eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: رأس الجالوت كه غافل گير شده بود، پاسخ داد: « آرى! ما اين مطلب را در تورات يافته ايم. » امام بار ديگر رو به جاثليق كرد و گفت « از كتاب اشعياى نبى تا چه حد اطلاع دارى؟ » حرف حرف آن را حفظ هستم. حضرت ايشان و رأس الجالوت را مخاطب قرار داد و گفت: « آيا معنى اين سخن وى را مى دانيد كه گفت: اى مردم! من چهره كسى را ديدم كه بر درازگوش سوار مى شود و تن پوشى از نور به تن دارد. من شترسوارى راهم ديدم كه نورش به سان نور ماه بود؟ » هر دو سر خود را به علامت پاسخ مثبت تكان دادند و گفتند: « آرى! اشعياى نبى اين سخن را گفت. » امام رو به جاثليق كرد. آيا مى دانى عيسى (س) فرمود: « من به سوى پروردگار خويش و شما مى روم و بارقليطا آمد؛ هم او كه به حقانيت من گواهى مى دهد؛ همان گونه كه من به حقانيت او شهادت دادم. و او كسى است كه همه چيز را براى شما تفسير مى كند؛ رسوايى ملت‌ها (يى كه آگاهانه بر جاده باطل مى تازند) به دست اوست؛ او كسى است كه ستون (خيمه) كفر را مى شكند؟ » حدقه چشمان جاثليق از حيرت گشاده شد. آرى، مى دانم. آيا اين مطلب در انجيل آمده است؟ جاثليق با فروتنى ترسايانه اى پاسخ داد: « آرى » اى جاثليق! به من بگو كه انجيل نخست را كه گم كرديد، آن را نزد چه كسى يافتيد؟ انجيل موجود را چه كسى تدوين كرد؟ فقط يك روز آن را گم كرديم؛ اما بار ديگر آن را تازه و باطراوت يافتيم. يوحنا ومتى آن را براى ما آوردند.. شما چه قدر درباره انجيل و دانشمندانش كم اطلاع هستيد! اگر مطلب همين گونه باشد كه شما مى گوييد و امروزه اصل آن در اختيارتان است، پس چرا درباره انجيل اختلاف داريد؟ اينك من اصل مطلب را به شما خواهم گفت. چون انجيل نخست مفقود شد، ترسايان نزد علمايشان اجتماع كردند و گفتند: « عيسى بن مريم كشته شد و انجيل را گم كرديم و شما دانشمندان ما هستيد؛ چه داريد؟ » لوقا، مرقانوس، يوحنا و متّى به آنان گفتند: « انجيل در سينه ماست. در هر يكشنبه سفرى از آن را برايتان مى خوانيم. كنيسه‌ها را تهى نگذاريد. ما روز يكشنبه سفر سفر آن را برايتان مى خوانيم تا به زودى همه را گرد آوريم. » اين چهار تن بودند كه انجيل را برايتان تدوين كردند؛ اما اينان شاگرد بودند. اين مطلب را مى دانستى؟ جاثليق با احترام پاسخ داد: « اين مطلب را نمى دانستم؛ اما دلم گواهى مى دهد كه حق با شماست. مى خواهم بيشتر بدانم. » امام رو به مأمونكه حيرت زده به او مى نگريستكرد و گفت: « بر او گواه باشيد. » از هر گوشه مجلس اين صدا برخاست: « آرى شاهد هستيم. » حضرت بار ديگر رو به جاثليق كرد وسخن خود را ادامه داد. به حق پسر و مادرش، آيا مى دانى كه متّى درباره نسب عيسى گفت: « او مسيح فرزند داود، فرزند ابراهيم است؟ » و مرقانوس درباره نسب عيسى گفت: « او كلمة الله است. در بدن آدمى حلول كرد و تبديل به انسان شد؟ » و لوقا گفت: « عيسى و مادرش دو انسان هستند (همانند انسان هاى ديگر با گوشت و خون)، اما روح القدس در آنها حلول كرده است؟ » شما درباره شهادتى كه عيسى درباره خودش داده است چه مى گوييد؟ او گفت: « به راستى به شما مى گويم: كسى به آسمان نمى رود مگر اين كه كسى فرود آيد؛ مگر شترسوارفرجامين پيامبركه به معراج مى رود و برمى گردد. » درباره اين سخن نظرت چيست؟ همه حرف هايى را كه زدى قبول دارم. آرى! همه اين مطالب در انجيل آمده است امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب‌های امام رضا علیه السلام مسندالامام الرّضا علیه السلام ؛ که در تهران، قم، یمن، مشهد و بیروت چاپ شده است. این کتاب مجموعه روایاتی است که امام رضا علیه السلام از پدران خود، از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل کرده اند. الرِّسَالَة الذَّهبِیه؛ درباره ی طب و پزشکی است و در نجف و قم چاپ شده است. امالی الامام الرّضا علیه السلام ؛ که آن را "برادرِ دعبل خُزاعی" یعنی "علی بن علی خُزاعی"، از امام رضا علیه السلام نقل کرده است. کتاب‌های منسوب به امام رضا علیه السلام را در مجموع بیش از ۲۰ جلد می‌دانند. [۱] ---------- [۱]: . تدوین السنة الشّریفه، صص ۱۷۷-۱۸۲ یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.mp3
