eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: پيام تسليت به مناسبت رحلت حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني پيام تسليت به مناسبت رحلت حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني بسم الله الرحمن الرحيم انالله و انااليه راجعون با تأسف و اندوه فراوان خبر مصيبت بار فقداني بزرگ و جبران ناپذير را دريافت كردم عالم بزرگ فقيه نام آور، مرجع عظيم الشأن عبد صالح و تقي نقي زكي آيت الله العظمي آقاي حاج سيد محمدرضا گلپايگاني قدس ا نفسه واعلي ا مقامه دار فاني را وداع كردند و پس از عمري مشحون از حسنات با نامه عملي سرشار از خيرات و مبرات دعوت معبود را لبيك گفته به پيشگاه محاسبه الهي شتافتند. اينجانب با قلبي متالم و با تضرع و ابتهال از حضرت حق جلت عظمته مسئلت مي‌كنم كه اين ميهمان نيكوكار و مطيع را با سلام قولا من رب رحيم استقبال و ضيافت فرموده، به مرتبه والاي لقاءلله نائل فرمايد و بهترين پاداش صالحان را به وي ارزاني دارد. اين شخصيت والاي علمي كهنسال در ميان مراجع عظام تقليد، يكي از موفق ترين و سعادتمندترين‌ها بودند. سي ودوسال مرجع تقليد، حدود هفتادسال مدرس حوزه علميه قم و حدود هشتادوپنج سال سرگرم فراگرفتن و آموختن فقه آل محمد عليهم السلام بودند. اولين مدرسه علوم ديني به سبك جديد را ايشان در قم تأسيس كردند. اولين موسسه بزرگ قرآني را ايشان در قم بنيان نهادند. اولين فهرست بزرگ فقهي و حديثي با اتفاده از دانش و اختراعات جديد بشري را ايشان پديد آوردند. صدها مدرسه و مسجد و مؤسسه تبليغ دين در سراسر كشور و در كشورهاي ديگر بنياد كردند هزاران شاگرد را از فقه پخته و عميق خود بهره مند ساختند، بسياري آراء و نظرات فقهي كه حاكي از روشن بيني و ذهن نوگراي ايشان بود ارائه كردند و بالاتر از همه با منش و رفتار پرهيزكارانه و با طهارت و تقوايي كه مي‌توانست براي علما و فقها، الگويي زنده و ملموس باشد، عمري پربركت را به و نزاهت كامل گذرانيدند. آن بزرگوار يكي از اسطوانه‌هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي بشمار مي‌آمد. در دوران اختناق و در مقابله با حوادث سهمگين سالهاي تبعيد امام خميني قدس سره مواردي پيش آمد كه صداي اين مرد بزرگ تنها صداي تهديد كننده اي بود كه از حوزه علميه قم برخاست و به نهضت شور و توان بخشيد. پس از پيروزي انقلاب همواره در قضاياي عمومي كشور، حضوري بارز و پشتيباني اي صريح از نظام جمهوري اسلامي و از مقام منيع رهبري و شخص شخيص امام راحل قدس الله نفسه الزكيه داشت و مورد تكريم و احترام بليغ آن حضرت بود. فقدان اين بقيه السلف اعاظم و اين ملجاء و مرجعه مؤمنان، ثلمه اي بزرگ و ضايعه اي جبران ناپذير است. اينجانب مصيبت اين فقدان تأسف بار را به پيشگاه حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنافداه و به علماي عظام و مراجع تقليد و حوزه‌هاي علميه و به عموم شيعيان و علاقمندان و مقلدان ايشان و بخصوص به بيت شريف و منيع و آقازادگان محترم ايشان تسليت مي‌گويم و در اين شب جمعه و شب رحمت لطف و تفضل و غفران الهي را براي ايشان مسئلت مي‌نمايم سيد علي خامنه اي ۲۴ جمادي الثاني ۱۴۱۴ برابربا ۱۸ آذرماه ۱۳۷۲ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 علم نافع و پیشرفته‌ نیاز حتمی و فوری کشور است. 