#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۶- بی تفاوتی نسبت به عبادت تفسیر نماز » بی تفاوتی نسبت به عبادت حضرت علی علیه السلام میفرماید: ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیحی که به خانه بازگشت، دست از اسلام برداشت و دیگر پای به مسجد نگذاشت. [۱] آری اینگونه افراط و زیاده روی در عبادت، مردم را فراری میدهد.
استاد شهید مرتضی مطهری نقل میکند که عمروعاص دو پسر داشت؛ یکی طرفدار حضرت علی علیه السلام شد و دیگری طرفدار معاویه. روزی پیامبر به فرزند خوب عمروعاص (عبداللّه) فرمود: شنیدهام که تو شبها را به عبادت و روزها را به روزه میگذرانی، گفت بله یا رسول اللّه، پیامبر فرمود: من این راه را قبول ندارم. [۲]
در روایات میخوانیم: «اِنَّ لِلْقُلُوبِ اِقْبالاً وَاِدْباراً» [۳] روح انسان، گرایش و فرار دارد. هرگاه رو میکند و گرایش دارد بهره گیری کنید و هرگاه آمادگی ندارد به او فشار نیاورید که ناخودآگاه عکس العمل منفی نشان میدهد.
در سفارشات اسلامی آمده که اوقات خود را چهار قسمت کنید و سهمی را برای تفریح و لذّت بگذارید که اگر اینگونه عمل کردید برای کارهای دیگر نشاط خواهید داشت. [۴]
قرآن کریم به یهودیانی که در روز استراحت و تعطیل، به سراغ ماهیگیری و کار میرفتند عنوان متجاوز میدهد: «وَ لَقَد عَلِمْنَا الَّذینَ اعْتَدَوْا مِنْکُمْ فِی السَّبْتِ» [۱] ما از متجاوزین روز شنبه (که حریصانه به سراغ کار میرفتند) آگاهیم.
به هر حال حفظ نشاط و روحیه در عبادت، یک اصل است که با میانه روی حاصل میشود.
----------
[۱]: ۱۴) سیری در سیره نبوی، ص ۲۱۳.
[۲]: ۱۵) طهارت روح، ص ۱۲۲.
[۳]: ۱۶) بحار، ج ۷۸، ص ۳۵۷.
[۴]: ۱۷) بحار، ج ۱۴، ص ۴۱
[۱]: ۱۸) سوره بقره، آیه ۶۵.
تفسیر_نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
تا آسمان 182 ؛ تنبلی و سستی 5.mp3
2.09M
🌺🍃برنامه رادیویی تا آسمان
🔷 #علل_سستی_وترک_نماز
❌ تنبلی.قسمت ۵
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 0⃣5⃣ چرا ما باید برای امام حسین علیهالسلام که 1400 سال پیش شهید شده عز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
1️⃣5️⃣ چرا پیامبری برای ایران فرستاده نشده؟ چرا اکثر پیامبران و امامان برای عربها بودن؟
🔷 اول اینکه، فرستادن پیامبران برای اقوام مختلف، دلیل بر برتری اون قوم نیست؛ بلکه حکمت خدا بر اینه که برای هدایت انسانها پیامبری از جنس خودشون بفرسته، فرقی هم نداره که برای چه قوم و نژادی باشن.
🔻 اگه یک مدرسهای دانش آموزان بینظم و بیادبی داشته باشه که حرف هیچ کسی رو گوش نمیدن، تنها راهِ کنترل کردن اونها اینه که چند ناظم پر تلاش و سختکوش به اونجا فرستاده بشه تا بتونن نظم رو برقرار کنن، اما مدرسهای که دانش آموزان منظمی داره، یک ناظم کافیه.
🔹 شاید خداوند بیشترین پیامبرانش رو برای مردمی فرستاده که یا علم و آگاهی پایینی داشتن یا مردمی سرسخت و لجباز بودن مثل بنیاسرائیل.
🔶 دوم اینکه، بیشترین پیامبران برای عربها فرستاده نشدن؛ بلکه بیشترین پیامبر فرستاده شده، برای قوم بنیاسرائیله.
♦️ سوم، طبق آیه 36 سوره نحل، خداوند برای همه اقوام پیامبر فرستاده: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً : ما در هر امتی رسولی برانگیختیم».