1.91M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز سوم 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: در حدود سال‌های ۴۵- ۵۰ با یکی از دوستان به منزل یک نقاش که همه اش از انار نقاشی می‌کشید، رفتیم. می‌گفتند از دراویش است. وقتی درباره عنقا و نقش انار سؤال می‌کردیم با یک حالت خاصی به ما می‌فهماند که به این زودی و راحتی نمی شود وارد معقولات شد. ۴ تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری نا آشنا هستم، خیر! من از یک راه طی شده با شما حرف میزنم. من هم سالها در یکی از دانشکده‌های هنری درس خوانده ام، به شب‌های شعر و گالری‌های نقاشی رفته ام. موسیقی کلاسیک گوش داده ام. ساعت‌ها از وقتم را به مباحث بیهوده درباره چیزهایی که نمی دانستم گذرانده ام. من هم سال‌ها با جلوه فروشی و تظاهر به دانایی زیسته ام. ریش پروفسوری و سبیل نیچه ای گذاشته‌ام و کتاب «انسان تک ساختی» هربرت مارکوز را -بی آنکه خوانده باشم- طوری دست گرفته‌ام که دیگران جلد آن را ببینند و پیش خودشان بگویند: «عجب، فلانی چه کتاب‌هایی می‌خواند، معلوم است که خیلی می‌فهمد. »... اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده است که ناچارشده‌ام رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که «تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی شود، و حتی از این بالاتر دانایی نیز با «تحصیل فلسفه» حاصل نمی آید. باید در جست و جوی حقیقت بود و این متاعی است که هرکس طالبش باشد، آن را خواهد یافت. لاله ای در فکه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز حرم مطهر امام رضا علیه السلام👆 : 🌷🕊...! چه زیبا گلچین می‌ڪنی خوبان عالم را...! و من... مبهــوت هر شهـــیدم که چه زیبا مے‌رود تا عرش اعلا... https://eitaa.com/zandahlm1357
hafez 36.mp3
6.95M
در کوی نیک‌نامی ما را گذر ندادند
.......: واژه بس برخی ارباب لغت گویند: کلمه بس فارسی است. عوام عرب از این کلمه استفاده می‌کنند و می‌گویند: بسک، بسی. در زبان فارسی واژه ای دیگر که این معنا را برساند وجود ندارد. ولی در لغت عرب واژهایی چون حسب، بجل، قط، امسک، اکفف، ناهیک، کافیک، مه، مهلا، اقطع و اکتف، همین معنا را می‌رسانند. فصیحی راه در دوست آشکارا مسپار نامحرم پا بود درین ره رفتار یا پای چنان نه که نماند نقشی یا نقش قدم با قدم خود بردار شاه طاهر ما بی تو دمی شاد به عالم نزدیم خوردیم بسی خون دل و دم نزدیم بی شعله ی آه لب ز هم نگشودیم بی قطره ی اشک چشم بر هم نزدیم عبید زاکانی بیش از این بد عهد و پیمانی مکن با سبک روحان گران جانی مکن غمزه را گو خون عشاقان مریز ملک زان تست ویرانی مکن با ضعیفان آنچه در گنجد مگو با اسیران هر چه بتوانی مکن بیش از این جور و جفا و سرکشی حال مسکینان چو می‌دانی مکن ور کنی با دیگران جور و جفا با عبیداللّٰه زاکانی مکن شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: جهيزيّه دختر گرامى پيامبر صلى الله عليه و آله حال به سراغ «خانواده نمونه» برويم و جهيزيّه ازدواج برترين زنان جهان با برگزيده ترين مردان