eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
hafez 51.mp3
4.06M
راز درون پرده ز رندان مست پرس
عشق دیدگان تو حق بزرگی بر من دارند برای اینکه از جادوگری آنها سحری فرا گرفتم و زبان رقیب و ملامت گر را سحر کردم. لعینک فضل جزیل علیّ و ذاک لانی یا قاتلی تعلمت من سحرها فعقدت لسان رقیب مع العاذل گویم تا منزل آدمی سرای دنیاست کارش همه جرم و کار حق لطف و عطاست خوش باش که آن سرا چنین خواهد بود سالی که نکوست از بهارش پیداست حالتی حاجی به طواف کعبه اندر تک و پوست وز سعی و طواف هر چه کرده است نکوست تقصیر وی این است که آرد دگری قربان سازد به جای خود در ره دوست ابوسعید غازی ز پی شهادت اندر تک و پوست غافل که شهید عشق فاضل تر از اوست فردای قیامت آن به این کی ماند کان کشته ی دشمن است و این کشته ی دوست شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ۱۳- انگیزه‌های تغییر شکل عبادت پرتوی از اسرار نماز » انگیزه‌های تغییر شکل عبادت قرآن، نمونه‌های متعدد یاد می‌کند که چگونه اقوام پیشین، با تغییر شکل عبادت، دچار قهر و غضب الهی شدند. انگیزه این تغییر شکلها متفاوت بوده، که از هر کدام، یک نمونه قرآنی ذکر می‌کنیم: ۱- لجاجت خداوند به بنی اسرائیل دستور داد هنگام ورود به سرزمین مقدس، کلمه «حطّه» را بر زبان جاری کند (یعنی خدایا ما را ببخش و گناهانمان را بریز). آنان از روی استهزاء و لجاجت، تغییر داده و گفتند: «حنطه» (یعنی گندم). خدا بر آنان غضب کرد و هلاکشان نمود. (۸۷) ۲- روشنفکر زدگی در اسلام، چهار ماه حرام است که جنگیدن در آن ممنوع است. این آتش بس اجباری، در سه ماه پیاپی (ذیقعده، ذیحجه، محرّم) و یک ماه جدا (رجب) است که قرآن همه را با عنوان «اربعة حرم» (۸۸) یاد کرده و جنگیدن را ممنوع ساخته است، مگر آنجا که حالت دفاعی باشد. برخی به نظر روشنفکرانه خود و روی سلیقه، ماههای حرام را جابجا می‌کردند، عقب جلو می‌کردند و می‌گفتند: چه فرق می‌کند، هدف آنست که سالی چهار ماه نجنگیم. قرآن، این تغییر در ماههای حرام را نکوهش کرد و آنرا فرو رفتن در کفر دانست. (۸۹) ۳- مقدّس مآبی منظور، کار کسانی است که با سرپوش مذهب و حیله‌های شرعی، به خواسته‌های دل خود می‌رسند و بدینوسیله می‌خواهند بر سر وجدان و قانون خدا کلاه بگذارند. نمونه اش در داستان بنی اسرائیل است که چون خداوند، صید ماهی را روز شنبه برای آنان تحریم کرده بود، با احداث حوضچه‌هایی کنار آب، ماهی‌ها را بدرون آن می‌کشیدند ولی روز بعد، ماهی‌ها را می‌گرفتند و می‌گفتند: ما که روز شنبه ماهی نگرفته ایم...! ماجرای فوق، در آیاتی از قرآن بیان شده و مورد مذمّت قرار گرفته است. [۱] ---------- [۱]: ۹۰) از جمله در سوره اعراف، آیه ۱۶۳. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
مهدی قنبری: 🔆اعمال شب‌های قدر 🔻شب قَدر یا لَیلَةُ القَدر شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور یک‌ساله انسان‌هاست. قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن می‌گوید. قرآن و روایات ارزش شب قدر را بیش از هزار ماه می‌دانند. این شب بافضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن، فرشتگان به زمین می‌آیند و بنابر برخی از احادیث شیعه، مقدرات سال آینده بندگان را بر امام عرضه می‌کنند. 🔰اعمال مشترک شب‌های قدر 🔹غسل 🔹دو رکعت نماز، در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود و نمازگزار بعد از اتمام نماز هفتاد مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَیهِ می‌گوید. 