاری جسته است. 📚کافی، ج 2، ص 287 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•