eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاے ...🥀👆👆 كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ. (عج)🌼 @zandahlm1357
«شاه دوستي يعني غارتگري، شاه دوستي يعني آدم كشي، شاه دوستي يعني هدم آثار رسالت و... » اين نامه فوري در سطح وسيعي از كشور پخش شد و مؤثر افتاد، و جو رعب را كه مورد نظر دستگاه بود، شكست. آقا سيد علي تعريف مي‌كنند كه فتواي حضرت امام (ره) مبني بر اين كه «تقيه حرام و اظهار حقايق واجب است، ولو بلغ ما بلغ »، حركت عجيبي بود و غوغايي راه انداخت و جلوي افكار سازشكارانه و برخي رياكاريها را گرفت. كار مهم ديگري كه امام كردند، رفتن به مدرسه فيضيه بود. اولين روز شروع درس پس از حادثه فيضيه، امام ضمن سخنراني اعلام كردند كه پس از درس، به مدرسه فيضيه مي‌روم و براي شهداي حادثه فيضيه فاتحه مي‌خوانم. آقا سيد علي در كنار حضرت امام (ره) قرار مي‌گيرند و وارد مدرسه مي‌شوند. در آن جا ذكر مصيبتي مي‌شود و پس از آن، امام از مدرسه همراه ساير طلاب خارج مي‌شوند و دوباره مدرسه فيضيه به صورت پايگاه طلاب درمي آيد. حضرت امام از حادثه مدرسه فيضيه، براي روشنگري و اطلاع رساني به ملت ايران استفاده شاياني كردند، و از آن جا كه محرم نزديك بود و امام به اين ماه بزرگ اعتقاد عجيبي داشت، برنامه ريزي مفصلي براي افشاگري جنايتهاي رژيم شاه به عمل آمد. امام طي رهنمودي، علما و فضلا و منبريها را دعوت كردند تا حادثه عجيب فيضيه را براي مردم به عنوان سند رسوايي رژيم پهلوي مطرح كنند. (۱۳) حضرت امام خميني، از آقا سيد علي مي‌خواهند تا به مشهد سفري كنند و سه پيام براي آقاي «ميلاني »، آقاي «قمي » و «علماي مشهد» ببرند. پيام اول درباره حضور صهيونيسم در اقتصاد و سياست كشور و اعلام خطر براي اسلام را به علماي مشهد مي‌رسانند. امام در نامه به آقايان ميلاني و قمي، خواسته بودند تا به منبريها بگويند از روز هفتم محرم، در منابر، روضه فيضيه بخوانند و از روز نهم، همه دسته‌هاي سينه زني و هياتها اين برنامه را اجراكنند. آقاي قمي برنامه امام را مي‌پذيرند. (۱۴) اين رسالت بخوبي انجام شد و پيامها توانست موجب تشديد مبارزات در استان خراسان شود. آيت الله العظمي خامنه اي در اين سفر، گوشه‌هايي از اين پيامها را در شهرهاي بين راه، روي منبر براي مردم خواندند و همه جا بذر قيام را پاشيدند. سپس با تني چند از دوستان متعهد قرار گذاشتند به شهرهاي مختلف استان سفر كنند و به ترتيبي كه امام معين فرموده بودند، از روز هفتم محرم آن سال، مسائل روز و اوضاع سياسي و اجتماعي، مساله مدرسه فيضيه و نقشه‌هاي پنهاني رژيم را براي مردم شرح دهند، و اين بدان علت بود كه پس از جريان انجمنهاي ايالتي و ولايتي و قضاياي رفراندوم قلابي شاه، و ضديت او با اسلام، علما، روحانيت و فاجعه اي كه در فيضيه پديد آورد و نيز عزاي عمومي نوروز سال ۴۲، زمينه براي يك قيام عمومي عليه رژيم ستمشاهي، پديد مي‌آمد. محرم آن سال، بهترين موقعيت را به وجود آورد، لذا امام و روحانيت، به بهترين نحو از آن استفاده كردند و برنامه ريزي شد كه روزهاي اول تا ششم محرم، مطالب كلي و اصولي بيان شود. از روز هفتم محرم مطالب اساسي و حقايق با نهايت صراحت براي مردم بيان شود تا چهره منفور شاه از پس نقاب اصلاح طلبي براي مردم آشكار گردد. سهم روحاني جوان، آقا سيد علي، شهر «بيرجند» شد كه مركز قدرت و سيطره رژيم و به اصطلاح تيول «اسد الله علم »، نخست وزير وقت بود. آقا سيد علي خامنه اي پس از ورود به بيرجند، از روز سوم محرم منبر مي‌روند و با آگاهي بخشيدن به مردم، نهضت را آغاز مي‌كنند..... https://eitaa.com/zandahlm1357
