eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
ج: از مطالبى كه شايان دقّت در اين مقام است، خوددارى امام صادق از پذيرفتن پيشنهادهاى ابوسلمه و ابومسلم مى باشد كه اينان پيوسته اصرار داشتند كه نهضت را براى او و به نام وى تمام كنند. علت اين امر آن بود كه امام عليه السلام مى دانست كه اين افراد هدفى جز رسيدن به آمال خود در زمينه حكمرانى و سلطه جويى ندارند. امام مى دانست كه آنها به زودى كسى را كه ديگر به دردشان نخورد و يا در سر راهشان بايستد، نابود خواهند كرد. اين همان سرنوشتى بود كه گريبانگير ابومسلم، سليمان بن كثير، ابوسلمه و ديگران شد و ديديم كه همگى سرانجام به قتل رسيدند. دليل ما بر اين ادعا جوابى است كه امام عليه السلام به ابومسلم داده بود: « نه تو مرد مكتب منى و نه اين روزگار، روزگار من است ». همين گونه گفتگويى كه ميان امام عليه السلام و عبداللَّه بن حسن گذشت به هنگام دريافت نامه اى از سوى ابومسلم كه شبيه نامه ابومسلم بود. باز امام صادق در موقعيت ديگرى فرمود: مرا باابوسلمه چه كار، چه او شيعه و پيرو شخصى غير من است. د: سخنان صريح ابوسلمه و موضع امام در برابر وى و اين كه درباره اش مى گفت: ابوسلمه شيعه كسى ديگر غير ماست؛ نادرستى رواياتى را روشن مى سازد كه حاكى از تمايل راستين وى و ابومسلم به علويان مى باشند، رواياتى كه مى گويند ابومسلم به مجرّد ورود به خراسان خواهان يك خلافت علوى بود، چنان كه ذهبى، شارح « شافيه ابى فراس » و نيز تاريخ خميس اين گونه نوشته اند. بر چنين تمايلى هيچ دليلى جز نامه اى كه بدان اشاره رفت، وجود ندارد و ديديم كه هدف از اين نامه نگاريها هم چيزى جز محكم كارى در امور آن هم به نفع عباسيان نبود، به ويژه اگر توجه كنيم كه ابومسلم خود چندين نهضت علويان را خنثى كرده بود. به قول خوارزمى، ابومسلم طرفداران علويان را در هر دشت و بيابان و زير هر سنگ و كلوخى كه مى يافت، شديداً تعقيب مى كرد. (۳۸) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سفارش حضرت يكي از اهل تقوي و يقين كه زمان عالم رباني مرحوم حاج شيخ محمد جواد بيد آبادي را درك كرده نقل مي‌كرد كه وقتي آن بزرگوار بقصد زيارت حضرت رضا (ع) و توقف چهل روز در مشهد مقدس به اتفاق خواهرش از اصفهان حركت نمود و به مشهد مشرف شدند چون هيجده روز از مدت توقف در آن مكان شريف گذشت شب حضرت رضا (ع) در عالم واقعه به ايشان امر فرمودند كه فردا بايد به اصفهان برگردي عرض ميكند يا مولاي من قصد توقف چهل روز در جوار حضرتت كرده‌ام و هيجده روز بيشتر نگذشته. امام (ع) فرمود چون خواهرت از دوري مادرش دلتنگ است و از ما رجعتش را به اصفهان خواسته براي خاطر او بايد برگردي آيا نمي داني كه من زوار م را دوست ميدارم. چون مرحوم حاجي بخود ميآيد از خواهرش ميپرسد كه از حضرت رضا (ع) روز گذشته چه مي‌خواستي ميگويد چون از مفارقت مادرم سخت ناراحت بودم به آن حضرت شكايت كرده و در خواست مراجعت نمودم. محبت و رافت حضرت رضا (ع) درباره عموم شيعيان خصوصاً زوار قبرش از مسلميات است چنانچه در زيارتش دارد: (السلام عليك ايّها الامام الرؤوف). [۶۰]. اي شه طوس ز كويت ببهشتم مفرست كه سر كوي تو از كون و مكان ما را بس https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 با توجه به سوالاتی که از استاد میپرسن اینکه همه مستقیم امام مهدی (ع) طلب میکنن در حالی که خانه ها رو باید از در وارد شد، یمانی کسی هست که ما را به صاحبمان میرساند، چند روزی در گروهی هستم که خبر ظهور احمد یمانی میدن و حتی ادله شون مطالعه کردم، الان سوالم اینه که یمانی واقعی چطور بشناسیم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻خانه را از در باید وارد شد بله، حالا از کجا می دانید این در یمانی هست حتما؟ یک روایت فقط هست به یمانی بپیوندید «فَانْهَضِ إلَیه» همین روایتی که شما گفتید همه زیر مجموعه همان روایت هست، این روایتی که گفتید یمانی شما را به صاحبش... یمانی عالی ترین ... تمام اینها یک روایت هست از امام باقر (ع) در کتاب الغیبة نعمانی سندش هست. 📃یک روایت که سندش ضعیف است، احمد بن یوسف در سند روایت مجهول هست، حسن بن علی بن ابی حمزه در سند روایت فردی کذاب و دروغگو هست. من چطور این روایت را بپذیرم؟ روایت خبر واحد است. متوجه شدید بزرگوار محترم! پس راه شناخت امام زمان (عج) یمانی نیست. اگر کسی از گروههای احمدالحسن به شما گفت راه شناخت امام زمان یمانی هست، به شما دروغ گفتند. 👈🏻در رابطه با یمانی هم روایتی ننوشته است حتما باید یمانی را بشناسید، اگر کسی ادعا دارد سندش را برای ما بیاورد. بله یمانی را به عنوان یک نشانه ظهور باید شناخت. اما نشناختن یمانی به معنای این که انسان بی معرفت و جهنمی هست، چنین روایتی اصلا نداریم. یمانی یکی از نشانه های ظهور امام هست، بشناسید خوب است یکی از یاران امام زمان هست. ولی جایی ننوشته که شما بخواهید امام زمان (عج) را بشناسی باید از طریق یمانی بشناسی. جایی چنین چیزی نوشته نیست. 🔆شما امام زمانت را که می خواهی بشناسی، از صفات امامت بشناس، ببین امام چه صفاتی دارد. صفات امام زمان من و شما در زیارت آل یاسین و زیارت جامعه کبیره آمده است، بروید این زیارات را بخوانید و صفات امامتان را بشناسید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اگر امام زمان در غیبت صغری امنیت نداشتند، چگونه نائبان امام در امنیت کامل به امور می‌پرداختند؟ 🔶🔹🔶
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏از خودت که هیچ، از نامت که هیچ، حتی از عکست هم می ترسند.. عجب وحشتی در دل دشمنان داخلی و خارجی انداختی.. روحت شاد سردار خوبیها، حاج قاسم سلیمانی 👈 تغییر پروفایل از امشب تا سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح کاربران واتساپ، سروش، ایتا، تلگرام و سایر پلتفرم های فضای مجازی با استفاده از عکس های فوق و در حمایت از پویش همگانی عزیز ملت 🔰لطفا شما هم در حمایت از این پویش پروفایل خود را به این عکس شهید مزین نمایید.
✍️ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی: 🔹هر چه ما مقصد را عالی تر بکنیم، انسجام در جامعه‌ی ما بیشتر می‌شود. مقاصد پست را در نظر نگیریم، مقاصد عالی را در نظر بگیریم. در مقاصد عالی، مردم انسجام پیدا می‌کنند، قلب های مردم به آن سمت حرکت می‌کند. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
