eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تکریم مادران و همسران شهدا در سالروز وفات حضرت ام البنین ‏(س) عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
.......: 🌸🍃🌸🍃 در انطاکیه (شهري درترکیه کنونی) یک والی (استاندار) خداترسی در شهری بود که برعکس سایر والی‌ها که افراد قوی جثه و درشت هیکل را برای گرفتن مالیات به روستاها می‌فرستادند، این والی افراد ضعیف را برای اخذ مالیات روانه می‌کرد. روزی پسرش از او پرسید: ای پدر، چرا مانند والی‌های دیگر، ماموران مالیات را از افراد قوی هیکل انتخاب نمی‌کنی؟ پدرش گفت: پسرم؛ گاو، الاغ و اسب و شتر هر چهار حیوان، اهلی هستند، آیا می‌دانی چرا گاو شاخ دارد و بقیه ندارند؟ چون شتر و اسب و الاغ مَرکب انسان هستند اما گاو نه. اگر آن‌ها شاخ داشتند در زمان خشم هر لحظه ابزاری برای انتقال خشم خود داشتند و سواره‌ی خود را با کوچکترین خطایش با شاخ‌هایشان می‌زدند. از آن گذشته سواره هم از سوار شدن بر آن هراس داشت. اگر من ماموران قوی هیکل برای اخذ مالیات می‌فرستادم، آن‌ها چون شاخ داشتند و قوی بودند، به مردم در اخذ مالیات ستم می‌کردند و تحمل هیچ سخنی را نداشتند و مردم را از دیدن آن‌ها هراس در جان می‌افتاد. پس مالیات و خراجی که به من می‌آوردند حلال نبود و برای شهر ما برکتی نداشت. ماموران ضعیف انتخاب کردم تا با مردم مدارای بیشتری نمایند و زمان اخذ خراج حتی نفرین هیچ پیرزنی نیز بر نخیزد. شکر خدا نیز می‌بینی از تمام والی‌های دیگر، شهر ما به خوبی اداره می‌شود. https://eitaa.com/zandahlm1357 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
موانع استجابت دعا-14.mp3
10.91M
۱۴ 🕌 سفره‌ی نماز ، حرم، ذکر، دعا ... برای همه گسترده‌ است! بی هیچ تبعیض و تفاوتی! پس چرا بعضی‌ها می‌توانند از این سفره‌ها بهره‌ی اجابت بگیرند؛ و بعضی‌ها ناتوانند... ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ کرامت حضرت ام البنین(س) به خانواده ارمنی 👌 بسیار شنیدنی 🎤 حجت الاسلام 📡 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید. https://eitaa.com/zandahlm1357
⇜{‼️} ⸾🌻🌿⸾_ نماز پفکــے یا نماز نمکــے یا نماز زورکــے یا نماز پولکــے نماز راستکــے و•••⁉️ برادرم خواهرم بنگر چگونه نماز میخوانی!🧐:) نمازی که سریع خوانده میشود، نماز موشکی است.🚀‼️ نمازی که باغفلت قضا میشود، نماز یدکی است.😞‼️ نمازی که برای رسیدن به مقام و موقعیت خوانده میشود، نماز پفکی است.🤭‼️ نمازی که به صورت آزمایشی خوانده میشود، نماز الکی است.🙁‼️ نمازی که باقبله و وضوی اشتباه خوانده میشود، نماز چپکی است.😓‼️ نمازی که با زور و اجبار بقیه خوانده میشود، نماز زورکی است.😠‼️ نمازی که برای گرفتن پاداش خوانده میشود، نماز پولکی است.😕💵‼️ نمازی که بدون حضور قلب و با بی حالی خوانده میشود، نماز آبکی است.😔💔‼️ نماز شب که از نیمه شب به بعد خوانده میشود، نماز نمکی است.😬‼️ نمازی که باعنوان نافله مستحبی خوانده میشود، نماز کمکی است.😃💞 ❣نمازی که باحضور قلب و خلوص نیت خوانده میشود، نماز راستکی است.... که از همه ی نمازها بهتر و برتر است... و مورد قبول درگاه حق...😍👌🏻 حالا ما خدایی چطوری نماز میخونیم؟؟🧐 https://eitaa.com/zandahlm1357 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