🔺حضرت‌ ‌آیت‌الله خامنه‌ای: علم نافع و پیشرفته‌ی شما چه در موضوعات راهبردی و اساسی و چه در مسائل نقد و کاربردی، نیاز حتمی و فوری کشور است. فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت گماشتن به دوگانه‌ی: فراگیری تازه‌‌های علمی، و اجتهاد و تولید علم، و وظائف دیگری از این قبیل نیز در زمره‌ی مسئولیت‌های استاد علم است، و شما بسیجیان عزیز در همه‌ی این زمینه‌ها می‌توانید پیشتاز و پیشران باشید. 📌 بخشی از متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید 🗓 ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
🕋 أَفَمَن زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا ۖ (/٨) ⚡️ترجمه: آيا آن كس كه زشتى كردارش براى او آراسته شده و آن را زيبا مى‌بيند [مانند مؤمن نيكوكار است‌]؟ ❌ بزرگترین شکست آن است که شیطان اعمال کسی که از حق رویگردان است را برایش می‌آراید تا بدان جا که او اینگونه میپندارد که؛ ⭕️ ماندن بر باطل، استقامت ⭕️ و گمراهی، هدایت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاهکار فوق وصف سوره حمد استاد محمود شحات محمد انور فرزند کوچک شحات بزرگ
31.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حق امیرالمومنین علی علیه السلام بر مردم - آیت الله دین پرور
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: رحمن متن حديث سورة الرحمن (۵۵) ۱- علىّ بن إبراهيم عن أبيه عن الحسين بن خالد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام فى قوله (الرحمن علّم القرآن) قال عليه السلام: الله علّم محمّداً القرآن، قلت: (خلق الإنسان) قال: ذلك أميرالمؤمنين عليه السلام، قلت: (علّمه البيان) قال: علّمه تبيان كلّ شى ء يحتاج الناس إليه، قلت: (الشمس و القمر بحسبان) قال: هما يعذّبان، قلت: الشّمس و القمر يعذّبان؟ قال: سألت عن شى ء فأتّقنه إنّ الشمس و القمر آيتان من آيات الله، يجريان بأمره مطيعان له، ضوؤهما من نور عرشه، و حرّهما من جهنّم. فإذا كانت القيامة عاد إلي العرش نورهما و عاد إلي النّار حرّهما، فلاتكون شمس و لاقمر، و إنّما عناهما لعنهما الله، أو ليس قد روى النّاس أنّ رسول الله صلّي الله عليه و آله قال: إنّ الشمس و القمر نوران فى النار؟! قلت: بلى، قال: أما سمعت قول الناس فلان و فلان شمسا هذه الاُمّة و نورها؟! فهما فى النّار، والله ما عنى غيرهما، قلت: (و النجم و الشجر يسجدان) قال: النجم رسول الله صلّي الله عليه و آله، و قدسمّاه الله فى غير موضع، فقال (و النجم إذا هوى) و قال (و علامات و بالنجم هم يهتدون) فالعلامات الأوصياء، و النجم رسول الله صلّي الله عليه و آله، قلت: (يسجدان)، قال: يعبدان، قوله (و السماء رفعها و وضع الميزان) قال: السماء رسول الله صلّي الله عليه و آله رفعه الله إليه، و الميزان أميرالمؤمنين عليه السلام نصبه لخلقه، قلت: (ألّا تطغوا فى الميزان) قال: لاتعصوا الإمام، قلت: (و أقيموا الوزن بالقسط)، قال: أقيموا الإمام بالعدل، قلت: (و لاتخسروا الميزان)، قال: لاتبخسوا الإمام حقّه، و لاتظلموه، و قوله (و الأرض وضعها للأنام) قال: للناس (فيها فاكهة و النخل ذات الأكمام) قال: يكبر ثمر النخل فى القمع ثمّ يطلع منه، و قوله (و الحبّ ذوالعصف و الريحان) قال: الحبّ الحنطة و