✍
خداوند در حوادث تلخ و شیرین زندگی انسان، چه مقدار نقش دارد؟
در قرآن میخوانیم: ما اصابک من حسنه فمن الله و ما اصابک من سیئه فمن نفسک ( سوره نساء، آیه 79. ) هر خوبی به تو رسد از خداوند است ولی هر بدی که به تو رسد از نفس خودت میباشد.
کره زمین که به دور خود و خورشید میگردد و همواره بخشی از آن روشن و بخشی دیگر تاریک است، هر کجای آن روشن باشد از خورشید است و هر کجای آن تاریک باشد، از خود زمین است.
خداوند انگور را آفرید، ولی بشر از آن شراب میسازد که مایه بروز هزاران حادثه و بیماری است.
خداوند به انسان قدرت داد، ولی عده ای با سوء استفاده از این قدرت، به محرومان ضربه میزنند.
خداوند به انسان عقل داد، ولی عده ای از این عقل سوء استفاده کرده و به دنبال مکر و حیله برای مردم هستند.
پس آنچه از سوی خداوند است، نیکوست و بدیها از خود ما سرچشمه میگیرد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
✍
چرا خداوند کارهایی را که ذره ای شرک و ریا در آن باشد، نمی پذیرد؟
خداوند میفرماید: انا خیر شریک فمن عمل لی و لغیری فهو لمن عمله غیری ( وسائل، ج 1، ص 72. )
من بهترین شریک هستم، اگر کسی عملی را انجام دهد که هدفش هم من و هم غیر من باشد، من سهم خود را به آن شریکی که برای من پنداشته واگذار میکنم تا پاداش خود را از او بگیرد.
آری، هر کس و هر چیز را در کنار خدا قرار دادن، توهین به مقام الهی است.
اگر کسی به شما بگوید:
من شما و سنگ را دوست دارم، این توهین به شماست.
اگر بگویید: از غذایی که تهیه کردهام، هم شما بخورید هم گربه ام میخورد، توهین است.
علاوه بر آنکه هدف خداوند از انجام دستوراتش، رشد و کمال انسان و شرک و ریا مایه سقوط انسان است.
اگر یک موش در دیگ غذا بیفتد، تمام غذا از قابلیت مصرف می افتد.
یک روز تمام مسافران هواپیما را پیاده و باری را که بسته شده بود تخلیه کردند و گفتند: یک موش در هواپیما دیده شده است.
پرسیدم: این همه مسافر و بار به خاطر یک موش باید پیاده شود؟
گفتند: بله، زیرا ممکن است این موش یکی از سیم ها را بجود و رابطه خلبان با فرودگاه قطع شود و موجب سقوط هواپیما شود.
آری، موش شرک، سیم اخلاص را می جود و رابطه بنده با خالق قطع میشود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
✍
آیا انسان آزاد است یا مجبور؟ مرز آزادی تا کجاست؟
خداوند، انسان را آزاد آفرید و به او اختیار داده تا کارهایش را انتخاب کند. گرچه بعضی گفته اند: انسان در کارهایش مجبور است و گمان میکند که آزاد است، اما دلایل بسیاری بر اختیار انسان وجود دارد که به برخی از آنها اشاره میکنیم:
الف) هر انسانی در کارهای خود گاهی دچار تردید و شک میشود که آیا انجام دهد یا ندهد؟ همین شک، دلیل بر آزادی اوست که میتواند کاری را انجام دهد و میتواند انجام ندهد.
ب) گاهی انسانها به کار یکدیگر انتقاد دارند. انتقاد نیز دلیل آن است که کسی که کار انجام داده، میتوانسته انجام ندهد.
ج) هر انسانی در عمر خود بارها از گفتار و رفتار خود پشیمان شده است و همین پشیمانی دلیل آن است که میتوانسته انجام ندهد و لذا با خود میگوید: ای کاش انجام نمیدادم!
د) همه مردم فرزندان خود را تربیت میکنند و یا به معلم و مربی میسپارند و این دلیل آن است که فرزند انسان میتواند مسیر کج را رها و به راه حق برود.
بنابراین شک، انتقاد، پشیمانی و تربیت، دلیل آزادی انسان است. علاوه بر آنکه آزادی خواسته تمام انسانها بلکه حیوانات است. شما اگر گربه ای را در قفس کنید، هر نوع غذا برای او در قفس قرار دهید، باز ناراحت است و ترجیح میدهد در کوچه و خیابان ساده ترین غذا را بخورد اما در قفس نباشد.