طاعون ابن جوزی در کتاب صفوة الصفوة در بیان حوادث سال ۶۴۵ می‌نویسد: در این سال به مدت چهار روز طاعون در بصره شیوع پیدا کرد؛ در روز اول، هفتاد هزار و در روز دوم، هفتاد و یک هزار و در روز سوم، هفتاد و سه هزار و در روز چهارم همه از دنیا رفتند و جز یک تن باقی نماند. کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۵- نقش عبادت پرتوی از اسرار نماز » نقش عبادت عبادت، قرار دادن همه ابعاد زندگی در مسیر خواست و رضای الهی است. اینگونه رنگ خدایی زدن به کارها، تأثیرهای مهمّی در زندگی انسان دارد که به گوشه ای از آنها اشاره می‌شود: ۱- باقی ساختن فانی خداوند، محمّد صلی الله علیه وآله را به حق فرستاد، تا بندگانش را از بت پرستی، به خدا پرستی دعوت کند. بیشتر آیات مربوط به عبادت در قرآن، دعوت به توحید در عبادت می‌کند، نه اصل عبادت. زیرا روح عبادت در انسان وجود دارد. مثل میل به غذا که در هر کودکی هست، ولی اگر راهنمایی نشود، به جای غذا، خاک می‌خورد و لذّت هم می‌برد! اگر رهبری انبیا نباشد، مسیر این غریزه منحرف می‌شود و به جای خدا، معبودهای دروغین و پوچ پرستیده می‌شود. آنگونه که در نبود حضرت موسی و غیبت چهل روزه اش، مردم با اغوای سامری، به پرستش گوساله طلایی سامری روی آوردند. انسان، و همه تلاش هایش از بین رفتنی است، امّا آنچه برای رضای خدا انجام گیرد و متعلّق به اللّه باشد، به صورت ذخیره درمی آید و باقی است. قرآن می‌فرماید: «مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ» (۶) آنچه نزد شماست پایان می‌پذیرد و آنچه نزد خداست، ماندگار است. و نیز: «کُلُّ شَیْ ءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ» (۷) هر چیزی نابود می‌شود مگر آنچه وجهه و رنگ و روی الهی داشته باشد. ۲- تبدیل مادیّات به معنویات اگر هدف در کارها خدا باشد و انسان بتواند نیّت و انگیزه و جهت کارهایش را در مسیر خواست خدا قرار دهد و بنده او باشد، حتی کارهای مادّی از قبیل خوردن، پوشیدن، مسافرت، دیدار، کار روزانه، خانه داری، تحصیل، همه و همه، معنوی می‌شود. برعکس، گاهی مقدّس ترین کارها، اگر با هدف مادّی و دنیوی انجام گیرد، از ارزش می‌افتد. اوّلی نهایت استفاده است، دوّمی نهایت زیان. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جوانی گفت نماز نمی‌خوانم! 🔸حجت الاسلام رفیعی: 🔹در شهری رفتم تا برای هزار جوان سخنرانی کنم تا نماز بخوانند. گفتم من سخنرانی نمی‌کنم خودتان بگویید علت این‌که نماز نمی‌خوانید چیست؟ 🔹عوامل را گفتند من روی کاغذ آوردم. ۵۰ عامل شد، جالب است در این ۵۰ عامل یکی نگفت من خدا را قبول ندارم ! 🔸یکی گفت برای بداخلاقی شما آخوندها و شخصی هم گفت برای اختلاس برخی سیاستمداران و شخصی گفت چون گزینش قبول نشدم!
خطبۀ الکتاب بسم اللَّه الرحمن ا لرحیم الْحمد للَّه رب الْعالَمینَ و صلَّى اللَّه على محمدوآله الطَّـاهرینَ و لَعنَـۀُ اللَّه على أعدائهِم اجمعینَ منَ الآنَ الى قیامِ یومِ الدین . خداوندا، قدم سیر ما از وصول به بارگاه قدس تو کوتاه است و دست طلب ما از دامـن ا نـس تـو قاصر، حجابهاى شهوت و غفلت بصیرت ما را از جمال جمیل تـو محجـوب کـرده، و پـرده هـاى غلیظ حب دنیا و شیطنت قلوب ما را از توجه به عزّ جلال تو مهجور نموده؛ راه آخرت باریـک و طریق انسانیت حدید، و ما بیچاره ها چون عنکبوتان در فکر قدید، متحیرانى هـستیم کـه چـون کرم ابریشم از سلسله هاى شهوات و آمال بر خود تنیده و یکسره از عـالم غیـب و محفـل انـس چشم بریده؛ جز آن که از بارقه الهیه چشم دل ما را روشنى بخـشى و از جـذوه غیبیـه مـا را از خود بىخود فرمایى . الهى هب لى کَمالَ الانْقطاعِ الَیک ،و انرْ ابصار قلوبِنا بِ ضیاء نَظَرِها الَیک حتّى تَخْرِقَ ابصارالقُلُوبِ حجب النُّورِ، فَتَصلَ الى معدنِ الْعظَمۀِ، و تَصیرَ ارواحنا معلَّقۀً بِعزِّ قُدسک ) 8 ). و بعد، ایامى چند پیش از این، رساله ) 9 )اى فراهم آوردم