#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تغيير و جابجايي خداوند صفوان ميگويد: ابوقرّه مرا واسطه قرار داد، از حضرت رضا عليه السّلام اجازه گر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقواي پيامبر اکرم
اما آيه اي که درباره رسول خدا است معنايش اين است که خداي متعال نام همسران حضرت رسول اکرم را براي او فاش کرده بود. يکي از آنها زينب دختر جحش بود که در آن روز همسر زيد بن حارثه بود. رسول خدا نام او را نزد خود مخفي ميداشت و براي کسي نقل نمي کرد تا منافقين به او تهمت نزنند.
لذا آيه آمد که تو نبايد از مردم بترسي بلکه بايد از خدا ترسيد و خداوند هيچ زني را براي مردي تزويج نکرد مگر حواء را براي آدم و زينب را براي رسول خدا و زهرا را براي اميرالمؤمنين عليهم السلام. »
در اين هنگام علي بن جهم به گريه افتاد و گفت: « يا بن رسول الله! من از گفتههاي خود توبه کردم و ديگر درباره پيامبران الهي از اينگونه سخنان نخواهم گفت. »
اخبار و آثار حضرت امام رضا عليه السلام/ ۶۱۵/۴.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حجاب ❇️ ( جلسه 7 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 34.mp3
6.02M
❇️ تدریس کتاب #حجاب
❇️ ( جلسه 8 کتاب حجاب)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای لرزیدن دست های نماینده ابرقدرت جهان در برابر #امام_خمینی(ره)
🔺رحیم پور ازغدی: ما از طریق ایشون، یک کمی فهمیدیم انبیا کی بودند...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🕌 حرم مطهر امام رضا (ع) در سالهای دفاع مقدس یکی از مراکز اصلی برای اعزام به جبههها بود و رزمندگانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرنده بیقرار۳ .mp3
26.26M
🎧 کتاب صوتی : #پرنده_بیقرار3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم | سخنان امام در جمع رزمندگان
حسینیه جماران
⏳دهه شصت
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در شناخت ذنب و اثم قوله علیه السلام: مُعْتَرِفاً بِذَنْبِی، مُقِرّاً بِخَطَایَایَ. الاعتراف و الاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظهور فساد و ناخوشیها به واسطه شیوع اعمال زشت
من تغیّر الأخلاق الحسنة و الطاعات بأخلاق السیّئة و ارتکاب المنهیات والمعاصی.
زیرا که مباشرت هر یک از معاصی موجب ذلّت و سخطی از حقّ است، به جهت آن که ذنوب اوّلاً تتنوّع الی مالیة و بدنیة، والبدنیة: الی قولیة و فعلیة، و الفعلیة یختلف باختلاف الآلات التی تفعل بها، فمنها ما یغیّر النعم، و منها ینزل النقمة، و منها ما یقطع الرجاء، و منها ما یدیل الاعداء، و منها ما یرد الدعاء، و منها ما یستحقّ بها نزول البلاء، و منها ما یحبس غیث السماء و ما یکشف الغطاء، و منها
ما یعجل القضاء، و منها ما یلزم الهواء، و منها ما یورث الندم، و منها ما یهتک العصم الی غیر ذلک.
و لذا قال تعالی: « ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ [۳] »، یعنی: آنچه ظاهر و هویدا شده از فساد در برّ و بحر از قبیل قتل و غارت و محق برکات و کسر سفینه و غرق أهلها، تمام به سبب اعمال قبیحه مکتبه ایدی ناس است.
زیرا که اسراف و تجاوزات نفس در هر امری از امور واجبه فرضیه، و ارتکاب اعمال منهیه مستلزمه یک نوع فساد مخصوصی است در ارض ؛ چنان که حقّ تعالی در قرآن احوال امم ماضیه من جمله احوالات بنی اسرائیل را خبر میدهد
که آنها را به اوامر و نواهی مأمور و مخاطب نموده.
