eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.7هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام. 1. ببخشید توی خانواده مثلا با خواهر یا برادر دهن به دهن بزاریم و باهم دعوا کنیم یا مسخرشون کنیم و ادای دهنشون رو در بیاریم گناه داره؟؟ 2. ببخشید مثلا بعضی کلمه هارو جابجا بگیم من امشب یه کلمه رو از عمد جابجا گفتم بعد تو ذهنم اومد که یکی از اشناها اینطوری میگفته من اصلا قصد مسخره کردن ایشون رو نداشتم. ایا این گناهه؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1. مسخره کردن دیگران گناه است. 2. خیر
سؤال👇 باسلام کسی که مرجع تقلید نداره چطور باید انتخاب کنه ،آیا میشه دخترش بهش بگه ازفلان مرجع تقلیدکن؟ پاسخ👇 سلام علیکم انسان می تواند یکی از راه های زیر را برای انتخاب مرجع تقلید انتخاب کند: اول: آنکه خود انسان یقین کند، مثل آنکه از اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را بشناسد. دوم: آنکه دو نفر عالم عادل که می‏توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند مجتهد بودن یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند، به شرط آنکه دو نفر عالم عادل دیگر با گفته آنان مخالفت ننمایند. سوم: آنکه عده‏ای از اهل علم که می‏توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند و از گفته آنان اطمینان پیدا می‏شود، مجتهد بودن و یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند.
سؤال👇 سلام ببخشید بنده میخوام نماز ها و روزه های قضاشده خود رو ادا کنم میشه کمکم کنین پاسخ👇 سلام علیکم در ابتدا می بایست مقدار نمازها و روزه های قضا شده خود را به دست بیاورید. مقداری فکر کنید احتمال هایی را می دهید سپس به کمترین احتمالی که داده اید چون آن مقدار یقینی است عمل کنید.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
animation.gif
6.5K
سعدالدّین محمود بن امین‌الدّین عبدالکریم‌بن یحیی شبستری (معروف به شیخ محمود شبستری) یکی از عارفان و شاعران سدهٔ هشتم هجریست. سال تولّد او را گوناگون و از جمله ۶۸۷ ه.ق. دانسته‌اند. محل تولّد این عارف نام‌آور قصبهٔ شبستر در نزدیکی شهر تبریز است. او در سال ۷۲۰ ه.ق. در سنّ ۳۳ سالگی وفات یافته و در زادگاهش شبستر مدفون است. آثار او در این مجموعه: گلشن راز کنز الحقایق https://eitaa.com/zandahlm1357
به نام آن که اول کرد و آخر به نام آن که ظاهر کرد و باطن خداوند منزه پاک و بی عیب که عالم را شهادت کرد از غیب به هر وصفی که خوانی در شریعت در آئی انس میدان در طریقت توان اندر صفاتش ره بریدن ولی در ذات او نتوان رسیدن به دانش در صفاتش ره نیابند به کلّی سوی ذاتش چون شتابند بسی گوشند و گویند از صفاتش ولی عاجز شوند از کنه ذاتش نبی گفتا صفات او ندانند که اندر ذات او چون ابلهانند کسی کو ظن برد کاو هست واصل یقین دانم ندارد هیچ حاصل کمال معرفت شد ما عرفناک از آن گفتند خالصان ما عبدناک هزاران قرن اگرچه علم خوانند سزاوار صفاتش هم نخوانند تفکر را نماند آن جا مجالی به جز حیرت ندارم هیچ حالی نخواهم آن چه گوید مرد گمراه از آن گفتارها استغفرالله به قدر فهم و عقل خویش گویند یقین دارم اگر چه بیش گویند نگویم که چنان و که چنین کرد که گاهی آسمان و گه زمین کرد ولی دانم که او از امر واحد همه موجود کرد و اوست واحد یکی را در یکی زن هم یکی دان یکی از ذات پاکش بیشکی دان نه از روی عدد کز راه وحدت یکی دانَش نه چون هر یک ز صفوت بدان دارد که می‌بینم عیانش به گفتن در نمی‌گنجد بیانش سخن ترسم که در توحید رانم که در تشبیه و در تعطیل مانم هر آن چیزی که بتوان گفت این‌ست که آن یک آسمان، این یک زمین است زمین و آسمان اندر بیانش هر آن چیزی که هست او داد جانش مر او را می‌رسد از خلق تحسین تعالی خالق الانسان من طین ملائک در مقام خویش هر یک به علم خویش می‌دانند بی شک   در حقیقت اسلام فرماید https://eitaa.com/zandahlm1357
خشوع مومنان جان نماز است از آن معنی که با او دوست راز است اگر از جان و دل با حق به رازی یقین می‌دان که دایم در نمازی اگر چه افضل طاعت نماز است فضیلت بیشتر اندر نیاز است مصلی را فلاح اندر خشوع‌ست خشوع دوستان در عین جوع‌ست ازیرا جوع باشد قوت مردان شکم چون پر شود می‌دان ز شیطان ببُر از خلق و با حق گیر پیوند به کلّی اقتدا کن رکعتی چند ز اول بفکن این دنیا پس سر پس آن گاهی بگو الله اکبر ز خاطر دور کن افعال مَنهی به قول و فعل گو وجّهت وجهی چو استادی دوانستی که جای‌ست به هر سویی که روی آری خدای‌ست چو میدانی که نیت چیست باری به نیت کن چو خواهی کرد کاری قرائت چیست با حق راز گفتن نیاز خویش با حق باز گفتن حضور قلب می‌باید در این کار اگر داری وگرنه رو به دست آر اگر چه ما نمازی می‌گزاریم ولی در وی حضور دل نداریم خداوندا حضوری بخش ما را اجابت کن به فضلت این دعا را تو را تا بود تو اندر وجود است تنت فارق چو شیطان از سجود است ولی چون بود خود را ترک کردی برو کن سجده اکنون زانکه مردی برو نیت نکو کن پس قدم نه که نیت مومنان را از عمل به نماز پنج وقتی سهل باشد توان کردن چون این کس اهل باشد نماز مومنان این بُد که گفتم به یک معنی و دیگرها نهفتم نماز مخلصان برتر از این‌ست ندانستی‌ش پنداری همین است نمازی کان به حق دین را ستون‌ست یقین می‌دان صلوه دائمون‌ست بسی خفتی کنون برخیز از خواب جماعت فوت خواهد گشت دریاب نخست از فاتحه بشناس خود را بخوان پس قل هو الله احد را نماز معنوی زان علی بود که جان او ز نور حق جلی بود که پیکان برکشیدش مرد از پای نجنبید از حضور خویش از جای تو هم گر عابدی بگذار عادت که این‌ست ای اخی سر عبادت نمازی کز سر صدق و صفا نیست اگر در کعبه بگذاری روا نیست مکن سهو نمازت در ره دین بخوان یک راه ویل للمصلین نمازی کان به سهو آری تمامت جزایش ویل باشد در قیامت برو جان پد بشنو ز محمود کز اینش جز نصیحت نیست مقصود نماز از صدق کن کان‌ست اولی که تا یابی جزایش قرب مولی   https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357