eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: ۳۰ به خاطر مطالبی که در مجله سوره نوشته شده بود نامه تندی برای سید مرتضی نوشتم که یعنی «من رفتم. » به خانه رفتم. خسته از سختی‌های روزگار چشمانم را بستم. در عالم رؤیا صدیقه طاهره (س) را دیدم، زهرای اطهر (س) در مقابلم ایستاد. از مشکلاتم گفتم و سختی‌های مجله سوره. حضرت فرمودند: «با فرزند من چه کار داری؟ » و باز گلایه از سید مرتضی و حوزه هنری. دوباره فرمودند: «با فرزند من چه کار داری؟ » تا اینکه برای سومین بار که آن جمله را تکرار کردند ازخواب پریدم. غمی بزرگ در دلم نشست، کاش زمین مرا می‌بلعید و زمان مرا به هزاران سال پیش تر پرت می‌کرد. مدتی بعد نامه ای به دستم رسید: «یوسف جان! دوستت دارم، هرجا می‌خواهی بروی برو، هرکاری می‌خواهی انجام بده، ولی بدان برای من پارتی بازی شده است، اجدادم هوایم را دارند» [۱] ۳۱ از داخل رمل به سمت قتل گاه حرکت کردیم. هیچ ردی از معبر نبود و مجبور بودیم پا روی جا پای نفر جلویی بگذاریم. با انفجار مین والمری همه زمین افتادیم. فوری جمع شدیم بالای سر آقا مرتضی و سعید یزدان پرست. پای سید از زیر زانو قطع شده بود اما چهره ی نورانی اش نشان نمی داد که درد می‌کشد. خواستم از این صحنه فیلم بگیرم که دوربین کار نمی کرد. اصغر آمد بالای سرش و گفت: «سید نترس چیزی نشده! » – حالا خون دارد می‌رود. ترکش مین کار خودش را کرده- سید خندید و گفت: «اصغر جان! نمی ترسم. ما برای همین حرف‌ها به فکه آمده ایم. » ---------- [۱]: یوسفعلی میر شکاک لاله ای در فکه https://eitaa.com/zandahlm1357
hafez 33.mp3
4.59M
در حلقهٔ گل‌ومل خوش خواند دوش بلبل
کلمات قصار امام علی علیه السلام خوشرویی ریسمان دوستی است. وقتی بر دشمن دست یافتی، عفو را شکر خدا به خاطر چیرگی بر دشمن بدان. برترین زهد مخفی کردن زهد است. مستحباتی که به واجبات ضرر رسانند تقرب ایجاد نمی کنند. ثروت ریشه ی شهوتهاست. نَفَس انسان قدمهای او به سوی مرگ است. یاران فرد متواضع بسیار شوند. هر ظرفی به اندازه اش پر می‌شود جز ظرفی که وسیع است. تقوای الهی به هر اندازه و لو اندک پیشه کن. بین خود و خدا پرده ای هرچند نازک بیافکن، اگر توان آدمی کم شود خواسته اش نیز کم گردد. برترین اعمال، عملی است که نفس تو از آن بیزار است. کافی است که اجل نگهبان و حافظ باشد. معاشرت کم و دائمی بهتر از زیاد و اندوهبار است. وقتی آدمی دوستیش پایدار باشد، در انتظار دوستان زیاد او باشید. همنشین پادشاه چون شیر سوار است، مردم به حال او غبطه می‌خورند ولی او خود می‌داند چه جای خطرناکی است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱۲- فرصت عبادت نزد خداوند، محبوب ترین کارها، آنست که بیشتر دوام یابد، هر چند اندک باشد! سفارش شده که: هر کاری را شروع کردید، حدّاقل تا یکسال ادامه دهید. پس تداوم داشتن عبادت و روحیه پرستش در انسان، مهمّ است. نه آنکه گاهی تب عبادت و دعا و مسجد انسان را بگیرد، و مدّتی هم بکلّی این امور را رها کند و بیگانه با عبادت شود. پرتوی از اسرار نماز » فرصت عبادت سرمایه عمر و فرصت‌های زندگی از کف می‌رود و همچون ابرهای گذران، از آسمان حیات ما می‌گذرد. باید هوشیار بود و از این رهگذر، بیشترین بهره را برد و بندگی خدا کرد. در حدیث زیبایی، علی علیه السلام فرموده است: «اِنَّ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ یَعْمَلانِ فیکَ فَاعْمَلْ فیِهما وَ یَأخُذانِ مِنْکَ فَخُذْ مِنْهُما» (۶۸) شب و روز در تو کار می‌کنند، تو هم در آنها کار کن، و از تو می‌گیرند، تو هم از آن‌ها بگیر. راستی... عمری را که می‌دهیم و این سرمایه را شب و روز خرج می‌کنیم، چه به دست می‌آوریم؟ رسولخدا صلی الله علیه وآله فرموده است: «اَلدُّنیا ساعةُ فَاجْعَلُوها طاعَةً» (۶۹) دنیا، ساعت و لحظه ای بیش نیست، آنرا در راه اطاعتِ خدا بکار گیرید. اگر هم در شرایطی خاص امکان عبادت و بندگی کم بود، باید تلاش کرد و زمینه فراهم ساخت و به محیطهای آزادتر رفت و و خدا را پرستید، که تنگنای زمین و زمان، برای دوری از پرستش خدا، بهانه نیست: «إِنَّ أَرْضِی وَسِعَةٌ فَإِیَّیَ فَاعْبُدُونِ» (۷۰) مردان خدا در هیچ حال و شرایط، دست از خدا و پرستش او و اجرای دین او برنمی دارند. حضرت زینب علیها السلام با آنهمه مصیبت‌ها و شهادت‌ها که دیده بود، باز هم در طول سفر کوفه و شام، نماز شب را ترک نکرد، گرچه بخاطر بی طاقتی، نشسته می‌خواند. امام خمینی قدس سره در آخرین شب عمر هم، در بیمارستان، دست از نمازهای مستحب نکشید. راه حق، دشواری‌هایی دارد که باید به جان خرید و از هو شدن و دشمنی دیدن نهراسید. علی علیه السلام می‌فرماید: «لا تَسْتَوحِشُوا فی طَریق الْهُدی لِقِلَّةِ اَهْلِهِ» (۷۱) در راه حق، بخاطر کمی افرادش، هراس نداشته باشید. گاهی ممکن است بخاطر خرید چیزی یا صرف غذا یا افتادن جنسی از ماشین، با اصرار اتوبوس را نگهداریم، ولی برای نماز، شهامت فریاد زدن و اتوبوس را نگاه داشتن نداشته باشیم!... پرتوی از اسرار نماز » توسعه عبادت مؤمن خداپرست، باید به گسترش فرهنگ عبادت بپردازد و تنها به نماز و عبادت خود اکتفا نکند، بلکه دیگران را هم با خدا و پرستش، آشنا کند. توصیه به حق و وظیفه تبلیغ، بر عهده هر مؤمن است، خداوند، بعد از ایمان و عمل صالح، انسان را به دعوت به حق و صبر فرا می‌خواند: «وَتَوَاصَوْاْ بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْاْ بِالصَّبْرِ» (۷۲) اگر ده نفر سیگاری وارد منطقه ای شوند، در مدت کمی افراد زیادی را با دود آشنا می‌کنند، چند نفر فاسد، محله یا شهری را به فساد می‌کشند. چرا نباید تعدادی اهل نماز و عبادت، مردم را با خدا آشنا سازند و زمین و محیط را محل پرستش خدا کنند؟ باید با تمام نیرو، در خانه، محلّه، مدرسه، اداره، شهر و روستا به فکر توسعه اهداف الهی خود باشیم و در این راه، هر گونه توانایی خود را به کار گیریم. همچنانکه مردم، انتخاب کسی را به ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس یا وزارت و... تبریک می‌گویند، چرا که مسئولیتی را از سوی مردم به عهده گرفته، رسیدن به تکلیف و قبول مسئولیت از سوی خداوند، نیز «روز مبارک» و خجسته ای است. در اینجا به اختصار، به شرایط تکلیف اشاره می‌کنیم: ۱- بلوغ پسران با تمام شدن پانزده سال قمری و دختران با تمام شدن نه سال، به سنّ تکلیف می‌رسند. البته ممکن است پسران قبل از این سن هم به تکلیف برسند. (۷۳) غیر از این بلوغ، که بلوغ عبادی و تکلیفی است و انجام واجبات و پرهیز از حرام‌ها بر انسان لازم می‌شود، بلوغ‌های دیگری وجود دارد. مانند «بلوغ سیاسی»، که به معنای رشد فکری و آگاهی در مسائل سیاسی جامعه و داشتن خط صحیح فکری و