🔹احیا داشتن (بیدار ماندن و عبادت کردن) در این شب‌ها. 🔹صد رکعت نماز (هر دو رکعت به یک سلام) 🔹خواندن دعای : اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْداً دَاخِراً لاَ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعاً وَ لاَ ضَرّاً وَ لاَ أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءاً أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِي وَ أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي وَ قِلَّةِ حِيلَتِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَيَّ مَا آتَيْتَنِي فَإِنِّي عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ الْفَقِيرُ الْمَهِينُ اللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْنِي نَاسِياً لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِي وَ لاَ (غَافِلاً) لِإِحْسَانِكَ فِيمَا أَعْطَيْتَنِي وَ لاَ آيِساً مِنْ إِجَابَتِكَ‏ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّي فِي سَرَّاءَ (كُنْتُ) أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِيَةٍ أَوْ بَلاَءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ. 🔹قرائت دعای جوشن کبیر 🔹زیارت امام حسین(ع) 🔹قرآن به سر گرفتن و خدا را به چهارده معصوم سوگند دادن 🔰اعمال شب نوزدهم 🔸صد بار ذکر «اَستَغفِرُاللهَ رَبّی و اَتوبُ اِلیهِ» 🔸صد بار ذکر «اَلّلهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرِالمُؤمِنینَ» 🔸خواندن دعای: «اَللّهُمَّ اْجْعَلْ فیما تَقْضی وَتُقَدِّرُ مِنَ الاَْمْرِ الْمَحْتُومِ، وَفیما تَفْرُقُ مِنَ الاَْمْرِ الحَکیمِ فی لَیلَهِ الْقَدْرِ، وَفِی الْقَضآءِ الَّذی لا یرَدُّ وَلا یبَدَّلُ، اَنْ تَکْتُبَنی مِنْ حُجّاجِ بَیتِکَ الْحَرامِ، اَلْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ، اَلْمَشْکُورِ سَعْیهُمْ، اَلْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ، اَلْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیئاتُهُمْ، وَاجْعَلْ فیما تَقْضی وَتُقَدِّرُ، اَنْ تُطیلَ عُمْری، وَتُوَسِّعَ عَلَی فی رِزْقی، وَتَفْعَلَ بی‌کَذا وَکَذا.» 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
.......: فصل دوم در اشاره به مراتب طهور است بدان که انسان تا در عالم طبیعت و منزلگاه ماده هیولانى است، در تحت تصرّفات جنود الهیه و جنود ابلیسیه است . و جنود الهیه جنود رحمت و سـلامت و سـعادت و نـور و طهـارت و کمـال است؛ و جنود ابلیس در مقابل آنها است . و چون جهات ربوبیه غلبه بر جهـات ابلیـسیه دارد، در بدو فطرت انسان را نورانیت و س لامت و سعادتى است فطرى الهى؛ چنانچه در احادیـث شـریفه ( صراحتاً و در کتاب شریف الهى اشارتاً بیان آن شده 100 .(و تا انسان در این عالم است با قـدم اختیار مى تواند خود را در تحت تصرّف یکى از آن دو قرار دهد . پس، اگر از اول فطرت تـا آخـر ابلیس را در آن تصرّفى نبود، انسان الهى لاهوتى است که سر تا پایش نور و طهـارت و سـعادت است؛ قلبش نور حقّ است و جز به حقّ توجه نکند و قواى باطنـه و ظـاهره اش نـورانى و طـاهر است و جز حق در آنها تصرّف نکند؛ ابلـیس را از آن حظّـى نباشـد و جنـود او را در او تـصرّفى نبود. و همچو موجود شریفى طاهر مطل ق و نور خالص است و ما تقدم و ما تأخّر ذنوب او مغفور ( است 101 ،(و صاحب فتح مطلق اسـت و داراى مقـام