☪☪☪ 📝 چرا شیعیان در اذان بر ولایت علی(ع) شهادت میدهند؟ 📚 شیعیان در اذان پس از شهادت بر رسالت پیامبر گرامی اسلام ص ، بر ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) نیز گواهی میدهند، و این مسأله در تمام بلاد شیعی مشاهده میشود، در این باره توضیح چند نکته ضروری است: 📗 1. تمامی فقهای شیعه بر این نکته اتفاق نظر دارند که شهادت ثالثه ( یعنی شهادت بر ولایت حضرت امام علی (ع) ) جزو اذان نیست و لذا هنگامی که فصول اذان را میشمارند، آن را هجده فصل بیشتر نمیدانند که عبارتند از: ✨ 4 تکبیر ✨ 2 بار شهادت بر وحدانیت خدا ✨ 2 بار شهادت بر رسالت پیامبر ✨ 2 بار «حیّ علی الصلاة» ✨ 2 بار «حی علی الفلاح» ✨ 2 بار «حیّ علی خیر العمل» ✨ 2 تکبیر ✨ 2 بار تهلیل ( تکبیر یعنی الله اکبر _ تهلیل یعنی لا اله الا الله ؛ توضیح از خادم کانال گنجیتا ) 🔺 این سخنی است که فقهای شیعه بر آن اتفاق نظر دارند. 📗 2. اگر فردی شهادت سوم را به عنوان جزئی از اذان بگوید، کار حرامی مرتکب شده و گناه کرده است. 📗 3. شهادت سوم در اذان، بدون قصد جزئیت ، جایز و یا مستحب است ( یعنی بنا بر این نباشد که این قسمت بخشی از اذان است و مثلا نیت انجام عمل مستحب داشته باشد ؛ توضیح از خادم کانال ) و این استحباب، دو مبنا دارد: 🔖 الف: علی (ع) به حکم قرآن و حدیث رسول گرامی ص ولیّ خداست. 🔖 ب: امام صادق (ع) فرمود: هر گاه به رسالت پیامبر ص شهادت دادید، بر ولایت علی (ع) نیز گواهی دهید. 📘 در اثبات اصل نخست و اینکه علی (ع) ولی خداست، گذشته از حدیث متواتر غدیر و روایات متواتر که پیامبر گرامی ص کراراً فرموده است: یا علیّ أنت ولیّ کلّ مؤمن بعدی، (1) قرآن مجید نیز بر ولایت علی (ع) تصریح کرده است، آنجا که می‌فرماید: 🌺 «إِنّما ولیُّکُم اللّهُ ورسولُه وَالّذینَ آمَنُوا الّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکاة وَهُمْ راکِعُون* وَمَنْ یَتَوَّلَ اللّه وَرَسُولهُ وَالّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزبَ اللّه هُمُ الْغالِبُون». (2) ( تنها ولی و سرپرست شما خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده‌اند؛ همانها که نماز را برپا میدارند و در حال رکوع زکات میدهند و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد با ایمان را بپذیرند، حزب و جمعیت خدا پیروز است. ) ✅ مفسران اتفاق نظر دارند که این آیه در حقّ امیرمؤمنان علی (ع) وارد شده است، آن گاه که فقیری وارد مسجد شد و از مردم درخواست کمک کرد و حضرت که در حال رکوع بود، با انگشت خود به فقیر اشاره کرد که انگشتر را از دست او برگیرد و در آن هنگام دو آیه یاد شده فرود آمد. 