eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
معادشناسی۶.mp3
35.64M
شرح مختصر کتاب... « ششم : مجانست خواب و مرگ» (حجت الاسلام بی پروا) ----------------------------------------------------------------------- 📖 توصیه می‌شود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد اول، مجلس پنجم) مطالعه شود. ----------------------------------------------------------------------- ⁉️ چرا خداوند نعمتِ خوابیدن را به بندگان عنایت کرد؟ 🔹 حقائقی درباره خواب... ⁉️ شباهت‌ها و تفاوتهای مرگ با خواب در چیست؟ ⁉️ مُردن انسان ها در نگاه اهل بیت علیهم‌السلام چگونه است؟ ⁉️ چرا غالب کفّار بلافاصله بعداز مرگ احساس سبکی می‌کنند؟ 🔹 احوالات پس از مرگ همانند حالات مختلف خواب دیدن است. ⁉️ چرا هنگام خواب حرارت بدن پایین می‌آید؟ ⁉️ آیا اموات صدای ما را میشنوند؟ 🔹 عدّه‌ای باید با نفخ صور از خواب برزخی بیدار شوند. 🔹 تفاوت‌های عالم برزخ با عالم دنیا..‌‌. ⁉️ چگونه عدّه‌ای با یک نگاه تا قیامت انسانها را می‌بینند؟ 🔹 ماجرای جذّابِ خوابِ عجیب و غریب زائرِ امام رضا علیه‌السلام... 🔹 ارتباط با ارواح در عالم خواب... ⁉️ با یک کلمهٔ "یاصاحب الزمان" چه اتفاقی می اُفتد؟ 🔹 نصایح امیرالمؤمنین علیه‌السلام به شیعیانشان...
07 Porsesh Va Pasokh Mosianade Soti Shonood (1401-04-28).mp3
18.34M
پرسش وپاسخ_بخش هفتم * شب پره از نور فراری است. * قم و مشهد نورانی ترین نقطه ایران * شیطان از نطفه روی افراد کار می کند. * ملائکه تجسم پیدا میکنند * تن حضرت حجت(ع) در اراده حضرت است. * تمثلات مختلف شیطان * تحت الحنک سیمای ملائکه است. * ملائکه گرد حرم امام حسین ع طواف می کردند * ملائکه مقیم حرم اباعبدلله (ع) * کلمه کلمه ای که گر می گرفت. * نود درصد تجربه نزدیک به مرگ، خروج روح از بدن است. * هر شب خروج روح از بدن اتفاق می افتد. * گاهی تقدیرات در خواب القا می شود. * انس انسان با نجاست، او را از طهارت دور می کند. مدت زمان:۴۵:۰۴
ناگاه گردنبندش پاره شد! «در روایت آمده که حضرت عیسی علیه السلام مردی را که سالهای سال مرده بود، زنده کرد. حواریون دیدند پیرمرد با نشاطی است. به او گفتندچندسال است مرده ای؟ گفت الان مرا در قبر گذاشتند ودری از بهشت باز شد و به بهشت رفتم. حور العینی به استقبالم آمد ومرا در آغوش گرفت. ناگاه گردنبندش پاره شد. با هم نشستیم وداشتیم مهره‌های گردنبند را جمع می‌کردیم که تو مرا صدا کردی ومزاحمم! شدی. حضرت عیسی علیه السلام گفت برگرد وگردنبند را جمع کن! سپس حضرت عیسی علیه السلام سر قبر شخص دیگری که هنوز روی قبرش تربود، رفت واورا صدازد. آن مرد در هنگام مردن جوان بود وتازه مرده بود. ولی پیری زودرس پیدا کرده بود. حضرت عیسی علیه السلام گفت چند وقت است مرده ای؟ گفت وقت ندارد شاید بیش از یک میلیون سال باشد! حضرت عیسی علیه السلام گفت عاقبت چه شد؟ گفت نتوانستم جواب سؤالهارا بدهم لذا دری از جهنم باز شد وفرشته ای تازیانه ای بر من زد که قبرم از آتش پرشد. سوختم تا اینکه تو مرا صدا کردی! » https://eitaa.com/zandahlm1357
34.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 نگاه روایت شنیدنی از تاثیر و وزن نگاه غصبناک در محاسبه ی اعمال تجربه‌گر: آقای میلاد دولت آبادی https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357
『﷽』 مردی در حال نگاه کردن به عکس یک نفر است. دوستش از او می‌پرسد که او کیست؟ مرد پاسخ می‌دهد: «من خواهر و برادر ندارم. اما پدر این مرد، پسر پدر من است.» آن عکس چه کسی بود؟ .......: 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
