#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۲-۱-۳-۱- الگودانستن زن برای کلّ جامعه، شخصیت دادن به زن و مقابله با نگاه انحرافی و غلط اسل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶-۱-۳-۱- زن مظهر و الگوی ظرافت، زیبایی، حساسیت و لطافت
نوع نگاه زن به مرد با نگاه مرد به زن به طور طبیعی مختلف است، باید هم مختلف باشد، ایرادی هم ندارد. مرد به زن به صورت یک الگوی زیبایی، الگوی ظرافت، الگوی حساسیت نگاه میکند، او را لطیف میبیند. اسلام هم همین را تأکید کرده: «اَلْمَرْأَةُ رَیْحانَةٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهرَمانَةٌ» [۳] یعنی زن گُل است. در این نگرش،
زن، یک موجودی است رقیق، مظهر زیبایی و لطافت و رقت، و مرد به این چشم به او مینگرد. محبّت او را در این قالب ترسیم و مجسم میکند. مرد در چشم زن، مظهر اعتماد، نقطه ی اتکا و اعتماد است و محبّت خودش را به او در این قالب ترسیم میکند. [۱]
۷-۱-۳-۱- داشتن نقشی مؤثّر درون خانواده و نسلهای آینده
علّت این که اسلام این قدر به نقش زن در داخل خانواده اهمیّت میدهد، همین است که زن اگر به خانواده پایبند شد، علاقه نشان داد، به تربیت فرزند اهمیّت داد، به بچههای خود رسید، آنها را شیر داد، آنها را در آغوش خود بزرگ کرد، برای آنها آذوقههای فرهنگی - قصص، احکام، حکایتهای قرآنی، ماجراهای آموزنده - فراهم کرد و در هر فرصتی به فرزندان خود مثل غذای جسمانی چشانید، نسلها در آن جامعه، بالنده و رشید خواهند شد. این، هنر زن است و منافاتی هم با درس خواندن و درس گفتن و کار کردن و ورود در سیاست و امثال اینها ندارد. [۲]
۸-۱-۳-۱- ترجیح زن بر مرد در خدمتگذاری فرزند به او
اسلام در برخی جاها حتی زن را بر مرد ترجیح داده است. مثلاً آن جا که مرد و زن، پدر و مادری هستند که فرزندی دارند، این فرزند اگرچه فرزند هر دو نفر است، امّا خدمتگزاری فرزند در مقابل مادر، لازمتر است. حقّ مادر بر گردن فرزند، بیش تر و وظیفه ی فرزند نسبت به مادر سنگین تر است. [۳]
----------
[۳]: . بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۷۴، ص ۲۱۵.
[۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۶-۶-۱۳۸۱.
[۲]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵.
[۳]: . دیدارگروهی ازپرستاران: ۲۰-۰۷-۱۳۷۳.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔻چند دقیقه تفسیر قرآن با شهید مطهری (8)🔻
📡 اسلام به هیچ قومی احتیاج ندارد
🔸تفسیر آیه 28 سوره دهر: «نَّحْنُ خَلَقْنَاهُمْ وَشَدَدْنَا أَسْرَهُمْ وَإِذَا شِئْنَا بَدَّلْنَا أَمْثَالَهُمْ تَبْدِيلًا»
🔹خلاصه بحث:
اسلام به هیچ قومی احتیاج ندارد و اگر خداوند قومی یا مردمی را به اسلام دعوت می کند نه به این دلیل است که برای نجات دین خود یا گسترش آن به نیرو و توان آنها نیاز دارد که این باعث شود که آنها به خاطر یاری اسلام بر اسلام و پیامبر و خداوند منت بگذارند. بلکه این خداوند است که بر آنها منت گذاشته و رحمت خود را شامل حال آنها کرده و آنها را به اسلام هدایت کرده است.
اقبال در این زمینه جمله بسیار عالی ای دارد. می گوید: من تاریخ را مطالعه کردم، هیچ وقت مسلمین اسلام را نجات نداده اند، همیشه اسلام مسلمین را نجات داده است.
🔴 صوت چند دقیقه ای این بحث را می توانید از اینجا http://goo.gl/R9hszF بشنوید و یا پست بعدی را ملاحظه کنید.👇👇👇
🔹تفسیر کامل آیات سوره دهر را می توانید در کتاب آشنایی با قرآن 11 مطالعه کنید.
الأعراف
وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا وَذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمَائِهِ سَيُجْزَوْنَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ
ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﺎمﻫﺎ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﺁﻥﻫﺎ ﻋﺒﺎﺩﺗﺶ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺳﻢﻫﺎ ﻭ ﺻﻔﺖﻫﺎی ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺭﻭی ﻏﻴﺮﺧﺪﺍ ﻣﻲﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﻳﺎ ﻣﺎﻝ ﻏﻴﺮﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺭﻭی ﺧﺪﺍ ﻣﻲﮔﺬﺍﺭﻧﺪ، ﺑﻪﺣﺎﻝ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﻫﺎ ﺳﺎﺯﻳﺪ. ﺁﻥﻫﺎ ﺑﺎ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺩﺍﺋﻢ ﻣﺸﻐﻮﻟﺶ ﺑﻮﺩﻧﺪ.(١٨٠)
https://eitaa.com/zandahlm1357
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐تلاوت تصویری💐
🔹قاری: عبدالعاطی ناصف
🔹سوره: حجرات ۶تا۱۰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
. اين در حالي است كه خداوند عزّوجلّ خورنده مال يتيم را بيم كيفر داد، و فرموده است (و ليخش الذين لو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نمل
متن حديث
سورة النمل (۲۷) الصدوق قال: حدّثنا عبدالله بن محمّد بن عبدالوهّاب القرشى، قال: حدّثنا منصور بن عبدالله الإصفهانى الصوفيّ، قال: حدّثنى علىّ بن مهرويه القزويني، قال: حدّثنا سليمان الغازى، قال: سمعت علىّ بن موسي الرضا عليه السلام يقول
عن أبيه موسي، عن أبيه جعفر بن محمّد فى قوله عزّوجلّ (فتبسّم ضاحكاً من قولها) قال: لمّا قالت النملة: (يا أيّها النمل ادخلوا مساكنكم لايحطمنّكم سليمان و جنوده) حملت الريح صوت النّملة إلي سليمان و هو مارّ فى الهواء و الرّيح قد حملته. فوقف و قال: علي بالنمل، فلمّا اُتى بها، قال سليمان: يا أيّتها النملة أما علمت أنّى نبىّ و أنّى لاأظلم أحداً؟ قالت النملة: بلي، قال سليمان: فلِمَ حذّرتهم ظلم، و قلت: (يا أيّها النمل ادخلوا مساكنكم)؟ قالت: خشيت أن ينظروا إلي زينتك فيفتتنوا بها فيعبدون غير الله تعالي ذكره. ثمّ قالت النّملة: أنت أكبر أم أبوك؟ قال سليمان: بل أبى داود، قالت النّملة: فلِمَ زيد فى حروف اسمك حرف علي حروف اسم أبيك داود عليه السلام؟ قال سليمان: ما لى بهذا علم، قالت النملة: لأنّ أباك داود داوى جرحه بودّ فسمّى داود، و أنت يا سليمان أرجو أن تلحق بأبيك، ثمّ قالت النملة: هل تدرى لِمَ سخّرت لك الريح من بين ساير المملكة؟ قال سليمان: ما لى بهذا علم، قالت النملة: يعنى عزّوجلّ بذلك لوسخّرت لك جميع المملكة كما سخّرت لك هذه الريح، لكان زوالها من يدك كزوال الرّيح، فحينئذ فتبسّم ضاحكاً من قولها.
سوره نمل (۲۷) صدوق از عبدالله بن محمد بن عبدالوهاب قرشي، از منصور بن عبدالله اصفهاني صوفي، از علي بن مهرويه قزويني
، از سليمان غازي روايت كرده است كه گفت: شنيدم علي بن موسي الرضا (ع) از پدرش موسي، از پدرش جعفر بن محمد درباره اين سخن خداي عزّوجلّ (پس سليمان از گفته مور خنده اش گرفت) نقل كرد كه فرمود: چون مور گفت: (اي مورچگان به لانه هايتان برويد كه سليمان و سربازانش شما را لگد مال نكنند) ۱ باد صداي آن مور را به سليمان كه بر پشت باد نشسته و در هوا ميرفت، رساند. سليمان ايستاد و گفت: اين مور را نزد من آوريد، چون او را آوردند، سليمان گفت: اي مور، مگر نمي داني كه من پيامبرم و به كسي ستم نمي كنم؟ مور گفت: چرا، سليمان گفت: پس چرا موران را از ظلم من بر حذر داشتني و گفتي: اي موران به لانههاي خود رويد؟ مور گفت: ترسيدم كه شكوه و شوكت تو را ببينند و فريفته آن شوند و در نتيجه به پرستش غير خداي تعالي روي آورند. مور آن گاه گفت: تو بزرگتري يا پدرت؟ سليمان گفت: البته، پدرم داود. مور گفت: پس چرا حروف نام تو يك حرف بيشتر از حروف نام پدرت داود (ع) دارد؟ سليمان گفت: اين را نمي دانم، مور گفت: چون پدرت داود جراحت خود را با ودّ (دوستي خدا) مداوا كرد لذا او را داود ناميدند. اي سليمان اميدورام كه تو
نيز به پدرت ملحق شوي. مور سپس گفت: آيا ميداني چرا از ميان ساير چيزهاي جهان، باد مسخّر تو شد؟ سليمان گفت: اين را هم نمي دانم. مور گفت: مقصود خداوند عزّوجلّ از آن اين است كه اگر همه جهان را هم، چون اين باد به فرمان تو در ميآوردم باز همانند اين باد از كف تو ميرفت، اين جا بود كه سليمان از سخن مور خنده اش گرفت ۲.
منبع حديث
۱- نمل / ۱۸ - ۱۹. ۲- علل الشرايع ۷۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357