💎 چهارم، امروزه در ایران مقبره حدود سی پیامبر الهی وجود داره که زیارتگاه مردم ایران شدن. از جمله اونها مقبره دانیال نبی در شوش، مقبره اشموئیل نبی در ساوه و مقبره حیقوق نبی در تویسرکان است.
📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇
https://btid.org/fa/news/209151
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #پیامبران_ایران
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
2️⃣5️⃣ چرا احادیث نمیتونن به عنوان آیات قرآن قرار بگیرن؟ مگه احادیث پیامبر و اهل بیت علیهم السلام کلام خدا نیستن؟
🔷 اول اینکه اگه یه دانشمند بزرگ سخنان ارزشمندی به شاگردانش بگه که اونها به مردم برسونن، مواقعی پیش میاد که مردم معنای این حرفها رو نمیفهمن. پس اون شاگرد مجبوره تا با زبان خودشون به مردم این کلمات رو بفهمونه.
🔶 حالا اگه مردم بخوان معنایی رو که شنیدن برای هم بازگو کنن، ممکنه اونها رو با لفظ و کلمات خودشون بگن، در نتیجه کلا معنای اصلی عوض میشه.
♦️ دوم: قرآن کلام خداست؛ هم کلمات و هم معنای اون از طرف خدا بر پیامبر ما نازل شده. پیامبر هم بدون هیچ تغییری اون رو برای مردم بیان کرده، ولی احادیث پیامبر و اهل بیت علیهم السلام هر چند برگرفته از کلام خدا و معنای کلام خدا هستن، ولی با لفظ و کلمات پیامبر و اهل بیت علیهم السلام بیان شدن.
🔻 ممکنه برخی افراد معنا و مفهوم اون رو تغییر بدن. پس نمیشه احادیث و روایات رو جزو قرآن به شمار آورد.
💎 سوم: قرآن معجزه است؛ معجزه چیزی است که انسان عادی از انجام اون ناتوانه؛ به همین دلیل کسی توانایی نداره تا حتی یک آیه مثل قرآن بیاره و یا اون رو تغییر بده. ولی احادیث و روایات هر چند حرفهای مهم و باارزشی هستند، اما شاید کسی پیدا بشه و مثل و مانند اون رو بیاره.
📝 لینک پاسخ در سایت اندیشه برتر👇👇
https://btid.org/fa/news/210788
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #قرآن_احادیث
🔵حادثه ی سقوط هواپیمای آرژانتینی در ۱۸ خرداد ۱۳۶۰هجری خورشیدی بر فراز سرزمینی شوروی سابق بهانه ای برای شروع نوعی تبلیغات روانی بر ضد جمهوری اسلامی بود و آن اینکه به دروغ بیان شد که این هواپیما در راستای تحویل ادوات جنگی به ایران از مقصد اسرائیل ( فلسطین اشغالی ) است و در خطوط هوایی قبرس و ایران پرواز می کرده است،
روزنامه ساندی تایمز همگام با رسانه های غربی و عربی به این موضوع دروغین دامن می زند و باصطلاح تحقیق طولانی در این زمینه انجام می دهد و در ۴ مرداد ۱۳۶۰ هجری خورشیدی آن رامنتشر می سازد و تاکید می کند که این هواپیمای آرژانتینی در حال حمل سلاح از تل آویو به تهران بوده است !! این روزنامه برای داستانسرایی بیشتر می افزاید اسرائیل (رژیم صهیونیستی ) ۳۶۰ تن لوازم یدکی ساخت آمریکا برای ایران ارسال نموده است.
وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در ۳۰ مرداد ۱۳۶۰ اعلام می کند که دولت اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) خطاب به آمریکا تاکید نموده است که تل آویو سلاح های ساخت آمریکا را برای ایران ارسال نکرده است ، این بیانیه در عین حال دستیابی ایران به سلاح های اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) را رد نمی نماید!
🔴اگر دقیق ملاحظه شود متوجه می شویم آمریکا و رژیم صهیونیستی و مجموع کشورهای غربی در حال اجرای نمایشی مضحک برای واقعی جلوه دادن این سناریو نزد افکار عمومی می باشند.
آنها مطالب ساختگی و جعلی و گاها متعارض را کنار هم چینش می نمودند تا چهره ایران اسلامی را در نزد ملتهای مسلمان خدشه دار نمایند.