شما باید به دقت به تصویر نگاه کنید و اشتباهات آن را پیدا کنید⁉️🤓 .......: 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
حرز در زمان ( (حضرت امام زين العابدين (ع) ) ) كسى كار ضد دينى و شرعى انجام داده بود كه مستوجب عذاب درد ناكى شده بود و حضرت دستور داده بودند تا او را به آتش اندازند. ولى وقتى او را در آتش انداختند برخلاف امر طبيعت آن مرد نسوخت همه تعجب كردند؟! دوباره او را به آتش انداختند. باز هم ديدند آن شخص آتش نگرفت. تا سه دفعه اين كار را تكرار كردند، باز ديدند او نسوخت؟! او را در آب انداختند تا شايد غرق شود و بميرد، ولى باز ديدند غرق نشد و نمرد. حضرت دستور داد: او را با شمشير بزنند، ولى در او هيچ اثرى نكرد. حضرت فرمود: او را بگرديد و تفتيش كنيد، زيرا او دعايى همراه دارد كه هيچ چيز در او اثر نمى كند. وقتى او را برهنه كردند از او دعايى پيدا كردند، و آن دعا اين بود: بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ؛ يا مَنْ لا يَعْلَمُ الْغَيْبَ اِلاّ هُوَ، يا مَنْ لا يُدَبِّرُ الاَْمْرَ اِلاّ هُوَ، يا مَنْ لا يُصْرِفُ السُّوءَ اِلاّ هُوَ، يا مَنْ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلا هُوَ، يا مَنْ لا يُحْيى الْمَوْتى اِلاّ هُوَ، الاَْوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَى ءٌ عَليم، وَ بِحَقِّ اَنْزَلْناهُ وَ بِحَقِّ نَزَلَ وَ ما اَرْسَلْناكَ اِلاّ مُبَشِّرا وَ نَذيرا وَ بِحَقِّ كهَّيعَّصَّ وَ بِحَقِّ حمَّعسَّقَّ كامِلاً حاوِياً بِاِسْراً فَامِلاً صادِقَا بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ (۳۹) https://eitaa.com/zandahlm1357
🌸✨ امام کاظم علیه السلام؛ به جهت رفع مشڪلات بعد از نماز صبح ۱۰ بار بگو↯ سُبحانَ اللهِ الْعَظیمِ وَبِحمدهِ اَستَغفِرُ الله وَاَسئَلُهُ مِنْ فَضلِه✨ 📚 مفاتیح الجنان ___https://eitaa.com/zandahlm1357 «»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز والدین برای هدایت فرزند استاد رفیعی کاربر عطر ولایت ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🎥فیلم ضمیمه کمتراز یک دقیقه را .
.......: حدیث رایت در فتح خیبر اهمّ از همۀ دلائل بر محبوبیت علی علیه السّلام و اینکه در میدانهای جنگ کرّار بوده نه فرّار حدیث رایت است که در صحاح معتبره شما مذکور است و احدی از اکابر علمای سنّت و جماعت انکار این حدیث ننموده مگر ناصبی متعصّب عنود. نواب- قبله صاحب حدیث رایت چیست متمنی است اگر زحمت نیست با سلسله اسنادش بیان فرمائید. داعی- اکابر علماء و مورخین فریقین (شیعه و سنّی) متفقا حدیث رایت را نقل نموده اند از قبیل محمّد بن اسماعیل بخاری در کتاب الجهاد و السیر فی باب دعاء النبی جلد دوم صحیح و نیز در کتاب المغازی فی باب غزوه خیبر جلد سیم صحیح و مسلم بن حجاج در ص ۳۲۴ جلد دوم صحیح و امام ابو عبد الرحمن نسائی در خصائص العلوی و ترمذی در سنن و ابن حجر عسقلانی در ص ۵۰۸ جلد دوم اصابه و محدث شام در تاریخ خود و احمد بن حنبل در مسند و ابن ماجه قزوینی در سنن و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۶ ینابیع الموده و سبط ابن جوزی در تذکره و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۱۴ کفایت الطالب و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و حافظ ابو نعیم اصفهانی در حلیة الاولیاء و ابو القاسم طبرانی در اوسط و ابو القاسم حسین بن محمّد (راغب اصفهانی) در ص ۲۱۲ جلد دوم محاضرات الادباء بالاخره عموم محدثین و مورخین شما در کتب معتبرۀ خود این حدیث را آورده اند تا آنجا که حاکم گوید هذا حدیث دخل فی حدّ التواتر و طبرانی گوید فتح علیّ لخیبر ثبت بالتواتر [۱] . خلاصه خبر اینست که زمانی