خطبه حضرت زهرا (عليها السّلام) درباره ي امامت براي اينكه وحدت امت اسلام را تأمين كنيم، براي اينكه وطن اسلام را از تصرف و نفوذ استعمارگران و دولتهاي دست نشانده آنها خارج و آزاد كنيم، راهي نداريم جز اينكه تشكيل حكو مت بدهيم. چون به منطور تحقق وحدت و آزادي ملتهاي مسلمان بايستي حكومتهاي ظالم و دست نشانده را سرنگون كنيم؛ و پس از آن حكومت عادلانه اسلامي را كه در خدمت مردم است به وجود آوريم. تشكيل حكومت براي حفظ نظام و وحدت مسلمين است؛ چنانكه حضرت زهرا- سلام الله عليها- در خطبه خود مي‌فرمايد كه امامت براي حفظ نظام و تبديل افتراق مسلمين به اتحاد است. ۱ (۲۷) ------------------------ ۱. ( (طاعتُنا نِظاماً لِلْمِلَّةِ وَ إمامَتُنا لَمَّا لِلْفُرقَهِ) )، شرح ابن ابي الحديد؛ ج۱۶، ص۲۱۱. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 82.mp3
5.81M
82 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣ علامت اینکه يه کسی،دوستمون داره؛ اينه که تندتند،ازما خبر میگیره! سجاده، ذکر،خلوت... خبرگیری خدا از توست! شاد باش که انتخاب شدی.
🕌در محضر امام روح الله (۱۸۲) 💠 آن روز کجا بودند؟ 📌 امام خمینی (ره ): مستضعفین بودند که دنبال انبیا بودند، دنبال علما بودند، دنبال اولیا بودند. نهضت ما هم با مستضعفین پیش رفت. مستکبرین یا فرار کردند یا در منازل خود نشستند. آنهایی که امروز برای استفاده نامشروع می‌خواهند سر این سفره بنشینند کجا بودند آن روز که مستضعفین خون خود را می‌دادند؟ 📚 صحیفه امام؛ جلد ۷؛ صفحه ۳۲۷ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
برگ سبز (برگ سبز) صديق معظم سيد مكرم حاج سيد محمد معروف به امين الذاكرين نقل فرمود: يك نفر از تجار محترم خرمشهر بنام حكيم به مشهد مقدس براي زيارت مشرف شده بود و چون مريض بود من به همراهي حضرت حجةالاسلام حاج سيد علي اكبر خوئي شب ماه مبارك رمضان به عيادتش رفتيم. در آنمجلس ذكري از زيارت حضرت رضا (عليه السلام) شد. آن مريض گفت من حكايتي در خصوص مرحمت آنحضرت درباره زائرينش دارم و آن اينست: در يكي از مسافرتهاي خود كه به مشهد مقدس مشرف شده بودم شبي به مجلس ذكر مصيبت حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) رفته بودم در آنجا شخصي را ديدم كه به زبان طائفه بختياري سخن مي‌گفت لكن به لباس عرب بود. من باو گفتم كه من شما را بشكل عرب مي‌بينم اما به زبان بختياري صحبت مي‌نمائي؟ گفت بلي چون من اصلاً بختياري هستم لكن از زمان پدر خود تاكنون در بصره سكونت دارم لذا بصورت عربم و من چند سال است كه هر سال به مشهد مقدس مشرف مي‌شوم و هر سال يك ماه توقف مي‌كنم و آنگاه از خدمت حضرت رضا (عليه السلام) مرخص مي‌شوم و به محل سكونت خود بصره مي‌روم و سبب تشرف من هر سال اين است كه چون سفر اول مشرف شدم يازده ماه ماندم و توقف نمودم و در آن سفر شبي در عالم خواب ديدم آمده‌ام براي تشرف بحرم مطهر چون به نزديك در پيش روي امام (عليه السلام) رسيدم كه آنجا اذن دخول مي‌خوانند ديدم طرف دست چپ تختي است و خود حضرت رضا (عليه السلام) روي آن نشسته است و هر نفري كه مي‌آيد ومي خواهد وارد حرم شود آنحضرت برمي خيزد و مي‌ايستد وچند قدمي استقبال آن زائر مي‌نمايند تا او داخل حرم مي‌شود آنگاه مي‌نشيند و كسي از آن در خارج نمي شود پس من هم داخل شدم. چون نگاه كردم ديدم زائرين بعد از زيارت هنگام خروج