ا؎ اُمیــــدِ ما پستُـــۅڪۍ مۍآیۍ..!؟
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به كنگره بزرگداشت آيت اللَّه حججى پيام به كنگره بزرگداشت آيت اللَّه حججي بسم اللَّه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام تشكر به مناسبت برگزارى انتخابات رياست جمهورى
پيام تشكر به مناسبت برگزاري انتخابات رياست جمهوري بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم ملت عزيز ايران حماسه ي حضور پرشور شما در انتخابات، صفحه ي تابناك ديگري بر افتخارات بزرگ انقلاب افزود. يكبار ديگر آگاهانه و بهنگام، دفاع جانانه ي خود از نظام اسلامي را به همه نشان داديد و ياوههاي دشمنان اين مرز و بوم را باطل ساختيد. يكبار ديگر بر وفاداري خود به قانون اساسي كه انتخاب رئيس جمهور را حق و تكليف شما دانسته است پاي فشرديد. يكبار ديگر بر سرپيچي خود از اراده ي مراكز استبكاري و مداخله جو اصرار ورزيديد و وسوسه ي شيطاني آنان را كه ميكوشيدند ملت را از حضور دركنار صندوقهاي رأي دلسرد كنند، نقش برآب كرديد. و بالأخره يكبار ديگر به اثبات رسانديد كه ايران اسلامي ميتواند باتكيه بر عزم ملت خود، راه استقلال و آزادي از چنبره ي سلطه ي بيگانگان را كه درس بزرگ اسلام است تا نقطه ي مطلوب بپيمايد. اكنون رئيس جمهور كه مدير اجرائي كشور و مسئول پيشرفت مادي و معنوي است، با رأي و تشخيص شما انتخاب شده و نمونه ي اشكار مردمسالاري ديني در برابر چشم ملتهائي كه تشنه ي نظام اسلامي و مردمي اند، آشكار گشته است. اينجانب جبهه خشوع در برابر خداوند متعال بر خاك سائيده، اين توفيق بزرگ ملي را شكرگزاري ميكنم، و سپاس و تحسين خود را به پيشگاه ملت عظيم الشأن ايران تقديم مينمايم. به رئيس جمهور محترم، توفيق
دوباره ي خدمتگزاري به مردم و كشور عزيز را تبريم ميگويم و ايشان را به وظيفه ي شكر الهي و قدرداني از ملت و اهتمام به وظائفي كه قانون اساسي بر عهده ي ايشان نهاده است و تلاش بي وقفه در راه رفع مشكلات كشور متذكر ميگردم. از ديگر نامزدهاي محترم رياست جمهوري كه با حضور در صحنه و طرح مباحث اساسي، ذهنهاي جوينده به ويژه جوانان را به راهِ انديشيدن و تصميم گرفتن كشاندند و زمينه ي حضور حماسي مردم را فراهم ساختند تشكر ميكنم. لازم ميدانم از مراجع معظّم تقليد و علماي اعلام و شخصيتهاي سياسي و فرهنگي و برجستگان حوزه و دانشگاه كه در تشويق مردم به شركت در انتخابات، نقش بزرگي ايفاء كردند و نيز از صدا و سيما كه با ابتكار و برنامه ريزي هوشمندانه ي خود انگيزه و شور و شوق را در مردم زمينه سازي كردند، صميمانه تشكر كنم. همچنين قدرداني و تشكر خود را از شوراي محترم نگهبان و وزارت كشور و مجريان و ناظران كه در راه اين وظيفه ي بزرگ كوششي خستگي ناپذير نشان دادند، و نيز از نيروي انتظامي و ديگر كساني كه به نحوي به اين امر كمك كردند، ابراز ميدارم و همكاري و همدلي آنان را در انجام دادن وظائفي كه قانون بر عهده ي آنان نهاده است انتظار ميبرم. از طرفداران انتخاباتي همه ي نامزدهاي محترم و نيز از دست اندركاران امور سياسي در همه جاي كشور ميخواهم كه قدر اين نعمت الهي را بدانند و با متانت و رفتار خردمندانه، از بروز هر آنچه خدا و خلق را ناخشنود ميسازد، جلوگيري كنند. در تجربه ي افتخارآميز انتخابات مردمي همه ي ملت بَرنده اند. با طرح مسئله
برنده و بازنده خواسته ي بدخواهان را كه به جز به شكستن وحدت ملّي نمي انديشند برآورده نكنيد و فضاي زندگي مردم را با غوغاهاي تحميلي آلوده نسازيد. در پايان با اعتماد به فضل و رحمت الهي و اميد به توجّهات حضرت بقيةاللَّه روحي فداه توفيق مسئولان را در عمل به آنچه موجب رضاي او و صلاح ملت است، و توانائي و عزم آنان را در تأمين عدالت اجتماعي و نزديك شدن به رفتار علوي، از خداوند عزوجل مسئلت مينمايم. والسلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيدعلي خامنه اي - ۱۹/۰۳/۱۳۸۰