که به قدر میسور از اسرار صـلاة در آن گنجانیدم، و چون آن را با حال عامه تناسبى نیست در نظر گـرفتم کـه شـطرى از آداب قلبیـه این معراج روحانى را در سلک تحریر درآورم، شاید برادران ایمانى را از آن تذکّرى و قلب قاسى خود را تأثّرى حاصل آید . و به خداى تبارك و تعالى پناه مـى بـرم از تـصرّف شـیطان و حـصول خذلان انَّه ولى قَدیر. و مرتب نمودم آن را بر یک مقدمه و چند مقاله و یک خاتمه . اما مقدمه بدان که از براى نماز غیر از این صورت معنایى است و غیر از این ظاهر باطنى است؛ و چنانچـه ظاهر را آدابى است که مراعات ننمودن آنها یا موجب بطلان نماز صـورى یـا نقـصان آن گـردد، همین طور از براى باطن آدابى است قلبیه باطنیه که با مراعـات ننمـودن آنهـا نمـاز معنـوى را بطلان یا نقصان دست دهد؛ چنانچه با مراعات آنها نماز داراى روح ملکوتى شود . و ممکن اسـت پس از مراقبت و اهتمام به آداب باطنیه قلبیه، شخص مصلّى را نصیبى از سـرّ الهـى نمـاز اهـل معرفت و اصحاب قلوب حاصل شود که آن قرّة العین اهل سلوك 10 (و حقیقـت معـراج قـرب محبوب است .(11 (و آنچه گفته شد که براى نماز باطن و صورت غیبیه ملکوتیه است، علاوه بـر آنکه موافق ضربى از برهان و مطابق مشاهدات اصحاب سلوك و ریاضـت اسـت، آیـات و اخبـار کثیره ع موماً و خصوصاً نیز دلالت بر آن دارد؛ و ما بـه ذکـر بعـضى از آن ایـن اوراق را متبـرّك مىکنیم . از آن جمله قول خداى تعالى است : یوم تَجِد کُلُّ نَفْسٍ ما عملَت منْ خَیرٍ محـضَراً و مـا عملَـت منْ سوء تَود لَو انَّ بینَها و بینَه أَمداً بعیداً(12 .(آیه شریفه دلالت کند که هر کسى اعمال خـوب و بد خود را حاضر مى بیند و صورت باطنیه غیبیه آنها را مشاهده کند . چنانچـه در آیـه شـریفه دیگر فرماید : و وجدوا ما عملوا حاضراً (13 .(و در آیه دیگر فرماید : فَمنْ یعملْ مثْقـالَ ذَرةٍ خَیـراً ( هیرَ 14 ... (الخ دلالت کند بر آن که نفس اعمال را معاینه کند . و اما احادیث شریفه در این مقام بیشتر از آن است که در این صفحات بگنجد و ما به ذکر بعض آن اکتفا مىکنیم . از آن جمله در وسائل سند به حضرت صادق سلام اللَّه علیه رسـاند؛ قـالَ : مـنْ صـلَّى الـصلوات الْمفْرُوضات فى اولِ وقْتها و أقام حدودها، رفَعها الْملَکالَى السماء بیضاء نَقیـۀً؛ تَقُـولُ : حفَظَـک اللَّه کَما حفَظْتَنى استَودعتَنى ملَکاً کَریماً . ومنْ صلّاها بعد وقْتها منْ غَیرِ علَّۀٍ و لَم یقم حدودها، رفَعها الملَک سوداء مظْلمۀً؛ و هى تَهتف بِه ضَیعتَنى ضَیعک اللَّه کَما ضَـیعتَنى و لا رعـاك اللَّـه ( کَما لَم تَرْعنى 15 .(دلالت کند بر آن که نماز را ملائکۀ اللَّه بـالا برنـد بـه سـوى آسـمان یـا بـا صورت پاکیزه سفید . و آن در وقت ى است که در اول وقت به جا آورد و ملاحظه آداب آن نمایـد؛ و در این صورت دعاى خیر به نمازگزار کند . و یا با صورت تاریک سیاه . و آن در وقتى است کـه آن را بى عذر تأخیر اندازد و اقامه حـدود آن نکنـد؛ و در ایـن صـورت او را نفـرین کنـد . و ایـن حدیث علاوه بر آنکه دلالت بر صو ر غیبیه ملکوتیه کند دلالت بر حیات آنها نیـز کنـد؛ چنانچـه برهان نیز قائم است بر آن و آیات و اخبار دلالت بر آن کند . چنانچـه حـق تعـالى فرمایـد : و إِنَّ ( الدار الآخرَةَ لَهِى الْحیوان 16 .(و به مضمون این حدیث شریف احادیث دیگـرى اسـت کـه ذکـر آنها موجب تطویل است ⬆️عنوان کتاب : «آداب الصلوه» اثر: حضرت (ره) https://eitaa.com/zandahlm1357