هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فضالة بن ايوب ازدى وى از اصحاب موسى بن جعفر (ع) و امام رضا (ع) است. فضالة از ثقات روات شيعه و جزو ك
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محمد بن خالد برقى
برقى منسوب به برقه رود قم است، كه پدر و جدّش از كوفه به اين محل مهاجرت كرده، سكنى گرفتند. محمد مردى اديب و عالم به اخبار عرب و ساير علوم بوده است. نيز وى از ثقات راويان شيعه و از اجلاء اصحاب حضرت موسى بن جعفر و امام رضا و جوادالائمة عليهم السلام است. منتهى غضائرى فرموده كه فضاله از ضعفا روايت مى كرده و نجاشى وى را ضعيف الحديث شمرده است. از آثار برقى كتاب « النوادر » را گفته اند.
فرزندش احمد بن محمد بن خالد نيز از معاريف راويان شيعه و صاحب كتاب « المحاسن » است.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
اگر هارون یک مو از سر من کم کرد...
"محمدبن سنان" میگوید: به امام رضا علیه السلام گفتم: «هارون همه ی مخالفانش را کشته است، شما هم اصلاً احتیاط نمی کنید و حرفتان را بی پروا میزنید؛ میدانید که از شمشیر هارون خون میچکد! »
امام فرمودند: «جدّم رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: «اگر ابوجهل یک مو از سر من کم کرد، من پیغمبر نیستم؛ من هم میگویم اگر هارون یک مو از سر من کم کرد، من امام نیستم! » [۱]
----------
[۱]: . بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۵۹
یک قمقمه دریا....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥استخاره برای اثبات امامت حجت دارد؟ #استاد_شهبازیان #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت های حقیقی و درست برای اثبات دین و خدا
#استاد_شهبازیان
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تشرف آیه الله العظمی نجفی مرعشی به محضر مبارک ولی عصر تشرف آیه الله العظمی نجفی مرعشی به م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲ - تاکید فرمودند بر تلاوت و قرائت این سورهها بعد از نمازهای واجب: بعد از نماز صبح سوره یس، بعد از نماز ظهر سوره عم، بعد از نماز عصر سوره نوح (البته بعضی نقلهای دیگر دارد که سوره عصر)، بعد از نماز مغرب سوره واقعه و بعد از نماز عشاء سوره ملک.
[صفحه ۳۸]
۳- تاکید فرمودند بر خواندن دو رکعت نماز بین مغرب و عشاء که در رکعت اول بعد از حمد، هر سوره ای خواستی بخوان و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره واقعه را بخوان، و فرمود: کفایت میکند این نماز از خواندن سوره واقعه بعد از نماز مغرب چنان که گفته شد.
۴ - سفارش فرمودند که: بعد از نمازهای پنجگانه، این دعا را بخوان: اللهم سرحنی عن الهموم و الغموم و وحشه الصدر و وسوسه الشیطان برحمتک یا ارحم الراحمین.
۵ - سفارش فرمودند بر خواندن این دعا بعد از ذکر رکوع در نمازهای یومیه، خصوصا در رکعت آخر: اللهم
صل علی محمد و آل محمد و ترحم علی عجزنا و اغثنا بحقهم.
۶ - در تعریف و تمجید از شرایع الاسلام محقق حلی فرمودند: تمام مطالب آن مطابق با واقع است مگر کمی از مسائل آن.
۷ - تاکید فرمودند به خواندن قرآن و هدیه کردن ثوابش به ارواح شیعیانی که وارثی ندارند یا وارثی دارند و یادی از آنها نمی کنند.
۸ - تاکید فرمودند بر تحت الحنک را از زیر گردن دور دادن و سر آن را در عمامه قرار دادن، چنانکه علمای عرب به همین شکل عمل میکنند، و فرمود: در شرع چنین وارد شده است.
۹ - تاکید فرمودند بر زیارت سیدالشهداء علیه السلام.
