به واسطه دو سه زرع پارچه ابریشمى و یا پشمى که در بـرش و دوخـت آن تقلیـد از
اجانب کرده یا آنکه با چندین ننگ و شرف فروشى آن را تحصیل نموده بر بندگان خدا به نظـر
حقارت و کبر و ناز نگاه و هیچ موجودى را به چیزى نشمرد؛ و این نیست جـز از کمـال ضـعف
نفس و کوچکى ظرفیت که فضلات کرم و لباس گوسفند را مایه اعتبار و شرف خود پندارد .
اى بیچاره انسان، چقدر مخلوق ضعیف بى مایهاى هستى؛ تو باید فخر عالم امکان و خلاصه کون
و مکان باشى؛ تو آدم زاده اى، باید معلّم اسماء و صفات باشى؛ تو خلیفه زادهاى، بایـد از ا ز آیـات
باهرات باشى - تو را ز کنگره عرش مى زنند صفیر (137 .(بدبخت ناخلف، یـک مـشت فـضلات و
ملبوسات حیوانات بیچاره را غصب نمودى و با آن افتخار فروشى مى کنـى؛ ایـن افتخـار از کـرم
ابریشم و گوسفند و شتر و سنجاب و روباه است، چرا با لباس دیگران فخریه مى کنى و با افتخار
دیگران ناز و تکبر مىنمائى .
بالجمله، همان طور که ماده و جنس لباس و پر قیمت و پر زینت بـودن آن را در نفـوس تـأثیر
است، از این جهت حضرت امیر فرموده - چنانچه قطـب راونـدى علیـه الرّحمـۀ روایـت کـرده : -
کسى که لباس عالى بپوشد لا بداست از تکبر و لا بد است براى متک بر آتش. در هیـأت و طـرز
برش و دوخت آن آثارى است؛ که گاه شود که انسان به واسطه آن که لباس خـود را شـبیه بـه
اجانب نموده، عصبیت جاهلانه پیدا کند نسبت به آنهـا و از دوسـتان خـدا و رسـول منـضجر و
متنفّر گردد و دشمنان آنها محبوب او گردد . و از این جهت است که بـه حـسب روایـ ت، کـه از
حضرت صادق وارد است، خداى تبارك و تعالى به یکى از انبیاء وحى فرموده که به مؤمنین بگو
نپوشید لباس اعداى مرا، و نخورید همچون دشمنان من، و مشى نکنید همچون دشـمنان مـن،
تا دشمن من شوید چنانچه آنها دشمن منند(138
همان طور که لباسهاى خیلى فاخر را در نف وس تأثیر است، لباسهاى خیلـى پـست را چـه در
ماده و جنس و چه در هیئت و شکل در نفوس تأثیر است؛ و چه بسا باشـد کـه فـساد ایـن بـه
مراتب بالاتر از آن لباسهاى فاخر باشد؛ زیرا که نفس را مکایدى است بسیار دقیـق، همـین کـه
خود را از نوع ممتاز دید به اینکه خود لباس خشن و کرباس پوشیده و دیگران لباسـهاى نـرم و
لطیف پوشیدند، از معایب خود به واسطه حب به خود غفلت مى کنـد؛ و ایـن امـر عرضـى غیـر
مربوط به خود را مایه افتخار شمارد؛ و بسا باشد که به خود اعجاب کند و تکبر بر بندگان خـدا
کند و سایرین را از ساحت قدس حق دور داند و خود را از مقرّبی ن و خلّص عباد اللَّه داند؛ و چه
بسا مبتلا به ریا و دیگر مفاسد بزرگ شود . بیچاره از همـه مراتـب معرفـت و تقـوى و کمـالات
نفسانیه به لباس خشن و ژنده پوشى قناعت نموده، و از هزاران عیـب خـود کـه بزرگتـرین آنهـا
همین است که از سوء تأثیر این لباس پیدا شده غافل اسـت، و خـود را کـه از اولیـاى شـیطان
است اهل اللَّه محسوب دارد و بندگان خدا را ناچیز و بى ارزش داند. و همین طور بسا باشـد کـه
هیئت و طرز لباس انسان را مبتلا به مفاسد کند، چنانچه طورى لباس را ترتیـب دهـد کـه بـه
زهد و قدس مشهور شود .
