📸 تصویری از وسایل بهجامانده از شهید رئیسی و انگشتری که رهبر انقلاب به ایشان هدیه دادند
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تیزر تبلیغاتی اقای لاریجانی در سال ۱۴٠٠ را ملاحظه میفرمایید!
آقای لاریجانی به فرض که در #انتخابات ریاست جمهوری ۱۴٠۳ تایید صلاحیت شوید و حتی اینبار دست به ساخت یک سریال تبلبغاتی بزنید (😏)، اما آن تصویری که مردم در ذهنشان از شما دارند، تصویرِ تصویب ۲٠ دقیقه برجام در مجلس و تحمیل خسارات فراگیر این قرارداد ننگین بر کشور است!
✅مردم کار نمایشی و تیزر حرفهای ساختن نمیخواهند، مردم رئیس جمهور دلسوز و انقلابی میخواهند...
✍میلاد خورسندی
#ارتفاع_بگیریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😏آقای همتی بازم از افتخاراتت برامون بگو (:
✍میلاد خورسندی
#رئیسی
#شهید_جمهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واینجوری شدکه این شخص گستاخانه درمقابل رهبری ایستاد
توهین آشکار احمدی نژاد به مقام معظم رهبری
#نه_به_مهره_اسرائیل..لطفا بزرگواران داخل گروههای که عضو هستید که این کلیپ ها را بارگذاری کنید تا مردم آگاه بشوند و بدونند که به چه کسی رأی بدهند
احمدی نژاد صلاحیت ندارد...
ارسالی از مخاطب
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_290
و قال عليهالسلام
لَوْ لَمْ يَتَوَعَّدِ اللّهُ عَلَى مَعْصِيَتِهِ لَكَانَ يَجِبُ أَلَّا يُعْصَى شُكْراً لِنِعَمِهِ.
امام عليه السلام فرمود:
اگر خدا تهديد به عذاب در برابر عصيان نكرده بود باز واجب بود كه به پاس نعمتهايش نافرمانى او نشود.
شرح و تفسير
به پاس نعمتهايش عصيان مكن
امام عليه السلام در اين كلام شريف خود به نكتۀ دقيقى در مسائل مربوط به اطاعت و ترك معصيت اشاره مىكند، مىفرمايد:«اگر خداوند تهديد به عذاب در برابر عصيان نكرده بود باز واجب بود كه به پاس نعمتهايش نافرمانى او نشود»؛ (لَوْ لَمْ يَتَوَعَّدِ اللّهُ عَلَى مَعْصِيَتِهِ لَكَانَ يَجِبُ أَلَّا يُعْصَى شُكْراً لِنِعَمِهِ) .
متكلمان، در علم كلام، نخستين مسئلهاى را كه مورد بحث قرار مىدهند مسئلۀ وجوب معرفة اللّه است؛ يعنى ما بايد به دنبال اين مسئله برويم كه خالق اين جهان كيست و صفاتش چيست؟ چراكه وجود خود را مشمول نعمتهاى فراوان مادى و معنوى مىبينيم و مىدانيم اين نعمتها از ما نيست؛ از لحظۀ انعقاد نطفۀ ما در رحم مادر، تا لحظهاى كه چشم از اين جهان فرو مىبنديم نعمتهايى به سوى ما سرازير است كه بسيارى از آنها را حتّى يك گام براى تحصيلش برنداشتيم. وجدان آدمى قضاوت مىكند كه به دنبال آفرينندۀ اين نعمتها برويم و شكر منعم به جا بياوريم. از اينجا مسائل مربوط به خداشناسى و معارف دينى شكل مىگيرد.
در مسائل عملى كه مربوط به اطاعت و ترك عصيان است نيز همين معنا صادق است. به فرض كه خداوند مجازاتى براى معصيتكاران قرار نداده بود باز هم وجدان ما قضاوت مىكرد كه از باب شكر منعم عصيان او را ترك كنيم. از اينجا روشن مىشود كه مسئلۀ اطاعت فرمان خدا و ترك عصيان او مسئلهاى عقلى است كه از مسئلۀ شكر منعم، سرچشمه مىگيرد. برخلاف كسانى كه تصور مىكنند اينها تنها جنبۀ شرعى و قرارداد الهى دارد.
ازاينرو در حديثى از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مىخوانيم كه شبى از شبها عايشه (هنگامى كه تلاش و كوشش پيامبر صلى الله عليه و آله را در عبادت پروردگار ديد) گفت: چرا اينقدر خود را به زحمت و رنج مىافكنى در حالى كه خداوند گذشته و آيندۀ تو را بخشيده است؟ پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود:«اى عايشه!
أَلا أَكُونُ عَبْداً شَكُوراً؟؛ آيا بندۀ شكرگزار خدا نباشم؟». ١
اضافه بر اينها مىدانيم، ترك معصيت پروردگار و اطاعت فرمان او چيزى بر جلال و عظمت او نمىافزايد، بلكه تمام واجبات داراى آثار مثبت و مصالحى است كه به فاعل آن مىرسد و تمام معاصى و گناهان داراى زيانها و آثار منفى است كه از تارك آن دور مىشود.
در كتاب مناقب «ابن جوزى» دو شعر در زمينۀ همين روايت، از شاعرى آمده است كه بعضى گفتهاند گويندۀ اين شعر، مولا اميرمؤمنان عليه السلام است.
هَبِ الْبَعْثَ لَمْ تَأْتِنَا رُسُلُهُ وَ جَاحِمَةُ النَّارِ لَمْ تُضْرَمْ
أَ لَيْسَ مِنَ الْوَاجِبِ الْمُسْتَحَقِّ حَيَاءُ الْعِبَادِ مِنَ الْمُنْعِم ٢
گيرم خداوند پيامبرانش را به سوى ما نفرستاده بود - و آتش دوزخ افروخته نبود.
آيا واجب و لازم نيست - كه بندگان از بخشندۀ نعمتها حيا كنند؟ (و ترك نافرمانى و عصيان نمايند؟)
مرحوم كمرهاى اين حديث را به شعر فارسى درآورده و مىگويد: خدا گر به عصيان نكردى عذاب سزا بود تركش به شكر نعم
قابل توجه اينكه در حديث ديگرى از همان امام عليه السلام كه در غرر الحكم آمده است مىخوانيم:
«اَقَلُّ ما يَجِبُ لِلْمُنْعِمِ أنْ لا يَعْصِىَ بِنِعْمَتِهِ؛ كمترين چيزى كه به عنوان اداى حق بخشندۀ نعمتها واجب است اين است كه با نعمت او عصيان او نشود». ١
مثلاً خداوند به انسان چشم و گوش بخشيده است، با چشم و گوش خود او را معصيت نكنيم، اموالى عنايت فرموده، با اين اموال به عصيان او بر نخيزيم.
از آنچه گفته شد اين نكته روشن مىشود كه پاداشهاى الهى، تفضلى است از سوى او نه استحقاقى از سوى بندگان، چراكه هرگونه اطاعت و ترك معصيت، حداقلِ شكر نعمت است، بنابراين استحقاقى در كار نيست و همانگونه كه در بالا آمد در اطاعت فرمان خدا و ترك معصيت او منافعى است كه به مكلفان باز مىگردد. در برابر خدمتى كه انسان دارد به خود مىكند پاداش، چه مفهومى دارد؟
علت #رشد_علفی_کاکتوس بیشتر از نبود نوردهی مناسب است😢
ولی علت های دیگری هم میتواند داشته باشد مانند🙌✔️
آبیاری مازاد نیاز کاکتوس و یا نامناسب بودن خاک و گلدان
نوردهی اگر کم یا نامناسب باشد کم کم باعث خم شدن کاکتوس و رشد علفی و قیفی مانند میشود
کسانی که گلدان خود را داخل منزل و دور از نور پشت پنجره میگذارند
به طور معمول باعث رشد علفی کاکتوس آنها میشود.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357