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۲- در دیدار جمعی از جوانان به مناسبت هفته ی جوان و پاسخ به پرسشهای آنان: ۱۳۷۷/۰۲/۰۷ ۱- احس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۳- تعریف شخصیت و خصوصیات جوان مسلمان
تعریف شما از یک جوان مسلمان و خصوصیّات او چیست؟ چگونه یک جوان میتواند مسیر زندگی را طی کند و به اهدافش برسد؟
البتّه به راحتی نمی شود طی کرد. این شرطی که شما گذاشتید، کار مرا در پاسخ دادن خیلی مشکل میکند. هیچ راه جدّیِ مهم را واقعاً نمی شود به راحتی طی کرد. بالاخره اگر انسان میخواهد به چیز باارزشی دست پیدا کند، باید مقداری زحمت و تلاش را با خودش همراه کند - این ناگزیر است - منتها ببینید؛ من اساساً در بین این خصوصیّات مهمّی که جوانان دارند، سه خصوصیّت را خیلی بارز میبینم، که اگر آنها مشخّص گردد، و اگر آنها به سمت درستی هدایت شود، به نظر میآید که میشود به این سؤال شما پاسخ داد. آن سه خصوصیّت عبارت است از: انرژی، امید، ابتکار. اینها سه خصوصیّت برجسته در جوان است. اگر واقعاً رسانهها در کمکهای فرهنگی که به ما میکنند - چه گویندگان مذهبی، چه گویندگان مسائل فکری و فرهنگی، چه صدا و سیما و چه مدرسهها - بتوانند این سه خصوصیّت عمده را درست هدایت کنند، من خیال میکنم که خیلی راحت میشود یک جوان راه اسلامی را پیدا کند؛ چون اسلام هم چیزی که از ما
می خواهد این است که ما استعدادهای خودمان را به فعلیّت برسانیم.
البتّه در قرآن یک نکته ی بسیار اساسی هست - بد نیست من این را به شما جوانان عزیز بگویم - و آن توجّه دادن به تقواست. وقتی که افراد میخواهند پیش خودشان تصویری از تقوا درست کنند، به ذهنشان نماز و روزه و عبادت و ذکر و دعا میآید. ممکن است همه ی اینها در تقوا باشد، امّا هیچکدام از آنها معنای تقوا نیست. تقوا، یعنی مراقب خود بودن. تقوا، یعنی یک انسان بداند که چه کار میکند و هر حرکت خودش را با اراده و فکر و تصمیم انتخاب کند؛ مثل انسانی که سوار بر یک اسب رهوار نشسته، دهانه ی اسب در دستش است و میداند کجا میخواهد برود. تقوا، این است. آدمی که تقوا ندارد، حرکات و تصمیمها و آینده اش در اختیار خودش نیست. به تعبیر خطبه ی نهج البلاغه [۱]: کسی است که او را روی اسب سرکشی انداخته اند؛ نه این که او سوار شده است. اگر هم سوار شده، اسب سواری بلد نیست. دهانه در دستش است، امّا نمی داند چگونه باید سوار اسب شود. نمی داند کجا خواهد رفت. هرجا که اسب او را کشید، او هم مجبور است برود و قطعاً نجاتی در انتظار او نیست. این اسب هم سرکش است.
اگر ما تقوا را با همین معنا در نظر بگیریم، به نظر من راحت میشود راه را طی کرد. البتّه باز هم نه آن طور که خیلی راحت باشد. به هرحال، میشود، ممکن است و واقعاً عملی است که یک جوان راه اسلامی زندگی کردن را پیدا کند. اگر متدیّن است، ببینید چه کار میکند. این اقدام، این حرف، این رفاقت، این درس و این فعل و درک، آیا درست است یا درست نیست. همین که او فکر میکند درست است یا درست نیست، این همان تقواست. اگر متدیّن نیست، چنانچه همین حالت را داشته باشد، این حالت او را به دین راهنمایی خواهد کرد. قرآن کریم میگوید: هدیً للمتّقین [۲] ؛ نمی گوید
هدیً للمؤمنین. هدیً للمتّقین؛ یعنی اگر یک نفر باشد که دین هم نداشته باشد، امّا تقوا داشته باشد - ممکن است کسی دین نداشته باشد، امّا به همین معنایی که گفتم، تقوا داشته باشد - او بلاشک از قرآن هدایت خواهد گرفت و مؤمن خواهد شد. امّا اگر مؤمن تقوا نداشته باشد، احتمالاً در ایمان هم پایدار نیست. بستگی به شانسش دارد: اگر در فضای خوبی قرار گرفت، در ایمان باقی میماند؛ اگر در فضای خوبی قرار نگرفت، در ایمان باقی نمی ماند.
