eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اى جهال و عوام است؛ و اما کـسانى کـه اهـل سـرّ و حقیقتنـد و اصحاب قلوبند و ارباب سابقه حسنى هستند احتیاج به این اعمال ندارند . و اعمـال قالبیـه بـراى حصول حقایق قلبیه و وصول به مقصد است؛ و چون سالک به مقصد خود رسید، پـرداختن بـه مقدمات تبعید است و اشتغال به کثر ات حجاب است . و طایفه دوم در مقابـل ایـن دسـته قیـام نمودند و در جانب تفریط افتادند و انکار کلّیه مقامات معنویـه و اسـرار الهیـه را نمودنـد و جـز محض ظاهر و صورت و قشرْ دیگر امور را بکلّى منکر شدند و به تخیلات و اوهام نسبت دادند و . بین این دو طایفه لا زال کشمکش و مجادله و مخاصمه بوده و هـر یـک دیگـرى را بـر خـلاف شریعت مى دانستند. و حق آن است که هر دو طایفـه قـدرى از حـد تجـاوز نمودنـد و افـراط و تفریط کردند . ما در رساله سرّ الصلاة در این موضوع اشـاره نمـودیم، و در ایـن مقـام نیـز حـد اعتدال را که صراط مستقیم است مىنمایانیم . باید دانست که مناسک صوریه و عبادات قالبیه نه فقط براى حـصول ملکـات کاملـه روحانیـه و حقایق قلبیه است، بلکه آن یکى از ثمرات آنست . لکن نزد اهل معرفت و اصـحاب قلـوب کلیـه عبادات سرایت دادن معارف الهیه است از باطن به ظـاهر و از سـرّ بـه علـن؛ و چنانچـه نعمـت رحمت ر حمانیه؛ بلکه رحیمیه، منبسط بر تمام نشئات قلبیه و قالبیه انسانیه است، و هر یـک از مراتب را حظّى است از نعم جامعه الهیه، هر یک را حظّ و نـصیبى اسـت از ثنـاى حـق و شـکر نعمت رحمانى و رحیمى واجب مطلق . و تا از نشئه صـوریه دنیاویـه نفـس را حظّـى اسـت و از حیات ملکى نصیبى است، بساط کثرت بکلّى برچیده نشود و حظوظ طبیعـت مرتفـع نگـردد و . سالک الى اللَّه چنانچه قلب را نباید به غیر حق مشغول کند، صدر و خیـال و ملـک طبیعـت را نباید در غیر حق صرف کند تا توحید و تقدیس را در تمام نشئات قدم راسخ باشد . و اگر جذبـه روحى را در ملک طبیعت نتیجهاى جز تعبد و تواضع براى حـق حاصـل شـود، از انانیـت نفـس بقایائى مانده و سیر سالک در جوف بیت نفس است نه سیر الى اللَّه . و غایت سیر اهل اللَّه آن است که طبیعت و ملک بدن را منصبغ به صبغۀ اللَّه کننـد . و یکـى از مراتب و بواطن حدیث شریف که فرماید از لسان حق تعالى شأنه : انَا اللَّه؛ و انَا الـرَّحمنُ . خَلَقْـت ( الرَّحم و شَقَقْت لَها اسماء منْ اسمى؛ فَمنْ وصلَها وصلْتُه ،و منْ قَطَعها قَطَعتَه 127 .(شاید همین قطع طبیعت، که ام الأرواح است، از موطن اصلى باشـد، و وصـلش ارتیـاض آن و ارجـاع آن بـه
.......: موطن عبودیت باشد . و فى الحدیث عن ابی عبد اللَّه ) ع( قال: استَوصـوا بِعمـتکُم النَخْلَـۀِ خَیـراً؛ ( فَانَّها خُلقَت منْ طینَۀِ آدم 128 .(و این حدیث شریف اشاره به همان رحمیت است کـه مـذکور شد . بالجمله، اخراج مملکت ظاهر را از موطن عبودیت و سر خـود نمـو دن آن را، از غایـت جهـل از مقامات اهل معرفت است؛ و از تسویلات شیطان رجیم است که هر طایفه را به طریقـى از حـق تعالى بازدارد؛ چنانچه انکار مقامات و سد طریق معارف که قرّة العین اولیاء خدا علـیهم الـسلام، و تحدید نمودن شرایع الهیه را به ظاهر، که حظّ دنیا و ملک نفس و مقام حیوانیت آن اسـت، و غفلت از اسرار و آداب باطنیه عبادات که موجب تطهیر سرّ و تعمیر قلب و ترقّى باطن اسـت، از غایت جهالت و غفلت است . و هر یـک از ایـن دو طایفـه از طریـق سـعادت و صـراط مـستقیم انسانیت دور و از مقامات اهل معارف مهجورند . و عارف باللَّه و عالم به مقامات باید همـه حقـوق باطنیه و ظاهریه را مراعات کند و هر صاحب حقّى را به حـقّ و حـظّ خـود برسـاند، و از غلـو و تقصیر و افراط و تفریطْ خود را تطهیر کند؛ و ازاله قذارتانکارِ صورت شریعت، که فى الحقیقـه تحدید است، و ازاله خباثت انکارِ باطنِ شریعت، که تقیید ا ست، و هر دو از وساوس شـیطانیه و اخباث آن لعین است، بنماید تا طریق سیر إلى اللَّه و وصول به مقامات معنویـه بـراى او آسـان نشود . پس، یکى از مراتب ازاله خَبث، ازاله اخباث اوهام فاسده است که مانع از قرب الى اللَّـه و معـراج مؤمنین است . و یکى از معانى و مقامات جا معیت نبوت ختمیـه، بلکـه دلائـل بـر خاتمیـت، آن است که در جمیع مقامات نفسیه تمام حقوق و حظوظ آن را از جمیع شـئون شـریعت اسـتیفا فرموده؛ و چنانچه در معرفت شئون ربوبیت جلّت عظمته حق را در علو اعلا و دنو ادنى به مقـام جامعیت معرفى فرمـوده وهـو الَـاولُ و الآ ( خـرُ و الظّـاهرُ و الْبـاطنُ 129(و اللَّـه نـور الـسموات و ( الارض 130 ... (الخ. ولَو دلّیتُم بِحبلٍ الى الَارضینَ السفْلى لَهبطْتُم على اللَّه . و اینَمـا تُولُّـوا فَـثَّم ( وجه اللَّه 131 (الى غیر ذلک فرموده، که عارف به معارف الهیه و مجذوب جذبات رحمانیـه را از آنها طرب ملکوتى حاصل و وجد لاهوتى پیدا شود، همین طور توحید عملى قلبى را تا آخـرین مراتب افق طبیعت و ملک بدن سرایت داده و هـیچ موجـودى را از حـظّ معرفـت اللَّـه محـروم نکرده . بالجمله، اهل تصوف از حکمت از حکمت عیسویه، من حیث لا یشعرون ، دم میزنند و اهل ظاهر از حکمت موسویه؛ و محمدیون از هر دو اینها بـه طریـق تقییـد بـرى هـستند . و تفـصیل ایـن اجمال از عهده این مقام خارج و درخـور ایـن اوراق نیـست . وصـل : عـن مـصباحِ الـشَّریعۀِ قـالَ الصادقُ علیه السلام : سمىِ المستَراح مستَراحاً لاستراحۀِ النُّفُوسِ منْ اثْقالِ النَّجاسات واسـتفراغ الکَثافات و القَذَرِ فیها . و المؤْمنُ یعتَبِرُ عنْدها انَّ الخالص منْ حطامِ الدنْیا کَـذلک یـصیرُ عاقبتُـه؛ فَیستَریح بالعدولِ عنْها و تَرْکها، و یفَرِّغُ نَفْسهو قَلْبه ع نْ شُغْلها، و یستَنْکف عنْ جمعها و اخْـذها استنْکافَهعنِ النَّجاسۀِ و الغائط و القَذَر . و یتَفَکَّرُ فى نَفْسهالمکَرَّمۀِ فى حالٍ کَیف تَصیرُ ذَلیلَۀً فى حالٍ؛ و یعلَم انَّ التَّمسک بالقَناعۀِ و التَّقوى یورِثُ لَه راحۀَ الدارینِ؛ و انَّ الرّاحۀَ فى هوانِ الـدنْیا و الفَراغِ منَ التَّمتُّع بِها و فى ازالَۀِ النِّجاسۀِ منَ الحرامِ والشُّبهۀِ؛ فَیغْلقُ عنْ نَفْـسه بـاب الکبـرِ بعـد معرِفَته ایاها، و یفرُّ منَ الذُّنُوبِ، و یفْتَح ب اب التَّواضُع و النَدمِ و الحیاء؛ و یجتَهِد فـى اداء اوامـرِه و اجتنابِ نَواهیه طَلَباً لحسنِ الم آبِ و طیبِ الزُّلْفى ؛ و یسجِنُ نَفْسه فى سـجن الْخَـوف و الـصبرِ و الْکَف عنِ الشَّهِوات الى انْ یتَّصلَ بِامانِ اللَّه فى دارِ الْقَرارِ، و یذوقَ طَعم رِضاه . فَانَّ المعولَ ذلـک، (ء و ما عداه لا شَى 132 .(انتهى کلامه الشّریف . در این کلام شریف دستور جامعى است براى اهل معرفت و سلوك که باید انسانِ بیـدارِ سـالک الى دار الآخرة در هر حالى از حالات حظوظ روحانیه را ا ستیفاء نماید و در هـیچ حـالى از ذکـر مرجع و م آل خود غافل نباشد . و لهذا حکماء فرمودند : النَّبی خادم الْقَضاء کَما انَّ الطّبیب خـادم ( الْبدن 133 .(انبیاء عظام و اولیاء کرام علیهم السلام را چون جـز بـر قـضاى الهـى و جنبـه یـل اللّهى نظرى نیست و ملکوت قضاى ا لهى بر قلوب آنها حکومت مى کند، جریان جمیع امور را به دست ملائکۀ اللَّه، که جنود الهیه مى باشند، مى دانند و مى بینند؛ و طبیب طبیعى چـون از ایـن مرحله دور و از این وادى مهجور است، جریان امور طبیعیه را به قواى طبیعیه نسبت مىدهد . بالجمله، انسان سالک در جمی ع احوال و از همه امور حظوظ سلوکى خود را باید اسـتفاده
کنـد . پس، چون حطام دنیا و لذائذ عالم ملک را رو به زوال و تغیر دید و عواقـب امـر آنهـا را فـساد و افول دید، به راحتى قلب از آنها اعراض کند و از اشتغال و جمع آنها قلب خـود را فـارغ کنـد و مستنکف شود از آنها چنانچ ه از قذارات استنکاف کند . باطنِ عالم طبیعت قذارت است؛ و تعبیـر کثافت و قذارت در نوم - که بابى از مکاشفه است - دنیا و مال است؛ و در مکاشـفه علویـه علیـه ( السلام دنیا جیفه و مردار است 134 .(پس مؤمن همان طور کـه از اثقـال و فـضولات طبیعـت خود را فارغ کند و مدینه طبیعی ه را از اذیت آن راحت کند، قلـب را از تعلّـق و اشـتغال بـه آن مستریح کند و ثقل حب دنیا و جـاه را از دل بـردارد و مدینـه فاضـله روحانیـه را از آن فـارغ و راحت کند . و تفکر کند در این که اشتغال به دنیا نفس شریف را چگونـه پـس از چنـد سـاعت ذلیل و خوار کند و او را محتاج به بدترین و فضیحترین حالات کند، بفهمد که اشتغال قلبى بـه عالم پس از چندى که پرده ملک برداشته شد و حجاب طبیعت مرتفع گردید، انسان را ذلیـل و خوار کند و به حساب و عقاب گرفتار کند . و بداند که تمسک به تقوى و قناعت موجب راحتـىِ دو دنیا است؛ و راحتى در آن است که دنیا را خوار و ناچیز شمارد و از آن لذّت و تمتّع نبـرد؛ و چنانچه خود را از نجاسات صوریه پاکیزه کرد، از نجاسات