#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام ❇️ ( جلسه 7 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 اسلام و تغییر زمان 🎤 ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 50.mp3
4.74M
🔰 سلسله جلسات #طرح_مطالعاتی_کتب_شهید_مطهری
❇️ ( جلسه 8 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 اسلام و تغییر زمان ، مخالفت یا موافقت با علم روز؟
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 13.mp3
4.06M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 13
❇️جلسه سیزدهم
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
کتاب صوتی " فصل هایی از یادداشت های شهید آوینی"
تهیه شده در ایران صدا
با صدای #بهروز_رضوی
#یادداشت_های_شهید_آوینی
#شهید_آوینی
#مذهبی #اعتقادی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🇮🇷 فیلم سینمایی جاسم به جبهه می رود 🇮🇷 کمدی ، طنز ، اکشن ، جنگی 🇮🇷 قسمت سوم #فیلم #سینمایی #طنز #کمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
43.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
وجوب شکر و عدم حرص در جلب رزق « فزد أیّها المستمع فی شکرک، و قصّر من عجلتک، و قِفْ [۱] عند منتهی رز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شمول قدرت الهی بر منکران
قوله علیه السلام: وَ لاَ یَمْتَنِعُ مِنْکَ مَنْ کَذَّبَ بِقُدْرَتِکَ، وَ لاَ یَفُوتُکَ مَنْ عَبَدَ غَیْرَکَ.
امتناع: به معنی ابا کردن است، یقال: امتنع علی الأمر، کفّ عنه مانعته. و بمعنی نازعته، یعنی: نمی تواند هرگز باز بدارد خود را از قاهریت امر تکوینی نافذ تو، کسی که - یعنی [۵] مقهوری که - به حسب ظاهر بشریّت و تکلیف تکذیب به قدرت عامّه تو کرده، به این که خود را فاعل مستقلّ در امور خود تصور نماید.
و نیز « منع » به معنی: حرمان آمده، کما فی الدعاء: « اللهم من منعت فهو
ممنوع » [۱] أی من حرمت فهو محروم و لایعطیه أحد غیرک و لایفوتک.
در عنوان دعا « الفوت »: الموت، کما ورد: « یا جامع کل فوت » [۲] . و الفوت أیضا بمعنی السبقة، یقال: فاتنی فلان بکذا، أی سبقنی. و فی الدعاء: « انّما یعجّل من یخاف الفوت » [۳]، أی الفوات. یعنی: سبقت نمی نماید از تحت نفوذ امر تو کسی که غیر تو را عبادت نموده، و مؤثر در عالم کون و فساد دانسته، جالب منفعت و دافع مضرّت خود گمان کرده خضوع و تذلّل به او نماید، کما قال تعالی: « وَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَّعَلَّهُمْ یُنصَرُونَ * لاَ یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَهُمْ وَ هُمْ لَهُمْ جُنْدٌ مُّحْضَرُونَ [۴] »، یعنی: غافلین و جاهلین از عوام از روی ظنّ و گمان اخذ نموده اند برای خود از دون خدا آلهه و ارباب شتّی از ولات و اعیان و امراء و سلاطین مجازی، به امید آن که آنها را در شدائد معاونت نمایند، با آن که خود آن معبودین و متبوعین آنها استطاعت و قدرت بر معاونت و حمایت آنها ندارند، هر چند که
برای آنها احزاب و جنودی باشد برای همراهی آنها حاضر، نه غایب از آنها.
این است که در موضع دیگر فرماید: « بَلْ مَتَّعْنَا هؤُلاَءِ وَ ءَآبَاءَهُمْ حَتَّی طَالَ عَلَیْهِمُ الْعُمُرُ أَفَلاَ یَرَوْنَ أَ نَّا نَأْتِی الاْءَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا أَفَهُمُ الْغالِبُونْ [۵] »، یعنی: همان اربابهائی که مربوبین آنها حمایت و منفعت خودشان را از آنها تصوّر مینمایند، ما [به [آنها تمتّع و انتفاع به رزق و معیشت داده ایم آنها را و پدران آنها را، تا آن که طول یافته است بر آنها عمر دنیایی.
آیا پس از این نمی بینند و نمی فهمند خاضعین و عابدین آنها، که ما وارد میشویم ارض را، و به موت ناقص و کم مینمائیم آن آلهه و اعیان را از اطراف و
جوانب ارض، به، مقتضای: « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا [۱] » که ضمیر « نَنْقُصُها » راجع به « آلهه » باشد، نه به ارض، به قرینه متمّم آیه شریفه.
پس در این صورت « أَفَهُمُ الغالِبُونَ » یعنی: با آن که ما آن ارباب و آلهه آنها را به خلاف میل و اختیار آنها مغلوب و مقهور مینمائیم به موت، پس آیا آنها مع ذلک غالبند بر ما و اراده ما که جاهلین و غافلین آنها را مبدأ و مؤثّر اثر تصور مینمایند از غیر ما؟ حاشا و کلاّ ؛ لذا قال تعالی: « أَأَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَیْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ [۲] ».
----------
[۵]: ۲ - هکذا در اصل.
[۱]: ۳ - بنگرید: الفائق فی غریب الحدیث، ج ۳، ص ۱۱۳.
[۲]: ۴ - مصباح المتهجد، ص ۶۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۶۱.
[۳]: ۵ - الفقیه، ج ۱، ص ۴۹۰ ؛ التهذیب، ج ۳، ص ۸۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۹، ص ۱۷۸.
[۴]: ۶ - سوره مبارکه یس، آیات ۷۴ و ۷۵.
[۵]: ۱ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۴۴.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۳۹.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357