بنابراین، اگر بتوانیم از آن سه خصوصیّت با تقوا کار بکشیم و درست هدایت شود، به نظرم خیلی خوب میشود جوانان در شکلی که اسلام میپسندد، زندگی کنند؛ بخصوص که خوشبختانه امروز کشور ما کشوری اسلامی است. این، امر خیلی مهمّی است. حکومت - یعنی اقتدار ملّی در اختیار اسلام است. کسانی که زمامهای امور در دستشان است، عمیقاً به اسلام معتقدند. مردم هم که ایمان در عمق جانشان جا دارد. لذا زمینه برای مسلمان شدن و مسلمان زیستن خیلی زیاد است.
من یک مثال کوتاه هم بزنم و پاسخ سؤال شما را به پایان ببرم. در دوره ی جنگ که شما متأسّفانه اعتلای آن دوره را درک نکردید - البتّه جنگ را درک نکردید و این تأسّف ندارد؛ امّا آن خصوصیات بی نظیر را شما درک نکردید و آدم افسوس میخورد - جوانان هجده و بیست ساله ای که در سنین شما بودند، از لحاظ لطافت و صفای معنوی، گاهی به حدّ عارفی که چهل سال در راه خدا سلوک کرده بود، میرسیدند! آدم این را در وجود آنها احساس میکرد. کم هم نبودند؛ فراوان بودند. من همان وقتها در مقابل چنین جوانانی که قرار میگرفتم، احساس خضوع حقیقی میکردم؛ نه این که بخواهم تواضع کنم. دیده اید انسان در مقابل بزرگی که قرار میگیرد و کمالات او را که میبیند، ضعف خودش را میفهمد! من همان احساس را در مقابل یک جوان بسیجی و یک جوان رزمنده در خودم میدیدم و مییافتم. آ
ن فضا، چنان فضایی بود که میتوانست یک جوان معمولی را
این گونه متحوّل کند.
شما میدانید که جوانان در دنیا چگونه اند؛ گروههای «رپ» و فلان و هزار نوع بلیّه ی اخلاقی و فکری. جوانان دنیا واقعاً به هزار نوع ابتلائات مبتلا هستند. گروههای «رپ» و این چیزهایی که حالا هست، زمان ما هم البتّه بود. زمان ما «بیتل»هایی معروف بودند که حالا شنیدهام پیرمرد شده اند. چند وقت پیش دیدم که در یک مجلّه ی خارجی شرح حالشان را نوشته اند که هر کدام کجا هستند و چه کار میکنند. آن گرفتاریهای روحی، آن عقدههای روانی، آنها را به این وادیها میکشاند. حالا کسانی که در کشورهای عقب افتاده و دوردست از آنها تقلید میکنند، نمی فهمند که آن بیچارهها دچار چه بیماری ای هستند! خیال میکنند پیشرفتی است؛ در حالی که این یک انحطاط و سقوط است. در حالی که دنیا گرفتار چنین وضعی بود، جوانان ما آن طور وضعی داشتند. در ایران، جوان، سرشار، مستغنی، سربلند، با احساس شادی عمیق در قلب خود، احساس انجام وظیفه، احساس روشن بودن هدف - که چه کار میکند و برای که کار میکند - و بحمدالله فائز و برخوردار به اعتلای حقیقی و معنوی بود که خدای متعال به او داده بود.
----------
[۱]: . نهج البلاغه، خطبه ی ۱۶.
[۲]: . سور
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️تلنگری از قرآن❤️
🌹سوره انعام (آیه ۹۶)
☘فَالِقُ الْإِصْبَاحِ وَجَعَلَ اللَّيْلَ سَكَنًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ حُسْبَانًا ذَٰلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (٩٦)
🌿او شكافنده صبح است؛ و شب را مایه آرامش، و خورشید و ماه را وسیله حساب قرار داده است؛ این، اندازهگیری خداوند توانای داناست!
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ايمان برتر از اسلام متن حديث الإيمان فوق الإسلام ۱- الكلينى قال: عدّة من أصحابنا عن سهل ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دو نوع ايمان
متن حديث
نوعا الإيمان عن محمّد بن الحسين بن أبى الخطّاب، عن أحمد بن محمّد بن أبى نصر قال: قال الرضا عليه السلام: إنّ الله عزّوجلّ قدهداكم و نوّر لكم و قدكان أبوعبدالله عليه السلام يقول: إنّما هو مستقرّ و مستودع، فالمستقرّ الإيمان الثابت و المستودع المستعار، تستطيع أن تهدى من أضلّ الله؟!
دو نوع ايمان از محمد
بن حسين بن ابي خطاب، از احمد بن محمد بن ابي نصر نقل است كه گفت: امام رضا (ع) فرمود: خداوند عزّوجلّ هدايت تان نمود و راه را برايتان روشن كرد و ابوعبدالله (امام صادق) (ع) پيوسته ميفرمود: آن (ايمان)، مستقرّ و مستودع است، مستقرّ يعني ثابت، و مستودع، عاريتي است. آيا ميتوان آن را كه خدا گمراه كرده، هدايت كني؟! ۱.
منبع حديث
۱- قرب الإسناد ۳۸۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ثواب شهدا حضرت صادق (علیه السلام) در حدیثی فرمود: هرکه او را - حضرت رضا (علیه السلام) - با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
برآورنده حاجت و برطرف کننده ی غم
پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: زود باشد که پاره تن من در خراسان به خاک سپرده شود، هیچ غصّه داری او را زیارت نکند مگر این که خداوند غصّه اش را برطرف میکند و هیچ گناهکاری او را زیارت نمی کند، مگر این که خداوند گناهان او را میآمرزد.
حضرت هادی (علیه السلام) فرمود: هرکه حاجتی از خداوند دارد، غسل کرده و قبر جدّم رضا (علیه السلام) را در طوس زیارت کند، دو رکعت نماز نزد سر او بخواند و حاجت خود را در قنوت از خداوند بخواهد، اگر چنین کند دعایش مستجاب است به شرط آن که از گناه یا قطع رحم سؤال نکند، همانا مکان قبر او بقعه ای از بقعههای بهشت است، هیچ مؤمنی آن را زیارت نکند، مگر آن که خداوند، او را از آتش آزاد میسازد و به مکان امن وارد میکند.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله کلیپ های #کتب_تحلیلی_اساتید 1 🎬 قسمت اول 1️⃣ کدام کتب #شهید_مطهری را بخوانیم ⁉️ چگونه ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله کلیپ های #کتب_تحلیلی_اساتید 2
🎬 قسمت دوم 2️⃣ کدام کتب #آیت_الله_مصباح در اولویت است تا بخوانیم ⁉️
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
👈 مشاهده کلیپ با کیفیت های بالاتر در https://www.aparat.com/v/ZPAtn
👌 انقلابی باید قوی شود
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
ما که علم مهدوی نداریم اما امام زمان خیلی وقت هست که غیبت دارند و الان تو این زمان خیلی امید برای ظهور، اگه به این علائم امیدوار نباشیم که دعا کردن فراموش میشه، کم کم همه ناامید میشن و میگن که دعا کردن اثری نداره؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻شما ببین وظیفه ات چی هست، اگر الان به من و شما مثلا وحی بشود که قطعا امام زمان (عج) هزار سال دیگر ظهور می کند باید همین کارهایی که الان می کنیم با شدت داریم انجام می دهیم همین کارها را ادامه بدهیم.
ما مأمور به وظیفه ایم. وظیفه ما چی هست، تکلیفمان چی هست؟ وظیفه یمان را انجام بدهیم. ما چه ظهور را درک بکنیم چه نکنیم.. الان به ما بگویند که تو موقع ظهور زنده نیستی باید بیکار بنشینیم، کار نکنیم.
اینکه غلط محض است❌
👥مشکل جوان های ما همین است دیگر، فکر می کنند چون ظهور را باید ببینیم پس باید برای امام زمان کار بکنیم، اگر ظهور زمان ما نباشد پس نباید کار کنیم. اینکه می شود غلط محض!
👈🏻ما مأمور به تکلیف هستیم نه نتیجه. شما وظیفه ات را انجام بده، وظیفه ی من و شما چی هست؟ زمینه سازی برای ظهور. معرفتمان را بیشتر کنیم نسبت به امام، زمینه سازی بکنیم برای ظهور، دست چند نفر را بگیریم با آقا آشنا کنیم. وظیفه من و شما این است چه ظهور زمان ما رخ بدهد، چه مطمئن بشویم در زمان ما رخ نمی دهد باز هم باید کار کنیم.
این حرف و این چیزها چیه!
مثلا بگوییم زمان ما ظهور نیست پس ما ناامید بشویم⁉️ خیلی بیخود برای چی ناامید بشویم. ما وظیفه یمان را داریم انجام می دهیم. وظیفه یمان این نیست که بشماریم کی ظهور می شود یا الکی امیدوار بشویم، وظیفه ما این است که زمینه سازی کنیم برای ظهور، معرفتمان را بیشتر کنیم به امام، مردم را با امام زمان آشنا بکنیم، وظیفه ما این است. شما انجامش بده، بقیه را خدا درست می کند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