۱۰ - دعا در حقم فرمودند که: جعلک الله من خدمه الشرع (خداوند تو را از خدمتگزاران شرع قرار دهد).
[صفحه ۳۹]
۱۱- پرسیدم: نمی دانم آیا عاقبت کارم خیر است و آیا من نزد صاحب شرع مقدس رو سفیدم؟ فرمود: عاقبت تو بخیر وسعیت مشکور است و نزد صاحب شرع روسفیدی. گفتم: نمی دانم آیا پدر و مادر و اساتید و ذوی الحقوق از من راضی هستند یا نه؟ فرمود: تمام آنها از تو راضی اند و درباره ات دعا میکنند. استدعای دعا کردم برای خودم که موفق باشم برای تالیف و تصنیف کتب. دعا فرمودند. مطالب دیگری رد و بدل شد که مجال تفصیل و بیانش نیست. پس برخاستم که از مسجد بیرون روم به خاطر حاجتی. آمدم نزد حوضی که وسط راه قبل از خارج شدن از مسجد قرار دارد. به ذهنم خطور کرد که امشب چه شبی است و این سید عرب کیست که این همه با
فضیلت است، شاید این آقا همان محبوب و معشوقم باشد. مضطرب شدم و برگشتم و آن گل زیبای نرجس خاتون را ندیدم و کسی هم در مسجد نبود. یقین پیدا کردم که حضرت صاحب الزمان علیه السلام را زیارت کردم. مشغول گریه و زاری شدم و همچون مجنونی سرگردان در اطراف مسجد گردش میکردم و تا صبح چون عاشقی که بعد از وصال مبتلا به فراق گشته است، واله و حیران بودم. هر گاه یاد آن شب میافتم، بهت زده میشوم.
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: هوا تاریک شده. گاهی ستارگان را برانداز میکنی و میخواهی آموزشهای رزم شبانه را مرور کنی. ست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
این پشت چه
خبر است؟ خیلی نیرو آمده. اورژانس هم همین جاست. یک سنگر بزرگ با آنتنهای فراوان هم دیده میشود. به احتمال قوی سنگر قرارگاه است.
اینجا نقطه رهایی است. نقطه ای که رزمندگان در اختیار نیروهای اطلاعات و عملیات قرار میگیرند و به سوی دشمن حرکت میکنند. یعنی دیگر در حمایت منطقه خودی نیستند. آتش پراکنده ای در منطقه وجود دارد و صدایی شنیده میشود. از خمپارههای سرگردان خبری نیست. نیروها تقریبا در خاک عراق قرار دارند. از این پس وارد خاک عراق شده و مناطق مورد نظر را تصرف خواهیم کرد. یک شهر هم جلوی ما قرار دارد. ولی چیزی دیده نمی شود. چراغی هم روشن
[صفحه ۳۶]
نیست. البته طبیعی است. چون آن شهر از مردم تخلیه شده و کسی در آن زندگی نمی کند. ولی حتما مأمن خوبی برای نیروهای عراقی بوده است.
ستونها یکی پس از دیگری به راه میافتند. یکی دو گردان هم از جلوی خاکریز دور میشوند و به طرف جلو میروند. معلوم نیست خط شکن کیست؟ ولی قبلا گفتند که این منطقه خط منسجمی ندارد و باید از کمینها عبور کرد و بعد به خطوط مستحکم عراق که نامنظم در پایین و بالای ارتفاع چیده شده برخورد کنیم و با از بین بردن آنها باید به قله برسیم و این ارتفاع بزرگ و استراتژیک را به تصرف خود درآوریم. این ارتفاع به مناطق زیادی از جمله سلیمانیه عراق مشرف است. پس امکان دارد هر لحظه حمله ی دیگری شروع شود. چون هر گردان سر راه خود با سنگر کمینهای زیادی رو به رو میشود.