عـصمت کبـرى اسـت بالاصـاله و دیگـر معصومین به تبعیت آن ذات مقدس داراى آن مقامند . و آن حضرت داراى مقام خاتمیت اسـت، که کمال على الاطلاق است؛ و چـون اوصـیاء او از طینـ ت او منفـصل و بـا فطـرت او متّـصلند، صاحب عصمت مطلقه به تبعیت او هستند و آنها را تبعیت کامله است . و اما بعضى معصومین از انبیاء و اولیاء علیهم السلام صاحب عصمت مطلقه نیستند و از تصرّف شیطان خالى نمى باشـند؛ چنانچه توجه آدم علیه السلام به شجره از تصرّفات ابلی س بزرگ است که ابلیس الابالسه اسـت؛ با آنکه آن شجره شجره بهشتى الهى بوده، با این وصف داراى کثرت اسمائى است که منافى بـا مقام آدمیت کامله است. و این یکى از معانى یا یکى از مراتب شجره منهیه است . و اگر نور فطرت به قذارات صوریه و معنویه آلوده شد، به مقدار آ لودگى از بساط قرب و حضرت انس مهجور گردد تا آنجا رسد که نور فطرت بکلّى منطفـى گـردد و مملکـت یکـسره مملکـت شیطانى شود و ظاهر و باطن و سرّ و علن او در تصرّف شیطان آید . پس، شیطان قلب و سمع و بصر و دست و پاى او شود و جمیع اعضاى او شیطانى شود . و اگر کسى - و العیاذ با للَّـه - بـدین مقام رسید، شقىمطلق شود و روى سعادت هر گز نبیند . و بین این دو مرتبه مقامات و مراتبى است که جز حق تعالى کس نتواند احصاء آنها را کند . و هر کس به افق نبوت نزدیـک باشـد، از اصحاب یمین است؛ و هر کس به افق شیطنت نزدیک است، از اصحاب یسار است . و باید دانست که پس از آلودگى فطرت، تطهیر آن ممکن است . و تا انسان در این نـشأه اسـت، خروج از تصرّف شیطان براى او مقدور و میسور است و وارد شـدن در حـزب ملائکـۀ اللَّـه، کـه جنود رحمانى الهى هستند، میسر است . و حقیقت جهاد نفس، که بـه فرمـوده حـضرت رسـول صلّى اللَّه علیه و آله ( از جهاد اعداء دین افضل است و آن جهاد اکبر اسـت 102 ،(همـان خـارج شدن از تصرّف جنود ابلیس و وارد شدن در تحت تصرّف جنود اللَّه است . پس، اول مرتبه طهارت متسنّن شدن به سنن الهیه و مؤتمر شدن به اوامر حقّ است . و مرتبه دوم، متحلى شدن به فضائل اخلاق و فواضل ملکات است . و مرتبه سوم، طهور قلبى است؛ که آن عبارت است از تسلیم نمودن قلب را بـه حـق . و پـس از این تسلیم، قلب نورانى شود، بلکه خود از عالم نور و درجات نور الهى گردد، و نورانیت قلـب بـه دیگر اعضاء و جوارح و قواى باطنه سرایت کند و تمام مملکت نور و نور على نور ش ود تا کار بـه جایى رسد که قلب الهى لاهوتى شود و حضرت لاهوت در تمام مراتب باطن و ظاهر تجلّى کند؛ و در این حال، عبودیت بکلّى فانى و مختفى شود و ربوبیت ظاهر و هویدا شود؛ و در این حـال، قلب سالک را طمأنینه و انسى دست دهد و همه عالم محبوب او شود و جـذبات الهیه بـرایش دست دهد و خطایا و لغزشها در نظرش مغفور شود و در ظـلّ تجلّیـات حبـى مـستور گـردد و بدایاى ولایت براى او حاصل شود و لیاقت ورود در محضر انس پیدا کند . و پس از ایـن منـازلى است که ذکر آن مناسب با این اوراق نیست . الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5969787469497896153.mp3
12.38M
🎧مجموعه صوتی 🎙استاد شجاعی 🎙حجت‌الاسلام فرحزاد ✖️ من نمی‌دونم چرا نمی‌تونم " قدرِ "خودمو بدونم، ناخواسته وارد بحث‌ها و کارایی می‌شم، که شخصیتم رو لِه می‌کنند! ✖️ من نمی‌دونم چرا شخصیتم وزن نداره، و هر اتفاقی میفته، منو توی دام غم‌ها و اضطراب‌هاش گرفتار می‌کنه! 💥 خطر! شما اول باید یاد بگیری، "قدرِ" خودت رو بدونی، تا بتونی "شب قدر" رو درک کنی❗️ 👌بسیار زیباست.
