.......:
تكاثر
متن حديث
سورة التكاثر (۱۰۲) ۱- الصدوق قال: حدّثنا الفقيه المروزى عن أبى بكر النيسابورى عن الطائى عن أبيه عن الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عليهم السلام قال: قال: علىّ بن أبى طالب عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (ثمّ لتسئلنّ يومئذ عن النعيم) قال: الرطب و الماء البارد. ۲- الصدوق قال: حدّثنا الحاكم أبوعلىّ الحسين بن أحمد البيهقى، قال: حدّثنا محمّد بن يحيي الصولى، قال: حدّثنا أبوذكوان القاسم بن إسماعيل بسيراف سنة خمس و ثمانين و مائتين قال: حدّثنا إبراهيم بن عباس الصولى الكاتب بالأهواز سنة سبع و عشرين و مائتين، قال: كنّا يوماً بين يدى علىّ بن موسي عليه السلام
فقال لى: ليس فى الدّنيا نعيم حقيقى. فقال له بعض الفقهاء ممّن يحضره: فيقول الله عزّوجلّ (ثمّ لتسئلنّ يومئذٍ عن النعيم) أمّا هذا النعيم فى الدنيا، وهو الماء البارد، فقال له الرضا عليه السلام و علا صوته: كذا فسّرتموه أنتم و جعلتموه علي ضروب، فقالت طائفة: هو الماء البارد، و قال غيرهم: هو الطعام الطيب، و قال آخرون: هو النوم الطيب. قال الرضا عليه السلام: و لقد حدّثنى أبى عن أبيه أبى عبدالله الصّادق أنّ أقوالكم هذه ذكرت عنده فى قول الله تعالي (ثمّ لتسئلنّ يومئذ عن النعيم) فغضب و قال: إنّ الله عزّوجلّ لايسئل عباده عمّا تفضّل عليهم به، و لايمنّ بذلك عليهم، و الامتنان بالإنعام مستقبح من المخلوقين، فكيف يضاف إلي الخالق عزّوجلّ ما لايرضى المخلوق؟! و لكنّ النعيم حبّنا أهل البيت و موالاتنا، يسأل الله عباده عنه بعد التوحيد و النبوّة لأنّ العبد إذا وفا بذلك أدّاه إلي نعيم الجنّة الّذى لايزول. و لقد حدّثنى بذلك أبى عن أبيه، عن آبائه، عن أميرالمؤمنين عليه السلام أنّه قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: يا علي إنّ أوّل مايسئل عنه العبد بعد موته، شهادة أن لا إله إلّا الله، و أنّ محمّداً رسول الله و إنّك ولىّ المؤمنين بما جعله الله، و جعلته لك، فمن أقرّ بذلك و كان يعتقده صار إلي النعيم الّذى لازوال له. فقال لى أبو ذكوان بعد أن حدّثنى بهذا الحديث مبتدئاً
عن غير سؤال: اُحدّثك بهذا من جهات: منها لقصدك لى من البصرة، و منها أنّ عمّك أفادنيه، و منها أنّى كنت مشغولاً باللّغة و الأشعار و لاأعول علي غيرهما، فرأيت النبىّ صلّي الله عليه و آله فى النوم و الناس يسلّمون عليه و يجيبهم فسلّمت، فما ردّ علىّ فقلت: أما أنا من أمّتك يا رسول الله؟ قال لي: بلى و لكن حدّث الناس بحديث النعيم الّذى سمعته من إبراهيم، قال الصولى: و هذا حديث قدرواه الناس عن النبىّ صلّي الله عليه و آله إلّا أنّه ليس فيه ذكر النعيم و الآية و تفسيرها، إنّما رووا إنّ أوّل ما يسئل عنه العبد يوم القيمة الشهادة و النبوّة و موالاة علىّ بن أبى طالب عليه السلام.....