بالجمله، لباس شهرت، چه در جانب افراط یا در جانب تفریط، از امورى است که قلـوب ضـعیفه
را متزلزل و از مکارم اخلاق منخلع مى نماید و موجب عجب و ریا و کبر و افتخار شـود کـه هـر
یک از آنها از امهات رذائل نفسانیه بلکه موجب رکون به دنیا و دلبـستگى بـه آن گـردد کـه آن
رأس کلّ خطیئات و سرچشمه جمیع قبایح است . و در اح ادیث نیز اشـاره بـه بـسیارى از امـور
مذکوره گردیده؛ چنانچه در کافى شریف از حضرت صادق نقل کند کـه فرمـود : خـداى تعـالى
خشمناك مى ( باشد به شهرت لباس 139 .(
و هم از آن حضرت نقل نموده که فرمود: شهرت، خوب و بدش، در آتش است .
و هم از آن حضرت منقول است که خداوند از دو شهرت خشمناك مى شود: یکى شهرت لباس،
و یکى شهرت نماز(140 .(
و از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله حدیث شده که فرمـود : کـسى کـه در دنیـا لبـاس شـهرت
بپوشد، خداوند در آخرت لباس ذلّت به او مىپوشاند.(141
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹 چند دقیقه با #حکومت اسلامی ⬅️ قسمت پنجم... استاد #رحیم_پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1400.2.9.ofogh.mp3
21.15M
#صوت_کامل
1⃣ چگونه می توان دانست که در یک جامعه #عدالت هست یانه؟
2⃣آیا قضاوت درباره میزان عدالت اجتماعی، نسبی است یا مطلق؟
3⃣ جدا از ضرورت پاسخگو کردن مدیران کشور آیا مسئولیت پذیری عمومی #مردم یک جامعه چه نقشی در اجرای عدالت دارد؟
4⃣برای مبارزه با دزدی از #بیت_المال چگونه باید از ابزار نهی از منکر حفاظت کرد و چگونه آن را به کار گرفت ؟
5⃣ نظارت برنهادهای حاکمیتی وظائف #رهبری چگونه رصد می شود؟
6⃣آیا رهبری شاید #معصوم باشد یا عادل؟
7⃣ تقدم با عدالت است یا #توسعه؟
8⃣ احکام #اسلامی در تضمین حقوق مشرکین وکفار چگونه با حکم جنگ علیه #کفر و ا ست كبار قابل جمع است ؟
9⃣ شیوه اعتراض #عدالتخواهانه ، قانونی یا غیرقانونی؟
🔟 چرا نباید نقد را تشویش و براندازی نامید؟
1⃣1⃣چرا دیکتاتوری به بهانه نقد یا آزادی نیز دیکتاتوری است؟
2⃣1⃣ آیا خطبه نماز جمعه رهبری پس پس از پایان انتخابات ۸۸ ، دفاع از شخص خاص بود یا دفاع از انتخابات ؟
3⃣1⃣چرا انصاف درمورد خدمات وصدمات همه روسای جمهور لازم است و نقد همه آنان ضمن بهره گیری از تجربیات همه برای آینده کشور ضرورت دارد ؟
استاد #حسن_رحیم_پور ازغدی
4_5800928884635470589.mp3
6.61M
سوالِ شما: 👇
چرا باید با خواستهیِ قلب مخالفت
کرد؟ مگه خدا این لذت ها رو برای
ما نیافریده!
📻🌿- پاسخ از استاد پناهیان 👉
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روشن بودن فیلترشکن در هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک باعث سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می شود، اطلاعات ۲۱ میلیون نفر در سراسر جهان با استفاده از این بدافزارها به سرقت رفته است.
21.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻صفر تا صد جشنواره کن و پشت پرده جوایز آن
🔻 حافظه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🦋هنر زن بودن (قسمت 18) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج 19 هنر زن بودن-2.mp3
26.52M
🦋هنر زن بودن (قسمت 19) بخش 2
♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن:
🚫_جایگاه خود را نداند.
🚫_به زن بودنش افتخار نکند.
🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند.
✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود
🎵استاد محمدجعفرغفرانی
4_5764934434469972914.mp3
12.75M
#صوتی
💥 در روز قیامت بسیاری از بانمازان، بی نماز محشور میشوند❗️
و بسیاری از باحجابها، بیحجاب❗️
اگر تمامِ حقیقت دین به روزه و نمازو رعایت حجاب و... است
🤔 پس دلیل این تناقض در روز قیامت چیست⁉️
🎤 استاد شجاعی
🎤 سردار سلیمانی
🎤 اســتاد پناهیان