الشعير و الحبوب و العصف التين و الريحان مايؤكل منه، و قوله (فبأىّ آلاء ربّكمان تكذّبان) قال: فى الظاهر مخاطبة الجنّ و الإنس و فى الباطن فلان و فلان. ۲- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن عمر الحافظ، قال: حدّثنا الحسن بن عبدالله التميمي، قال: حدّثنى أبى قال: حدّثنى سيّدى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عن علىّ عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (و له الجوار المنشأت فى البحر كالاعلام) قال: السفن. ۳- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن علىّ بن ماجيلويه قال: حدّثنا محمّد بن يحيى عن حنظلة عن ميسر، قال: سمعت أباالحسن الرضا يقول: لايرى منكم فى النّار إثنان لا والله و لاواحد، قال: قلت: أين ذا من كتاب الله فأمسك هنيئة؟ قال: فإنى معه ذات يوم فى الطواف، إذ قال: يا ميسر أذن لى فى جوابك عن مسألتك كذا. قال: قلت: فأين هو من القرآن؟ فقال: فى سورة الرحمن، و هو قول الله عزّوجلّ (فيومئذٍ لايسئل عن ذنبه [ منكم ] إنس و لاجانّ) فقلت له: ليس فيها (منكم) قال: إنّ اوّل من قد غيّرها ابن أروى و ذلك أنّها حجّة عليه و علي أصحابه، و لو لم يكن فيها (منكم) لسقط عذاب الله عزّوجلّ عن خلقه، إذا لم يسأل عن ذنبه إنس و لاجانّ فمن يعاقب الله إذاُ يوم القيامة. سوره رحمان (۵۵) ۱- علي بن ابراهيم از پدرش، از حسين بن خالد از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه درباره آيه شريفه (الرحمن، تعليم داد قرآن را) فرمود: يعني خداوند قرآن را به محمّد آموخت، عرض كردم: (انسان را خلق كرد) فرمود: (آن انسان) اميرالمؤمنين (ع) است، عرض كردم: به او بيان را آموخت) فرمود: بيان هر چيزي را كه مردم به آن نيازمندند به وي آموخت، عرض كردم: (خورشيد و ماه به حسابند) فرمود: يعني عذاب مي‌شوند، عرض كردم: خورشيد و ماه عذاب مي‌شوند؟ فرمود: حال كه از اين موضوع سؤال كردي، پس خوب دقت كن، همانا خورشيد و ماه دو نشانه از نشانه‌هاي خداوندند كه به فرمان او در حركتند و فرمانبردار اويند، روشنايي آن دو از نور عرش خداست، و گرمايشان از دوزخ، پس چون روز قيامت شود، روشنايي شان به عرش باز مي‌گردد، و گرمايشان به آتش دوزخ، بنابر اين نه خورشيدي مي‌ماند و نه ماهي، مقصود خداوند از خورشيد و ماه هم آن دو ملعون هستند. آيا نه اين است كه مردم روايت مي‌كنند كه رسول خدا (ص) فرمود: خورشيد و ماه دو نورند در آتش (دوزخ)؟ عرض كردم: چرا، فرمود: آيا نشينده اي اين سخن مردم را كه مي‌گويند فلاني و فلاني خورشيد و ماه اين امت و نور آن هستند؟ پس آن دو در آتشند ، و قصد خداوند كسي جز آن دو نفر نيست، عرض كردم: (و ستاره و درخت سجده مي‌كنند) فرمود: مقصود از ستاره رسول خداست، خداوند در چند جا از آن حضرت به نام ستاره ياد كرده است، مثلاً فرموده است (و ستاره هنگامي كه فرو رود و بر آيد) و نيز فرموده است (و علامت‌ها و بوسيله ستاره هدايت مي‌شوند) ۱ علامات همان اوصياء (رسول خدا) هستند، و خود رسول خدا است، عرض كردم: (آن دو سجده مي‌كنند)؟ فرمود: يعني مي‌پرستند، و آيه: (و آسمان را بلند گردانيد و ميزان قرار داد