از حرم از در پائين پاي مبارك بيرون مي‌روند لذا من هم از همان در خارج شدم. در آنجا ديدم تختي طرف دست چپ گذاشته شده وخود حضرت رضا (عليه السلام) روي آن تخت تشريف دارد و ميزي در برابر آنحضرت هست و روي آن ميز جعبه اي است و در آن جعبه برگهاي سبزي است. و نيز ديدم هر يك نفر از زائرين تا از حرم مطهر بيرون مي‌آيد امام (عليه السلام) از جاي خود برمي خيزد و يكي از آن برگهاي سبز را برمي دارد بآن زائر عطا مي‌نمايد و مي‌فرمايد (خذ هذا امان من النار و انا ابن رسول الله) يعني بگير اين را كه اين امان است از آتش منم پسر رسول خدا (ص) چون آن زائر مي‌رفت آن جناب چند قدم براي بدرقه او برمي داشت. در آن حال هيبت و عظمت و جلالت آنسرور مرا چنان گرفته بود كه جرأت نداشتم كه نزديك شوم. بالاخره بخود جرأت دادم وپيش رفتم و دست و پاي آنجناب را بوسيدم و عرضكردم آقا زوار بسيار است بر شما سخت و اذيت و دشوار است كه اين قدر از جاي خود حركت مي‌فرمائيد. فرمود آنها بر من واردند و بر من است كه ايشان را پذيرايي نمايم آنگاه برگ سبزي هم به من عطا نمود فرمود (خذ هذا امان من النار و انا ابن رسول الله) و من آن برگ را گرفتم ديدم كه بخط طلا آن عبارت نوشته شده بود. از خواب بيدار شدم و از اين جهت من براي زيارت آنحضرت هر سال مشرف مي‌شوم و يكماه مي‌مانم و مرخص مي‌شوم. (- كرامات رضويه. ) امام ثامن و ضامن حريمش چون حرم آمن زمين از عزم او ساكن سپهر از عزم او پويا نهال باغ عليين بهار مرغذار دين شميم روضه ياسين نسيم دوحه طاها ز رويش پرتوي انجم زجودش قطره اي قلزم جنابش قبله هفتم رواقش كعبه دلها امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
۴. قیام ابراهیم [۱] فرزند امام موسی بن جعفر (علیه السلام) بنابه نقل برخی منابع، ابراهیم فردی شجاع، سخی و بخشنده بود که در زمان مأمون از طرف محمدبن زید بن علی بن حسین (علیهماالسلام) در یمن حکومت می‌کرد. [۲] ماجرا از این قرار بود که ابراهیم به همراه عده ای از یارانش در سال ۲۰۰ هجری، مکه را به قصد یمن ترک گفته و راهی آن سامان شد. در آن زمان، والی یمن از طرف مأمون، اسحاق بن موسی بود که با اطلاع از خبر نزدیک شدن ابراهیم به صنعا، از راه نجدیه از آنجا بیرون رفته و یمن را برای ابراهیم خالی گذاشت. [۳] و بدین ترتیب شهر بدون جنگ و درگیری در اختیار ابراهیم قرار گرفت. پس ازمدتی، حمدویه بن علی بن عیسی بن ماهان از طرف حکومت عباسی برای مقابله با ابراهیم عازم یمن شد و ابراهیم با یارانش، به جنگ با وی پرداخته و نبردهای سختی بین آنها روی داد که سرانجام ابراهیم از یمن به طرف مکه حرکت کرد و در رویارویی بین یزید بن محمد جانشین حمدویه در مکه و ابراهیم، یزید بن محمد شکست خورده و ابراهیم وارد مکه شد و بر آن غلبه یافت؛ [۱] تااینکه پس از ولایت عهدی امام رضا (علیه السلام)، مأمون فرمان بیعت امام رضا (علیه السلام) را با عیسی جلودی به مکه فرستاد و در این زمان، ابراهیم بن موسی در مکه اقامت داشت و به نام مأمون دعوت می‌کرد و با ورود جلودی به مکه، ابراهیم به استقبال وی شتافت. از طرف دیگر حمدویه، حاکم عباسی یمن نافرمان شده بود، پس مأمون فرمان حکومت یمن را برای ابراهیم نوشت و ابراهیم طبق فرمان مأمون راهی یمن شد و در مقابله با پسر حمدویه، توانست وی را شکست دهد و راهی صنعا شود ولی در جنگ سختی که بین سپاه او و حمدویه روی داد، ابراهیم شکست خورده و به طرف مکه فرارکرد. [۲] ---------- [۱]: برخی گفته اند که امام کاظم (علیه السلام)، دو فرزند