.......: 🔆 متن شایعه: «جایی که مردم تنها "سه‌ساعت" روزه می‌گیرند! در حالی که مردم بیشتر کشورهای اسلامی از جمله ایران یکی از طولانی ترین روزهای سال را برای ایام ماه مبارک رمضان تجربه می کنند، مردم روستایی در سلطان نشین عمان، به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه شان در ماه رمضان تنها به مدت سه ساعت و نیم روزه می گیرند. پایگاه خبری اخبارالساعه نوشت: این روستا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا در منطقه نخل واقع در استان باطن در جنوب عمان و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور قرار دارد و دسترسی به آن به سختی امکان پذیر است. هوای این روستا در تابستان معتدل و در زمستان بسیار سرد است و خورشید ساعت ۱۱ صبح طلوع و در ساعت ۱۴:۳۰ غروب می کند. منبع: ایرنا» 🔆 پاسخ شایعه : 1⃣ چنین مطلبی از لحاظ علمی غیرممکن است. طول روز در نقاط مختلف کره زمین بر اساس عرض جغرافیایی متغیر است و برای کشور عمان که در عرض جغرافیایی ۲۱ درجه و ۰ دقیقه شمالی (Latitude: 21 00 N) واقع شده است، چنین طول روزی ناممکن است. طول روز در مسقط پایتخت عمان که در ۱۵۰ کیلومتری این روستا قرار دارد، در این فصل سال تقریبا ۱۵ ساعت می باشد. 2⃣ روستای “وکان” در ۱۵۰ کیلومتری شهر مسقط و در شهرستان نخل در استان باطن عمان قرار دارد. این روستا داخل دره ای در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا واقع شده است. که این موضوع باعث می شود رویت خورشید در این منطقه به سختی باشد ولی این به این معنا نیست که خورشید در این منطقه دیرتر طلوع می کند. به همین دلیل ساکنان این روستا به مانند سایر ساکنان مسقط روزه می گیرند و امسال (۲۰۱۶) طول روزشان تقریبا ۱۵ ساعت می باشد که از ۳ و ۵۳ دقیقه صبح آغاز و زمان افطار در این منطقه ۱۸ و ۵۷ دقیقه خواهد بود. 3⃣ «روزه» از طلوع فجر آغاز و تا غروب آفتاب ادامه دارد. طلوع فجر صادق، زمانی است که نور خورشید در افق پراکنده شود. نه اینکه از پشت کوه دیده شود. این لحظه، آغاز فجر صادق و اول وقت نماز صبح بوده و به تدریج که درخشندگی فجر صادق بیشتر شود ستاره‌ها نیز ناپدید می‌شوند. با طلوع نخستین پرتو لبه بالای خورشید، وقت نماز صبح پایان می‌یابد. 4⃣ امسال بیشترین ساعات روزه داری درجهان مربوط به مسلمانان دانمارک (عرض جغرافیایی ۵۵ درجه شمالی) با ۲۱ ساعت روزه داری است. کمترین ساعات روزه داری هم مختص آرژانتینی ها در نیمکره جنوبی و آمریکائی لاتین (عرض جغرافیایی ۳۴ درجه جنوبی) است که ۹ ساعت و نیم روزه داری را تجربه خواهند کرد. منبع:ویکی هوآکس 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ⁉️ گناهانی که پشیمان شدیم و توبه کردیم چه می شود؟ آیا آنها هم بازخواست دارد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎
🔆 متن شبهه: علت اختلاف در روز اول و آخر ماه مبارک رمضان چیست؟! 🔆پاسخ شبهه: 1⃣ امیرالمؤمنین علی عليه السلام می فرمایند: روزی خواهد امد که فحشا زیاد می شود و محارم هتک می شوند و زنا آشکارا انجام می شود ، غصب اموال ایتام حلال می شود ، ربا خواری رواج می یابد ، کم فروشی باب می شود ، شراب جو حلال می گردد ، رشوه را با نام هدیه پرداخت می کنند ، خیانت در امانت می کنند ، مردان خود را به شکل زنان و زنان خویش را به هیئت مردان در می آورند ، نماز سبک شمرده می شود ، مردم برای غیر از خدا حج به جا می آورند . 2⃣ وقتی آن روز فرا رسد گاهی هلال روز اول ماه بزرگ تر می شود به نحوی که مردم در دو شب آن را می بینند و گاهی ناپدید می شود به حدی که مردم روز اول ماه را روزه نمی گیرند و روز عید فطر را به نیت روز آخر ماه رمضان روزه دارند. 3⃣ آگاه باشید ، آگاه باشید زمانی که از خدا غافل شوید مرگ های ناگهانی زیاد می شود به شکلی که مرد روز سالم و سلامت از خواب بیدار می شود ولی شب در قبر می خوابد و یا شب سالم سر بر بالش می گذارد ولی دیگر بیدار نمی شود. 4⃣ وقتی آن زمان رسید باید انسان قبل نزول بلا وصیت نامه اش را نوشته باشد و واجب است نماز را از ترس فوت نماز در آخر وقتش ،در اول وقتش برپا دارد. هر کس آن زمان را درک کرد شب با وضو به بستر رود و اگر امکان داشت همیشه با وضو باشد این کار را انجام دهد زیرا او همیشه در ترس است و نمی داند که چه زمانی ملک الموت برای قبض روح ، سراغش می آید. 5⃣ خداوند در قرآن کریم می فرماید : کسی که از دینی غیر از اسلام پیروی کند اعمالش پذیرفته نمی شود و او در روز قیامت از زیان کاران است] .آل عمران:85. 📚 بحار الانوار: 93/303، ح19، 📚 فضائل الاشهر الثلاثه للصدوق: 91، ح70 6⃣ اثبات هلال ماه در شیعه و سنی با رویت هلال ماه صورت می‌پذیرد. در بین کشورهای اسلامی، فقط لیبی است که به رویت هلال کاری ندارد و یک قراردادی دارند که طبق آن عمل می‌کنند. از پیامبر اکرم(ص) روایاتی وجود دارد مانند: «صوموا لرویته والفطروا لرویته» (با رویت ماه روزه بگیرید و با رویت هم عید فطر را بگیرید) پس مسئله رویت، اساس محکم فقهی و بسیار قوی دارد. 7⃣ در کشورهای اسلامی، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است. به صورتی که ممکن است به طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه‌شنبه روز عید فطر اعلام شود. در عربستان برای اثبات رویت هلال ماه نو، دو شاهد عادل کافی است. 8⃣ در عربستان اعلام می‌کنند که مردم برای رویت ماه بروند و هر دو نفری که به متصدی محل‌شان بگویند ماه را دیده‌اند و او هم این مسئله را گزارش کند، از نظر عربستان مورد پذیرش است. عربستان در بین کشورهای اهل تسنن، به عنوان کشور «ام القراء» به شمار می‌آید و در تقویمش هر تغییری انجام دهد، 20 یا 30 کشور طبق همان عمل می‌کنند. 9⃣ طی سال‌های گذشته وجود اختلاف‌های جدی در استهلال ماه‌های رمضان و شوال موجب شده تا در میان مردم این مسئله به طور جدی مطرح شود که پشت پرده تفاوت‌های یک روزه میان ایران و عربستان بر سر اعلام آغاز ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر چیست، آیا این تفاوت‌ها به اختلاف معیار برمی‌گردد، یا اینکه مسئله دیگری مطرح است؟اگرچه اختلاف معیار در ایران و عربستان برای محاسبه تعیین اول و آخر ماه مبارک رمضان وجود دارد اما این مساله به اختلاف معیارها ختم نمی‌شود. 🔟 در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات عجیب و شوکه کننده‌ای در اعلام آغاز ماه‌های مهم قمری از سوی کشورهای اسلامی به ویژه عربستان سعودی بوده‌ایم که مراسم حج، زمان عید فطر را کاملاً تحت تأثیر خود قرار داده است. گاهی این اتفاقات نادر مانند فراخوان به استهلال ماه رمضان در غروب 28 شعبان در سال 1368 که امری محال بود، سبب پیدایش اختلاف دو روزه، در تقویم ایران و عربستان شده است. بنابراین در حالی که در بسیاری از کشورهای اهل سنت بر رویت هلال ماه با چشم غیرمسلح تأکید دارند، عربستان از قوانین متفاوتی در این خصوص پیروی می‌کند که می‌توان مهم‌ترین علت تفاوت یک و یا دو روزه اولین روز ماه رمضان و شوال بین ایران و عربستان عنوان کرد. این کشورها با تدوین تقویمی سراسری با نام «ام القرا» روزها و ماه‌های سال را متفاوت از دیگر کشورها تدوین می‌کنند اما در این میان به اعتراف بسیاری از رصد نگاران جهان اسلام، از جمله «محمدسلطان الکتابی» رصدگر معروف مصری و رصدگران خبره ایرانی که صاحب مهم‌ترین رکوردهای جهانی رویت هلال هستند، تحولی در دنیای رویت هلال به پا کرده‌اند. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🌙 شب‌های قدر، می‌توانند مهم‌ترین و سازنده‌ترین اوقات زندگی هر انسان باشند. 💯 در این شب‌ها، چگونه دعا کنیم و چه تصمیمی بگیریم که بالاترین و بهترین تقدیرات، نصیبمان شود؟!
🔆متن شبهه: کشته شدن حضرت علی در محراب دروغی است که آخوندا در آوردن، ایشان در هنگام ورود به مسجد و قبل از نماز ترور شد. 🔆پاسخ شبهه: 🔮در مورد مکان شهادت حضرت علی علیه السلام دو دسته روایت دارد. یکدسته همانگونه است که شبهه افکن میگوید. اما دسته دیگری از روایات و نقل های تاریخی حاکی از شهادت ایشان در محراب و هنگام سجده بوده است. برخی منابع هر دودسته ذکر میشود 🔮دسته اول 1. محمد بن جریر طبری در تاریخ خود کیفیت شهادت امام علی(ع) را به نقل از محمد حنفیه چنین گزارش کرده است: آن شب من در مسجد بودم و عدهای دیگر نیز در مسجد بیتوته کرده و مشغول عبادت بودند. نزدیک صبح امیر مؤمنان علی(ع) وارد مسجد شد و با صدای بلند فرمود: ایُّها الناس، الصلاة، الصلاة متوجه نشدم که آیا آن حضرت بعد از عبور از درگاه مسجد این کلمات را گفت یا قبل از آن. ناگهان چشمم به برق شمشیری افتاد و در آن لحظه شنیدم که یکی میگفت: الحکم لله یا علی لا لک و لا لاصحابک، شمشیری را دیدم و بار دوم همان ضربت بر امام(ع) وارد آمد. علی(ع) فرمود: نگذارید مرد قاتل فرار کند جمعیت حاضر در مسجد ضارب را احاطه کردند. (تاریخ طبری، ج 3، ص 157) ۲. «ابوالحسن مسعودی» مورخ نامدار اهل سنت در قرن سوم هجری نیز در مروج الذهب مینویسد: ابن ملجم با همدستان خود در مقابل دری که علی از آن جا وارد مسجد میشد مخفی شدند، علی(ع) هر روز هنگام اذان صبح میآمد و مردم را برای نماز بیدار میکرد