در بهشت نیز اگر آزادی نباشد، مومن رنج میبرد و لذا مومنان هنگامی که وارد بهشت میشوند، خدا را به خاطر آزادی در بهشت سپاس میگویند: الحمدلله الذی نتبوء من الجنه حیث نشاء ( سوره زمر، آیه 74.)
با این همه، انسان بنده خداست و باید به دستورات او عمل کند و اگر آزادی مرز نداشته باشد و انسان اختیار خود را به نفس و تمایلات شخصی یا تمایلات دیگران بدهد او را به دره هلاکت سقوط خواهد داد.
آزادی باید در چارچوب فرامین خدا و عقل باشد تا سبب سلب و آزادی دیگران نشود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
✍
امروزه زندگی بدون ارتباط با دیگران امکان پذیر نیست، پس چرا میگوییم نه شرقی، نه غربی؟
مراد از شعار نه شرقی، نه غربی آن است که ما در انتخاب راه و شیوه حکومت، به شرق و غرب وابسته نباشیم و نسبت به هیچ ابر قدرتی خود باخته نشویم، زیرا شرق زدگی و غرب زدگی دو بیماری مهلک و نشان دهنده خود باختگی است. اما در کسب علم و تجربه و مهارت، ما باید هم شرقی باشیم و هم غربی. در حدیث میخوانیم که پیامبر عزیز اسلام فرمود: اطلبوا العلم و لو بالصین ( وسائل، ج 27، ص 27. )
علم را بیاموزید، حتی اگر در چین و دورترین نقطه باشد.
همان گونه که گرمازدگی و یخ زدگی بیماری است، اما استفاده حرارت برای پخت و پز و استفاده از یخ در مواردی لازم مفید است.
آری، از یخ استفاده کنیم، اما یخ زده نباشیم.
از گرما استفاده کنیم، اما گرما زده نباشیم. از شرق و غرب استفاده کنیم، اما شرق زده و غرب زده نباشیم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
✍
آيا نفرين در دين مبين اسلام صحت دارد و به واقعيت تبديل ميشود ويا خرافات است؟
نفرین در صورتی تاثیر دارد که بر حق باشد. شخصی که به دیگران نفرین می کند، اگر به ناحق باشد، تأثیری در زندگی فرد نفرین شده ندارد، حتی اگر نفرین به حق باشد، تا خداوند مصلحت نداند، اثر نخواهد کرد. طبق برخی روایات، نفرین را خداوند آن گونه که صلاح میداند، اجابت میکند، نه آن طور که نفرین کننده دلش میخواهد، چون گاهی ممکن است به خاطر یک مسئله جزئی و کوچک، شدیدترین نفرین علیه کسی صورت گیرد.
بدیهی است خدای عادل و عالم و حکیم، به اندازة آنچه حق است، نفرین را اجابت میکند، نه بیشتر.(1)
💫در نهج البلاغه، مقوله نفرین و نفرین شدگان مشاهده می شود. حضرت علی(ع) از انس بن مالک، خادم پیامبر خواست که به سراغ طلحه و زبیر برود و حدیثی را که از رسول خدا دربارة آن ها شنیده بود، یاد آور شود. أنس سرپیچی کرد و بازگشت و بهانه آورد که حدیث فراموشم شده است.
حضرت علی فرمود: اگر دروغ می گویی، خداوند به لکه ای سفید دچارت کند که دستارش نپوشاند. آورده اند که پس از این نفرین، أنس به بیماری بَرَص در چهره دچار شد.(2)
💫در قرآن مجید این مقوله با واژه های دیگری دربارة کفّار و منافقان و ابلیس و اذیّت کنندگان خدا و رسول خدا و مفسدان و قاطعان رحم و ستمکاران و ... به کار رفته. دربارة کفار آمده : انّ الله لعن الکافرین و أعدّلهم عذاباً سعیراً؛ خداوند کفار را لعنت و نفرین کرده و برای آن ها عذاب دردناکی را مهیّا نموده است.(3)
💫با توجه به وجود این روایات و آیات، می توان به نفرین اعتقاد داشت. در عین حال نفرینی که به ناحق باشد، تأثیر گذار نخواهد بود. حضرت امام باقر میفرماید: کسی که چیزی را لعنت میکند، اگر مستحق نباشد، لعنت به خود گوینده بر میگردد. پس از لعن مؤمن بپرهیزید، مبادا خود گرفتار شوید.(4)
اگر کسی ظلمی کرده باشد، نتیجه عمل خود را در دنیا خواهد دید حتی اگر نفرین نشده باشد.