اطاعت از رهبران شایسته است. قاسم، فرزند امام مجتبی علیه السلام که در کربلا شهید شد، به عموی خود که امام معصوم بود می‌گفت: اگر حکومت به دست طاغوتی چون یزید باشد، مرگ در راه مبارزه با او، در نظرم شیرین تر از عسل است. این رشد و بلوغ سیاسی او را می‌رساند. «بلوغ اقتصادی» به اینست که انسان در استفاده صحیح از اموال خود و دیگران، به رشد کافی رسیده باشد. قرآن کریم می‌فرماید: اموال یتیمان را وقتی به آنان تحویل دهید که احساس کنید به رشد لازم رسیده اند و می‌توانند اموال خود را عاقلانه به کار تجارت و داد و ستد گیرند. (۷۴) ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
📿 چطور یه نماز خوب بخونیم؟ ✍آیت‌الله مجتهدی تهرانی مگفتن: 🍃یکی از کسانی که زیر سایه عرش الهی‌اند، نمازخوان‌های خوب هستند؛ آن‌هایی که نماز خوب می‌خونن، تقلید صحیح، حمد درست، با حضور قلب... از نماز لذت ببرید، کیف کنید، همون‌طور که گرسنه از غذا لذت می‌بره... ▫️ بعضی‌ها وقتی به رکوع می‌روند، هنوز بدنشون آرام نگرفته، ذکر رکوع رو میگن. این نماز درست نیست. به سجده نرسیده ذکر رو میگن. ذکر سجده رو سه قسمت می‌کنند، هنوز پیشونی‌شون به زمین نرسیده میگن «سبحانَ»، «ربی الاعلی و بحم» رو در سجده میگن، «ده» رو موقع بلند شدن! 📿 نماز باید با طمأنینه باشه. بدنتون آروم که گرفت، بعد ذکر بگید. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
🌹 🔸وقتی نماز شب می خوند حال عجیبی داشت. یه جوری شرمنده ی خدا بود و زاری می کرد که انگار بزرگ ترین گناه رو در طول روز انجام داده. 🔸یه روز خواهرش ازش پرسید : چرا این قدر استغفار می کنی؟ از کدام گناه ناله می کنی؟ 🔻محمد رضا جواب داد: همین که این همه بهمون نعمت داده و ما نمی تونیم شکرش رو به جا بیاوریم بسیار جای شرمندگی داره. ✅ شادی روح مطهر شــ🌹ـهدا صلوات+وعجل فرجهم
.......: فصل یازدهم در بیان دواى هرزه گردى خیال در بیان دواء نافع براى علاج هرزه گردى و فرّار بودن خیال که از آن تحصیل حـضور قلـب نیـز شود . بدان که هر یک از قواى ظاهره و باطنه نفس قابل تربیت و تعلیم اسـت بـا ارتیـاض مخـصوص . مثلًا، چشم انسان قادر نیست که به یک نقطه معینه یا در نور شـدید، مثـل نـور عـین شـمس، مدتى طولانى نگاه کند بدون بهم خوردن پلکهاى آن؛ ولـى اگـ ر انـسان چـشم را تربیـت کنـد، چنانچه بعضى از اصحاب ریاضات باطله براى مقاصدى عمل مى کنند، ممکن است چند سـاعت متمادى در قرص آفتاب نظر را بدوزد بدون آن که چشم بهـم خـورد یـا خـستگى پیـدا کنـد و همین طور به نقطه معینى نظر را بدوزد چندین ساعت بدون حرکت؛ و همـین طـور سـایر قـ وا حتّى حبس نَفَس که - على المحکى - در اصحاب ریاضات باطله کسانى هستند که حبس نَفَـس خود کنند مدتهاى زائد بر متعارف نوع . و از قوایى که قابل تربیت است قوه خیال و قوه واهمه است که قبل از تربیت ایـن قـوى چـون طایرى سخت فرّار و بى اندازه متحرّك از شاخه اى به شاخهاى و از چیزى به چیزى هـستند، بـه طورى که انسان اگر یک دقیقه حساب آنها را نگه دارد مى بیند که چندین انتقال متسلـسل بـا تناسبات بسیار ضعیف ناهنجار پیدا نموده؛ حتّى بسیارى گمان مى کنند که حفظ طایر خیـال و رام نمودن آن از حیز امکان خارج و ملحق به محالات عادی ه است؛ ولـى ایـن طـور نیـست و بـا ریاضت و تربیت و صرف وقت آن را مى توان رام نمود