حـرام و شـبهه نیـز پـاکیزه نمایـد؛ و چون خود را شناخت و ذلّ احتیاج خود را دریافت، باب کبر و بزرگى را بر خـود فـرو بنـدد و از سرکشى و گناه فرار نماید، و بر خود درِ فروتنى و ندامت و خجلت را مفتوح کند و جـد و جهـد در فرمانبردارى حق و دورى از نافرمانى کند تا بـا نیکـوئى و خـوبى بـه حـق رجـوع کنـد و بـا پاکیزگى و صفاى نفس متقرّب به مقام قدس شود؛ و خود به نفـس خـود خـویش را در زنـدان خوف و صبر و نگاهدارى از خواهشهاى نفسانى مسجون کند تا از زنـدان عـذاب الهـى در امـان باشد و به دار قرار حق در پناه ذات مقدسش ملحق گردد، و در این حـال طعـم رضـاى حـق را بچشد. و این غایت آمال اهل سلوك است و غیر آن را ارزشى نیست الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تکان دهنده از درباره خطر نیم ها و نیمچه با سواد ها !!! 👈 امروز در فضای مجازی به وفور از این افراد دیده می شود و متاسفانه خروجی حرفها و مطالب این افراد رشد افراد سطحی و بدون عمق و بدون تحلیل و مبنا و ظاهرگرا در جامعه شده است
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️میترسیم به ما بگن، به توچـــه؟!! 👈 😱 خوک و میمون‌های امت پیامبر چه کسانی هستند⁉️ ❌ دو سه دقیقه ست،حتما بشنوید دو دقیقه صحبتی را که تا به حال نشنیدید...
📌شماره شبهه: 🔆 متن شبهه: چرا «سلام فرمانده» نمی تواند «اثر ایرانی» باشد؟ ✍یادداشتی از: روزبه علمداری این روزها سرود سلام فرمانده، به شکلی وسیع و بی سابقه توسط تمام ارکان حاکمیت ترویج می شود و ظاهرا قرار است در روزهای آتی در استادیوم صدهزارنفری آزادی هم اجرا شود. این کالای تبلیغاتی جدید از زوایای مختلف خرد و کلان قابل تحلیل است؛ از جمله در نشانه شناسی رویکردهای پیش روی کشور. اما اجمالا چند دلیل می آورم که چرا این سرود اثری ملی و ایرانی نیست و حتی برای یک اقلیت خاص هم اثری فاخر و مناسب تلقی نمی شود: -وقتی صدای شجریان و حتی ربنایش حذف می شود، وقتی صداوسیما حتی جایی برای خوانندگان نازل پاپ هم ندارد؛ ترویج چنین سرودی جز رانت و سوءاستفاده از تریبون عمومی حکم دیگری ندارد. -این سرود از صدر تا ذیل مشحون از ادبیات نظامی و منطق نظامی گری است. عباراتی چون «فرمانده»، «فراخواندن»، «سردار»، «قیام»، «تمام کردن کار»، «سربازان گمنام» و... به علاوه ی خط سیر روایت سرود، بازگوکننده ی یک منطق و هدف نظامی است. ( متن شبهه خلاصه شده) 🔆 پاسخ شبهه: 1⃣ همه می دانند که سرود «سلام فرمانده» خالی از عیب و نقص نیست و با یک شعر و نماهنگ فاخر که از همه جهات در اوج باشد فاصله دارد اما با همه کم و کاستی هایش بر دلها اثر گذاشته. و در این بین، برخی افراد به جای بیان نقدهای مشفقانه و سازنده، در مقابل «سلام فرمانده» موضع تهاجمی گرفته اند و به آن حمله می کنند. ✍ هر نقدی که در آن به جنبه های مثبت اثر توجه نشود و یا راه حلّی برای بهبود اثر نداشته