💫نتیجه گیری: بدون جهت مومنی را نفرین کردن حرام است، ولی نفرین بر ظالم و کافر وعده دیگری که در قرآن و روایات مورد لعن و نفرین قرار گرفته اند حرام نمی باشد.
پی نوشت ها:
1- اصول کافی، ج4، کتاب دعا، ص 287، نشر فرهنگ اهل بیت، تهران، بیتا.
2. عبدالمجید معادیخواه، فرهنگ تفصیلی آفتاب (مفاهیم نهج البلاغه)ـ ج 9، ص 4777.
3. احزاب (33) آیه 64.
4. میزان الحکمه، محمدمحمدی ری شهری، ج 5، ص 616، مکتب الاعلام الاسلامی، قم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
چگونه است که براي حفاظت از کنترل تلويزيونمان برايش جلد و حفاظ ميگيريم، اما براي حفاظت از دل خودمان هيچ حفاظي در نباید در نظر بگيريم؟ يعني کنترل تلويزيون از دلمان هم مهمتر است؟
آيا وقتي که ما مي خواستيم تلويزيون بخريم رفتيم به فروشنده گفتيم يک لامپ تصوير بديد با دو متر سيم؟
يا اينکه به دنبال ظاهر و زيبايي تلويزيون هم بوديم؟
فرض کنيد مغز ما عريان بود وجمجمه و پوست نداشت. چقدر زشت و وحشتناک ميشديم. ما هم دوست داريم که هم مغزمان خوب باشد و هم پوستمان.
جالب است به خدا که ميرسيم ميگوييم دلت پاک باشد
اگر موز بدون پوست بود مي ديديم که حدود نيم ساعت بعد سياه مي شد و بايد آن را دور مي انداختيم
من هم قبول دارم که دل بايد پاک باشد. ولي بدون ترديد دلي پاک مي ماند که با لايه هايي مطمئن از بيرون آن را محافظت کنيم.
وقتي پرده هاي حفاظتي را برداشتيم ديگر اين دل پاک نمي ماند. حتما بايد پوستي باشد که از اين دل محافظت بکند وگرنه اين دل پاک نخواهد ماند
.......:
اینکه: «دل باید پاک باشه» ، فقط بهونه هست
وگرنه از دل پاک هم باید عملکرد درست بیرون بیاد .
ظاهر آدم ، آیینه باطن آدم هست
از کوزه همان برون تراود که در اوست»!
انسانی که دلش پاک است و ایمان به خدا دارد، قطعا همه دستوراتش را اجرا میکند.
حاج آقای قرائتی در یکی از سخنرانی ها بیان کردند
ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ میگویند ﺑﺎﺑﺎ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷه، کافیه… نماز هم نخوندی نخون… روزه نگرفتی نگیر… به نامحرم نگاه کردی اشکال نداره و… فقط سعی کن دلت پاک باشه !!!
ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ 👇
ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺩﻝ ﭘﺎﮎ برایش ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ ﻓﻘﻂ ﻣﯿﮕﻔﺖ ﺁﻣﻨﻮﺍ ] ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﮔﻔﺘﻪ
[ ﺁﻣَُﻨﻮﺍ ﻭَ ﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕ ] ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻢ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ ، ﻫﻢ ﮐﺎﺭﺕ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ.