و طایر خیال را مىتوان به دست آورد، بـه طورى که در تحت اختیار و اراده حرکت کند که هر وقت بخواهد آن را در مقصدى یـا مطلبـى حبس کند که چند ساعت در همان مقصد حبس شود . و طریق عمده رام ن مودن آن عمل نمودن به خلاف است . و آن چنان است کـه انـسان در وقـت نماز خود را مهیا کند که حفظ خیال در نماز کند و آن را حبس در عمل نماید و به مجرّد ایـن که بخواهد از چنگ انسان فرار کند آن را استرجاع نماید؛ و در هر یـک از حرکـات و سـکنات و اذکار و اعمال نماز ملتفت ح ال آن باشد و از حال آن تفتیش نماید و نگـذارد سـرخود باشـد و . این در اول امر کارى صعب به نظر مى آید، ولى پس از مـدتى عمـل و دقّـت و عـلاج حتمـاً رام مىشود و ارتیاض پیدا مى کند. شما متوقع نباشید که در اول امر بتوانیـد در تمـام نمـاز حفـظ طایر خیال کنید، البته این امر ى است نشدنى و محال و شاید آنها که مدعى استحاله شدند این توقّع را داشتند؛ ولى این امر باید با کمال تدریج و تأنّى و صبر و توانى انجام بگیرد . ممکن است در ابتداى امر در عشر نماز یا کمتر آن حبس خیال شده حضور قلب حاصـل شـود؛ و کـم کـم انسان اگر در فکر باشد و خود را محتاج به آن ببیند، نتیجه بیشتر حاصل کنـد و انـدك انـدك غلبه بر شیطانِ وهم و طایر خیال پیدا کند که در بیـشتر نمـاز زمـام اختیـار آنهـا را در دسـت گیرد. و هیچ گاه نباید انسان مأیوس شود، که یأس سرچشمه همه سستیها و ناتوانى ها اسـت و برق امید انسان را به کمال سعادت خویش مىرساند . ولى عمده در این باب حس احتیاج است که آن در ما کمتـر اسـت؛ قلـب مـا بـاور نکـرده کـه سرمایه سعادت عالم آخرت و وسیله زندگانى روزگارهاى غیـر متنـاهى نمـاز اسـت . مـا نمـاز را سربار زندگانى خود مى شماریم و تحمیل و تکلیف مىدانیم. حـب بـه شـى ء از ادراك نتـایج آن پیدا مى شود؛ ما که حب به دنیا داریم براى آنست که نتیجه آن را دریافتیم و قلب به آن ایمـان دارد و لهذا در کسب آن محتاج به دعوت خواهى و وعظ و اتّعاظ نمى باشیم. آنهـایى کـه گمـان کردند نبى ختمى و رسول هاشمى صلّى اللَّه علیه و آله دعوتش داراى دو جنبه است : دنیـائى و آخرتى، و این را مایه سرافرازى صاحب شریعت و کمال نبوت فرض کرده اند، از دیانت بىخبـر و از دعوت و مقصد نبوت عارى و برى هستند . دعوت به دنیا از مقصد انبیاء عظام بکلّـى خـارج، و حس شهوت و غضب و شیطان باطن و ظاهر براى دعوت به دنیا کفایت مـى کننـد، محتـاج بـه بعث ر سل نیست - اداره شهوت و غضب قـرآن و نبـى لازم نـدارد . بلکـه انبیـاء مـردم را از دنیـا بازدارند و تقیید اطلاق شهوت و غضب کنند و تحدید موارد منـافع نماینـد، غافـل گمـان کنـد دعوت به دنیا کنند . آنها مى فرمایند مال را از هر راه تحصیل نکن و شهوت را با هر طریـق فـرو ننشان- نکا ح باید باشد، تجارت و صناعت و زراعت باید باشـد - بـا آن کـه در کـانون شـهوت و غضب اطلاق است . پس، آنها جلوگیر اطلاق هستند نه داعى بـه دنیـا . روح دعـوت بـه تجـارت تقیید و بـازدارى از بـه دسـت آوردن باطـل اسـت؛ و روح دعـوت بـه نکـاح تحدیـد طبیعـت و جلوگیرى از فجور و اطلاق قوه شه وت است . بلى، آنها مخالف مطلق نیستند چه که آن مخـالف نظام اتم است . بالجمله، ما چـون حـس احتیـاج بـه دنیـا نمـودیم و آن را سـرمایه حیـات و سرچـشمه لـذات دریافتیم، در تو