) مقصود از آسمان رسول خداست كه خداوند او را به سوي خود بالا برد، و مقصود از ميزان (ترازو) اميرالمؤمنين است كه خداوند آن حضرت را براي (سنجش) خلق خود نصب كرد، عرض كردم: (كه در ميزان تعدّي نكنيد) فرمود: يعني از امام سرپيچي نكنيد. عرض كردم: (و وزن و اندازه گيري را با عدل بپا داريد) فرمود: يعني امام را به عدل بر پا داريد (حق امام را چنان كه بايد ادا كنيد). عرض كردم: (و ميزان را كم نكنيد) فرمود: يعني حق امام را كم مگذاريد و نسبت به او حق كشي و ستم روا مداريد، و آيه: (و زمين را براي انام قرار داد) مقصود از انام ، مردم است، (در آن ميوه و درخت خرما با غلافهاي خوشه وجود دارد) ميون درخت خرما در غلاف رشد مي‌كند و بزرگ مي‌شود و آن گاه از غلاف بيرون مي‌آيد، و آيه (و دانه همراه برگدار و ريحان) مقصود از دانه، گندم و جو و ساير حبوبات است، و از برگدار انجير، و از ريحان آنچه از اينها قابل خوردن است، و آيه (پس كدام نعمت پروردگارتان را تكذيب مي‌كنيد) در ظاهر خطاب به جن و انس است، و در باطن خطاب به فلاني و فلاني۲. ۲- صدوق گويد محمد بن عمر حافظ ما را حديث كرد كه حسن بن عبداللّه تميمي ما را روايت كرده است كه گفت: پدرم مرا حديث كرد كه آقايم علي بن موسي الرضا (ع) از پدرش از پدرانش از علي (ع) روايت كرد كه آن حضرت درباره اين سخن خداي عزّوجلّ (و براي اوست كشتي‌هاي رونده در دريا همچون كوهها) ۳ فرمود: (مقصود از الجوار المنشآت) كشتيهاست۴. ۳- صدوق از محمد بن علي بن ماجيلويه از محمد بن يحيي، از حنظله، از ميسر روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) شنيدم كه مي‌فرمايد: از شما (شيعه) دو نفر در آتش (دوزخ) ديده نخواهند شد، نه به خدا، حتي يك نفر، ميسر گويد: عرض كردم: اين مطلب در كجاي كتاب خدا آمده است؟ حضرت لختي درنگ كرد، ميسر گويد: روزي با آن حضرت در طواف بودم كه فرمود: اي ميسر، اينك اجازه دارم كه پاسخ آن سؤالات را بگويم. عرض كردم: پس بفرماييد كه در كجاي قرآن آمده است؟ فرمود: در سوره رحمان، آن جا كه مي‌فرمايد (پس در آن روز انس و جنّي از گناهش سوال نمي شود) ۵ عرض كردم: در اين آيه كلمه (از شما) وجود ندارد. فرمود: اولين كسي كه آن را تغيير داد ابن اَروي بود؛ زيرا اين آيه دليلي بود بر ردّ او و يارانش اگر كلمه (از شما) در اين آيه نبود معنايش اين بود كه عذاب خداوند عزّوجلّ از خلقش ساقط شود، (زيرا) اگر هيچ انس و جنّي از گناهانش بازخواست نشود پس روز قيامت خداوند چه كسي را كيفر مي‌دهد؟ ۶. منبع حديث ۱- نحل / ۱۶. ۲- تفسير قمّى۲/ ۳۴۳ - ۳۴۴ ؛ و آيات در سوره الرحمن /۱ - ۱۳. ۳- الرحمن / ۲۴. ۴- عيون اخبارالرضا ۲/ ۶۶. ۵- الرحمن / ۳۹. ۶- فضائل الشيعة۱/ ۴۱-۴۲. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: حكمت ۳۱ مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ رَبِحَ وَ مَنْ غَفَلَ عَنْهَا خَسِرَ تو اي كه ديده فرو بسته اي ز كرده خويش هميشه زشتي احوال ديگران بيني حساب نفس بدانديش كن كه سود بري شوي چو غافل از اعمال خود زيان بيني .......: حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | آرام می گیرد دلم در بارگاهت🕊 ای مشهد تو چون پناه اهل عالم🕊 (ع)☀️ - الزیاره -همراهان💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷شهید حجت الاسلام مصطفی ردانی پور 📹 سخنان شهید ردانی پور درباره منتظران واقعی امام زمان (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357