♨️ مطلب ادامه دارد.
(پرسش، پاسخ و شبهات)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آمریکا به مصر حمله کرد چون زنان محجبه بودن!
به فیلیپین حمله کرد چون زنان بی حجاب بودن!
🎙حجت الاسلام راجی
#حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مردان جامعه چه نقشی در عفاف و حجاب دارند؟
#حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۷- مدار عبادت، رضای خدا تفسیر نماز » مدار عبادت، رضای خدا همانگونه که کرات آسمانی و زمین در عین ح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلوگيرى از ورود خانواده بى حجاب رضاخان به حرم حضرت معصوَمه (عليها السلام)
عصر حكومت ديكتاتورى رضاخان بود. در عيد نوروز سال ١٣٠۶ شمسى (برابر با ٢٧ ماه رمضان ١٣۴۶ه. ق) زائران بسيارى از اطراف و اكناف، براى زيارت مرقد منور حضرت معصومه (عليها السلام) به قم آمده بودند. ناگهان اين خبر در شهر پيچيد كه چند نفر از زنان خانواده رضاخان (همسر و دو دخترش به نام هاى شمس و اشرف) بدون حجاب وارد قم شده اند و مى خواهند با همان وضع، وارد حرم شوند.
اين گستاخى و بى احترامى خانواد شاه، موجب خشم مردم شد و يك روحانى به نام «سيد ناظم واعظ»، مردم را به امر به معروف و نهى از منكر فرا خواند و احساسات دينى و پاك مردم را تقويت كرد.
در اين ميان، خبر به يكى از علماى مجاهد و مدرسان بزرگ حوزه علميه به نام «آيت الله شيخ محمدتقى بافقى» رسيد. ايشان نخست براى
خانواده رضاخان پيام داد: «اگر مسلمان هستيد، نبايد با اين وضع، در اين مكان مقدس حضور يابيد و اگر مسلمان نيستيد، باز هم حق نداريد [زيرا كافر نبايد وارد حرم شود]».
خانواده رضاخان، به پيام آيت الله بافقى توجهى نكردند و آن عالِم ربانى، خود، به حرم حضرت معصومه (عليها السلام) آمد و به خانواده رضاخان اخطار داد. همين برخورد، نزديك بود موجب قيام و شورش مردم ضد حكومت شاه شود.
شهربانى، به رضاخان اطلاع داد: «خانواده شما (همسر و دو دختر شما) به دستور روحانيان در اتاقى زندانى شده اند و به آنان اخطار شده كه حق ندارند بدون حجاب وارد حرم شوند». ازاين رو رضاخان با يك واحد نظامى به قم آمد و با چكمه وارد صحن مطهر شد و آيت الله بافقى را مورد ضرب و شتم قرار داد درحالى كه او با فرياد مى گفت: «يا امام زمان، به فرياد برس! » سپس به دستور رضاخان، آيت الله بافقى را مدتى زندانى و پس از آن به شهر رى تبعيد كردند. وى تا آخر عمر، زير نظر اداره آگاهى در تبعيد و همواره در حال عبادت بود تا از دنيا رفت.
گفتنى است آيت الله شيخ محمد تقى بافقى (رحمه الله)، در عصر مرجعيت «آيت الله العظمى شيخ عبدالكريم حائرى (رحمه الله) »، از مدرّسان معروف حوزه علميه بود و در سال ١٣٢٢شمسى در تبعيدگاه خود (شهر رَى) از دنيا رفت. قبر شريفش در مسجد بالاسر و در كنار مرقد منور حضرت معصومه (عليها السلام) است.
آرى، مسئله حجاب، چنان با اهميت بود كه علماى اسلام براى حفظ آن قيام مى كردند و به تبعيد و زندان مى رفتند. [۱]
----------
[۱]: پوشش زن در اسلام، محمد محمدي اشتهاردي، ص٨۶.
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عزّت نفس آخوند خراسانى ية اللّه سيّد هبة الدّين شهرستانى نقل فرمودند: روزى در بيرونى منزل آخوند خرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيشقَراول كاروان علم، در ميان مردم
علاّمه استاد محمّدتقى جعفرى (قدس سرّه شريف) از جمله فرهيختگانى بود كه لطف الهى او را به استاد محبوب همگان اعمّ از اهل دل و اصحاب عقل و مردم كوچه و بازار مبدّل ساخت. به توده هاى مردم علاقه بسيار داشت و فاصله اى ميان خود و آنان احساس نمى نمود.