باشد، نقدی مریض و به احتمال زیاد مغرضانه است 2⃣ در نوشتار شبهه ادعا شده که این سرود «کالای تبلیغاتی» است و «توسط تمام ارکان حاکمیت ترویج می شود»: ١- برچسب زنی بدون ذکر دلیل و سند، مصداق مغالطه و غیر اخلاقی است. ٢- حکومت اگر به دنبال کالای تبلیغاتی بود و قصد حمایت همه جانبه داشت، نماهنگ «رفیق شهیدم» بیشتر با اهدافش سازگار بود در حالی که ابوذر روحی، نسبت به بی مهری ها به این نماهنگ گلایه مند است. نماهنگ رفیق شهیدم: 🌐https://www.aparat.com/v/BQnlz گلایه ابوذر روحی: 🌐http://fna.ir/1o6huv 3⃣ نتیجه اینکه «سلام فرمانده» بخاطر ویژگی های دیده نشده اش به دل میلیون ها نفر نشسته نه تبلیغات حکومتی. و این توهین به مردم شریف ایران است که آنها را بازیچه دست حکومت بخوانیم. 4⃣ ادعا شده که انقلاب ایران «انقلاب گل در برابر گلوله» بود و امام با اعتراض مسلحانه مخالف بود سپس نتیجه گرفته که حرکت نظام جمهوری اسلامی نباید به سمت جنگ و درگیری مسلحانه باشد. و گفته «خط سیر روایت سرود، بازگوکننده ی یک منطق و هدف نظامی است.» 5⃣ برای این ادعا، از آقای علمداری می خواهیم که فقط همین جملات امام (ره) را برای ما معنا کنند: «ما می‌خواهیم جوانانمان را از میکده‌ها به میدان جنگ ببریم. ما می‌خواهیم جوانانمان را از عشرتکده‌ها به میدان جنگ ببریم، ما می‌خواهیم جوانانمان را از این سینماهایی که بود و جوانهای ما را به فساد می‌کشید دستشان را بگیریم و به جاهایی ببریم که برای ملت فایده داشته باشد...ما می‌خواهیم جوانانمان را از چوب وافور رها کنیم، مسلسل دست آنها بدهیم. ما می‌خواهیم جوانانمان را از وافور رها کنیم، و به میدان جنگ ببریم» 📚 صحیفه امام، ج9، صص 343 و 344. 6⃣ اگر از ترس برچسب خشونت طلبی، فرزندانت را ظلم ستیز بار نیاوری، آینده امن و آرامی در انتظارشان نخواهد بود. و انشاالله امام زمان (عج)می آید، احتمالاً اکثریّت مردم عالم با فطرت هایشان به سمت حضرت بیایند. اما چاره کار ستمگرانی که خون مظلومان را در شیشه کرده اند، هیچ چیزی نیست به جز شمشیر. 7⃣ نویسنده سوال کرده: « آیا در این سرود مفاهیم شیعی که مظهر آن حضرت علی(ع) است، دیده می شود؟! آیا عدالت، انصاف، مدارا، رحمت و... جایی در آن دارد؟ کدام فضیلت «عام» انسانی در سرود سلام فرمانده مورد تأکید قرار گرفته است؟» 🌏 دنیا بدون تو معنایی نداره ❤️ عشق روزگارم 🕌 وقتی که تو باشی 🌺 دنیامون بهاره بی معنایی دنیا بدون حضور انسان کامل که اسوه اخلاق و عدالت است، عشق به این انسان کامل و بهار شدن دنیا با حضور وی، همان فضیلت عام انسانی است که دنبالش می گردید. 8⃣ البته خیلی چیزها در «سلام فرمانده» نیامده. چون این یک سرود کوتاه است، نه یک دائرة المعارف! 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | چرا خواب عالم بالاتر از عابد است؟!! ⁉️ چرا اینقدر به آموزی سفارش شده؟! ____ 🔹 برشی از سخنرانی