eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
20.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 برنامه تلویزیونی "درسگفتار" 🏷 آسیب شناسی مهدویت 💎 جلسه دوم 👤 استاد محمد شهبازیان ♦️ حتماً این جلسات را پیگیری کنید
🔰 سلسله 2 شماره 2⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻📻📻 📚 ✍ نعمت الله سلیمانی 5⃣ فصل پنجم (۵) 📚 از رمانهای بلند دفاع مقدسی که در سال ۸٠ برنده جایزه بهترین کتاب شد .
شهید لشگری.pdf
4.46M
🌷بمناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت ، امام سجاد و روز تحلیل از آزادگان سرفراز، امروز با کتاب سیدالاسرای ایران، خلبان شهید، امیر سرلشگر حسین لشگری به نام «» تألیف ، در خدمت شما دوستان عزیز هستیم... لطفا ضمن دانلود و مطالعه کتاب، با باز پخش و نشر مجدد آن در فضای مجازی، در ثواب این کار خیر، ما را یاری فرمایید... ارادتمند:
.......: درخواست عمل به خیر و دوری از شرّ اشاره قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ وَفِّقْنَا فِی یَوْمِنَا هَذَا وَ لَیْلَتِنَا هَذِهِ وَ فِی جَمِیعِ أَیَّامِنَا لاِسْتِعْمَالِ الْخَیْرِ، وَ هِجْرَانِ الشَّرِّ. التوفیق: من اللّه توجیه الأسباب نحو مطلوب الخیر. و فی الحدیث: « زادک اللّه توفیقاً » [۴] . اما حقیقت توفیق آن موافق شدن اراده عبد است با مشیت الهیه، چنان که مشاهد است که انسان به دفعات و مرّات اراده کاری می‌نماید، ولی از آنجائی که امورات موکول بر قضا و قدر است، و ابداً تدابیر واهیه عباد مدخلیت مستقلی در صدور آن فعل ندارد، مقصود صورت وقوع نیابد، و آن که گاه گاهی واقع می‌شود بر حسب اراده عبد به واسطه این است که مطابق و موافق اتفاق افتاده با قدر خدای تعالی، لذا ورد: « عرفت اللّه بفسخ العزائم [و حلّ العقود] و نقض الهمم » [۵]، یعنی همان فسخ ارادات و عزائم در اغلب امور اثبات مقام مقهوریت عبد و ربوبیت خدا را می‌نماید، کما قال تعالی: « إِنَّا فَوْقَهُمْ قَاهِرُونَ [۱] » أی أ نّهم فی تحت تسخیرنا و تدلیلنا. ---------- [۴]: ۱ - التهذیب، ج ۴، ص ۱۶۷ ؛ وسائل الشیعة، ج ۱۰، ۲۸۱. [۵]: ۲ - نهج البلاغه، ص ۵۱۱ ؛ روضة الواعظین، ج ۱، ص ۳۰ ؛ غرر الحکم، ص ۸۱. [۱]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۲۷. لذا قال تعالی: « وَ لاَ تَقُولَنَّ لِشَیْ ءٍ إِنّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا * إِلاَّ أَن یَشَآءَ اللَّهُ [۲] »، کما أنّ فرعون بعد استماعه من الکهنة و المنجّمون أخبارهم بظهور رجل من بنی إسرائیل و انقراض دولة فرعون بیده، أقدم بتدابیر السخیفة، أن یرد و یمنع تقادیر اللّه بقتله کثیراً من ذکور أولادهم فی تلک السنة، لأن ینسدّ باب الضرر عن نفسه بعدم تولّد موسی علیه السلام، کما أخبر تعالی: « یُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَکُمْ وَ یَسْتَحْیُونَ نِسَآءَکُمْ [۳] »، و کما لایوافق تدابیره علی تقادیر اللّه، ربّاه اللّه فی حجره، کما قال فرعون لموسی علیه السلام: « أَ لَمْ نُرَبِّکَ فِینَا وَلِیدًا [۴] » ؛ لأنّ اللّه تعالی أراد و قدّر وجوده کما قال تعالی: « وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاْءَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ [۵] »، « وَ نُرِیَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُمَا مِنْهُمْ مَا کَانُواْ یَحْذَرُونَ [۶] » أی یخافون من ظهور موسی و استیلائه علی ملک فرعون، و من هذا ورد: « العبد یدبّر و اللّه یقدّر » [۷]، کما قیل: اگر محول حال جهانیان نه قضا است چرا مجاری احوال بر خلاف رضا است [۸] لذا ورد فی الدعاء: « یا من یفعل ما یشاء و لایفعل ما یشاء [أحد] غیره » [۹] . و قول داعی علیه السلام: لاستعمال الخیر و هجران الشر. یعنی: به توفیق خود ما را وادار نما بسیره، و خصلت امور مذکوره مطلوبه مرغوبه و به متارکه امور مذمومه مکروهه. و فی الحدیث: « سئل عن الخیر، فقال علیه السلام: لیس الخیر أن یکثر مالک و ولدک، و لکن الخیر أن یکثر [۱] علمک و یعظم حلمک، و أن تباهی الناس بعبادة ربک، فإن أحسنت حمدت [اللّه]، و إن أسأت استغفرت [اللّه] » [۲] . و الشّر: نقیض الخیر ؛ الشرّ: السوء و الفساد و الظلم. ---------- [۲]: ۴ - سوره مبارکه کهف، آیات ۲۳ و ۲۴. [۳]: ۵ - سوره مبارکه بقره، آیه ۴۹. [۴]: ۶ - سوره مبارکه شعراء، آیه ۱۸. [۵]: ۷ - سوره مبارکه قصص، آیه ۵. [۶]: ۸ - همان، آیه ۶. [۷]: ۱ - بسنجید: شرح أصول الکافی، ج ۵، پاورقی ص ۱۶. [۸]: ۲ - انوری ابیوردی، مطلع قصیده: در مدح ناصرالملة والدین ابوالفتح طاهر. [۹]: ۳ - عدة الداعی، ص ۶۱ ؛ بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۳۴ ؛ فلاح السائل، ص ۱۶۵. [۱]: ۴ - اصل: + عملک و. [۲]: ۵ - بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۶۴ ؛ المستدرک، ج ۱۲، ص ۱۲۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357