گاهى به مسجد محل مى رفت در گوشه اى بين مردم مى نشست. هنگامى كه در دارلزّهد حضرت رضا عليه السلام در انتظار خاكسپارى جسم بى جانش بوديم يكى از خدّام حرم گفت: آقا هر وقت كه براى زيارت مى آمد در كنار ما مى نشست و به دلجويى و احوالپرسى خادمان حرم رضوى مى پرداخت.
يك روز دوستى از خاطرات جبهه خود سخن مى گفت و اينكه در سال ۶۰ در جبهه با راننده كاميونى برخورد داشته كه گفته: از ارادتمندان استادم. اين دوست كه انتظار چنين آشنايى را نداشت از وى سؤ ال مى كند كه مگر شما ايشان را مى شناسيد؟
راننده كاميون پاسخ مى دهد ما چند تن از رانندگان هر چند وقت يك بار خدمت استاد مى رسيم و از محضرشان استفاده مى كنيم. روابط ما با آقا به قدرى صميمى هست كه اگر هم ايشان در منزل
نباشند سفارش كرده اند به اتاق كارشان برويم وبا چاى از خود پذيرايى كنيم، تا ايشان بيايند.
شبى جهت گفتگو در باب موضوعى در خدمتشان بودم پس از اتمام بحث و اقامه نماز براى ترك منزل آماده شدند و گفتند: يك رزمنده مرا به مهمانى خود دعوت كرده است اگر نروم ناراحت مى شود. (۴۳)
📚#داستانهایی از علماء
✍محمدتقی صرفی پور
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دوستی علی ایمان و دشمنی او کفر و نفاق میباشد و نیز در همان کتاب از کتاب الال ابن خالویه از ابی سعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کشتار صحابه و مؤمنین پاک در بصره بأمر عایشه
آیا این اخبار در کتب معتبرۀ خودتان نیست پس چرا اعتراض بشیعیان مینمائید آیا خونهای مؤمنین پاک و زجر عثمان بن حنیف از صحابه پاک رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و قتل زیاده از صد نفر از حفّاظ و خزانه دارهای بی سلاح که اهل جنگ نبودند که چهل نفر آنها را در مسجد کشتند بگردن مسبب و مؤسّس جنگ نبوده است که علامۀ مسعودی در ص ۷ جلد دوم مروج الذهب باین عبارت نوشته فقتل منهم سبعون رجلا غیر من جرح و خمسون من السبعین ضربت رقابهم صبرا من بعد الاسر و هؤلاء اول من قتلوا ظلما فی الاسلام [۲]
----------
[۲]: ۲) (غیر از آنچه مجروح نمودند) هفتاد نفر از خزانه دارهای بی سلاح حافظ بیت المال را کشتند و پنجاه نفر از آن هفتاد نفر را گردن زدند و کشتند بکشتن صبر و زجر و این جماعت اول کشته گانی بودند در اسلام که مظلوم کشته شدند.
و شرح مبسوط آن وقایع را ابن جریر و ابن اثیر و دیگران از علماء و مورخین خودتان نقل نموده اند.
یا این اخبار را از کتب معتبره خود خارج کنید (چنانچه در چاپهای جدید کتب، علمای شما دست بتحریف زده بلکه بعض مطالب را ساقط مینمایند) و علماء اعلام و اکابر مورخین را تکذیب نمائید یا طعن و اعتراض و انتقاد را از شیعیان بر طرف کنید زیرا شیعیان نمی گویند مگر آنچه در کتب معتبرۀ خودتان ثبت گردیده بخدا قسم جماعت شیعیان بی تقصیرند فرق ما و شما اینست که شما این اخبار وارده در کتب معتبرۀ خود را سطحی مطالعه
می نمائید و روی قاعدۀ حب الشیء یعمی و یصم وقایع مهمّۀ تاریخی را تطبیق با اخبار نمی نمائید و پیوسته حسن نظر إعمال و دفاع بی مورد نموده و توجهی بحقایق نمی نمائید و یا اگر مینمائید در مقام پرده پوشی در آمده و آنها را بطریقی تبرئه مینمائید که یضحک به الثکلی.