تاريخ بعد از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله رامورد توجّه قرار دهيم و از آن الهام بگيريم. در بحثهاى گذشته خوانديم كه تمام سرمايه مولاى متّقيان عليه السلام براى مراسم ازدواج تنها پول زرهى بود كه به فرمان پيامبر صلى الله عليه و آله آن را فروخت و از آن «عطريات» و «لباس» و «جهيزيّه» حضرت زهرا عليها السلام تهيّه شد. قيمت اين زره به روايتى، سى درهم، و به روايات ديگر ۴۸۰ يا ۵۰۰ درهم بود [۱] و با توجّه به اين كه «درهم» تقريبا نيم مثقال نقره مسكوك است، مجموع قيمت زره و بهاى تمام وسائلى را كه به عنوان جهيزيّه تهيه كردند به آسانى مى توان محاسبه نمود. از روايتى استفاده مى شود كه تنها يك سوم قيمت زره براى جهيزيّه مصرف شد، و از آن بخوبى برمى آيد كه تا چه حد وسائل زندگى جديد اين دو زوج خوشبخت جهان بشريّت ساده و بى آلايش و دور از هرگونه تشريفات بوده است. صورت جهيزيّه بانوى اسلام عليها السلام و به اصطلاح ريز اقلام آن را نيز ارباب سير و تواريخ نوشته اند كه مطالعه آن انسان را با عالمى از صفا و زهد و وارستگى عجيب روبه رو مى سازد، كه عظمت و شكوه بى نظير و خيره كننده اش هر انسان آزاده اى را به خضوع در برابر آن وامى دارد. صورت جهيزيّه اى كه ياران پيامبر صلى الله عليه و آله با آن وجه مختصر براى يگانه دختر پيامبر صلى الله عليه و آله تهيّه كردند به اين ترتيب بود: ---------- [۱]: مرحوم علّامه مجلسى در« بحارالانوار» مى گويد: ممكن است قيمت واقعى آن همان ۳۰ درهم بوده، ولى بعضى از علاقه مندان آن را به مبلغ افزونتر خريده باشند. ۱- يك فرش مصرى كه داخل آن پشم بود ۲- يك سفره چرمى ۳- يك متّكاى چرمى كه داخل آن ليف درخت خرما بود ۴- يك عباى خيبرى ۵- يك مشك آب ۶- چند كوزه ۷- چند ظرف و كاسه سفالين ۸- يك ظرف براى آب و آب كشى (مطهره) ۹- يك پرده نازك پشمى اين بود مجموعه جهيزيّه زهرا عليها السلام طبق روايت. [۱] هنگامى كه وسائل فوق را نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آوردند نگاهى به آن كرد و گريست، سپس سر به سوى آسمان بلند كرد و دعاى عجيبى كرد و گفت: اللّهُمَّ بارِكْ لِقَوْمٍ جُلُّ آنِيَتِهِمُ الْخَزَفُ [۲] خداوندا به قومى كه غالب ظروف آنها سفالين است، مبارك گردان! دقّت در اين اقلام جهيزيّه عجيب و تاريخى، و دعائى كه پيامبر صلى الله عليه و آله به دنبال آن فرمود، بسيار چيزها به انسان مى آموزد. عظمت و شكوهى كه در اين جهيزيّه ساده نهفته است، و پيام و الهامى كه به فرزندان اسلام در تمام قرون مى دهد، غيرقابل توصيف است. پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله با اين كار مى خواهد درسى بزرگ براى تمام اعصار و براى تمام نسلها به يادگار بگذارد، و نشان دهد كه اسلام بر محور تجمّل پرستى و رقابتهاى كمرشكن مادّى كه مايه صعوبت كار ازدواج، و به تأخير افتادن برنامه جوانان، و آلودگى اجتماع ---------- [۱]: بحارالانوار، جلد ۴۳، صفحه ۱۳۰. [۲]: همان. مسلمين مى گردد، نيست. اساس و پايه كار، همه جا بر سهولت و سادگى، و وارستگى و آزادگى، صفا و صميميّت استوار است. آنچه پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله به عنوان نمونه و سرمشق نشان داد نه تنها در مقياس امروز ساده و بى تكلّف بود، بلكه در اجتماع آن زمان نيز بسيار ساده تلقّى مى شد، تا آنجا كه دنياپرستان آن عصر كه هنوز رسوبات «ارزشهاى جاهلى» در اعماق روح و جان تاريكشان بود، زهراى عزيز را بر اين زندگى ساده شوهرش سرزنش كردند، و جوابى با آن عظمت را از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله شنيدند كه قبلًا ذكر كرديم. اينها همه هشدارى