eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پاره کردن بند قنداق در طفولیت از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که فرمود: فاطمه بنت اسد (علیها السلام) فرمود: [در ایام طفولیت امیرالمؤمنین (علیه السلام) ] او را بستم و قنداق پیچ کردم، قنداق را پاره کرد، سپس دو قنداق پیچیدم آن دو را نیز پاره کرد. سه، چهار، پنج و شش قنداق از جنس پوست یا ابریشم پیچیدم و آن‌ها را هم پاره کرد. سپس فرمود: ای مادر! دست‌های مرا نبند من نیازمندم که انگشتانم را برای پروردگارم حرکت دهم. [۲] ---------- [۲]: . الامالی الطوسی ۷۰۸؛ مناقب ابن شهرآشوب ۲/۱۲۰؛ مدینة المعاجز ۱/۴۹؛ بحار الانوار ۳۵/۳۸ و ۴۱/۲۷۴؛ البرهان ۴/۱۴؛ شجرة طوبی ۲/۲۱۸. گرفتن گردن مار در گهواره انس از عمر بن خطاب روایت کرد و گفت: علی (علیه السلام) ماری را دید که به طرفش می‌آید و او در گهواره بود و در حالِ کودکی دستانش بسته بود. خود را برگرداند و دستش را خارج کرد و با دست راستش گردن مار را گرفت و به شدت فشار داد تا جایی که انگشتانش در آن داخل شد، و مار را نگه داشت تا این که مرد. وقتی مادرش این صحنه را دید، فریاد زد و کمک خواست. همراهان جمع شدند سپس به علی (علیه السلام) گفت: «کأنّک حیدره؛ گویی تو از نظر شجاعت و داوری چون شیر هستی. » [۱] ---------- [۱]: . همان. https://eitaa.com/zandahlm1357
مناجات افلاطون در کتابی قابل اعتماد نوشته شده است که افلاطون در نماز با این عبارت با خدا راز و نیاز کرده است. ای روحانیت متصل به روح اعلای من، زاری من به درگاه کسی است که تو معلول او هستی، تا تو نیز بدرگاه عقل فعال تضرع کنی تا صحت نفس مرا تا در عالم ترکیب و دار تکلیف هستم، حفظ نمایی. محمد حنفیه و امام حسن علیه السلام بین محمد حنفیه با برادرش امام حسن مجتبی علیه السلام مشکلی ایجاد شد. عده ای بین آن دو میانجیگری می‌کردند. محمد به امام نوشت: پدر من و تو علی بن ابی طالب علیه السلام است و در این جهت بر هم برتری نداریم. اما مادر من زنی از حنفیه است و مادر تو زهرا دختر رسول خداست، که اگر زمین پر از مادر من شود، باز مادر تو از آنها برتر است، به همین جهت به محض رسیدن نامه‌ام به تو، به خانه‌ام بیا تا مرا خشنود کنی، چون تو از جهت فضل برتر از من هستی. والسلام. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 28.MP3
4.15M
🔰 سلسله سخنرانی های 28 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 8️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
يوم الهرير و ليلة الهرير در گرماگرم جنگ، روزى كه جنگ بسيار سخت شده بود، عمّار ياسر صحابى بزرگ پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و امير المؤمنين (عليه السّلام) , در حالى كه مى گفت: «امروز پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و يارانم را ملاقات خواهم كرد»، و «مرگ زير نيزه‌ها و بهشت زير شمشيرهاست»، هاشم مرقال (هاشم بن عتبة بن ابى وقاص) پرچمدار حضرت و ديگران را به استقامت و شهادت دعوت مى كرد. گروه كثيرى از اصحاب پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) در پى او روان شدند. عمّار مردانه جنگيد و به شهادت