گردان، تپه پدافندی را دور میزند و وارد دشت نسبتا صافی میشود.
نیمه شب نزدیک است.
در طرف راست حدود ۵۰۰ متری دوشکای عراق شروع به کار کرده و منطقه را زیر آتش برده. از این طرف هم آرپی جیهای زیادی شلیک میشود. به خوبی سنگر عراق و موضع شلیک آرپی جیها مشخص است.
ناگهان یک منور روشن میشود. تمام آسمان منطقه روشن میشود. ستونها وسط دشت. در یک لحظه همه مینشینند. به هر شکلی که هستی نباید تکان بخوری، مثل مجسمه!
«کسی تکان نخورد. وقتی منور خاموش شد دوباره حرکت میکنیم».
مسئول گروهان هنگام ادای جملههای بالا سعی میکند فریاد خود را در گلو خفه کند ولی در عین حال همه صدای او را بشنوند.
هدایت ستون در این شب تاریک کار مشکلی است، ولی باید جلو رفت، آن هم در یک ستون منظم. با اطاعت از یک فرمانده ی لایق و کار کشته.
منور خاموش میشود و ستون دوباره به راه میافتد. چند قدم جلو دوباره منور.
منطقه حسابی شلوغ شده. سمت چپ هم درگیری شده. منورها زیاد شده
[صفحه ۳۷]
ولی هنوز در جلوی ستون خبری نیست. ستون به جلو میرود. با ازدیاد منورها دیگر ستون نمی ایستد. چون اگر قرار باشد با هر منور بایستیم، اصلا نباید حرکت کنیم. حرکت گردان تندتر شده. مسئولان گردان میخواهند قبل از اینکه با نیروهای کمین عراقی رو به رو شوند، نیروها را به نقاط بالای ارتفاع برسانند. به اطراف که نگاه میکنی هنوز درگیریها و انفجارها ادامه دارد. گاهی خطای دید باعث میشود که انسان فکر کند درگیری پشت سر اوست. در حالی که تمام این درگیریها در نقاطی غیر از مسیر حرکت است. صدای مهیب انفجارهای متعدد در برخورد با کوه مقابل چند برابر میشود. کوهی بزرگ و سترگ
در مقابل ایستاده و در دل تاریکی قد علم نموده. یک شهر کوچک عراق را پشت سر میگذاریم. دشت تمام میشود و حالا در دامنه آن ارتفاع عظیم قرار میگیریم. احساس میکنیم تله ای برای نیروها گسترده اند. این منطقه خیلی آرام است. درگیری شدیدی وجود دارد. اطلاعات عملیات به پیش میرود. پشت سر او مسئول گردان و سپس تمام گردان. شاید در چند ده متری اطراف ما هم نیروها در حال پیشروی باشند، ولی اصلا دیده نمی شوند. همانطور که آنها نیز ما را نمی بینند. پس احتمالا عراقیها هم ما را نمی بینند. تجهیزات سنگینی میکند. تشنگی را با آب قمقمه بر طرف میکنی. شاید حدود سه ساعت باشد که گردان راه افتاده.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
گر چنین جلوه کند مغبچهٔ باده فروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سنایی ای عشق تو را روح مقدس منزل سودای ترا عقل مجرد محمل سیاح جهان معرفت یعنی دل از دست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزها
روزها بر پنج قسم هستند. روز از دست رفته، روز حاضر، روز وارد، روز وعده داده شده و روز دراز. روز از دست رفته، دیروز تو بود که با کوتاهیها آن را از دست دادی، روز حاضر، امروز توست که اکنون در اختیار توست و از آن توشه برگیر، روز وارد فردای توست که نمی دانی از آن توست یانه، روز موعود آخرین روز زندگی توست آن را نصب العین خود قرار ده، روز دراز آخرت است که پایانی ندارد. پس برای آن نهایت اهمیت را روا دار که یا نعمت دائم است و یا عذاب دائم.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357