🔰 مدارک نزول این حدیث فزونتر از آن است که در اینجا ذکر شود، امّا به عنوان نمونه به چند مورد در پاورقی اشاره می‌کنیم. (3) ❇️ بدین ترتیب، با توجه به آیه مذکور و آیات و روایات متعدد دیگر، آشکار می‌گردد که امیرمؤمنان (ع) ولی و سرپرست مؤمنان از جانب خدا است. 🔶 در خصوص نکته دوم نیز قاسم بن معاویه، از اصحاب امام صادق و کاظم علیهما السلام ، از آن حضرت چنین نقل کرده است: 🔷 «هر گاه کسی از شما به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر ص گواهی داد، برای تکمیل شهادت به ولایت علی (ع) نیز گواهی دهد». (4) 🔵 بنابر آنچه گفته شد، احدی از شیعیان آن را به عنوان جزئی از اذان نمیگوید وحتی برخی در اقامه برای اینکه از دیگر اجزا تمیز داده شود، فقط یک بار آن را میگویند و در این صورت مشکلی در این مورد نخواهد بود.   📝 پی نوشت: 1- کنز العمال: 6/ 396، حدیث 6048. 2- مائده/ 55- 56. 3- تفسیر طبری: 6/ 86؛ ابو بکر جصاص: أحکام القرآن: 2/ 542؛ ابوالحسن واحدی نیشابوری در اسباب النزول: 148؛ زمخشری در کشاف: 1/ 422 و مرحوم علّامه امینی نزول آیه را در حقّ علی‌ابن ابی‌طالب علیه السَّلام از 66 منبع سنی نقل کرده است، حتّی حسان بن ثابت که در واقعه حاضر بود، چند بیتی درباره این رویداد گفت که یکی را یادآور می‌شویم: فأنت الذی أعطیت إذ أنت راکع فدتک نفوس القوم یا خیر راکع تو کسی هستی که در حال رکوع بخشیدی. ارواح دیگران فدای تو گردد، ای بهترین رکوع کننده. 4- احتجاج طبرسی: 83. 📚 مأخذ : کتاب «راهنمای حقیقت» ( نوشته آیت الله سبحانی)   https://eitaa.com/zandahlm1357
📚📚📚 📝 چرا شیعیان در اذان و اقامه ، (حَیَّ عَلی خیر العمل) میگویند؟ 📗 در اذان شیعه، پس از «حیّ عَلی الفلاح»، دوبار «حَیّ عَلی خیر العمل» گفته می‌شود. در روایات ائمه اهل بیت (ع) این جمله جزو اذان معرفی شده است، در حالی که در اذان کنونی اهل سنت چنین جمله‌ای نیست. اکنون باید دید ریشه این اختلاف کجا است و چگونه این جمله از اذان حذف شده است. 📕 یادآور می‌شویم که در عصر خلیفه دوم، «مصلحت اندیشی» رواج بیشتری داشت، چه بسا مصلحت‌ اندیشی، بر حکم خدا در قرآن و سنت مقدم شمرده می‌شد. 📘 از باب نمونه، در عصر پیامبر و عصر خلیفه نخست و حتی بخشی از خلافت خلیفه دوم، سه طلاق در یک مجلس، تنها یک طلاق محسوب می‌شد، امّا در نیمه دوم خلافت خلیفه دوم این حکم دگرگون گشت و سه طلاقه کردن زن در یک مجلس، سه طلاق واقعی تلقی گردید و هر نوع حق رجوع از شوهر سلب شد. (1) 📒 در ادامه ثابت خواهیم کرد که حذف «حَیَّ عَلی خیر العمل» از فصول اذان، در عصر خلیفه دوم رخ داده است. ☪ بررسی تاریخ اذان و اقامه به روشنی ثابت می‌کند که جمله «حَیَّ عَلی خیر العمل» از فصول قطعی اذان بوده است و مؤذنان در عصر پیامبر و مدتی پس از آن حضرت، این جمله را ضمن فصول دیگر می‌گفتند. سپس به علت و یا عللی از اذان حذف گردید. ✅ الف. سید مرتضی می‌گوید: علمای