ولی ما عمیقانه و بی طرفانه و منصفانه مینگریم و اخبار وارده در کتب فریقین را تطبیق با وقایع نموده کشف حقایق مینمائیم-در موقع تطبیق هم هرکجا که دیدید بی جا و مخدوش و مغرضانه است اعتراض منطقی نموده قبول نفرمائید خیلی هم ممنون خواهم شد
شیخ- فرمایشات شما صحیح استام المؤمنین عایشه رضی اللّه عنها بشر بوده است معصوم نبوده البته فریب خورده خطائی از او سر زده روی سادگی فریب دو نفر از کبار صحابه را خورده ولی بعد توبه نموده خداوند هم از او گذشت فرمود.
داعی-اولا اقرار نمودید که کبار صحابه خطا کار و فریبنده بودند«و حال آنکه از حاضرین تحت الشجره و بیعت الرضوان بودند»پس خبر شما که سابقا در لیالی ماضیه برای تبرئه صحابه بیان نمودید که صحابه هر یک مانند ستاره ای هستند که اقتدای بآنها اسباب هدایت میشود بخودی خود باطل میگردد.
ثانیا فرمودیدام المؤمنین عایشه توبه نمود این معنی ادعای محض است قیام و جنگ و کشتار مسلمین عند العموم ثابت، ولی توبه ایشان غیر معلوم و مورد اتّکاء نمی باشد.
می نمائید و روی قاعدۀ حب الشیء یعمی و یصم وقایع مهمّۀ تاریخی را تطبیق با اخبار نمکی نمائید و پیوسته حسن نظر إعمال و دفاع بی مورد نموده و توجهی بحقایق نمی نمائید و یا اگر مینمائید در مقام پرده پوشی در آمده و آنها را بطریقی تبرئه مینمائید که یضحک به الثکلی.
ولی ما عمیقانه و بی طرفانه و منصفانه مینگریم و اخبار وارده در کتب فریقین را تطبیق با وقایع نموده کشف حقایق مینمائیم-در موقع تطبیق هم هرکجا که دیدید بی جا و مخدوش و مغرضانه است اعتراض منطقی نموده قبول نفرمائید خیلی هم ممنون خواهم شد
شیخ- فرمایشات شما صحیح استام المؤمنین عایشه رضی اللّه عنها بشر بوده است معصوم نبوده البته فریب خورده خطائی از او سر زده روی سادگی فریب دو نفر از کبار صحابه را خورده ولی بعد توبه نموده خداوند هم از او گذشت فرمود.
داعی-اولا اقرار نمودید که کبار صحابه خطا کار و فریبنده بودند«و حال آنکه از حاضرین تحت الشجره و بیعت الرضوان بودند»پس خبر شما که سابقا در لیالی ماضیه برای تبرئه صحابه بیان نمودید که صحابه هر یک مانند ستاره ای هستند که اقتدای بآنها اسباب هدایت میشود بخودی خود باطل میگردد.
ثانیا فرمودیدام المؤمنین عایشه توبه نمود این معنی ادعای محض است قیام و جنگ و کشتار مسلمین عند العموم ثابت، ولی توبه ایشان غیر معلوم و مورد اتّکاء نمی باشد.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani - گلهاي تازه : 89 - استاد گلپايگاني.mp3
5.19M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
بگذشت و بازم آتش در خرمن سکون زد
دریای آتشینم در دیده موج خون زد
خود کرده بود غارت عشقش حوالی دل
بازم به یک شبیخون بر ملک اندرون زد
دیدار دلفروزش در پایم ارغوان ریخت
گفتار جان فزایش در گوشم ارغنون زد
دیوانگان خود را میبست در سلاسل
هر جا که عاقلی بود اینجا دم از جنون زد
یا رب دلی که در وی پروای خود نگنجد
دست محبت آنجا خرگاه عشق چون زد
غلغل فکند روحم در گلشن ملایک
هر گه که سنگ آهی بر طاق آبگون زد
سعدی ز خود برون شو گر مرد راه عشقی
کان کس رسید در وی کز خود قدم برون زد
#سعدی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۳۴۴ #استاد_شجاعی | #رهبری ✘وطن ما دنیا نیست، پس ملاکهای دنیایی هم برای سنجیدن ما من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا