eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اولین سوال، در مورد زمان ظهور امام زمان هست در روایاتی ظهور در روز عاشوراست. میدانیم که محرم ماه حرام هست و جنگ درش از نظر مسلمین نهی شده با توجه به ظهور در عاشورا آیا حضرت در مکه میماند تا ماه محرم تمام شود؟ دوم، در روایات هست که حضرت به هر یک از یارانش قوت ۴۰ مرد را عطا میکند منظور چیست؟ یعنی بطور معجزه هست؟ سوم، اینکه ۱۵ روز قبل ظهور نماینده امام در مکه شهید میشه نشان از ناامن بودن شهر مکه و وجود وهابیت و دشمنان امام هست. چطور امام در این شرایط در مکه ظهور میکند؟ چهارم، حرکت اصلی امام زمان در منطقه به سمت قدس و نابودی سفیانی و صهیونیست هست آیا میشه اینطور نتیجه گرفت که جنگ اصلی ما جنگ با اسرائیل هست به فرماندهی امام زمان و بعد از ظهور، چون در روایات تصریح میشه فتح قدس بدست مولا امام زمان هست پس جنگ خاصی با اسرائیل قبل ظهور نداریم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻در آن قسمت سوالتان که امام زمان و ماه محرم..‌ عرض کردم زمان ظهور که قطعی نیست ممکن است تغییر بکند، اما برفرض هم محرم هم باشد امام که شروع کننده جنگ نیست! مثل امام حسین (ع)، امام حسین برای چه رفت در ماه محرم جنگ کرد؟ مگر حرام نیست؟ خود قرآن هم صراحتا می گوید در ماه حرام جنگ حرام است اما با این استثناء که دشمن جنگ را شروع کرد. دشمن دارد جنگ را شروع میکند قبل از ظهور جنگ های سفیانی راه افتاده، دشمن دارد جنگ را شروع می کند و ادامه دارد می دهد پس حضرت برای دفع جنگ می آید که اینجا اشکال ندارد در ماه حرام جنگ صورت بگیرد. 🔹بعد اینکه روایات نوشته به یاران حضرت قوت 40 نیروی مرد را می دهند.. بله در روایات چنین چیزی است، این اعداد 40 و 70 اینها بیشتر نماد کثرت است، یعنی نیروی زیادی یاران حضرت دارند. گاها بعضی موقع ها می شود تقویت ایمان می شویم، تقویت انگیزه ی معنوی پیدا می کنیم، ایام جنگ بچه ها زیارت عاشورا می خواندند انگیزه می گرفتند، این بحث انگیزه های معنوی است که باعث می شود نیرو و روحیه ما قوی تر بشود، نه اینکه خدا به زور قدرت اینها را بیشتر بکند، به زور که نمی شود! منظور از طریق معنوی انگیزه اینها قوی تر می شود وقتی می بینند حضرت ظهور کرد انگیزه معنوی یشان برای کار بیشتر میشود و با این انگیزه معنوی نیروی جسمی یشان هم بیشتر شده. 👈🏻بحث اینکه فرمودید مکه ناامن هست به خاطر کشته شدن نفس زکیه.‌. بله مکه ناامن هست اما بلاخره باید این ناامنی اش از بین برود یانه! این ناامنی مکه باید از بین برود یانه؟ و قیام از یک جایی شروع بشود یانه؟ خُب، باید از خانه خدا شروع بشود دیگر! حضرت می آید که این ناامنی را از بین ببرد.‌ 🔹اما بعد اینکه بحث اسرائیل و اینها را بحث کردید، اصلا یک بحثی در مهدویت هست به نام حکومت یهود هنگام ظهور یا حکومت بنی العباس در هنگام ظهور. یک بحثی هست آیا یهود قبل از ظهور از بین می رود یا بعد از ظهور؟ که بعضی از اساتید نظرشان قبل از ظهور است که یهود قبل از ظهور از بین می رود یا اگر از بین نرود فلسطین دست اسلام می افتد یا دولت همین صهیونیستی و امثال اینها، اما خُب یک عده می گویند نه و همین نظر شما را دارند، به همین خاطر اختلاف نظرهایی هست. 👌🏻اما هیچ اشکالی هم ندارد، قبل از ظهور اسرائیل از بین برود هنگام ظهور سفیانی دوباره فلسطین را موقتا بگیرد، آیا این خیلی چیز عجیب و غریبی است؟ نه، موقتا ممکن است سفیانی فلسطین را بگیرد و بعد حضرت دوباره برود از دست سفیانی آنجا را بگیرد. چون بیت المقدس نقطه مهمی است هم برای مسیحی ها هم برای یهودی ها! پس اینکه با این تحلیل بگوییم حتما یهود تا زمان ظهور هست و جنگ اصلی ایران اسرائیل بعد از ظهور میشود یک تحلیل است، ممکن است بشود ممکن است نشود. به همین خاطر نمی شود نظر قطعی داد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
10756-fa-selsele mabahes emamat va mahdaviyat-koli.pdf
9.29M
💠 کتاب سلسله مباحث ✅ اثری عالی و‌مفهومی و‌خواندنی از آیت الله صافی گلپایگانی 👌 حتما بخوانید و نشر دهید
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷خیلی دلم براتون تنگ شده 📞 گفتگوی تلفنی شهید حاج قاسم با دختر شهید مدافع حرم 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 184 کتاب جهاد.mp3
7.42M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۳۱ ✨موضوع: گفتاری درباره . رابطه معنای ورع و تقوا. ورع مهمترین سیاست در موفقیت فردی و اجتماعی. چگونه مشمول دعای امام زمان عج باشیم؟ 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
خلوت نظامی در بیان جدا شدن از مردم گوید: قدر دل و پایه ی جان یافتن جز بریاضت نتوان یافتن جثه ی خود پاکتر از جان کنی چون که چهل روز به زندان کنی مرد به زندان شرف آرد بدست یوسف از این روی بزندان نشست رو به پس پرده و بیدار باش خلوتی پرده ی اسرار باش هر چه خلاف آمد عادت بود قافله سالار سعادت بود خاقانی همچنین فرد باش خاقانی کافتاب اینچنین دلفروز است یار موی سفید دید و گریخت که به دزدی دلش نوآموز است آری از صبح دزد بگریزد گر پی جان سلامت اندوز است گرچه مویم سفید شد بی وقت سال عمرم هنوز نوروز است شب کوته که صبح زود دمد نه نشان درازی روز است امیر خسرو دهلوی سخن گرچه هر لحظه دلکش تر است چو بینی خموشی از آن بهتر است در فتنه بستن دهان بستن است که گیتی به نیک و بد آبستن است پشیمان زگفتار دیدم بسی پشیمان نگشت از خموشی کسی شنیدن زگفتن به اردل نهی گر این پر شود مردم از وی تهی صدف زان سبب گشت گوهر فروش که از پای تا سر همه گشت گوش همه تن زبان گشت شمشیر تیز بخون ریختن زان کند رستخیز خاقانی نور خدا بر دمد از خوی خوش موی سفیدی کند از بوی خوش مکرم اگر چند کشد جور دهر هم دهد از منفعت خویش بهر در که شکستند نه باطل شود سرمه ی چشم و فرح دل شود مردمی از مردم بی رو که دید روی در آینه ی زانو که دید شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام وَا عَجَبَاهْ‌! أَ تَكُونُ‌ الْخِلَافَةُ‌ بِالصَّحَابَةِ‌ وَ (لاَ تَكُونُ‌ بِالصَّحَابَةِ‌ وَ) الْقَرَابَةِ‌؟ امام عليه السلام فرمود: عجبا! آيا خلافت با همنشينى پيامبر حاصل مى‌شود؛ ولى با همنشينى و خويشاوندى حاصل نمى‌گردد؟
مرحوم سيد مى‌گويد: از آن حضرت شعرى در همين زمينه نقل شده است كه (خطاب به خليفۀ اوّل) مى‌گويد: اگر تو به سبب شورا مالك امور مردم شدى اين چه شورايى است كه طرف‌هاى مشورت (امثال من و جمعى از بنى‌هاشم و ديگران) غايب بودند؟ و اگر از طريق قرابت با پيامبر در برابر مخالفانت استدلال كردى ديگرى (اشاره به شخص امام است) از تو به پيامبر سزاواتر و نزديك‌تر است. قالَ‌ الرَّضِيُ‌ وَ رُوِيَ‌ لَهُ‌ شِعْرٌ في هذَا الْمَعْنى‌: فَإِنْ‌ كُنْتَ‌ بِالشُّورى‌ مَلَكْتَ‌ أُمُورَهُمْ‌ فَكَيْفَ‌ بِهذا وَ الْمُشيرُونَ‌ غُيَّبٌ‌ وَ إنْ‌ كُنْتَ‌ بِالْقُرْبى‌ حَجَجْتَ‌ خَصيمَهُمْ‌ وَ غَيْرُكَ‌ أوْلى‌ بِالنَّبِيِ‌ّ وَ أَقْرَبٌ‌ شرح و تفسير عذر واهى براى تصدّى خلافت امام عليه السلام در اين كلام پرمعنا به سراغ استدلال‌هاى باطل مدعيان خلافت رفته و مى‌فرمايد:«عجبا! آيا خلافت با همنشينى پيامبر حاصل مى‌شود؛ ولى با همنشينى و خويشاوندى حاصل نمى‌گردد؟»؛ (وَا عَجَبَاهُ‌! أَ تَكُونُ‌ الخِلاَفَةُ‌ بِالصَّحَابَةِ‌ وَ الْقَرَابَةِ‌؟) . مرحوم سيد رضى بعد از روايت اين كلام مى‌گويد:«از آن حضرت شعرى در همين زمينه نقل شده است (خطاب به خليفۀ اوّل) مى‌گويد: (اگر تو به سبب شورا مالك امور مردم شدى اين چه شورايى است كه طرف‌هاى مشورت (امثال من و جمعى از بنى‌هاشم و ديگران) غايب بودند؟ و اگر از طريق قرابت با پيامبر در برابر مخالفانت استدلال كردى ديگرى (اشاره به شخص امام است) از تو به پيامبر سزاواتر و نزديك‌تر است». قالَ‌ الرَّضِيُ‌ وَ رُوِيَ‌ لَهُ‌ شِعْرٌ في هذَا الْمَعْنى‌: فَإِنْ‌ كُنْتَ‌ بِالشُّورى‌ مَلَكْتَ‌ أُمُورَهُمْ‌ فَكَيْفَ‌ بِهذا وَ الْمُشيرُونَ‌ غُيَّبٌ‌ وَ إنْ‌ كُنْتَ‌ بِالْقُرْبى‌ حَجَجْتَ‌ خَصيمَهُمْ‌ وَ غَيْرُكَ‌ أوْلى‌ بِالنَّبِيِ‌ّ وَأَقْرَبٌ‌ ابن ابى‌الحديد معتقد است كه صدر اين كلام (قسمت قبل از شعر) خطاب به عمر است و دو بيتى كه در ذيل آن قرار دارد خطاب به ابوبكر است.(بسيارى ديگر از محققان نيز همين را پذيرفته‌اند) زيرا هنگامى كه ابوبكر به عمر گفت: دستت را دراز كن تا با تو بيعت كنم عمر در پاسخ او چنين گفت: «أنْتَ‌ صاحِبُ‌ رَسُولِ‌ اللّهِ‌ صلى الله عليه و آله فِى الْمَواطِنِ‌ كُلِّها شِدَّتِها وَ رَخائِها فَامْدُدْ أنْتَ‌ يَدَكَ‌ ؛تو همراه پيغمبر در همه جا بودى در حالات شدت و سختى و آسانى تو دستت را دراز كن تا من با تو بيعت كنم». ١ على عليه السلام در پاسخ اين سخن مى‌گويد: اگر مصاحبت با پيغمبر سبب شايستگى او