#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 سوال اول: منظور از خروج سفیانی چیست؟ آیا به آن زمانی که سفیانی حرکت خود را ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا لقب حسین زمان دادن یا علی زمان دادن به امام خمینی و امام خامنهای کار درستیه؟ یکی میگفت این القاب فقط مخصوص امام زمان هستش. چون فقط امام زمان هم شأن امام علی و امام حسین علیهم السلام هستند و امام خامنهای حفظه الله مسلم زمان هستند. خلاصه میخواستم بدونم نظر شما در این باره چیه. آیا این القاب برای امام خمینی و خامنهای جایز هست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💢اینکه می گوییم حسین زمان یا علی زمان هیچ وقت منظورمان این نیست که ولی فقیه در جایگاه ائمه✨ هست و هم شأن آنهاست یا مثل آنها معصوم است یا هر چیز دیگری، به هیچ عنوان منظور چنین چیزی نیست❗️
👈🏻نباید بد برداشت بشود. منظور این است که امام جامعه هست، همانطور که یک زمانی امام علی (ع)✨ در جامعه بود مردم را به سمت خوبی فرمان می داد و از بدی دور می کرد، رهبر هم فعلا دارد همین کار را می کند به نیابت از امام عصر (عج)، همان نیابت عام✅. از این منظر به آن نگاه می شود. نه اینکه بگوییم نعوذ بالله جایگاه آن جایگاه هست.
مسلم زمان هم می توانید بگویید، چون مسلم مردم را دعوت می کرد به سمت امام حسین (ع)✨، رهبر هم به سمت امام زمان (عج) دعوت می کند.
🔸باز هم می گویم هر چیزی را هر جا نباید گفت. مثلا یک گروهی از استانها رفته بودند محضر رهبر و شعری را خوانده بودند (نمی دانم محتوایش چه بود حضور ذهن ندارم..) حضرت آقا فرمودند بعضی از فقرات این شعر 🎼 فقط مخصوص امام زمان است، نه هیچ کس دیگر. یعنی رهبر اینجا اعتراض کردن. یا نظامی ها که سلام می دادند ″الله اکبر، جانم فدای رهبر″ که رهبر گفت نگویید، و الان می گویند پاینده رهبر.
👈🏻به همین خاطر بعضی از این جملات حالا می گویم شاید منظور درست باشد به خودی خود اشکال ندارد، ولی ممکن است یک عده بد برداشت کنند❌، بیا و درستش کن.
مسلم زمانه بگوییم بهتر است. ولی برفرض باز هم می گویم علی زمان و حسین زمان هم بگوییم منظور این نیست که در جایگاه آن افراد هست رهبری، نه! بلکه بحث همان نیابت عام امام زمان✨ پیش می آید که بارها توضیح دادیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
21.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خاطرات_آن_مرد
🔹 بخش پنجم مستند زندگی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از زبان اهالی روستای قنات ملک
* شبی که حاج قاسم را میخواستند دفن کنند، آنقدر شلوغ بود که مردم در ماشینهایشان خوابیده بودند و از سرما شیشههای ماشینهایشان یخ زده بود و به خاطر حاج قاسم همه آمده بودند.
* پدر پیر یک اسیر وقتی حاج قاسم را دید او را نشناخت اما گفت بوی صادقم میآید.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆 ✨ جلسه ۱۷ ✨موضوع: چگونه با #خوف الهی ایمانمان را بیمه کنیم ؟ 🔊 #کلیپ_صوتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 113 کتاب جهاد.mp3
14.88M
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆
✨ جلسه ۱۸
✨موضوع: #خوف الهی چگونه مانع ریزشها و سرچشمه همه رویش ها است.
خوف سلاح ما دربرابر #مهلکات است.
آثار خوف الهی در انسان؟
🔊 #کلیپ_صوتی :
📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ #حر_عاملی (ره)
✨ #درس_اخلاق
✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏
═══✼🍃🌹🍃✼══
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آشنا آشنا: نام مجنون نام مجنون که شیدای لیلی بود، احمد و لقب وی قیس است. مجنون گفته است: مرا آزردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مناجات
دو بیتی زیر در مسیر حجاز به خاطرم رسید.
آهنگ حجاز مینمودم من زار
کامد سحری بگوش دل این گفتار
یارب به چه روی جانب کعبه رود
رندیکه کلیسا ازو دارد عار
*
ای دل که ز مدرسه به دیر افتادی
واندر صف اهل زهد غیر افتادی
الحمد که کار را رساندی تو بجای
صد شکر که عاقبت بخیر افتادی
*
تا از ره و رسم عقل بیرون نشوی
یک ذره از آنچه هستی افزون نشوی
*
گفتم که کنم تحفه ات ای لاله عذار
ذره یی دردت دل عطار را
ذره یی درد خدا در دل ترا
بهتر از هر دو جهان حاصل ترا
هرکه را این درد نبود مرد نیست
نیست درمان گر ترا این درد نیست
خالقا بیچاره ی کوی توام
سرنگون افتاده دل سوی توام
ای جهانی درد همراهم ز تو
درد دیگر وام میخواهم ز تو
رنج اندر کوی تو رنجی خوش است
جان را چو شوم ز وصل تو برخوردار
گفتا که بهایی این فضولی بگذار
جان خود زمن است غیر جان تحفه بیار
*
ای چرخ که با مردم نادان یاری
هر لحظه بر اهل فضل غم میباری
پیوسته ز تو بر دل من بار غمی است
گویا که ز اهل دانشم پنداری
عطار
کفر کافر و دین دیندار را
درد تو در قعر جان گنجی خوش است
درد تو باید دلم را درد تو
لیک نه در خورد من در خورد تو
درد چندانی که داری میفرست
لیک دل را نیز یاری میفرست
دل کجا بی یاریت دردی کشد
کاینچنین دردی نه هر مردی کشد
کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357