1_390500043.pdf
825.7K
🔸نسخه #pdf
خطبه غدیر پیامبر اکرم(ص)
khotbe ghadir part11.mp3
2.07M
خوانش #خطبه_غدیر پیامبر اکرم
#ترجمه_فارسی
1️⃣1️⃣🔶بخش یازدهم (پایانی): بیعت گرفتن رسمی
@shervamosigiirani - در مدح حضرت علی(ع)-عبدالوهاب شهیدی.mp3
5.83M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
چون به هوش آمدم یکی دیدم
مابقی را همه خطوط و نقوش
ناگهان در سوامع ملکوت
این حدیثم سروش گفت به گوش
که یکی هست و هیچ نیست جز او
وحده لا اله الا هو
ز طریق بندگی علی ،
نه اگر بشر به خدا رسد
به چه دل نهد به که رو کند
به چه سو رود به کجا رسد
ز خدا طلب دل مقبلی
به علی ز جان متوسلی
که اگر رسد به علی دلی ،
به علی قسم به خدا رسد
به علی اگر بری التجا ،
چه در این سرا چه در آن سرا
همه حاجت تو شود روا ،
همه درد تو به دوا رسد
دو جهان رهین عنایتت
ره حق طریق هدایتت
همه را به جام ولایتت
ز خدا هوار صلا رسد
تو شهی و جمله گدای تو ،
سر و جان من به فدای تو
چه شود ز بانگ و نوای تو ،
دل بی نوا به نوا رسد
ز طریق بندگی علی
نه اگر بشر به خدا رسد
به چه دل نهد به که رو کند
به چه سو رود به کجا رسد
#صغیر_اصفهانی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: در سال گذشته اگر چه بحمداللَّه پيشرفتهايي در كارها داشتيم، ولي بايد عرض كنم كافي نيست. در م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اين كارها اسمش ريخت وپاش است و ريخت وپاش امري نكوهيده و ناپسند است. اين كارها زندگي ديگران را از لحاظ رواني مختل ميكند. شما مثلاً مبالغ زيادي مواد خوراكي در فلان مهماني معمولي مصرف ميكنيد؛ در حالي كه لازم نيست و در كنار شما و در همسايگي شما در يك محلّ دورتر، ولو در اقصي نقاط كشور، كساني به اين مواد غذايي براي ادامه زندگي خود و فرزندان و عزيزانشان نياز مبرم دارند. آيا اين كار در چنين شرايط كارِ درستي است؟ پس در اموال شخصي و مالي كه از راه حلال هم به دست آمده باشد، ريخت وپاش غلط و خلاف انضباط است. كساني كه اموال دولتي را مصرف ميكنند، ديگر بيشتر. من از مسؤولين امور ميخواهم جّداً در زمينه مصرف اموال عمومي، در جاهايي كه اولوّيت ندارد - ولو ممكن است مورد نياز هم باشد، اما نياز درجه يك نيست - خودداري كنند. آن جايي كه امر داير است بين نيازِ با اولوّيت و نياز بي اولوّيت، خودداري كنيد. آن جايي كه نياز نيست و حاجت نيست، حتماً مصرف نشود. آن جايي كه حاجت هست، اما حاجت بالاتري نيز هست آن جا هم مصرف نشود و اين امكان مالي در حاجت برتر و بالاتر مصرف گردد. اين هم توصيه امسال من است و اميدوارم باز مسؤولين كشور نسبت به اين قضيه
اهتمام ورزند. به تعبير ديگر مسؤولين فرهنگي، اهتمام فرهنگي و مسؤولين اقتصادي و اداري و دولتي و اجرايي، اهتمامِ اجرايي ورزند. در پايان اين صحبتِ آغاز سال نو، مايلم به بعضي از ملتهاي همسايه مان هم كه نسبت به عيد نوروز اهميت قائلند توصيه كنم از فجايع بزرگي كه در بعضي از ملتها رخ ميدهد بكاهند و جلوِ خونريزيها را بگيرند. در اين سال جديد متأسفانه مشاهده ميشود كه در بعضي از كشورهاي همسايه ما از جمله در افغانستان - كه حوادث اين كشور براي ما حوادث به شدّت دردآور و ناراحت كننده اي است - خونريزيها و برادركشيهايي ميشود كه هيچ شعار صحيح و هدف درست و روشني با آن نيست و بيشتر جنبه قدرت طلبي دارد. ملت افغانستان، مسؤولين آن كشور و سردمداران گروهها و احزاب بايستي حتماً به اين نكته توّجه كنند. ملتها اين رخدادهاي خونين را ممكن است در كوتاه مدّت به روي خود نياورند و يا مجال اعتراض پيدا نكنند؛ اما در بلندمدّت و بخصوص در تاريخ، اين گونه روشهاي نادرست به نامِ عاملانش ثبت خواهد شد و مايه روسياهي آنها خواهد گرديد. از خداي متعال با تضرّع و ابتهال ميخواهم كه اين سال را بر مردم مبارك كند. ان شاءاللَّه سال ۱۳۷۴ بر شما ملت ايران سال شاد و نيكويي باشد؛ سال خير و بركت و سال پيشرفتهاي گوناگون اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي باشد؛ سال پيروزيهاي بزرگ سياسي باشد؛ سال ناكامي دشمنانتان در برابر شما و سال نيكبختي بزرگ سياسي باشد. اميدواريم كه ان شاءاللَّه مشمول ادعيهُ زاكيّه حضرت بقيةاللَّه الاعظم حضرت وليّ عصر ارواحنافداه باشيد و خداوند فرج آن بزرگوار را نزديك كند و ما را
از ياران آن بزرگوار قرار دهد و روح امام راحل را از ما شاد كند و روح اين عزيز تازه در گذشته ما را هم از اين ملت و از عواطف اين ملت پاداش نيكو عنايت فرمايد. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته ------------------------------------------- -------------------------------------
۱) بحارالانوار: ج ۲۲ ص ۱۵۷
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مشخصات کتاب سرشناسه: خامنه ای، علی، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۱۸ - عنوان و نام پدیدآور: زن و با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
واژههای آزادی، [۴]
حقوق بشر، زن، دموکراسی از جمله ی این موارد است. و امروزه زن، نه بعنوان یک انسان متعالی که بصورت یک ابزار سیاسی و اقتصادی از چالشی ترین موضوعات روز و در دستور کار استکبار جهانی است و همین نیّات و
مطامع، پیدایش جریان فمنیستی را که دارای زمینههای معرفتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی در غرب بوده و نیز جهان شمولی این جریان را، شدّت و سرعت بخشیده است و زنان که در آغاز قرن نوزدهم میلادی بعد از تظاهرات و منازعات بسیار، اجازه ی مشارکت در رأی گیری انتخابات یافته [۱] و با حضور اجتماعی خویش، میکوشیدند وجود خود را در جامعه به رسمیّت بشناسانند، بناگاه هدف و طعمه استعمارگران قرار گرفتند. با وقوع انقلاب اسلامی و شکل گیری حکومت دینی و تقابل آن با جهان سلطه و توجّه جهانیان از جمله زنان به این پدیده ی دینی، موضوع تهاجم فرهنگی بر قشر جوان و بویژه زنان و دختران، شتاب بیشتری گرفت و ایران اسلامی، کانون توجّه آن شد و از همین رو در دستور کار برنامه ریزان استکباری قرار گرفت و تخریب بنیانهای فکری، مهمترین هدف این تهاجم منظور گردید و با القای فرودستی زنان در اسلام و ناکارآمدی دین در امور زندگی و به ویژه زنان و با تخلیه ی روحی روانی آنها درواقع کوشیدند، فاعلیّتِ تحلیه و پردازش وجودی و شخصیتی آنان را عهده دار گردند و متأسّفانه زنان نیز، خود بصورت قابلِ موضوع و هم بصورت شریک العلّه در این میدان، صحنه آرایی کردند زیرا استکبار به خوبی توانسته بود گسست عظیمی بین حوزه ی ایمان و عمل و انقطاع عمیقی بین قلب و عقل با حواس آنان ایجاد نماید بگونه ای که تربیت شدگان این مکتب، مبدأ شوق، اراده، حرکت و فعلشان، مصداق این کلام باشد که «هرچه دیده بیند، دل کند یاد» و هرگز اندیشه و تأمّلی عقلانی، ورای آن چه که به حواس او عرضه میشود، وجود نداشته باشد و برای تحقّق این منظور، کانالهای متعدّد و سایتهای بسیار موظّف و مجهّز به چنین وظیفه ی سنگینی شدند.