و برای آنها در اطاعت هر یک جزائی معیّن نموده از عزّت و ثروت و استیلای بر دشمن، و صحّت و عافیت، و بر مخالفت هر یک از اعمال مَنهیه فساد و عقوبتی را تهدید فرموده، کما قال تعالی: « وَ قَضَیْنَآ إِلَی بَنِیآ إِسْرَآئِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الاْءَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا * فَإِذَا جَآءَ وَعْدُ أُولاَهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَآ أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلاَلَ الدِّیَارِ وَ کَانَ وَعْدًا مَّفْعُولاً [۱] »، و بعد از غلبه دشمن و نزول عقوبات بر آنها چون اضطرار از اعمال قبیحه و معاصی منهیه خود نادم شده، توبه و انابه به حقّ نمودند، خدا نیز بر آنها ترحّم نموده تبدیل عقوبت و قهر را به رحمت و نعمت داد، کما أخبر: « ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْنَاکُم بِأَمْوَالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْنَاکُمْ أَکْثَرَ نَفِیرًا * إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لاِءَنفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا [۲] »، و باز بعد از وفور دولت و غلبه و سلطنت به مقتضای: « إِنَّ الاْءِنسَانَ لَیَطْغَی * أَن رَّآهُ اسْتَغْنَی [۳] » طغیان و تجاوز از حدود الهیه نموده، به تجدید فساد در ارض.
لهذا حق تعالی مجدّداً به مکافات اعمال آنها را به عقوبات و استیلای عدو
مبتلا نموده، کما أخبر فی القرآن: « فَإِذَا جَآءَ وَعْدُ الاْآخِرَةِ لِیَسُوآؤُا وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ [۴] »، یعنی: بیت المقدس، « کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا [۵] »، باز بعد از ابتلا نادم شده استغاثه نموده، و خدا فساد را از آنها دفع نمود، کما قال: « عَسَی رَبُّکُمْ أَن یَرْحَمَکُمْ [۶] » ولی بدانید « إِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا [۷] » یعنی: اگر شما عود نمودید به فساد و معاصی و ارتکاب شهوات نفسانیه، « عُدْنَا » یعنی:
باز ما هم عود خواهیم نمود به فساد و عذاب شما کما قیل:
گفت ان عدتم کذا عدنا کذا نحن زوجنا الفعال بالجزاء [۱]
« وَ جَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْکَافِرِینَ حَصِیرًا [۲] »، یعنی: ما قرار داده ایم همیشه اوقات جهنمِ دارِ طبیعت را که مورد آلام و صدمات است بر کافرین و جاحدین و متمرّدین از اوامر و نواهی خود حصیراً، أی محبساً محصوراً ؛ زیرا که جهنم خدا محدود به محلّی دون محلی نیست بلکه،
هر کجا خواهد خدا دوزخ کند اوج را بر مرغ، دام و فخ کند [۳]
کما قال تعالی: « یَسْتَعْجِلُونَکَ بِالْعَذَابِ وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکَافِرِینَ [۴] »، کما قیل:
هم ز دندانت برآرد دردها تا بگوئی دوزخ است و اژدها [۵]
بالجمله، مؤیّد مطلب مذکور است فقره دعا:
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه روم، آیه ۴۱.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه اسراء، آیات ۴ و ۵.
[۲]: ۳ - همان، آیات ۶ و ۷.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه علق، آیات ۶ و ۷.
[۴]: ۱ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۷.
[۵]: ۲ - همان.
[۶]: ۳ - همان، آیه ۸.
[۷]: ۴ - همان.
[۱]: ۵ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۶۸۴، « وخامت کار آن مرغ ».
[۲]: ۶ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۸.
[۳]: ۷ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۹۹۶، « در بیان آن که شناسای قدرت حق نپرسد ».
[۴]: ۸ - سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۵۴.
[۵]: ۹ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۹۹۷، « در بیان آن که شناسای قدرت حق نپرسد ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357