براى خلافت مى‌شود كسى كه همين مصاحبت را در طول عمر پيامبر اكرم (حتى پيش از اين‌كه ابوبكر اسلام بياورد) داشته است و افزون بر آن از خويشاوندان نزديك پيغمبر هم بوده شايسته‌تر است. سپس ابن ابى‌الحديد مى‌افزايد: اما آن دو بيت شعر خطاب به ابوبكر است، زيرا ابوبكر در برابر انصار در سقيفه استدلال كرده بود كه ما عترت رسول اللّه هستيم (و به همين دليل براى خلافت شايسته‌تر از ديگران هستيم). على عليه السلام در برابر اين استدلال مى‌فرمايد: اگر خويشاوندى تو به پيامبر دليل شايستگى توست غير تو از تو به پيغمبر نزديك‌تر است. البته مى‌دانيم نه مصاحبت با رسول اللّه و نه خويشاوندى با آن حضرت هيچ يك براى خلافت و جانشين او كافى نيست، بلكه خلافت پيامبر مرهون شايستگى‌هاى علمى و اخلاقى فراوانى است كه جز در على عليه السلام وجود نداشت؛ ولى از آنجا كه آنها در برابر مخالفان خود به اين‌گونه مسائل يعنى مصاحبت و قرابت استدلال كردند اميرمؤمنان على عليه السلام مى‌خواهد با سخن خودشان دليلشان را باطل كند. نخستين بيت شعرى كه سيد رضى در ذيل اين كلام پرمعنا به آن حضرت نسبت داده و در بسيارى از كتب تاريخ و شعر و ادب نقل شده است اشاره به داستان سقيفه است كه به اصطلاح گروهى از صحابه به مشورت نشستند و ابوبكر را به خلافت منصوب نمودند در حالى كه اگر منظور آنها شوراى صحابۀ پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله بوده است اكثريت قاطع صحابه غايب بودند شورايى بود بسيار محدود و شتاب‌زده كه با نقشۀ قبلى ترسيم شده بود. امام عليه السلام مى‌فرمايد: به فرض اين‌كه خلافت نياز به نص پيغمبر از سوى خداى متعال نداشته باشد و از طريق شورا انجام شود شوراى سقيفه هرگز صلاحيت براى اين كار نداشت. بيت دوم اشاره به استدلالى است كه عمر در برابر طايفۀ انصار داشت. آنها گفتند: ما براى خلافت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله شايسته‌تريم و به فرض كه اصرار داشته باشيد شما هم در خلافت سهيم باشيد يك نفر از سوى ما و يك نفر از سوى شما امر خلافت را اداره كنند؛ ولى عمر براى عقب راندن گروه انصار گفت: كسى اولويت دارد كه با پيغمبر صلى الله عليه و آله قرابت داشته باشد و ما قرابت و خويشاوندى با آن حضرت داريم نه شما. امام عليه السلام در برابر اين سخن مى‌فرمايد: اگر قرابت معيار اولويت باشد فرد ديگرى (اشاره به خود آن حضرت است) از ابوبكر بسيار
نزديك‌تر و اقرب است. امام عليه السلام در خطبۀ ٦٧ نيز به اين معنا اشاره كرده مى‌فرمايد:«آنها به شجره (درخت) استدلال كردند اما ثمره و ميوه‌اش را ضايع نمودند؛ احتَجُّوا بِالشَّجَرَةِ‌، وَ أضاعُوا الثَّمَرَةَ‌» . دربارۀ ماجراى پرغوغاى سقيفۀ بنى ساعده و حوادثى كه در آن گذاشت و مطالب بسيار سؤال برانگيز كه در آن بود به طور مشروح در جلد سوم از همين كتاب در ذيل خطبۀ ٦٧ (با استفاده از مدارك و منابع معروف اهل سنت) سخن گفتيم.