اهل سنت نقل کرده‌اند که در برخی سال‌های رسالت، جمله «حَیّ عَلی خیر العمل»، گفته می‌شد ولی بعداً نسخ شده است. (2) ✅ ب. ابن عربی در فتوحات می‌گوید: در جنگ خندق، آنگاه که صحابه پیامبر خندق می‌کندند، چون وقت نماز فرا رسید، یک نفر از آنان ندا سر داد: «حَیَّ علی خیر العمل» و از آن زمان سنت حسنه شد. (3) ✅ ج. شرف الدین معروف به سیاغی (متوفای 1221) در کتاب «الروض النضیر» می‌گوید: صحیح آن است که اذان با «حَیَّ عَلی خیر العمل» تشریع شده است، گذشته بر این همگان اتفاق نظر دارند بر این که در روز خندق، این جمله جزو اذان بوده است. (4) ✅ د. سه طایفه بزرگ امامیه، زیدیه و اسماعیلیه که پیرو مکتب اهل بیت هستند، آن را جزو اذان می‌دانند. (5) 🔰 اکنون به برخی از روایات در این مورد اشاره می‌کنیم: 🔷 1. متقی هندی در کنزالعمال از معجم طبرانی نقل می‌کند: کان بلال یؤذن بالصبح فیقول: «حَیّ عَلی خیر العمل» (6): بلال در اذان صبح «حیّ عَلی خیر العمل» می‌گفت. 🔶 2. حافظ علوی زیدی (367- 445) در رساله خاص خود به نام «الأذان بحیّ علی خیر العمل» به طور مسند از «ابی محذوره» صحابی رسول خدا نقل می‌کند که پیامبر به وی اذان آموخت و یکی از فصول آن «حَیّ عَلی خیر العمل» بود. (7) و سیره نویسان اتفاق نظر دارند که پیامبر اذان را پس از بازگشت از جنگ «حنین» به وی آموخت. (8) و غزوه حنین در اواخر سال هشتم هجری، پس از فتح مکه رخ داد و این حاکی است که این فصل از اذان تا آن روز، جزو این فریضه الهی بوده است. 🔴 این دو نمونه از روایاتی است که بیانگر وجود این فصل از اذان در عصر رسول خدا بوده است. ♦️ در دو رساله بسیار محققانه که به قلم فاضلانه دو عالم زیدی نگارش یافته است به نام‌های الأذان بحی علی خیر العمل، نگارش حافظ علوی زید (72- 445). الاعتصام بحبل اللّه، تألیف امام قاسم بن محمد الزیدی (م 1029)؛ از شخصیت‌های بزرگی از صحابه و تابعان نقل شده که همگی در اذان و اقامه خود ملتزم به گفتن این فصل از اذان بودند. ذکر اسامی و گفته‌های آنان، در این مختصر نمی‌گنجد و محققان می‌توانند به این دو کتاب مراجعه فرمایند. ❇️ بنابراین، نباید در اصل مشروعیت این فصل از اذان شک کرد. در واقع کسانی که آن را از فصول اذان حذف کرده‌اند، باید علت آن را بیان کنند. متأسفانه این کار جز «مصلحت اندیشی شخصی» دلیل دیگری نداشته است. ♻️ حافظ علوی در کتاب «الأذان بحیّ عَلی خیر العمل» به سندی از «حسن بن یحیی بن الحسین بن زید بن علی» نقل می‌کند که آل رسول خدا بر وجود آن در اذان اتفاق نظر دارند و مؤذنان در عصر ابوبکر نیز به همین شیوه اذان می‌گفتند، امّا وقتی عمر زمام خلافت را به دست گرفت، گفت: «دعوا حیّ عَلی خیر العمل لئلا یشتغل الناس عن الجهاد فکان أوّل من ترکها». (9) «گفتن حیّ علی خیر العمل را ترک کنید تا مردم به بهانه این که نماز بهترین عمل است، جهاد را ترک نکنند». او (عمر) نخستین فردی بود که این فصل از اذان را ترک کرد». ⬇️⬇️⬇️ ادامه ⬇️⬇️