که لشکر اسلام قلاع خیبر را محاصره نموده بودند پس از اینکه سه مرتبه لشکر اسلام به علمداری ابی بکر و عمر شکست خورده فرار نمودند چنانچه اشاره نمودیم اصحاب از این شکستهای پی درپی (که برای مسلمین سابقه نداشت آن هم در مقابل یهود ناقابل) متأثر و دلتنگ شدند رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم برای قوت قلب اصحاب و بشارت بفتح و پیروزی فرمودند و اللّه لأعطینّ الرایة غدا رجلا کرّارا غیر فرّار یفتح اللّه علی یدیه یحبّ اللّه و رسوله و یحبّه اللّه و رسوله [۲] . آن شب تمام اصحاب در این فکر بخواب نرفتند که آیا فردا این شرف و فضل کرا خواهد بود چون صبح شد همه لباسهای رزم پوشیدند و خود را مقابل پیغمبر جلوه می‌دادند آنگاه حضرت نظری میان اصحاب افکند فرمود این اخی و ابن عمّی علیّ بن أبی طالب کجا است برادر و پسر عمّم علی بن أبی طالب. علی کو که حلاّل هر مشکل اوست علی کو که مفتاح قفل دل اوست عرض کردند یا رسول اللّه درد چشم دارد بقسمی که قادر بحرکت نمی باشد بسلمان فرمود او را حاضر نما سلمان رفت دست علی را گرفت در حالتی که چشمهای آن حضرت بر روی هم بود خدمت پیغمبر آمد سلام کرد حضرت پس از رد جواب فرمود کیف حالک یا ابا الحسن حالت چونست یا ابا الحسن عرض کرد بحمد اللّه خیرا صداع برأسی و رمد بعینی لا ابصر معه [۱] . حضرت فرمودند ادن منی نزدیک من آی چون نزدیک آمد فبصق فی عینیه و دعا له فبرئ حتی کان لم یکن به وجع [۲] . آنگاه رایت و پرچم فتح و پیروزی اسلام را باو داد و رفت بسوی قلاع خیبر و با یهود جنگ کرد سران و شجعان یهود مانند مرحب و حارث و هشام و علقمه و دیگران را کشت و فتح کرد قلاع مهم خیبر را. ابن صباغ مالکی در ص ۲۱ فصول المهمه این خبر را از صحاح سته نقل نموده و نیز محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۱۴ بعد از ذکر اخبار گوید حسّان بن ثابت شاعر مخصوص رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم حاضر بود این اشعار را بالبداهه در مدح علی علیه السّلام گفت و کان علیّ ارمد العین یبتغی دواء فلمّا لم یحسّ مداویا شفاه رسول اللّه منه بتفلة فبورک مرقیّا و بورک راقیا و قال سأعطی الرایة الیوم فارسا کمیّا شجاعا فی الحروب محامیا یحبّ الاله و الاله یحبّه به یفتح اللّه الحصون الاوابیا ---------- [۱]: ۱) این حدیثی است که داخل گردید در حد تواتر-فتح علی در خیبر بتواتر ثبت گردیده. [۲]: ۲) بخدا قسم فردا پرچم را بکسی دهم که حمله کننده باشد بر دشمنان نه گریزنده و فرارکننده، فتح کند خدا بر دست او و او است کسی که خدا و پیغمبر او را دوست می‌دارند و او هم خدا و پیغمبر را دوست می‌دارد. [۱]: ۱) بحمد اللّه خیر است سر و چشمم درد می‌کند که جائی را نمی بینم. [۲]: ۲) آب دهان مبارک در چشمهای او گذارد و برای او دعا کرد فوری چشم او گشاده و روشن و مرض بر طرف شد کانه ابدا دردی نداشته. فخصّ بها دون البریّة کلّها علیّا و سمّاه الوصیّ المؤاخیا و ابن صباغ از صحیح مسلم نقل نموده که خلیفۀ ثانی عمر بن الخطّاب گفت دوست نداشتم علمداری را مگر آن روز که حریص بودم بر این امر و خودم را بپیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نشان می‌دادم که شاید مرا بخواند و این افتخار نصیب من گردد مع ذلک علی را طلب کرد و این افتخار نصیب او گردید. و سبط ابن جوزی در ص ۱۵ تذکره و امام ابو عبد الرّحمن احمد بن علی نسائی در خصائص العلوی بعد از نقل دوازده خبر و حدیث در موضوع علمداری