ارکیده یکی از گل های زیبای آپارتمانی ارکیده است که بعضی از گونه های مقاوم آن مناسب برای داخل خانه و آپارتمان است. به طور کلی ارکیده هایی که دارای برگ های کاملا سبز هستند کمتر در برابر شرایط نامساعد حساسیت نشان می دهند. برای نگهداری گیاه را در اسفندماه به گلدانی حاوی مخلوطی از خاک برگ، پیت و خاک معمولی منتقل کنید و در ابتدا به میزان کم آب بدهید... درهمان حال به دفعات زیاد با آبی که فاقد مواد قلیایی است روی برگ ها آب بپاشید یا گلدان را در محل مربوطی برابر نور و به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. در نیمه دوم فروردین ماه هنگامی که ریشه ها به اندازه کافی رشد کردند، آب فراوان را فراموش نکنید. در این هنگام چنانچه بخواهید روی گیاه آب بپاشید بایستی دقت کنید تا فقط برگ ها خیس شوند. حرارت مناسب برای ارکیده ۱۵ درجه سانتگیراد است. در زمستان لازم است گلدان را در مکان سردی زیر ۸ درجه سانتیگراد حرارت قرار دهید و از میزان آب بکاهید.تکثیر ارکیده به روش تقسیم در بهار امکان پذیر است. 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357 ارکیده توصیه های ارکیده ای • آب ولرم اسپری کنید اگر ارکیده را در هوایی گرم و خشک نگهداری کنید، غنچههای آن منقبض و خشک میشوند پس در چنین شرایطی هر روز یکبار با آب ولرم بدون املاح، گیاه را اسپری کنید. • گیاه سرمایی در شبهای سرد زمستان ممکن است گیاه ارکیده شما سیاه شود. در این اوضاع گلدان را به محل گرمتر ببرید. البته گرما هم نباید بیش از اندازه باشد. • 27 درجه - دقت کنید آبیاری بیش از حد گیاه ارکیده سبب ریزش برگ های آن میشود. اگر با چنین مشکلی مواجه شدهاید آب اضافی گلدان را خالی کنید. اگر هم رشد گیاهتان خود به خود متوقف شد احتمالا به خاطر سردی هوا بوده. فراموش نکنید حداکثر درجه حرارت برای گیاه ارکیده در تابستان باید 27درجه و در زمستان 10درجه باشد. پس مراقب شرایط آب و هوایی گیاه خود باشید. 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357 ارکیده ارکیده‌ها امروزه درتمام دنیا بخصوص اروپا، آمریکا و آسیای دور از پر فروشترین و جذابترین گیاهان برای خانه‌ها، آپارتمانها، رستورانها، هتلها و مراکز عمومی دیگر هستند. این محبوبیت به دو دلیل حاصل شده‌است. اول اینکه این گیاهان بسیار کم توقع بوده و با نگهداری اندکی به محیط خو میگیرند. و از طرف دیگر وقتی گل دهی بکنند گلهاشان تا ماهها زیبا و درخشنده باقی میماند (حدود سه تا شش ماه بسته به محیط و شرایط) شکل عجیب و جدید شکوفه‌های این گیاه توجه همه را جلب میکند و باعث میشود اسامی مختلفی به آن داده شود. ارکیدها از خانواده Orchidaceae یا ثعلب‌ها هستند و گونه‌های وحشی آن در ایران (شمال ایران و احتمالا جاهای گرمتر دیگر) وجود دارند. نوعی ثعلب در کوههای باغرو (ادامه سلسله کوههای البرز به سمت آستارا و اردبیل) وجود دارد که نوعی اسانس بستنی از آن استخراج میشود و برخی گونه‌ها نیز مصارف دارویی دارند. 