رسيد. شهادت عمّار موجى از ترديد و اضطراب در سپاه معاويه پديد آورد، زيرا حديث پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را به ياد آوردند كه فرموده بود: «ويح عمّار. إنّما تقتلك الفئة الباغية». تو را گروه طغيان گر سركش خواهند كشت. دو تن كه ادّعاى قتل عمّار را داشتند، براى جايزه نزد معاويه رفتند. عبدالله بن عمروعاص به آن‌ها گفت بر سر كشتۀ عمّار نزاع نكنيد و از دل و جان جايزه را به ديگرى بسپاريد، زيرا از پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) شنيدم كه مى فرمود: عمّار به دست گروه فتنه گر و ياغى كشته مى شود. معاويه با شنيدن اين سخن به او پرخاش كرد و براى جلوگيرى از انفعال و شكست سپاهش در اثر شهادت عمّار، از عمروعاص كمك خواست. عمروعاص هم گفت در سپاه ندا دهند آن كس كه عمّار را به جنگ آورد، قاتل عمّار است. اين حيله و منطق عمروعاص باعث توجيه سپاه شام شد! امير المؤمنين (عليه السّلام) پس از شهادت عمّار، با دوازده هزار تن از قبايل ربيعه و هَمْدان به صفوف دشمن حمله برد، آن‌ها را به شدت در هم شكست، و بسيارى را به قتل رساند، تا به معاويه رسيد. اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، معاويه را به جاى به كشتن دادن مردم، به جنگ تن به تن دعوت كرد و فرمود: هر كس ديگرى را كشت، كارها بر او راست شود. عمروعاص گفت: اين مرد با تو انصاف كرد. معاويه در پاسخ گفت: انصافى نديدم, مى دانى كه هر كس به مقابله با او رفت, كشته شد. عمروعاص گفت: زيبنده نيست كه به مقابله على نروى. معاويه گفت: تو طمع خلافت دارى و از اين رو مى خواهى با مرگ من به خلافت برسى. لذا از مقابله با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) سرباز زد. اين روز را كه نبرد، بسيار شديد و سپاه معاويه در هم كوبيده شد، به علت سر و صداى زياد شمشيرها كه به زوزه گربه در شب هاى سرد مى ماند، «يوم الهرير» خواندند. در همان شب هاشم مرقال سردار بزرگ اميرالمؤمنين (عليه السّلام) با گروهى نبرد را به سختى ادامه دادند، به گونه اى كه نماز مغرب و عشار را با تكبير و اشاره خواندند. هاشم مرقال با ناجوانمردى شاميان به شهادت رسيد. نبرد، تمام شب تا نيم روز بعد ادامه يافت. اين شب سهمگين را نيز كه جنگ با شدّت و حدّت ادامه داشت, «ليلة الهرير» گفته اند. (پنج شنبه ۱۱ ماه صفر سال ۳۷ هجرى و به نقلى دوازدهم ربيع الاول همان سال). فرداى آن روز مالك اشتر كه فرماندهى جناح راست سپاه حضرت امير (عليه السّلام) را بر عهده داشت، چنان حمله كرد و سپاه شام را در هم كوبيد كه به چادرها و اردوگاه فرماندهى معاويه رسيد و در آن جا با مقاومت شديدى روبه رو شد. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) گروهى را براى تمام كردن كار جنگ به يارى مالك اشتر فرستاد. پيروزى مالك و فرار يا قتل معاويه حتمى شده بود. معاويه اسب خود را آماده كرده بود تا در فرصتى مناسب بگريزد. در آخرين لحظات دست به دامان عمروعاص شد و از مكر و نيرنگ وى استمداد جست. [۱] ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: پيكار صفّين، ص ۳۸۵ تا ۶۶۰ و الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۱۱۰ و اخبار الطوال، ص ۱۷۳ تا ۱۸۶ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۸۸ و تاريخ طبرى، ج ۵، ص ۳۸ تا ۴۸ و كتاب الفتوح، ج ۳، ص ۱۵۸ تا ۱۸۱ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۹۱ تا ۴۰۰ و در شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۲۰۸ تا ۲۱۴. ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕️ وحشت مثال زدنی و روش عجیب ساسانیان برای فرار نکردن در مقابل لشگر اعراب! ✍ طبری - مورخ ایرانی در وقایع جنگ نهاوند مینویسد؛ 📃در آن جنگ، لشگر ساسانیان به شدت ترسیده و برای اینکه از معرکه جنگ فرار نکنند، خود را در دسته های هفت تایی، با زنجیر و طناب بهم بسته، و پشت سر خود را مملو از خار آهنی کرده بودند‼️ اما بلافاصله که جنگ آغاز شد و متوجه اراده و شجاعت لشگر یک دست اعراب شدند، بازهم فرار را بر قرار ترجیح داده و تا یکی (به خاطر زنجیرکشی) به زمین میوفتاد بقیه هم میوفتادند و گیر میکردند و کشته میشدند‼️ : الأعاجم قد شدوا أنفسهم بالسلاسل لئلا يفروا، وحمل عليهم المسلمون فقاتلوهم....العرصة انهزموا، فجعل يقع الْوَاحِدُ فيقع عَلَيه سَبْعَة، بَعْضُهُم عَلَى بَعْضٍ فِی قِيَاد، فَيُقْتَلُون جَمِيعًا 📗 تاريخ طبری جلد ۴ صفحه ۱۱۶ 🌐 lib.efatwa.ir/47196/4/116 📗 تاريخ طبری جلد ۴ صفحه ۱۲۰ 🌐 lib.efatwa.ir/47196/4/120 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅تنفر یهودیان و مسیحیان از حکومت ساسانیان و استقبال از مسلمانان در منابع یهود و مسیحیت اواخر ساسانی و اوایل اسلام علمای این ادیان نسبت به مسلمانان دیدگاه‌های مثبتی داشته اند به گونه ایی حتی به استقبال اعراب در جنگ می رفتند. کریس هارمن استاد سرشناس بریتانیایی در این باره می نویسد : اما پیروزی ها گواهی بود بر اینکه فرمانروایان امپراتوری قدیم تا چه حد مورد تنفر مردمان خود بودند.يهوديان و مسیحیان از سپاهیان اعراب پیشواز کردند. نویسنده یهودی شرح داده است که چگونه آفریدگار، پادشاه اسماعیل (یعنی اعراب) را پدید آورد به این قصد که شما رو از شرارت نجات دهد همچنین یک تاریخ نگار مسیحی سوری گفته :خدا ما رو با وساطت عرب ها از دست رمیان و نفرت شدیدی که از ما داشتند نجات داد. تاریخ جهان، کریس هارمن، ترجمه بابایی و نوایی، صفحه 164 و 165
Gang_avaran_erani_Tarikhema_org.pdf
389.7K
📙 جنگاوران سپاه ایرانی که به سپاه اعراب پیوستند خلاصه 👇 ✅اساوره در گرماگرم نبرد قادسیه ضعف و هزیمت بر لشکریان ساسانی عارض شده بود ، اساوره نخستین گروه از جنگاوران ایرانی بودند که با درک موقعیت و شرایط موجود، دست از مقاومت کشیدن و خود را به نیروهای عرب تسلیم کردند. اینان از نیروهای سواره نظام ساسانیان به شمار میرفتند که در کنار سایر عناصر اشرافی روزگار خود، در عالی ترین رده های اجتماعی جای داشتند ✅احامره در میان عناصر ایرانی که به سپاه عرب پیوستند و آنان را در فتح مناطق مرکزی همراهی کردند، گروهی یافت میشوند که منابع تاریخی از آنها با صفت "حمراء" یاد می کنند(حدود 4 هزار نفر از دیلمیان) ✅بخاریه گروه دیگه ایی که حدود 2 الی 12 هزار نفر که به سپاه اعراب پیوستند ✅و جزئیات بیشتر که در مقاله فوق می توانید مطالعه کنید