است به آنها كه نه تنها روى قلم به قلم وسائل تجمّلى جهيزيّه كه گاه بسيارى از آنها در تمام طول عمر هم يك بار مورد استفاده قرار نمى گيرد، اصرار دارند، بلكه حتّى روى ماركهاى مختلف داخلى يا خارجى و رنگ و نقش و نگار آنها نيز حسّاسيت آميخته با وسواس نشان مى دهند؛ آرى هشدارى است به همه آنها! پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله با امكاناتى كه در آن زمان داشت، مى توانست وسائلى بسيار بهتر و با ارزشتر از آنچه گفتيم براى تنها دخترش زهرا عليها السلام و تنها يادگار همسر محبوبش خديجه، و تنها يار و ياور هميشگى اش على عليه السلام فراهم سازد، ولى مخصوصاً اين كار را نكرد، كه اگر مى كرد دستور جاويدان: «لَقَدْ كانَ لَكُمْ فى رَسُولِ اللَّهِ اسْوَةٌ حَسَنَةٌ» ارزش خود را از دست مى داد. عجب اين كه، گروهى از مسلمانان اين سخنان را مى شنوند، و بى خيال از كنار آن بسادگى مى گذرند، و گاه اسم اين بى اعتنائى را ضرورتهاى عصر و زمان مى گذارند، ضرورتى كه آبرو و حيثيّت آنها در گرو آن است! در حالى كه ضرورت بودن آن، «بهانه» يا «خيال» و «توهّمى» بيش نيست، مانند همه خيالها و پندارها در صحنه زندگى كه: از خيالى صلحشا
ن و جنگشان وز خيالى نامشان و ننگشان و از همه مضحكتر اين كه، گاه براى تيمّن و تبرّك در كنار مهريّه هاى سنگين چند ميليونى، مهريّه پانصد درهمى حضرت زهرا عليها السلام را نيز ضميمه مى كنند! يا بعضى از قلمهاى جهيزيّه آن حضرت را براى تأسّى به آن بزرگوار در كنار اجناس لوكس و وسائل پر زرق و برق و گرانقيمت خود قرار مى دهند. اين درست به آن مى ماند كه در كنار سفره اى كه انواع غذاهاى رنگين داخلى و خارجى، و سنّتى و مد روز، در آن جمع است، مقدارى نان جو و نمك هم قرار دهيم كه اين خوراك مولاى متّقيان و پيشواى آزادگان جهان، على عليه السلام است و ما شيعيان و پيروان مكتب او هستيم! چقدر اين كار كودكانه و مسخره است! من معتقدم بيرون آوردن بسيارى از پدران و مادران تجمّل پرست متعصّب از زير آوار تقليدها و آداب و رسوم غلط و خرافى كار آسانى نيست. جوانان، اعم از دختران و پسران كه روح بى آلايش ترى دارند براى سنّت شكنى، و درهم كوبيدن آداب و رسوم غلط آماده ترند، آنها بايد بپا خيزند و اجازه ندهند سرنوشتشان بازيچه دست اين سنّتهاى زشت، و رقابتها و چشم و همچشمى هاى ويرانگر بزرگترها شود، و صفا و صميميّت همسرانشان در آتش اين رسوم غلط و غير منطقى بسوزد. آنها بايد حاكم بر سرنوشت خود شوند، و دستهاى معمارانى را كه سنگ اوّل زيربناى زندگى آنها را از اوّل كج مى نهند، و بعد از آن تا گنبد دوّار كج مى رود، از اين مسأله حياتى كوتاه كنند، و قولًا و عملًا ثابت نمايند طرفدار مهريّه هاى معقول، جهيزيّه هاى ساده، و مراسم ازدواج بى تكلّف و آميخته با صميميّت و صفاى اسلام هستند. پسران جوان بايد ثابت كنند رهروان مخلص راه اميرمؤمنان علىّ مرتضى عليه السلام مى باشند. دختران جوان نيز بايد ثابت كنند از زندگى زهراى مرضيّه عليها السلام بزرگترين شخصيت زن در جهان بشريّت الگو مى گيرند، و به وسوسه هاى اين و آن دل نسپرده، و به دشمنى هاى در لباس خيرخواهى، توجّهى نمى كنند؛ و من به تأثير اين سخنان در جوانان بسيار اميدوارم. #✍آیت الله مکارم شیرازی https://eitaa.com/zandahlm1357
008.mp3
2.72M
صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده "بخش هشتم" 🔺 راه صحیح زندگی درست در یک خانواده نگاه امانت داری هست... 💥 دکتر حمید
99-11-15(tarashion).mp3
13.71M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت چهارم 🗓 چهارشنبه پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۹