ابن ملجم بر اشعث که در مسجد بود گذر کرد و اشعث به او گفت: صبح تو را رسوا کرد. حجر بن عدی که این سخن را شنید گفت: ای اعور! او را به کشتن دادی خدا تو را بکشد. در این لحظه علی(ع) وارد مسجد شده و ندا میداد: ای مردم برای نماز آماده شوید. ابن ملجم و یارانش به او حمله کرده و میگفتند: «الحکم لله لا لک»، ابن ملجم با شمشیر ضربتی بر پیشانی آن حضرت زد. (مروج الذهب، ج 2، ص 412) 🔮دسته دوم 1. مرحوم علامه مجلسی؛ با نقل حدیثی از امام علی بن موسی الرضا(ع) مینویسد: هنگامی که ابن ملجم - لعنْة الله علیه - بر سر مبارک علی(ع) ضربت شمشیر را میخواست وارد سازد با خود همدستی داشت که ضربت او به دیوار برخورد کرد اما ابن ملجم در حالی که علی(ع) در سجده بود، ضربتی بر فرق مبارک آن حضرت وارد ساخت.(بحارالانوار، ج 42، ص 5) 2. سید بن طاووس در کتاب «مصباح الزائر» در ضمن نقل زیارت جامعه ائمه المؤمنین(ع) به نقل از ائمه معصومین(علیهم السلام) مینویسد: «و انتم بین صریع فی المحراب قد فلق السیف هامته» ؛ و بعضی از شما اهل بیت(علیهم السلام) در محراب عبادت به زمین افتاده در حالی که شمشیر زهرآلود فرق مبارکش را شکافته است. و این دلیل دیگری است که امیر مؤمنان علی(ع) در محراب عبادت به شهادت رسیده است 3. «ابن قتیبه دینوری» از مورخین شهیر اهل سنت در کتاب معروف الامامْ و السیاسْ، حادثه شهادت امیرمؤمنان علی(ع) را چنین گزارش کرده است: در صبح روز جمعه که ده روز از ماه رمضان، در سال چهلم هجرت باقی مانده بود، علی(ع) از منزل خود برای اقامه نماز وارد مسجد شد و هنگامی که در محراب عبادت نماز را شروع کرد ابن ملجم بر او حمله کرد و در حالی که گفت: الحکم لله لا لک یا علی! با ضرتب شمشیر فرق مبارک علی را شکافت و علی(ع) گفت: «فزت و رب الکعبه». (الامامةْ و السیاسةْ، ج 1، ص 160) 4. دانشمند معروف اهل تسنن «سبط بن جوزی» مینویسد: هنگامی که حضرت علی(ع) در محراب عبادت قرار گرفت چند نفر به او حمله ور شدند و ابن ملجم ضربتی بر آن حضرت فرود آورد و بلافاصله با همراهانش گریختند. (تذکرةْ الخواص، ص 177) ۵. سید نعمت الله جزایری از محدثین قرن دوازدهم هجری در کتاب قصص الانبیأ خود روایتی را از پیامبر اکرم(ص) نقل میکند که دلالت روشنی بر شهادت علی(ع) در محراب عبادت دارد. او میگوید: روزی رسول الله(ص) به علی(ع) فرمود: «یا علی صبر تو چگونه خواهد بود آن روزی که فرق تو شکافته شده و محاسنت از خون سرت رنگین شود در حالی که تو در محراب عبادت سجده کرده ای؟! علی(ع) فرمود: یا رسول الله! آن جا مقام شکر است نه مقام صبر. (القصص الجزائری، ص 351) 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
ج14هنر زن-1.mp3
28.77M
🦋هنر زن بودن (قسمت 14)بخش 1 ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگاه خود را نداند. 🚫_به زن بودنش افتخار نکند. 🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند. ✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود (باعرض پوزش بدلیل تدوین مجدد ،با تاخیربار گزاری شد)