طاعون
ابن جوزی در کتاب صفوة الصفوة در بیان حوادث سال ۶۴۵ مینویسد: در این سال به مدت چهار روز طاعون در بصره شیوع پیدا کرد؛ در روز اول، هفتاد هزار و در روز دوم،
هفتاد و یک هزار و در روز سوم، هفتاد و سه هزار و در روز چهارم همه از دنیا رفتند و جز یک تن باقی نماند.
کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۴- فطرت پرستش، جزئی از وجود و کشش فطری انسان است. این روح پرستش، که در انسان فطری است، گاهی در مسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۵- نقش عبادت
پرتوی از اسرار نماز » نقش عبادت
عبادت، قرار دادن همه ابعاد زندگی در مسیر خواست و رضای الهی است. اینگونه رنگ خدایی زدن به کارها، تأثیرهای مهمّی در زندگی انسان دارد که به گوشه ای از آنها اشاره میشود:
۱- باقی ساختن فانی خداوند، محمّد صلی الله علیه وآله را به حق فرستاد، تا بندگانش را از بت پرستی، به خدا پرستی دعوت کند.
بیشتر آیات مربوط به عبادت در قرآن، دعوت به توحید در عبادت میکند، نه اصل عبادت. زیرا روح عبادت در انسان وجود دارد. مثل میل به غذا که در هر کودکی هست، ولی اگر راهنمایی نشود، به جای غذا، خاک میخورد و لذّت هم میبرد!
اگر رهبری انبیا نباشد، مسیر این غریزه منحرف میشود و به جای خدا، معبودهای دروغین و پوچ پرستیده میشود. آنگونه که در نبود حضرت موسی و غیبت چهل روزه اش، مردم با اغوای سامری، به پرستش گوساله طلایی سامری روی آوردند.
انسان، و همه تلاش هایش از بین رفتنی است، امّا آنچه برای رضای خدا انجام گیرد و متعلّق به اللّه باشد، به صورت ذخیره درمی آید و باقی است. قرآن میفرماید:
«مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ» (۶)
آنچه نزد شماست پایان میپذیرد و آنچه نزد خداست، ماندگار است.
و نیز: «کُلُّ شَیْ ءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ» (۷)
هر چیزی نابود میشود مگر آنچه وجهه و رنگ و روی الهی داشته باشد.
۲- تبدیل مادیّات به معنویات
اگر هدف در کارها خدا باشد و انسان بتواند نیّت و انگیزه و جهت کارهایش را در مسیر خواست خدا قرار دهد و بنده او باشد، حتی کارهای مادّی از قبیل خوردن، پوشیدن، مسافرت، دیدار، کار روزانه، خانه داری، تحصیل، همه و همه، معنوی میشود. برعکس، گاهی مقدّس ترین کارها، اگر با هدف مادّی و دنیوی انجام گیرد، از ارزش میافتد. اوّلی نهایت استفاده است، دوّمی نهایت زیان.
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جوانی گفت نماز نمیخوانم!
🔸حجت الاسلام رفیعی:
🔹در شهری رفتم تا برای هزار جوان سخنرانی کنم تا نماز بخوانند. گفتم من سخنرانی نمیکنم خودتان بگویید علت اینکه نماز نمیخوانید چیست؟
🔹عوامل را گفتند من روی کاغذ آوردم. ۵۰ عامل شد، جالب است در این ۵۰ عامل یکی نگفت من خدا را قبول ندارم !
🔸یکی گفت برای بداخلاقی شما آخوندها و شخصی هم گفت برای اختلاس برخی سیاستمداران و شخصی گفت چون گزینش قبول نشدم!
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
این کتابها حجتى است از مولى بر این عبد بىمایـه . و بـه خـداى تعـالى پنـاه مـى بـرم از آنکـه مشمول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبۀ الکتاب
بسم اللَّه الرحمن ا لرحیم الْحمد للَّه رب الْعالَمینَ و صلَّى اللَّه على محمدوآله الطَّـاهرینَ و لَعنَـۀُ
اللَّه على أعدائهِم اجمعینَ منَ الآنَ الى قیامِ یومِ الدین .
خداوندا، قدم سیر ما از وصول به بارگاه قدس تو کوتاه است و دست طلب ما از دامـن ا نـس تـو
قاصر، حجابهاى شهوت و غفلت بصیرت ما را از جمال جمیل تـو محجـوب کـرده، و پـرده هـاى
غلیظ حب دنیا و شیطنت قلوب ما را از توجه به عزّ جلال تو مهجور نموده؛ راه آخرت باریـک و
طریق انسانیت حدید، و ما بیچاره ها چون عنکبوتان در فکر قدید، متحیرانى هـستیم کـه چـون
کرم ابریشم از سلسله هاى شهوات و آمال بر خود تنیده و یکسره از عـالم غیـب و محفـل انـس
چشم بریده؛ جز آن که از بارقه الهیه چشم دل ما را روشنى بخـشى و از جـذوه غیبیـه مـا را از
خود بىخود فرمایى .
الهى هب لى کَمالَ الانْقطاعِ الَیک ،و انرْ ابصار قلوبِنا بِ ضیاء نَظَرِها الَیک حتّى تَخْرِقَ ابصارالقُلُوبِ
حجب النُّورِ، فَتَصلَ الى معدنِ الْعظَمۀِ، و تَصیرَ ارواحنا معلَّقۀً بِعزِّ قُدسک ) 8 ).
و بعد، ایامى چند پیش از این، رساله ) 9 )اى فراهم آوردم که به قدر میسور از اسرار صـلاة در آن
گنجانیدم، و چون آن را با حال عامه تناسبى نیست در نظر گـرفتم کـه شـطرى از آداب قلبیـه
این معراج روحانى را در سلک تحریر درآورم، شاید برادران ایمانى را از آن تذکّرى و قلب قاسى
خود را تأثّرى حاصل آید . و به خداى تبارك و تعالى پناه مـى بـرم از تـصرّف شـیطان و حـصول
خذلان انَّه ولى قَدیر. و مرتب نمودم آن را بر یک مقدمه و چند مقاله و یک خاتمه .
اما مقدمه
بدان که از براى نماز غیر از این صورت معنایى است و غیر از این ظاهر باطنى است؛ و چنانچـه
ظاهر را آدابى است که مراعات ننمودن آنها یا موجب بطلان نماز صـورى یـا نقـصان آن گـردد،
همین طور از براى باطن آدابى است قلبیه باطنیه که با مراعـات ننمـودن آنهـا نمـاز معنـوى را
بطلان یا نقصان دست دهد؛ چنانچه با مراعات آنها نماز داراى روح ملکوتى شود . و ممکن اسـت
پس از مراقبت و اهتمام به آداب باطنیه قلبیه، شخص مصلّى را نصیبى از سـرّ الهـى نمـاز اهـل
معرفت و اصحاب قلوب حاصل شود که آن قرّة العین اهل سلوك 10 (و حقیقـت معـراج قـرب
محبوب است .(11 (و آنچه گفته شد که براى نماز باطن و صورت غیبیه ملکوتیه است، علاوه بـر
آنکه موافق ضربى از برهان و مطابق مشاهدات اصحاب سلوك و ریاضـت اسـت، آیـات و اخبـار
کثیره ع موماً و خصوصاً نیز دلالت بر آن دارد؛ و ما بـه ذکـر بعـضى از آن ایـن اوراق را متبـرّك
مىکنیم .
از آن جمله قول خداى تعالى است : یوم تَجِد کُلُّ نَفْسٍ ما عملَت منْ خَیرٍ محـضَراً و مـا عملَـت
منْ سوء تَود لَو انَّ بینَها و بینَه أَمداً بعیداً(12 .(آیه شریفه دلالت کند که هر کسى اعمال خـوب
و بد خود را حاضر مى بیند و صورت باطنیه غیبیه آنها را مشاهده کند . چنانچـه در آیـه شـریفه
دیگر فرماید : و وجدوا ما عملوا حاضراً (13 .(و در آیه دیگر فرماید : فَمنْ یعملْ مثْقـالَ ذَرةٍ خَیـراً
( هیرَ 14 ... (الخ دلالت کند بر آن که نفس اعمال را معاینه کند .
و اما احادیث شریفه در این مقام بیشتر از آن است که در این صفحات بگنجد و ما به ذکر بعض
آن اکتفا مىکنیم .
از آن جمله در وسائل سند به حضرت صادق سلام اللَّه علیه رسـاند؛ قـالَ : مـنْ صـلَّى الـصلوات
الْمفْرُوضات فى اولِ وقْتها و أقام حدودها، رفَعها الْملَکالَى السماء بیضاء نَقیـۀً؛ تَقُـولُ : حفَظَـک
اللَّه کَما حفَظْتَنى استَودعتَنى ملَکاً کَریماً . ومنْ صلّاها بعد وقْتها منْ غَیرِ علَّۀٍ و لَم یقم حدودها،
رفَعها الملَک سوداء مظْلمۀً؛ و هى تَهتف بِه ضَیعتَنى ضَیعک اللَّه کَما ضَـیعتَنى و لا رعـاك اللَّـه
( کَما لَم تَرْعنى 15 .(دلالت کند بر آن که نماز را ملائکۀ اللَّه بـالا برنـد بـه سـوى آسـمان یـا بـا
صورت پاکیزه سفید . و آن در وقت ى است که در اول وقت به جا آورد و ملاحظه آداب آن نمایـد؛
و در این صورت دعاى خیر به نمازگزار کند . و یا با صورت تاریک سیاه . و آن در وقتى است کـه
آن را بى عذر تأخیر اندازد و اقامه حـدود آن نکنـد؛ و در ایـن صـورت او را نفـرین کنـد . و ایـن
حدیث علاوه بر آنکه دلالت بر صو ر غیبیه ملکوتیه کند دلالت بر حیات آنها نیـز کنـد؛ چنانچـه
برهان نیز قائم است بر آن و آیات و اخبار دلالت بر آن کند . چنانچـه حـق تعـالى فرمایـد : و إِنَّ
( الدار الآخرَةَ لَهِى الْحیوان 16 .(و به مضمون این حدیث شریف احادیث دیگـرى اسـت کـه ذکـر
آنها موجب تطویل است
⬆️عنوان کتاب : «آداب الصلوه»
اثر: حضرت #امام_خمینی (ره)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اصلا چرا انقلاب کردیم؟
🔻فتنه فقط سال ۸۸ بود بعد تمام شد؟
🔻یه عده مشغولن به صفر کردن کیلومتر دستاوردهای انقلاب
💠 نقد بکن اما در گفتارت #عدالت داشته باش !
⬅️ یادمان نرود که تمام اصلاح طلبان و کارگزارانی ها و لیبرال های وطنی ، چشم به لغزش #دولت_انقلابی دارند ، از طرفی همه هم می دانیم که برخی نقدها به دولت وارد است، حال باید چه کرد ؟
👈 باید نشست و نقد نکرد یا اینکه ما هم همصدا با آنها بدی ها را بگوئیم و خود را منصف نشان دهیم ؟
✅ قطعا بهترین راه این است که خودمان نقد کردن را شروع کنیم اما نقدی منصفانه ،تا جلوی نقد غیرمنصفانه را بگیریم.
✅ نقد بکنیم ، اما خوبی ها را هم بگوئیم ، این رویه که چند کانال مثلا انقلابی شروع کرده اند و چون دولت طبق خواسته آنها در بحث هایی مثل #واکسن و استفاده از فلانی و فلانی عمل نکرده ، شمشیر را از رو بسته اند و مدام در حال تخریب دولت و سیاه نمایی هستند ، اصلا منصفانه نیست که بتوانیم نام نقد را روی آن بگذاریم ، طبق مبانی رهبری اینها تخریب است
👌 انصاف در گفتار باید داشت، انصاف یعنی خوبی ها را هم بگوئید ، دولت در این چندماهه چندین کار بزرگ کرده که در پست https://eitaa.com/ma_va_o/11155 عرض کرده بودیم، چرا اینها را نمی گوئید و مدام در حال سیاهی ها را گفتن هستید؟
✅ ما هم مشکل #بورس ، #دلار ، #خودرو و.. را می بینیم ، اما کور و سفیه هم نیستیم و داریم تلاشها را هم مشاهده می کنیم ، شما هیچ می دانید دست چه دلال های دانه درشت قوی ای در کار است تا دولت را زمین بزنند؟
👈 آنهای که چندماه اول دولت اول #احمدی_نژاد را خوب به خاطر دارند ، مفهوم این حرف بنده را خوب درک می کنند، والله قسم دولت ، دشمنان زیادی دارد که شبانه روز در حال کار هستند ، ما حتی یک دهم آنها هم کار رسانه نمی کنیم
💠 اگر دولت هیچ کاری در این چندماه نمی کرد بله، آن وقت میشد گفت کاری نکرده ، اما چرا داریم با دیدن چند بدی، همه خوبی ها را هم زیر سوال می بریم ؟
این است منطق امام و رهبری ؟
این است منطق اسلام ؟
✅ رهبری فرمودند کسانی که اوضاع و آینده را سیاه نشان می دهند ، در زمین دشمن هستند، حال ببینید این جماعت مثلا عدالتخواه و این افراد مثلا انقلابی ، چه کارها که نمی کنند و دقیقا دارند همان سیاه نمایی ها را انجام می دهند
👌 آخر و عاقبت مبانی امام و رهبری را ندانستن همین است و همین !
⬅️⬅️⬅️ وقتی قطب نمای ولایت همراهت نباشد، سر از خیمه معاویه در می آوری ! ➡️➡️➡️
✍️ احسان عبادی
کدام رشته ؟.mp3
6.87M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 چرا برای برخی مسئولیتها علم و تقوا کافی نیست؟
#شهید_مطهری
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ چرا حضرت فاطمه زهرا(س) با چنان مقام قدسی برای بازپسگیری فدک اقدام کردند؟ (از اندک فیلمهای باقیمانده از شهید مطهری)
#فاطمیه
#شهید_مطهری
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
#پرسش_پاسخ
#سوال:
❓چرا وقت امر به معروف اینقدر گیر میدید به حجاب؟ مگه امر به معروف فقط درباره حجابه؟! اختلاسگرا به چشم نمیان؟؟ 😏
#پاسخ:
❇️ما موظف هستیم در رابطه با هر گناهی که #میبینیم و مطلع میشیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم...
🤔شما در طول روز، توی خیابون و مترو و محل کار و... کمحجاب بیشتر میبینی یا مفسد اقتصادی؟؟
🔀اصلا روش امر به معروف حجاب با اختلاس فرق داره. اگر بخوای جلوی اختلاسگر رو بگیری تذکر لسانی فایدهای نداره! باید کارهای دیگهای مثل راهاندازی کمپین و مطالبهگری انجام داد...
♻️ضمنا بیحجابی خیلی هم بیربط به اختلاس و اختلاسگر نیست!
اختلاسگرا و مفسدای اقتصادی رو کی آورد سر کار؟! آدم فضاییها؟ یا خود ما مردم؟
چرا؟ با چه وعدهای؟ غیر از اینه که با وعدهی آزادی که منظور همون بی بند و باری بود رای آوردن...؟
⭕️خودمون یه روزی بخاطر #بیحجاب شدن انتخاب کردیم که به شکست اقتصادی برسیم... !
🌸 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅حجاب قانون اسلامی نیست!
👈قانون انسانیست👉
👌آمار تجاوز در اروپا چرا بالاست؟
🎙سخنران: محمد رضا #هاشمی
🌸 https://eitaa.com/zandahlm1357
30.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❣️
🍂🌺🍂
🎥مجموعه کلیپ های
🌷"#از_لاک_جیـغ_تـا_خـدا"🌷
🔰حجاب/زیبا/متحول/حیا/توبه/ امام رضا
🔺#حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ خطاب به خانم هایی که عکس لختی در اینستاگرام پست میکنند! | #ببینید
💯 دست به دست کنید برسه به بعضی ازینایی که فکر میکنن به خاطر هنرشون پر فالوور شدن!
#جامعه_خوکی
#فرهنگ_اینفلوئنسریسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | دختران امروز، مادران فردا (؟!)
▫️پاکترین آدم زندگیتون کیه ⁉️
#کلیپ
.......:
۴۱- سخاوت نجاشی، فرمانروای اهواز
در زمان امام صادق علیه السلام شخصی به نام (نجاشی) استاندار اهواز و شیراز بود. وی با اینکه از طرف خلفای عباسی فرمانروا بود، ولی از دوستان و شیعیان امام صادق علیه السلام به شمار میآمد.
یکی از کارمندان به حضور امام صادق علیه السلام رسید و عرض کرد:
- نجاشی استاندار اهواز و شیراز آدم مؤمن و از شیعیان ماست. در دفتر او برای من مالیاتی نوشته شده او از این بابت مبلغی بدهکارم. اگر صلاح بدانید درباره من نامه ای به او بنویسید و مرا توصیه ای بفرمایید. امام صادق علیه السلام این نامه کوتاه را به استاندار اهواز نوشت:
(بسم الله الرحمن الرحیم، سر أخاک یسرک الله).
به نام خداوند بخشنده مهربان، برادرت را شاد کن تا خداوند تو را شاد کند. نامه را گرفت و نزد نجاشی برد. نجاشی در مجلس عمومی نشسته بود که او وارد شد. با خلوت شدن مجلس، نامه را به نجاشی داد و گفت: این نامه امام صادق علیه السلام است.
نجاشی نامه را بوسید و روی چشم گذاشت پرسید:
- حاجتت چیست؟
مرد به او پاسخ داد:
- در دفتر مالیات شما، مبلغی بر من نوشته شده است.
- چه مقدار؟
- ده هزار درهم.
هماندم نجاشی دفتر دارش را خواست و به او دستور داد:
- بدهی این مرد را از دفتر خارج کن و از حساب من بپرداز و درباره مالیات سال آینده ایشان نیز همین کار را انجام بده.
سپس استاندار از او پرسید: آیا تو را شاد کردم؟
- آری! فدایت گردم.
آن گاه دستور داد، مرکب، کنیز و یک نوکر به او بدهند و همچنین دستور داد یک دست لباس به او دادند. هر یک از آنها را که میدادند میپرسید: تو را شاد کردم؟
او هم میگفت: آری! فدایت شوم و هر چه او میگفت آری، نجاشی بر بخشش خود میافزود تا اینکه از بخشش فارغ شد. به آن مرد گفت: فرش این اتاق را که هنگام دادن نامه امام صادق علیه السلام روی آن نشسته بودم بردار و ببر. بعد از این هم هر وقت حاجتی داشتی نزد من بیا که برآورده
می شود. مرد فرش را نیز برداشت و با خوشحالی بیرون آمد و محضر امام صادق علیه السلام رفت و جریان ملاقات خود را با استاندار اهواز به امام عرض کرد. امام صادق علیه السلام از شنیدن رفتار نجاشی نسبت به او خوشحال گشت.
مرد گفت: فرزند رسول خدا! گویا رفتار نیک نجاشی با من، شما را نیز شادمان کرد؟
امام صادق علیه السلام فرمود: آری! سوگند به خدا، نجاشی خدا و پیامبر خدا را نیز شاد کرد. [۱]
----------
[۱]: بحار: ج ۴۷، ص ۳۷۰ و ج ۷۴، ص ۲۹۲.
جلد ۲
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357