به نام ابراهیم داشته است که یکی ابراهیم اکبر و دیگری ابراهیم اصغر نامیده شده است، که ابراهیم اکبر در زمان مأمون در یمن قیام کرد. (ر. ک: ابی نصر بخاری، پیشین، صص ۳۷ ۳۸؛ احمدبن علی معروف به ابن عنبه، عمدة الطالب فی انساب آل ابی طالب، تحقیق سیّد مهدی رجائی، الطبعة الاولی، مکتبة سماحة آیة ا... العظمی المرعشی النجفی، قم، ۱۴۲۵ ق/ ۲۰۰۴ م، ص ۲۴۵). ظاهراًَ ابراهیم اصغر، ابراهیم مجاب، جدّ سید مرتضی و سید رضی می‌باشد. (عزیزا... عطاردی، اولاد و برادران امام کاظم (علیه السلام)، مجموعه آثار سومین کنگره جهانی حضرت رضا (علیه السلام)، مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، ۱۳۷۰، ج۲، ص ۲۳۳). [۲]: مفید، پیشین، صص ۲۴۵ - ۲۴۶. [۳]: طبری، پیشین، ص ۵۳۶. [۱]: یعقوبی، پیشین، ج ۲، ص ۴۴۸. [۲]: یعقوبی، پیشین، ج ۲، صص ۴۴۸ ۴۴۹. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت بیست و پنجم.mp3
11.6M
🎬قسمت: بیست و پنجم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۲۴ : ویروس موشکی 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۲۵ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
اَلسَّلامُ عَلی مَنْ شُرِّفَتْ بِه مَکَّةَ وَ مِنی (سلام بر کسی که مکه و منی به او شرافت یافت) اثر پذیرش و عدم پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) طبق روایات هر آن چه در عالَم از جمادات، نباتات، حیوانات، انسان‌ها و... شرافت پیدا کرده و عزیز شدند به سبب پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است و هرچه ذلیل دچار گردیده به سبب نپذیرفتن ولایت و محبت حضرت می‌باشد. سید بن طاوس از امام رضا (علیه السلام) در حدیثی طولانی پیرامون فضیلت غدیر چنین نقل می‌نماید: در روز غدیر خداوند ولایت علی (علیه السلام) را به اهل آسمان‌های هفت گانه عرضه داشت. اهالی آسمان هفتم از همه پیشی گرفتند و به همین جهت آن آسمان را به عرش آراست. سپس اهل آسمان چهارم؛ پس آن را با بیت المعمور آراست. بعد اهل آسمان دنیا؛ پس آن را به ستارگان آراست. سپس آن را بر زمین‌ها عرضه داشت؛ مکه از همه سبقت گرفت لذا مکه را به وسیله کعبه آراست. بعد مدینه سبقت گرفت و آن را به وسیله محمّد مصطفی (صلی الله علیه و آله) بیاراست. بعد کوفه؛ که آنجا را به وسیله امیرالمؤمنین (علیه السلام) زینت بخشید. سپس آن را بر کوه‌ها عرضه داشت؛ جلوتر از همه سه کوه پیشی گرفتند: عقیق و فیروزه و یاقوت. پس این‌ها شدند معادن این گوهرها و بهترین جواهر، و بعد کوه‌های دیگر پذیرفتند که معدن طلا و نقره شدند و هرچه اقرار نکرد و نپذیرفت، در او چیزی نرویید. در آن روز ولایت را بر آب‌ها عرضه داشت؛ هر آبی که قبول کرد شیرین شد و هر آبی که نپذیرفت، شور و تلخ شد. و آن را بر گیاهان عرضه داشت؛ هرچه قبول کرد، شیرین و خوب شد و هرچه نپذیرفت، تلخ شد. سپس در آن روز ولایت را بر پرندگان عرضه داشت؛ هر کدام که قبول کردند فصیح و خوش صدا شدند و هر کدام که انکار کردند، گنگ و لال شدند... [۱] بر اساس این حدیث شریف می‌توان گفت ذکر مکه و منی در این زیارت از باب مثال هست نه اختصاص، و یا شاید به جهت سبقت داشتن مکه در پذیرش ولایت به صورت انحصاری ذکر گردیده است. و منی نیز از این جهت که بخشی از سرزمین مکه هست پس از مکه ذکر گردیده است. والله العالِم. ---------- [۱]: . اقبال الاعمال ۲/۲۶۲؛ بحار الانوار ۲۷/۲۶۲؛ مستدرک سفینة البحار ۷/۱۶۷؛ الانوار الساطعه ۴/۳۴۲. https://eitaa.com/zandahlm1357