علی علیه السّلام در خیبر همین خبر عمر و آرزوی علمداری نمودن او را در حدیث هیجدهم نقل نموده. و نیز جلال الدین سیوطی در تاریخ الخلفاء و ابن حجر مکی در صواعق و ابن شیرویه در فردوس الاخبار نقل می‌نمایند که عمر بن الخطّاب می‌گفت: بعلی علیه السّلام سه چیز داده شده که اگر یکی از آنها برای من بود دوست تر داشتم از آنکه شتران سرخ مو از آن من باشند (۱) تزویج فاطمه بعلی (۲) سکونت او در مسجد در همه احوال و این امر حلال نبود برای احدی مگر برای علی (۳) علمداری او در فتح خیبر. خلاصه از این حدیث معلوم و مستفاد می‌گردد که در میان تمام امت یگانه کسی که محبوب خدا و پیغمبر معرفی شد علی علیه السّلام بود. و حدیث طیر مشوی که شب گذشته ذکر شد خود دلیل دیگر است بر اثبات محبوبیت آن حضرت نزد خدا و رسول و این جمله بر احدی پوشیده نمی باشد مگر بر مردمان جاهل بی اطلاع و یا بر اشخاص متعصب لجوج و عنود. پس از این دلائل که راویان موثق خودتان نقل نموده اند که به مختصری از آنها من باب نمونه اشارت شد ثابت آمده که مستجمع جمیع صفات حمیده و اخلاق پسندیده و مشمول یحبّهم و یحبّونه در آیه شریفه امیر المؤمنین علی علیه السّلام می‌باشد نه دیگران از مؤمنین یا صحابه. اینک بر آقایان معلوم شد که داعی نظر اهانت نداشتم بلکه عین واقع و حقیقت ثبت ثبت شدۀ در تاریخ را گفتم بطریقی که علمای خودتان با دلائل صریحه می‌رسانند و معلوم می‌شود که مشمول آیه شریفه أَشِدّٰاءُ عَلَی الْکُفّٰارِ در میدانهای جنگ و مباحثات علمی علی علیه السّلام بوده است علاوه بر گفتار داعی علماء بزرگ خودتان اقرار دارند که این آیه در وصف آن حضرت نازل شده آنچه الحال در نظر دارم من باب نمونه عرض می‌نمایم که محمّد بن یوسف گنجی شافعی متوفی در سال ۶۵۸ قمری در باب ۱۳ کفایت الطالب بعد از نقل حدیثی که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرموده هر کس می‌خواهد نظر کند بآدم و نوح و إبراهیم نظر کند بعلی علیه السّلام بیاناتی دارد تا آنجا که گوید علی آن کسیست که خدا در قرآن او را وصف نموده بآیه وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدّٰاءُ عَلَی الْکُفّٰارِ رُحَمٰاءُ بَیْنَهُمْ [۱] الخ. و خدای متعال در آیۀ شریفه شهادت می‌دهد علی علیه السّلام عزیز و شدید بوده است بر کفار که اگر شجاعت و شمشیر آن حضرت در میدانهای بزرگ جنگ و دلائل علمی آن بزرگوار در مباحثات و مناظرات و جوابهای منطقی بمسائل مشکله نبود رونقی از برای اسلام و پیشرفتی جهة مسلمین نبود. چنانچه محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده که فرمود اسلام قوت نگرفت مگر بشمشیر علی و مال خدیجه پس علی علیه السّلام از هر کس اولی و الیق و أحق باین مقام و مرتبه بوده است. و أما اینکه فرمودید رحماء بینهم در شأن عثمان بن عفان است و اشاره به مقام خلافت او در مرتبه سوم نازل گردیده که بسیار رقیق القلب و رحم دل بوده متأسفانه این عقیده هم بشهادت تاریخ با حال و اخلاق ایشان مطابقت نمی کند و دلائل بر این معنی بسیار است ولی قلم اینجا رسید و سر بشکست-از آقایان محترم تمنا می‌کنم بهمین مقدار از گفتار اکتفا نموده و از این موضوع صرف نظر نمائید می‌ترسم موجب رنجش گردد. حافظ- شما وقتی با دلائل و براهین و ذکر اسناد صحیحه صحبت نمائید هیچ گاه موجب رنجش نخواهد شد اگر بدون فحش دادن دلائلی هست بیان فرمائید. داعی اولا حقیر اهل فحش نیستم-چنانکه در این شبها بشهادت آقایان حاضر فحشها شنیدم و جواب نگفتم مگر با دلیل و برهان. ثانیا دلائل بسیاری موجود است که اگر بخواهم بتمام آنها استدلال نمایم وقت این مختصر مجلس ما کفایت نمی کند ولی چون امر فرمودید بخلاصۀ بعض از آنها اشاره می‌نمایم تا خود آقایان منصفانه قضاوت فرمائید-رحم و عطوفت و رقّت قلب را در محل خود بدست آورید. ---------- [۱]: ۱) چنانچه در همین کتاب مبسوطا ذکر شده. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357