ﮔﺮ ﺗﺨﻤﻪ ﮐﺪﻭ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻨﯽ ﻭ ﻣﻐﺰﺵ ﺭﺍ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ . ﭘﻮﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ . ﻣﻐﺰ ﻭ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ . ﻫﻢ ﺩﻝ ؛ ﻫﻢ ﻋﻤﻞ
درپایان باید گفت ادعای پاکی دل از سوی کسی که به دستورات قطعی خداوند عمل نمیکند و اهمیتی برایشان قائل نمیشود، کاملا اشتباه و نادرست است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلت پاک باشه ؟روبوسی با دختر خاله؟
https://eitaa.com/zandahlm1357
✍
آيا حجاب دست و پاي ما را مي بندد و جلوي آزادي ما را مي گيرد ؟ آيا حجاب محدوديت است يا مصونيت مي آورد ؟
ما بايد آزادي را تعريف کنيم . اگر منظور از آزادي ، آزادي غرايز ، اميال و خواسته ها است ، بله حجاب مانع آزادي است . اگر من دلم خواست به هر کسي نگاه کنم ، با هرکسي ارتباط داشته باشم ، هرچه دلم خواست aبخورم ، هر جوري دلم خواست در جامعه برخورد کنم ، اين نوع آزادي را حتي کساني که خودشان مروج آزادي هستند و در منشور سازمان الملل هستند اين حرف را نمي زنند واين نوع آزادي را قبول ندارند . يعني در همان جامعه هم اگر کسي مشروب بخورد و در خيابان عربده بکشد جلوي او را مي گيرند . اگر شيشه ي مغازه را بشکند جلوي او را ميگيرند . اگر بخواهد از شما سلب آزادي بکند جلوي او را مي گيرند . آزادي ، آزادي غرايز و اميال نيست . آزادي اين نيست که هر جوري بخواهيم برخورد کنيم . آزادي به اين معنا است که انسان در محدوده ي خودش آزاد باشد ولي سلب آزادي از ديگران نکند و زحمت براي ديگران ايجاد نکند . در روايات داريم که چند چيز اگر در زندگي انسان نباشد زندگي انسان بهم مي ريزد . از معصوم روايت داريم که اگر در انسان چند ويژگي نباشد زندگي اش بهم مي ريزد . يکي سلامتي است . يکي امنيت است . يکي غناي مالي و پولداري است و ثروت داشتن در زندگي است . يکي ديگر آزادي است . دين به دنبال آزادي انسان است . دين آمده که انسان را از اسارت و زنجيرها نجات بدهد . بت پرستي يک جور اسارت و زنجير است . قرآن اشاره دارد که پيامبر اکرم مبعوث شد که شما را از آتش فساد نجات بدهد . از غل و زنجير شما را نجات داد . پس آزادي يعني اينکه انسان در خواسته هاي خودش مشروط به اينکه سلب آزادي از ديگران نکند مجاز است فعاليت بکند . من جلوي اگر جلوي بيان شما را بگيرم اين سلب آزادي است . من اگر جلوي فعاليت کاري شما را بگيرم اين سلب آزادي است . حجاب نه تنها با آزادي منافات ندارد بلکه عين آزادي است . اسلام مي گويد شما با حجاب خودتان باعث زحمت ديگران نشويد . که اين جوان به دنبال شما بيفتد و شهوتراني کند . و شما آزادي او را سلب مي کنيد . شما با ظاهر خودتان باعث بهم ريختن جامعه اسلامي نشويد . جامعه ي اسلامي يک وجه دروني و يک وجه بيروني دارد . وجه ي بيروني آن بايد وجه اسلامي داشته باشد . شماکه بدحجاب بيرون مي آيي عفاف عمومي را بهم مي ريزي . در واقع شما داريد از يک چهره ي ديني و اسلامي در جامعه جلوگيري مي کنيد . حجاب نه تنها با آزادي منافاتي ندارد بلکه به شکلي رعايت آزادي ديگران است .
از بیانات حجت الاسلام رفیعی
https://eitaa.com/zandahlm1357
narimani hejab.mp3
4.34M
مداحی بسیار بسیار زیبا در باره ی حجاب و چادر
از نریمانی
چون به بی بی دل بستم پس سر قولم هستم
حتما گوش کنیییید
https://eitaa.com/zandahlm1357
خانــم! تو حراج نیستی!!
گاهي وقتها بعضي افراد مثلاً بد حجابي و بيحجابي را تمدن ميدانند و پوشش را اُملي.
🌸
قرآن ميفرمايد كه:
«وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى» (احزاب/33)
«تَبَرُّج» از برج است. ما به چه برج ميگوييم؟ ساختمانهايي كه خودش را نشان ميدهد.
"تَبَرُّج " يعني خانم از خانه بيرون ميآيي خودت را برج نكن. اين كرامت انسان است. من بارها گفتم. كسي كه خودش را آرايش ميكند در خيابان ميآورد، يعني مردم حراج شدم. اسلام ميگويد: خانم تو حراج نيستي!!