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فصل پنجم: آداب پیاده رفتن بعضی از احادیث این فصل در آداب کفش و جامه پوشیدن گذشت. در حدیث معتبر از حضرت موسی بن جعفرعلیهما السلام منقول است: تند راه رفتن حُسن مؤمن را می‌برد. در حدیث حسن از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: زنان باید در کنار راه بروند و در میان راه نروند. در حدیث دیگر فرمود: سواره اَحقّ است به میان جاده راه رفتن از پیاده و پا برهنه احق است به میان راه از کسی که کفش پوشیده است. در حدیث معتبر منقول است: امام زین العابدین علیه السلام چنان به همواری راه می‌رفتند که گویا مرغ بر سر آن حضرت نشسته است و می‌ترسید که پرواز کند، و دست راست آن حضرت بر دست چپ پیشی نمی گرفت. در حدیث معتبر از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: هرکه راه رود بر زمین از روی خیلا و تکبر، لعنت کند او را زمین و آنچه در زیر زمین و آنچه در بالای زمین است. در حدیث دیگر فرمود: هرگاه کر گوشی کنند امت من از سائلان، در وقتی که از ایشان چیزی طلبند و از روی تبختر راه روند، پروردگار من به عزت خود سوگند خورده است که ایشان را به یکدیگر عذاب کند. در حدیث دیگر فرمود: هرگاه امت من در رفتار تبختر کنند و دست‌ها را کشند و خدمت ایشان کنند غلامان فارس و روم، در میان ایشان فتنه و فساد باشد و بر یکدیگر شمشیر کشند. در حدیث دیگر فرمود: هرکه با عصا راه رود از روی تواضع و شکستگی در سفر و حضر، به هر گامی برای او هزار حسنه نوشته شود، و هزار گناه از او محو شود و هزار درجه برای او بلند شود. در حدیث دیگر فرمود: عصا به دست بگیرید که از سنت‌های پیغمبران است، و بنی اسرائیل صغیر و کبیر و جوان و پیر ایشان، عصا در دست می‌گرفتند تا آن که خیلا و تکبر نکنند در راه رفتن. و فرمود: برداشتن عصا پریشانی را برطرف می‌کند و شیطان نزدیک او نمی آید. از حضرت صادق علیه السلام مروی است: اگر عاقلی، باید به هر جانب که متوجه شوی اوّل نیت خود را درست کنی و غرض صحیح برای حرکت خود قرار دهی و نهی کنی نفس را از آن که امر نامشروعی را منظور داشته باشد، و باید که در راه رفتن، پیوسته در فکر و اندیشه باشی و در هر قدمی از عجایب صنع الهی عبرت بگیری و در رفتار تبختر نکنی و دیده خود را نپوشی از چیزی که در دین خدا پسندیده نیست و پیوسته مشغول ذکر خدا باشی. به درستی که مواضعی که در آن ذکر خدا کرده می‌شود شهادت می‌دهند برای او در قیامت و استغفار می‌کنند برای او تا داخل بهشت شود. و در راه با مردم بسیار سخن مگو که خلاف ادب است، و اکثر راه‌ها کمین گاه شیطان است، از مکر او غافل مباش و چنان کن که رفتن و برگشتنت در طاعت خدا باشد، و رفتارت برای چیزی باشد که موجب خشنودی خداست. به درستی که جمیع حرکات تو در نامه عملت نوشته می‌شود. #https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام خواهشا ج بدید پسر ۹ ساله ای دارم که تو درس خوندن تنبله کلاس دوم است و وقتی ازش ایراد درسی میگیرم همش میگه من خسته شدم و چرا من رو اذیت میکنی و دوست نداره اشکالات درسی رو ازش بگیرم فوق العاده بداخلاقه البته من و پدرش هم قبلا با هم مشکل داشتیم ولی الان خوبیم در ضمن تیوی رو هم ۲ماهه قطع کردیم و سرگرمیش نقاشی و بازی با پدر شده من چه کار کنم که این حالت عصبی و بداخلاقی شدیدش از بین بره ؟؟ من بهش میگم تو خنگی اونم به من میگه خودت خنگی. من نگرانه سن بلوغ هم هستم که همینجوری بداخلاق بزرگ شه. من چه رفتاری رو باهاش داشته باشم؟؟ در ضمن خیلی هم دست به وسط پای خواهره ۳سالش میزنه و خوشش میاد اینم چه کار کنم ؟؟دیوانه شدم ✅ (منظور استاد پوراحمد از کلاس هنر پدر و مادر بودن، همان کلاس تربیت کودک و نوجوان است) 🌸 پاسخ استاد پوراحمد