⭕️برای مشکلات اهواز در دوران مسئولیتم بارها با مقامات ارشد نظام و وزرا دیدار کردم اما حتی در اوج بحرانها هم موفق به تماس تلفنی با #رحمانی_فضلی #وزیر_کشور نشدم!خیلی فرق است بین وزیری که از هواپیمای اختصاصی گام بر فرش قرمز میگذارد با وزیری که بی تکلف چند ساعت پس از حادثه در میدان است
👤 موسی شاعری
🔴ساعت کاری بانکها از ۲۱ خرداد اعلام شد
🔹ساعت خدمترسانی بانکها به مشتریان از روز شنبه ۲۱ خردادماه تا ۳ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است:
🔹روزهای شنبه تا چهارشنبه
بانکهای دولتی: ۷:۱۵ تا ۱۳:۱۵
بانکهای خصوصی: ۷:۱۵ تا ۱۳:۳۰
🔹روز پنجشنبه: همه بانکها: ۷:۱۵ تا ۱۲:۳۰
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حجّ با برجستگيهايي كه در هيچ فريضه ي ديگر اسلامي، مجموعه ي آن را نمي توان يافت، بسي برتر از بينش تنگ نظرانه ي آنان و نگاه بي فروغ و خطابين اينان است. در دوران ما بزرگترين كسي كه حج را از پرده ي اوهام بيرون كشيد و رازهاي آن را در ذهن و نيز در عمل جمع عظيمي از مسلمانان، نمايان ساخت امام راحل كبير ما بود. او حجّ ابراهيمي را ندا كرد و خلايق را بدان فرا خواند. يكبار ديگر صلاي: اذّن في النّاس بالحجّ را به گوش جهانيان رسانيد. حجّ ابراهيمي همان حجّ محمّدي است كه در آن، حركت به سمت توحيد و اتحاد، روح و سرلوحه ي همه ي مراسم و شعائر است، حجّي مايه ي بركت و هدايت و ستون اصلي در حيات و قيام امّت واحده، حجّي سرشار از منافع و پربار از ذكر خدا، حجّي كه در آن ملتهاي مسلمان، وجود امّت فراگير محمّدي (صلّي اللَّه عليه واله) و حضور خود در آن را لمس ميكنند و با احساس برادري و نزديكي ملتها، از احساس ضعف و عجز و خود باختگي رها ميشوند. حجّ ابراهيمي، آن است كه در آن مسلمين، از تفرقه به جمعيّت حركت كنند و كعبه را كه بناي ياد بود توحيد و رمز برائت و نفرت از شرك و بت پرستي است با معرفت به معناي رمزي آن طواف كنند و از ظاهر و پيكره ي مناسك به باطن و روح آن برسند و از آن برسند
و از آن براي زندگي خود و زندگي امت اسلام، توشه برگيرند. اكنون اين جانب، با اميد به رحمت و هدايت الهي و با دعا براي قبولي و پرباري حجّ شما برادران و خواهران مسلمان از سراسر جهان اسلام، فرصت تدبّر در مناسك حجّ را مغتنم شمرده، مطالبي را كه توجه به آن براي همه ي آحاد مسلمان سودمند است، تذكّراً عرض ميكنم: ۱ - نخستين مطلب در باب توحيد است، كه روح اساسي حجّ و مضمون بسياري از اعمال و مناسك آن است. توحيد با مفهوم عميق قرآني آن، به معناي توجّه و حركت به سوي اللَّه و ردّ و نفي بتها و قدرتهاي شيطاني است. خطرناكترين اين قدرتها در درون وجود آدمي، نفس امّاره و هواها و هوسهاي گمراه كننده و پست كننده است، و در سطح جامعه و جهان، همان قدرتهاي استكباري و فتنه انگيز و فساد انگيزند كه امروزه بر زندگي مسلمانان چنگ انداخته و با روشهاي شيطاني، جسم و روح بسياري از ملتهاي مسلمان را دستخوش سياستهاي خود ساخته اند. مراسم برائت در حجّ، اعلان بيزاري از اين قدرتها است. هر چشم روشن و نگاه عبرت آميزي ميتواند در زندگي جوامع مسلمان، نشانه ي سلطه ي قدرتها يا تلاش آنان براي تسلّط بر كشورهاي اسلامي را مشاهده كند. در برخي از اين كشورها، سياست و اقتصاد و روابط بين المللي و موضعگيري در برابر حوادث عالم، همسو و تحت تأثير قدرتهاي سلطه گر و در رأس آن امريكا است. رواج فساد و رسمي بودن فحشاء و محرمات شرعي در بسياري از اين كشورها، متأثر از سياستهاي شيطاني آن قدرتها است. وظيفه يي كه حج و اعمال و شعائر توحيدي