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۱۸
الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ لِسَانِهِ وَ يَدِهِ
شنو پند فرزند مُوسَي بن جَعْفَر
امام بحق، ماه برج امامت
كسي هست مُسلم كه باشند مردم
ز دست و زبانش به اَمن و سلامت
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥آیا روایت هایی که درباره محل زندگی امام زمان(عج) و تعداد فرزندان ایشان است، صحیح است؟ #استاد_کلباس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جواب کارشناس برنامه به شبهه که منتظر موعود زیر سایه امامت میتواند هر گناهی را مرتکب شود و هر واجبی را ترک کند
#استاد_طبسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: یا صاحب الزمان من کیستم فقیر تو یا صاحب الزمان دلداده حقیر تو یا صاحب الزمان در راه وصل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بهانه دل
بیا که بی تو دل من بهانه میگیرد
به این نشان که ز کویت نشانه میگیرد
به دل ز هجر جمال تو آتشی دارم
که هر نفس به هوایت زبانه میگیرد
نشسته مرغ دلم روی بام خانه تو
گمان مبر که جز این گوشه لانه میگیرد
شدم گدای در خانه ای که جبرائیل
همیشه اذن ازین آستانه میگیرد
امام عصر، ولی خدا، عزیز رسول
که دل سراغ رخش عاشقانه میگیرد
فدای مادر مظلومه اش که در محشر
سراغ شیفتگان دانه دانه میگیرد
[صفحه ۷۴]
تو انتقام بگیر از عدوی خونخواری
که راه فاطمه با تازیانه میگیرد
بیا و مادر پهلو شکسته ات را بین
ز کوچه با چه دلی راه خانه میگیرد
بیا که ناله جانسوز هاشمی هر شب
به سوز و آه ز کویت نشانه میگیرد
.......:
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دیگر هیچ کس حرف از رفتن نمی زند. همه در سنگر و سولهها استراحت میکنند و تجهیزات و تسلیحات تازه خود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بازگشت به اردوگاه
خط اول شکسته میشود و گردان ما که حالا تقریبا به استعداد یک گردان است، به
قله نزدیک میشود.
چند درگیری پراکنده صورت میگیرد. فرمانده گروهان با شجاعت تمام خود را به روی قله میرساند و بقیه را فرا میخواند. هر گامی با یک تکبیر همراه است و قله فتح میشود. البته خیلی زود. عراقیها هم فرار کرده اند. همه چیز را برداشتند و گریختند. شاید نخواسته اند به بلاهای سابق دچار شوند شاید هم زود رفته و زود بر میگردند. بله، همین طور است. نماز صبح در آن بالا خوانده شد، ولی خیلی زود عراقیها با تمام توان حمله کردند و برای پس گرفتن منطقه میجنگند. این دفعه خیلی سخت و خونین. با هزاران نیرو، هلی کوپتر و هواپیما. در اوایل صبح دستور عقب نشینی صادر شده. شاید ماندن به صلاح نباشد. جنگ همه اش پیروزی و فتح نیست. باید مقتضیات زمان و مکان را در نظر گرفت. استراتژی جنگ نباید فراموش شود. نمی توان برای یک عملیات تمام توان و قوای سپاه اسلام را از بین برد. فرماندهان نیز این مهم را تشخیص داده اند و حتما با جمعبندی کلی به این نتیجه رسیده اند که منطقه را ترک کنند. عقب نشینی سخت است، ولی باید اطاعت کرد. هنوز برو بچهها برگشت را باور نکرده اند ولی پذیرفته اند. تا آخرین لحظه میجنگند و عراقی ها
[صفحه ۹۰]
را به درک واصل میکنند. از نیم ساعت قبل، فرماندهان اعلام کردند که وقتی گفته شد، تمام امکانات و تجهیزات و تسلیحات را برداریم و از ارتفاع پایین بیاییم. اگر چیزی هم باقی ماند باید منهدم شود تا به دست عراقیها نیفتد.
بعضی از بچهها فکر میکنند بصورت تاکتیکی قرار است قله رها و کمی پایین تر پدافند کنیم، ولی دستور انهدام وسایل باقی مانده نشان
می دهد که منطقه باید به طور کلی ترک شود. خود عراقیها فکر نمی کردند. با یک دستور مناسب از سوی فرماندهان ایرانی رو به رو شوند. آنها تصمیم دارند هزاران نیروی کماندویی تازه نفس را روی ارتفاع بریزند و هر طوری که میتوانند قله را به دست آورند. از طرف دیگر چند تیپ و لشکر عراق میخواهند در پایین ارتفاع و در دشت با استفاده از تجهیزات پیشرفته نظامی و صدها تانک و نفربر، عقبه ی نیروها را به هم بریزند تا تمام امکانات و نیروهای باقی مانده در کوهستان را به اسارت و غارت ببرند. ولی جنگ یعنی به دست آوردن اهداف و افکار طرف مقابل و هنگامی که فرماندهان نظامی یک طرف به مقاصد طرف دیگر پی ببرند باید در پی راه حل مناسب برای کشف و مقابله و خنثی سازی آن برآیند. در این مرحله فرماندهان لشکر اسلام نیز متوجه وسعت امکانات و تجهیزات سپاه عراق شدند و دانستند که اگر نیروها در آن بالا بمانند، امکان دارد نیروهای حاضر در دشت، در درگیری شکست بخورند و در نهایت تمام توان لشکر اسلام در ارتفاع مورد هجوم عراقیها قرار گیرد. پس باید عاقلانه تصمیم گرفت.
جنگ با احساسات پیش نمی رود. نمی توان آینده جنگ و دفاع مقدس را برای حفظ نام یک عملیات از بین برد. نام جنگهای بزرگ و فرماندهان نام آور نیز همیشه با پیشروی و عقب نشینی همراه بوده است و هنوز جنگی در تاریخ ثبت نشده که تماما پیشروی باشد.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357