🌸
هركس ميخواهد به تو نگاه كند،
بايد خرج تو را بدهد. يك ميليون، ده ميليون. بايد ميليونها تومان صرف كند،
خانه تهيه كند. آبش، گازش، برقش، تلفنش، زندگي تو را بايد كامل تأمين كند،
اگر نوكر تو شد، حق دارد به تو يك نگاهي بكند. وگرنه به هر جوان هرزهاي خودت را عرضه كني، اين حراج كردن است.
🌸
خدا به زنهاي پيغمبر ميگويد:
«وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُن» (احزاب/33)
از خانه بيرون نياييد،
بعد ميگويد: اگر ميخواهيد بياييد، بيرون بياييد، چون زن گاهي لازم است از خانه بيرون بيايد. مشكلي نيست. حضرت زهرا، زنان پيغمبر تا درون جبههها هم با پيغمبر ميرفتند. بيرون بروند مشكل ندارد. نماز جماعت، حج، زيارت، تحصيل، مداوا، خدمت به جامعه...
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
●❥ ﷽ ❥●
🔰 دوست دختر و دوست پسر در قرآن
آیا در قرآن و روایات چیزی در مورد
دوست دختر و دوست پسر آمده است⁉️ 🤔
✨و لا متخذی أخدان✨
👈 مردان نباید زنان نامحرم را به عنوان
دوست و معشوقه پنهانی بگیرند"
🔸️سوره مائده/آیه۵
✨و لا متخذات اخدان✨
👈 زنان نباید مردان نامحرم را به عنوان
دوست پنهانی خود بگیرند"
🔸️سوره نساء/ آیه۲۵
✨و لا تقربوا الفواحش ما ظهر منها و ما
بطن✨
👈 به زشتیها و گناهان نزدیک نشوید،
چه آشکار باشد و چه پنهان"
🔸️ سوره انعام/آیه۱۵۱
💚 امام صادق (علیه السلام ) در تفسیر
این آیه فرمودند:
✨ما ظهر هو الزنا و ما بطن هو المحالة✨
👈 منظور از گناه آشکار، زنا، و مراد از
گناه پنهان، گرفتن معشوقه نامشروع و
روابط پنهانی با اوست"
📕 تفسیر نورالثقلین/ج۱
#اشتراک_حداکثری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مستند کف خیابان
با ما همراه باشید👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
#کف_خیابون 79
تربیت نیرو به این گستردگی از داخل و خارج، اعم نیروی پیاده و جاسوسی و خرابکاری و آموزش سلاح و فنون رزمی و بمب های دست ساز و آتش زنه و مهارت های خیابانی و امثال اون، قطعا بوی فتنه و جنبش برای اینکه ثابت کنند تقلب شده و یا مثلا فلانی باید رییس جمهور بشه و اینا نبوده و نیست!
خیلی باید کسی بی سواد باشه و از مسائل استراتژیک هیچی ندونه که نخ تسبیح اتصال علمایی از قم و تهران و نیروهای فوق الذکر را ببینه اما نفهمه که اینا بویی از فتنه نمیدن! چون وقتی میگی فتنه، ممکنه مردم خیلی جدی نگیرن و فکر کنن که حالا یه چیزی بوده و میگذره!
بلکه اینا مختصات تمام عیار «کودتای مردمی» است که در ایران داره طراحی و پیگیری میشه! از نظر کارشناسان مسائل استراتژیک، کودتای مردمی اگر از یک شب بیشتر طول بکشه اما مهار نشه، به ازای سپری شدن هر روز، سه الی پنج برابر بر تعداد افراد اون کودتا افزوده خواهد شد!!
نمیدونم تا اینجاش دقت کردین یا نه؟! اما این آمارهای سر انگشتی نشون میده که اگر فورا مهار نشه و بچه های امنیتی دست به کار نشن، تهران ظرف مدت 17 روز دچار بحران جدی میشه و به فرض سقوط یک یا دو صنعت دفاعی و یا سقوط سه یا چهار پادگان نظامی، به مرز «سقوط شهر» نزدیک خواهد شد!!
اینو گفتم برای اونایی که ممکنه بگن اگر نیروهای امنیتی میدونستن و میدونن چه خبره، پس چرا کاری نکردن و نمیکنند؟! با توضیح خیلی ساده و گذرای بالا روشن میشه که معمول این جنبش ها در نطفه خفه میشه و شده وگرنه الان تهران و هیچ شهری از ایران به این سطح از ثبات و امنیت نمیرسید!