استکبار در کنار حمایت از جنبشهای فمنیستی، القای جهانی سازی یعنی تبدیل همه عالم به دهکده ای کوچک و واحد را، متمّمِ فاعلیّتِ خویش ساخت تا هرچه سریع تر بر طرّاحی ساختار هویّتیِ مطلوب خویش و جهان شمولی تئوریها و خواسته هایش نایل آید. شگرد دیگر استکبار برای القای ناکارآمدی اسلام، گزینش
تک گزاره ای احکام اسلام [۱] و تحلیل و تفسیر به رأی آنها و نهایتاً صدور حکم «ناعادلانه و ظالمانه بودنِ اسلام علیه زنان» بود امّا تحقیقات و بیداریهای اسلامی در جهان و منطقه، نشان میدهد علیرغم گونه گونه تبلیغ و سیاهنماییهای غرب از دین اسلام و ارائه ی چهره ی ملکوتی و خیرخواهانه برای خود در احیای حقوق زن و با برگزاری سمینارها و کنفرانسهای کشوری، منطقه ای و بین المللی با نامهای فریبنده ی «حقوق زنان، حقوق بشریّت» و «زن، زمین، زندگی»، استکبار در این خصوص توفیق زیادی نداشته است چرا که با اعمال و گفتارهای متناقض، نقاب تزویر از چهره ی استکبار برافتاده ومَجال جولان بیش تر را به آن نمی دهد.
----------
[۴]: . متأسّفانه مشکل جهان امروز، نه فقط تهی شدن از معنا و روحانیت است که در فهم و بکارگیری واژهها نیز در تنگناست و فهم تمایز حقیقی بین آزادی و آزادگی و نیز تفاوت بین خضوع وتسلیم آگاهانه و عالمانه [انّما یخشی الله من عباده العلماء] با ذلّت و سرافکندگی و بردگی و... ممکن نیست.
[۱]: . بیعت سیاسی رسول اعظم با زنان، حدود بیش از ۱۴۰۰ سال پیش، باید دستمایه ی اندیشه ی جهانیان باشد.
[۱]: . چون نصف بودن سهم الارث زنان و دیه آنان و...
جهانیان گواه آن بودند که علیرغم ممنوعیتهای قانونیِ حمله به مناطق مسکونی و به زنان و کودکان در حقوق جنگ، همچون اعلامیه ی «سن پترزبورگ» در سال ۱۸۶۸، اعلامیه ی لاهه در ۲۹ ژوئیه ۱۸۹۹ و ۲۸ اکتبر ۱۹۰۷ و ژوئیه ۱۹۳۲ و کنوانسیون حمایت از افراد غیر نظامی در سال ۱۹۴۹ و پروتکلهای الحاقی به کنوانسیون چهارگانه ی ژنو در سال ۱۹۷۷، آمریکا، ناتو و عوامل آنها در ایران، افغانستان، عراق، پاکستان، لیبی و... بیشترین آسیبها و کشتارها را مستقیم و غیر مستقیم به زنان و دختران متوجّه کردند.
.......:
#زن و باز یابی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#آیه_گرافی
-پروردگارا آنچه را به وسیله پیامبرانت به ما وعده فرمودی به ما عطا کن.
📚سوره#آل_عمران - 194