آن بر مسلمان حج گزار لازم ميسازد، ابراز برائت و بيزاري از اين همه است، و اين اوّلين قدم، در راه تجسّم اراده ي اسلامي در نفي اين پديدههاي شيطاني و استقرار حاكميت اسلام و توحيد، بر همه ي جوامع اسلامي است. ۲ - مطلب بعدي در باب اتحاد و يگانگي مسلمين است كه مضمون برجسته ي ديگري از مناسك حجّ است. از آغاز ورود استعمار اروپايي به كشورهاي اسلامي، يكي از سياستهاي قطعي استعمارگران، ايجاد تفرقه ميان مسلمين بوده است. گاه با حربه ي اختلافات فرقه يي و گاه با ابزار ملي گرايي و قوم گرايي و گاه با غير اينها. متأسفانه با وجود فرياد مصلحان و مناديان وحدت، اين حربه ي دشمن، هنوز تا حدودي بر پيكر امّت اسلامي، ضربهها و جراحتهايي وارد ميسازد. دامن زدن به اختلافات شيعه و سني، عرب و عجم، آسيايي و آفريقايي، و عمده كردن ناسيوناليسمهاي عربي، توراني و فارسي، اگر چه به وسيله ي بيگانگان آغاز شده است اما متأسفانه، امروز به وسيله ي خوديهايي كه بر اثر كج فهمي و يا نوكري اجانب، آب به آسياب دشمن ميريزند، ادامه مييابد. كار اين انحراف گاه، به آن جا ميرسد كه برخي از دولتهاي مسلمان، با صرف پول تلاش ميكنند، ميان مذاهب اسلامي يا ملتها و اقوام اسلامي تفرقه ايجاد كنند، و يا بعضي از عالم نمايان صريحاً فتوا به كفر بعضي از فرق اسلامي، كه سوابق درخشانشان در تاريخ اسلام واضح است ميدهند. ملتهاي مسلمان شايسته است انگيزههاي خبيث اين كارها را شناخته، دست پنهان شيطان بزرگ و ايادي و اذنابش را در پشت سر آن ببينند، و خيانتكاران را افشاء كنند. ۳ - نكته ي مهمّي كه
شايسته است همه ي مسلمين آن را دانسته و براي مقابله با آن احساس تكليف كنند، آن است كه امروز تقريباً در همه جاي جهان، مبارزه ي سرسختانه و توطئه آميزي از سوي قدرتهاي استكباري عليه اسلام و مسلمين در جريان است. اگر چه اصل اين مبارزه، تازگي نداشته و نشانههاي آن در تاريخ استعمار اروپايي كاملاً شناخته شده است، ولي ميتوان گفت كه شيوههاي متنوّع آن، علني بودن آن و در مواردي شديداً قساوت آميز بودن آن، تاكن
ون سابقه
نداشته و پديده ي اين روزگار است. نگاهي به اوضاع كنوني عالم اسلام، علّت اين پديده، يعني شدّت گرفتن و علني شدن مبارزه با اسلام را آشكار ميسازد. علّت، چيزي جز گسترش بيداري مسلمين نيست. .....
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part02_روایت رهبری.mp3
16.56M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 2⃣
CQACAgQAAx0CSmRjDAACSgxio1bINYCzxIl-nRmhJwZ2xC1EUgACuQsAArh5IFGDMiP0I03iwiQE.mp3
8.38M
🌸 #میلاد_امام_رضا(ع)
💐بگو که حرم امام رضا دلت میخواد!
💐آره چرا که نه؟
🎤 #سید_رضا_نریمانی
👏 🌺🌺🌺🌺🌸💐
#آیه_گرافی
-پروردگارا مرا تنها مگذار...
📚سوره#انبياء - 89
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ لا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ...