اجازه بدید برگردیم به روال خودمون!
من این تحلیل ها را هم در جلسه ارشدها و هم جلسه داخلی خودمون مطرح کردم و دیگران هم تکمیلش کردند. سه تا باغ شناسایی شد و حدودا ظرف مدت کمتر از 15 ساعت، بچه های ما با همکاری پلیس ضد شورش تونستند باغ ها را جمع کنند و افراد زیادی دستگیر و عده قابل توجهی هم متواری شدند! الحمدلله نیازی به ورود یگان ویژه نشد و بچه های خودمون دمارشون را درآوردند!
پس با اقدام به موقع، تونستیم زمینه توحش یه کودتای تمام عیار را حداقل در جنبه داخلی خنثی کنیم. میگم زمینه توحش! امیدوارم منظورمو بگیرین که ینی نیروهای ایجاد رعب و خرابکاری حرفه ای!
بچه های برون مرزی هم بسیار فعال بودند و داشتند دل و جیگر پرونده های اون 5000 نفر را درمیاوردند! اما متاسفانه تعداد قابل توجهی از اونا پس از ورود به ایران، قابل ردگیری ساده و آنی نبودند و زمان زیادی لازم داشت با بفهمیم کجا هستند و دارن چه غلطی میکنند؟!
اما... اما اجلاس در حال برپا شدن بود! نشست مهمی که نمیشد جلوی برگزاریش را گرفت. ضمن اینکه ما بی میل هم نبودیم که بدونیم قراره کیا بیان و کیا حرف بزنن و چیا بگن؟! پس اجازه دادیم اون پنج تا اتوبوس از قم بیاد تهران... محله.... حسینیه... استقرار... پذیرایی و همایش و...
ابوالفضل گفت: «حاجی خودت نمیری اونجا؟!»
گفتم: «برم که چی بشه؟ الحمدلله هم تو اونجایی و هم بچه های اداره دارن پوشش میدن! این همه کار ریخته روی سرمون! ما با حمله به باغ، تونستیم تمرکزشون را از بین ببیریم اما هنوز خیلیاشون بیرون هستن و دارن ادامه میدن! مثلا «ندا» دستگیر نشده... کوروش دستگیر نشده... رامین تاجزاده خبری ازش نیست... اما... ابوالفضل حدس میزنم امروز در اجلاسیه اونا عفت نباشه! به محض اینکه متوجه عدم حضور عفت شدی بهم اطلاع بده!»
ابوالفضل گفت: «چشم... راستی 233 نمیاد؟!»
گفتم: «چطور مگه؟!»
گفت: «چون میخوام اگر نمیاد، چند ساعت صوت و فیلم از باشگاه کوروش داریم که خودم فرصت نمیکنم آنالیزشون کنم... میخوام 233 زحمتش بکشه!»
گفتم: «نه داداشم! اون درگیر یکی دیگه است! ما این همه داریم میدویم و «چک و خنثی» میکنیم اما هنوز از دو نفر هیچ اطلاعی نداریم! یکی «فائزه» است و یکی هم موجودی به نام «زهره»! عبداللهی را مامور رصد و کشف فائزه کردم... 233 هم مامور رصد زهره!»
ادامه دارد...
دلنوشته های یک طلبه
💟 @Mohamadrezahadadpour
https://eitaa.com/zandahlm1357
عرض ادب و ارادت خدمت عزیزانی که از گذشته در خدمتشان بوده ایم و سرورانی که توفیق آشنایی جدید با آنها داریم
لطفا برید وضو بگیرید و یه گوشه خلوت کنید تا مراسم امشب را به یاری خداوند سبحان شروع کنیم.
#چطور_قرآن_بخوانیم جلسه هشتم
قرآن چشمهای است که نورش تمام شدنی نیست. امیرالمومنین(ع) قرآن را اینطور توصیف میکند.
نامهای است از جانب دوست.
در پاکت آن را هم باز گذاشته است، همه میتوانند آن را ببینند و بخوانند. اگر دوستی نامهای بفرستد، آن را باز میکنید، عقب و جلویش را میخوانید و حظ میبرید. هر چه هم محبتتان نسبت به فرستندهی نامه زیادتر باشد، منظور او را بهتر میفهمید.