جه به آن حاضر و در تحصیل آن مى کوشیم. اگر ایمان بـه حیـات آخـرت پیـدا کنیم و حس احتیاج به زندگانى آ نجا نماییم و عبادات و خصوصاً نماز را سرمایه تعیش آن عـالم و سرچشمه سعادت آن نشئه بدانیم، البته در تحصیل آن کوشش مى نماییم، و در ایـن سـعى و کوشش زحمت و رنج و تکلّف در خود نمى یابیم، بلکه با کمال اشتیاق و شـوق دنبـال تحـصیل آن مىرویم و شرایط حصول و قبول آن را با جان و دل تحصیل مىکنیم . اکنون این سردى و سستى که در ما است از سردى فروغ ایمان و سستى بنیاد آن اسـت، و الّـا اگر این همه اخبار انبیاء و اولیاء علیهم السلام و برهان حکما و بزرگـان علـیهم الرضـوان در مـا ایجاد احتمال کرده بود، باید بهتر از این قیام به امر و کوش ش در تحصیل کنیم. ولى جاى هـزار گونه افسوس است که شیطان سلطنت بر باطن ما پیدا کرده و مجامع قلب و مسامع باطن ما را تصرّف نموده نمى گذارد فرموده حق و فرستاده هاى او و گفتههاى علما و مواعظ کتابهـاى الهـى به گوش ما برسد . اکنون گوش ما گوش حیوانى دنیوى است و موعظه هاى حقّ از حد ظاهر و از گوش حیوانى ما به باطن نمىرسد- و ذلک لمنْ کانَ لَه قَلْب او الْقَى السمع و هو شَهید(87 از وظایف بزرگ سالک الى اللَّه و مجاهد فى سبیل اللَّه آن است که در خلال مجاهده و سـلوك از اعتماد به نفس بکلّى دست کشد و جبلّتاً م توجه به مسبب الاسباب و فطرتاً متعلّـق بـه مبـدأ المبادى گردد، و از آن وجود مقدس عصمت و حفظ طلب کند و به دست گیرىِ آن ذات اقـدس اعتماد کند و در خلوات تضرّع به حضرتش ببرد و اصلاح حـالش را بـا کمـال جـدیت در طلـب بخواهد که جز ذات مقدس او پناهى نیست. و الحمد للَّه الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
رحلت+پیامبر+(ص)+و+بزرگداشت+دایره+المعارف+12+جلدی+الحیات-2021-10-08+14_03_00.mp3
45.39M
🔹 "قرآن خنثی" ؟ "سنت ایستا" ؟ (۱) (رساله عملیه تمدن سازی و توضیح المسائل جامعه پردازی) رحلت پیامبر اعظم و بزرگداشت دائرة المعارف ۱۲ جلدی "الحیات" به مناسبت درگذشت استاد محمدرضا و حاج شیخ علی حکیمی،مهر ۱۴۰۰ استاد حسن رحیم پور ازغدی 📅 پخش: ۱۴٠٠/٠۷/۱۶
330.9K
سلام استاد وقتتون بخیر ببخشید بعضی ها میگویند که در قران آمده است که"ما هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم" پس ما فارسی زبانان چرا پیامبری از جنس خودمان نداریم؟ واقعا نمیدونیم چی جوابشون بدیم،میشه راهنمایی کنید! یا اینکه میگویند همانطور که نام پیامبر از تورات و انجیل حذف کردند،ممکن است نام پیامبری که ممکن است بعد از پیامبر بیاید را از داخل قران حذف کرده باشند مانند بهائیت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ⁉️ چرا کسی که از دین اسلام برگشته و مرتد شده است را اعدام می کنند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی
162.9K
🔰سوال: چرا بعضی جاها به ما میگن که برای کسی که بهتون ظلم کرده دعا کنید که خدا هدایتش کنه ولی بعضی جاها میگن به کسی که بهتون ظلم کرده نفرین کنید مثلا در دعای (توسلِ دیگر) یه جا داره که میگه : خدایا ازتو میخواهم به حق امیر المومنین که انتقام بگیری از کسیکه به من ظلم و ستم و آزار روا داشته خب ما از کجا باید تشخیص بدیم که چه موقع برای کسیکه بهمون ظلم کرده دعا کنیم و بگیم : خدایا هدایتش کن و بهش فهم و بصیرت بده و چه موقع باید نفرینش کنیم 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