💠 تلاوت حاج قاسم مقدمی در کربلای معلی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تكاثر متن حديث سورة التكاثر (۱۰۲) ۱- الصدوق قال: حدّثنا الفقيه المروزى عن أبى بكر النيساب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فرمود: علي بن ابي طالب (ع) درباره آيه (سپس در آن روز از نعمتها سوال خواهيد شد) ۱ فرمود: (مقصود از اين نعمتها) خرما و آب خنك است۲. ۲- صدوق از حاكم ابوعلي حسين بن احمد بيهقي، از محمد بن يحيي صولي، از ابوذكوان قاسم بن اسماعيل در سال ۲۸۵ در سيراف، از ابراهيم بن عباس صولي كاتب در سال ۲۲۷ در اهواز روايت كرده است كه گفت: روزي در محضر علي بن موسي (ع) بوديم
كه حضرت به من فرمود: در دنيا نعمت حقيقي وجود ندارد، يكي از فقهاي حاضر به حضرت عرض كرد: خداوند عزّوجلّ ميفرمايد (سپس در آن روز از نعمتها سوال خواهيد شد) اين نعمت در دنياست و آن، نعمت آب سرد است. حضرت رضا (ع) صداي مبارك خود را بلند كرد و فرمود: شما آن را چنين تفسير كرده ايد و هر يك در خصوص آن چيزي گفته ايد. طايفه اي گفتند: مقصود آب خنك است، عده اي گفتند: مقصود غذاي لذيذ و گواراست، و شماري ديگر گفتند: مقصود خواب خوش است. حضرت رضا (ع) فرمود: حال آن كه پدرم از پدرش ابوعبداللّه الصادق (ع) برايم حديث فرمود كه در حضور آن حضرت در تفسير آيه (سپس در آن روز از نعمتها سوال خواهيد شد) همين حرفهاي شما مطرح شد، و آن جناب خشمگين شد و فرمود: خداوند عزّوجلّ بندگان خود را نسبت به چيزي كه به ايشان تفضّل كرده است بازخواست نمي كند، و منّت گذاردن براي نعمت از سوي انسان زشت است، پس چگونه چيزي را كه حتي مخلوق نمي پسند ميتوان به خالق عزّوجلّ نسبت داد؟! مقصود از اين نعيم دوستي و موالات نسبت به ما اهل بيت است، كه خداوند، پس از سؤال از توحيد و نبوّت، درباره آن بندگانش را مورد سؤال قرار ميدهد؛ چرا كه هر گاه بنده به نعمت دوستي ما وفا كند اين وفاداري او را به نعمت جاويدان بهشت ميكشاند
. اين را پدرم، از پدرش، از پدرانش، از اميرالمؤمنين (ع) حديث كرد كه آن حضرت فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: اي علي، نخستين چيزي كه پس از مرگ از بنده سؤال ميشود اين است كه آيا به يگانگي خداوند و پيامبري محمد و ولايت تو بر مؤمنان كه آن را خداوند و من براي تو قرار داده ايم، گواهي و شهادت داده است، زيرا هر كس به آن اقرار كند و بدان معتقد باشد به نعمت جاويدان (بهشت) دست مييابد. محمد بن يحيي صولي گويد: ابو ذكوان پس از آن كه اين حديث را ابتداء به ساكن و بدون آن كه من از او سؤال كنم، برايم روايت كرده گفت: من به چند دليل، اين حديث را برايت گفتم، اول اين كه تو از بصره براي ديدن من آمدي، دوم اين كه عموي تو اين حديث را برايم بازگو كرده است، و سوم اين كه من قبلاً به آموختن لغت و اشعار اشتغال داشتم و به غير آنها نمي پرداختم تا اين كه پيامبر (ص) را در خواب ديدم،
مردم به آن حضرت سلام ميكردند و ايشان جواب سلام آنها را ميدادند، من هم سلام كردم اما حضرت جوابم را نداد، عرض كردم: اي رسول خدا، مگر من از امت تو نيستم؟ فرمود: چرا؛ اما حديث نعيم را كه از ابراهيم شنيده اي براي مردم بازگو كن، صولي گويد: و اين همان حديثي است
كه مردم از پيامبر (ص) روايت ميكنند منتها در آن از نعيم و آيه و تفسير آن سخني نيست، بلكه آنچه مردم روايت ميكنند اين است كه نخستين سؤالي كه از مردم در روز قيامت ميشود، سؤال از شهادت (به يگانگي خداوند و نبوت محمد (ص) ) روايت علي بن ابي طالب (ع) است۳.
منبع حديث
۱- تكاثر / ۸. ۲- عيون اخبار الرضا ۲/ ۳۸. ۳- عيون اخبار الرضا ۲/ ۱۲۹- ۱۳۰.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۱۹
لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يَأْمَنْ جَارُهُ بَوَائِقَهُ
به همسايه نيكي كن اي نيك مرد
كه همسايه را بر تو حقها بوَد
از آن كس كه همسايه ايمن نبود
بفرمود مولا: نه از ما بوَد
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357