eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
معناي قدر و اما آيه اي که درباره حضرت يونس است، يعني امام دانست که خداوند روزي را بر او تنگ نخواهد کرد و اگر معناي کلام او اين بود که دانست خداوند قدرت ندارد، کافر مي‌شد. در قرآن مجيد و زبان عربي کلمه « قدر » معاني مختلفي دارد، مثلاً « الله يبسط الزرق لمن يشاء و يقدر » يعني خداوند براي هر کس که بخواهد، روزي را وسيع قرار مي‌دهد يا تنگ مي‌گرداند، يا مي‌فرمايد: « قدر عليه رزقه » يعني خداوند بر او تنگ گرفت. اما آنجا که مي‌فرمايد: « ضرب الله مثلاً عبدا مملوکا يقدر علي شيء » يعني « بنده اي که قدرت هيچ کاري را ندارد » يا آنجا که مي‌فرمايد: « قد جعل الله بکل شي قدراً » يعني خداوند براي هر چيزي اندازه اي معين قرار داده است. پس کلام حضرت يونس که مي‌گفت “ لن نقدر “ يعني خداوند بر او تنگ نمي گيرد، نه اينکه قدرت ندارد. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
9.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
l آسان‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید 🔹در ایام سال میتوانید از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از طریق ارتباط تصویری با شماره ۰۹۱۰۹۱۰۸۸۸۸ در پیام رسان بله در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به زیارت حرم حضرت رضا(ع) بیایید. @zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 9.mp3
4.81M
❇️ تدریس کتاب 9 ❇️ جلسه 9 ( جلسه 9 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
2 تیر 1402 - چند دقیقه برای تفکر - شبکه 4 - 2 تیر ماه ۱۴۰۲.mp3
26.21M
🔹ناشینده هایی از امام محمدباقر علیه السلام (چگونه به "واضحات" ، خیانت می کنند) شهادت امام باقر علیه السلام - 1401 چند دقیقه برای تفکر استاد_رحیمپور_ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار جهادی که برای خدا شروع شود و برای خدا، توقف در آن نیاید، تاثیرگذار هم خواهد بود، همان جهادی که طهرانی مقدم‌ها کردند و فناوری موشکی را بومی کردند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 حاج حسین یکتا
وجه خدا قوله علیه السلام: وَ بِجَلاَلِ وَجْهِکَ الْکَرِیمِ، الَّذِی لاَ یَبْلَی وَ لاَ یَتَغَیَّرُ، وَ لاَ یَحُولُ وَ لاَ یَفْنَی، أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. بدان که: گاهی مراد به « وجه خدا » ذات او است که می‌فرماید: « کُلُّ شَیْ ءٍ هَالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ [۱] »، أی إلاّ ذاته. و جای دیگر: « وَ یَبْقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلاَلِ وَ الاْءِکْرَامِ [۲] » که آن وجه باقی و ذات سرمد ذوالجلال است، یعنی صاحب جلال و صفات و اسماء قهریه است، چون قهّار و عزیز و منتقم و جبار و متکبر و ذوالجلال والاکرام است. یعنی آن ذات مجمع صفات و اسماء جمالیه است. کما قیل: ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه قصص، آیه ۸۸. [۲]: ۵ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۲۷. جمالک فی کل الحقایق سایر و لیس له الا جلالک ساتر [۳] و گاهی مراد از اطلاق وجه بر حقّ به اعتباری اشاره به وجود منبسط است که ظلّ ممدود و فیض مبسوط او است، و ساری و جاری بر کلّ حقایق موجودات است، یعنی فی العقل عقل، و فی النفس نفس، و فی الطبع طبع، فی کلٍّ بحسبه ؛ زیرا که آن وجه کریم و وجود منبسط القاب حسنی بسیار دارد که به جهاتی بر او اطلاق می‌شود، که من جمله مشیّت فعلیه است، کما ورد: « خلق الأشیاء بالمشیة و المشیة بنفسها » [۴] چه هر چیز از اعیان موجود به وجود است، و وجود موجود بذاته لا بوجود آخر. قول حکماء است: « الوجود الحقّ هو اللّه، و الوجود المطلق فعله، والوجود المقیّد أثره » [۵] . و آن وجود مطلق را به اعتباری که معرب مراتب غیب است کلمه گویند، چه کلمه معرب عمّا فی الضمیر است. و به اعتباری او را « نفس رحمانی » و « رحمت واسعه » نامند. و آن مضافاً الی المهیات تسبیحات آنها است، و مضافاً الی اللّه کلمات تکوینی او. و چنان که از برای کلمات لفظیه مقاطع بیست و هشتگانه هجائیه است، نیز از برای آن وجود ظلّیه و کلمه معنویه است، این مقاطع بیست و هشتگانه وجودی تکوینی، أعنی العقل و النفس و الأفلاک التسعة والأرکان الاربعة و الموالید الثلاثة و عالم المثال و المقولات: [۱] التسع العرضیة. ---------- [۳]: ۶ - بنگرید: شرح المنظومة، ج ۳، ص ۶۳۷ ؛ اسرار الحکم، ص ۱۱۷. [۴]: ۱ - بسنجید: التوحید، ص ۱۴۷ و ۳۳۹: « خلق اللّه المشیة بنفسها ثم خلق الأشیاء بالمشیة ». [۵]: ۲ - بنگرید: الأسفار، ج ۲، ص ۳۳۰ به نقل از علاءالدوله سمنانی. [۱]: ۳ - اصل: التحولات. بالجمله، پس داعی علیه السلام عرض می‌نماید به جلال آن وجه کریم خود که این وجود منبسط باشد که مظهر جلال و جمال تو است، و به مظاهر و مراتب ظهور این وجه خود که بِلا [۲] کهنگی و تغییر و تبدیل و تحویل و تحوّل و انتقال از حالی به حالی [است]، و فنا و نیستی به او راه ندارد، چه « کلّما ثبت وجوده امتنع عدمه » ؛ زیرا که وجود مقابل عدم است، و شی ء قابل مقابل خود نشود، و این اوصاف سخیفه بلا فناءٍ و تغییرٍ و آفاتٍ کلاًّ و طرّاً از لوازم ماهیت و موادّ است، که بذاته خالی از تمام و به دفعات وجود و عدم فنا و بقا کون و فساد او را عارض شود. و بالجمله، به این وجه باقی تو را قسم می‌دهم که رحمت و برکات خود را آنا فآناً بر روح پُر فتوح سیّد کائنات و آلِ کرام او صلوات اللّه و سلامه علیهم اجمعین مزید فرما. ---------- [۲]: ۴ - بِلا: بدون. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357