#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دوست به حکیمی گفتند: کدام یک را بیشتر دوست داری، برادر یا دوستت؟ گفت: برادرم اگر دوستم باشد. ابلیس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نصاری
مسیحیان معتقدند که خداوند ذاتاً یکی است، مراد آنها از اقانیم (اب، ابن، روح القدس)، صفات همراه ذات است. مراد از اب، ذات با وجود، مراد از ابن، ذات با علم، و مراد از روح القدس، ذات با حیات است.
*
نیز مسیحیان، مسیح را فرزند مریم میدانند که به دار آویخته شد. نیز معتقدند انجیل عبارت از زندگی و روش حضرت مسیح است که چهار تن از یاران وی به نامهای متی، لوقا، ماریوس و یوحنا جمع آوری کرده اند. واژه انجیل به معنای بشارت است. مسیحیان غیر از انجیل، کتابهای دیگری دارند، مانند کتاب قوانین که در باره ی احکام عبادات و معاملات است، آنان نمازشان را با صدای ناقوس میخوانند.
نصاری بر سه دسته کلی هستند:
۱- ملکانیه: گویند بخشی از لاهوت در ناسوت حلول کرده است و با جسم مسیح یکی شده است، مسیحیان اعتقاد دارند پس از آنکه این حلول صورت گرفته است، مسیح راگفته اند. قرآن نیز این اعتقاد که همان تثلیث است مورد نکوهش قرار داده است و میفرماید: لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قٰالُوا إِنَّ اللّٰهَ ثٰالِثُ ثَلاٰثَةٍ [۱] . این عده از مسیحیان اعتقاد دارند که ناسوت عیسی به دار آویخته شد و این دار در لاهوت او اثری نگذاشت.
۲- یعقوبیه: معتقدند کلمه گوشت و خون شد و لذا مسیح، خدا شد. خداوند این اعتقاد باطل آنان را چنین بیان کرده است. لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قٰالُوا إِنَّ اللّٰهَ هُوَ الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ [۲] .
۳- نسطوریه: معتقدند لاهوت بر ناسوت اشراف دارد، مانند اشراف خورشید بر بلور، و قتل
و نیز صلیب، بر ناسوت مسیح وارد شد نه بر لاهوت او، مراد از ناسوت جسم و مراد از لاهوت روح است.
----------
[۱]: ۱) - کافر شدند کسانی که خدا را سومی آن سه نامیدند. مائده، ۷۳.
[۲]: ۲) - کافر شدند کسانی که گفتند خدا همان عیسی پسر مریم است. مائده، ۱۷ و ۷۲.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قسمت 5️⃣ 📜سوره مبارکه طه آیه ۱۱۴ 🔹...وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً 🔹 #یک_آیه_یک_قصه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک آیه یک قصه (6).mp3
2.91M
قسمت 6️⃣
📜سوره مبارکه مائده آیه ۱
🔹يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ..🔹
#یک_آیه_یک_قصه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۷۷- چرا سوره دهر را دهر گويند؟ دهر به معناي روزگار است كه در اولين آيه اين سوره به آناشاره شده و ل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸۶- محتواي سوره نازعات چيست؟
ياد فرشتگان به عنوان واسطههاي تدبير در جهان، بخشي از نبوت موسي، بيان آخرت حالات مردم در بهشت و جهنم از مواردياست كه در سوره نازعات به آن شاره شده است.
۱۸۷- چرا سوره عبس را عبس گويند؟
عبس به معناي چهره درهم كشيده و عتاب و ملامت ثروتمندان است كه در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را عبس گويند.
۱۸۸- نام ديگر سوره عبس چيست؟
نام ديگر سوره عبس، اعمي (نابينا) است
۱۸۹- محتواي سوره عبس چيست؟
چهره درهم كشيدن ثروتمندان از ورود نابينا (ابنام مكتوم) وانتقاد خداوند، يادي از مراحل خلقت انسان و نعمتهاي خدا و چهرههاي خندان و اندوهگين در آخرت از مواردي است كه در سوره عبس به آن شاره شده است.
۱۹۰- چرا سوره تكوير را تكوير گويند؟
تكوير به معناي درهم پيچيده شدن كه در آيه اول اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را تكوير گويند.
۱۹۱- محتواي سوره تكوير چيست؟
درهم پيچيده شدن نور خورشيد، مشخص شدن اعمال انسان درروز قيامت از مواردي است كه در سوره تكوير به آن شاره شده است.
۱۹۲- چرا سوره انفطار را انفطار گويند؟
انفطار به معناي شكافته شدن است كه در اوايل اين سوره بهآن اشاره شده و لذا اين سوره را انفطار گويند.
https://eitaa.com/zandahlm1357