پيام به مناسبت حمله ى وحشيانه ى صهيونيستها به صفوف مسلمانان روزه دار فلسطينى
پيام به مناسبت حمله ي وحشيانه ي صهيونيستها به صفوف مسلمانان روزه دار فلسطيني بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم حمله ي شقاوت آميز صهيونيستها به صفوف نمازگزاران در شهر اشغالي الخليل كه دهها كشته و صدها زخمي بر جاي
نهاد، يكي از آن جنايتهاي نمونه يي است كه منحصراً دست ظلم و تعصب صهيونيستها مانند آن را همواره پديد آورده و متناسب با شقاوت و خباثت غصب كنندگان فلسطين است. اين فاجعه ي دردناك يادآور كشتارهاي دست جمعي ديگر صهيونيستها در طول دوران اشغال است با اين فرق كه امروز اين جنايت بزرگ در برابر چشم همه ي مردم دنيا واقع ميشود. آيا وجدانهاي بي اعتنا به آنچه در خانه فلسطينيان بر سر آنها ميآيد با اين حادثه بيدار خواهند شد؟ آيا مدعيّان صلح دروغين با دشمن غاصب پي به اشتباه خود خواهند برد؟ آيا مجامع و دولتهاي داعيه دار حقوق بشر كه سالهاست بزرگترين نقض حقوق يك ملت در فلسطين را نديده گرفته اند، اين بار به سكوت شرم آور خود خاتمه خواهند داد و به گناه خود در گذشته اعتراف خواهند كرد؟ آيا دولت امريكا خواهد پذيرفت كه در خون بيگناهان فلسطين شريك است زيرا همواره بي قيد و شرط از دولت صهيونيستي حمايت كرده است يا اين كه اين بار هم همه از كنار اين حادثه تكان دهنده خواهند گذشت بي آن كه به ابعاد آن توجه كنند و معناي عبرت آميز آن را بفهمند؟ همان طور كه از فاجعه ي بزرگ اين دوران در بوسني و هرزگوين تغافل كرده اند؟ اما ملت فلسطين بي شك عبرت لازم را از آن خواهد گرفت امروز يك بار ديگر اين حقيقت تلخ براي آن ملت مظلوم آشكار شد كه در خانه خود مجبور است مبارزه كند تا بتواند در آن زندگي كند. آشكار شد كه صهيونيستها عليرغم اظهارات نزاكت آميز بعضي از سرانشان همان وحشيهاي نژادپرست و متعصب پنجاه سال قبلند. و اگر اندك فرصتي يا بهانه يي پيدا
كنند شقاوت آميزترين ضربات را بر مسلمانان صاحبخانه وارد خواهند كرد. بر ديرباورترين افراد فلسطيني نيز ثابت شد كه رژيمهاي استكباري كه اين همه دم از امنيت صهيونيستها ميزنند، كمترين اهميتي به امنيت مسلمانان فلسطيني نمي دهند وگرنه ارتش اسرائيل جرأت نمي كرد صفوف مقدس نمازگزاران را چنين قتل عام كند. فلسطينيها با مسلح شدن و ضربه زدن به منافع دولت غاصب است كه ميتوانند حق حيات و حق زندگاني در خانه خود را بدست آورند. اين است عبرت حادثه ي صبح جمعه ي الخليل. دولتها و ملتهاي مسلمان نيز مسؤوليتي بزرگ دارند. كمترين چيزي كه دولتهاي مسلمان ميتوانند مطالبه كنند تحويل دادن قاتلين و همكارانشان در ارتش صهيونيست، به فلسطينيان مسلمان براي اجراي قصاص شرعي و عزل فرماندهان آن ارتش است. البته علاج نهايي منحصربه فرد خلع يد از صهيونيستهاي غاصب و تحويل فلسطين به فلسطينيان از هر مذهب و ملت است. اين جانب ضمن عرض تسليت به ملت مظلوم فلسطين به ويژه كسان شهداي اين حادثه از خداوند متعال غفران درگذشتگان و شفاي مجروحان روزه دار و اصلاح حال مسلمين و حل عادلانه ي مسأله فلسطين را مسألت ميكنم و از همگان درخواست ميكنم كه اين قضيه را با همه ي توان خود دنبال كنند. جمعه چهاردهم ماه رمضان ۱۴۱۴ - سيّد علي خامنه اي - ۰۶/۱۲/۱۳۷۲
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 8⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part19_روایت رهبری.mp3
11.1M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 9⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰لحظاتی پیش از انفجار بمب، آیتالله خامنهای درباره چه موضوعی سخن میگفتند؟
⬅️ ششم تیر ماه سال 1360، سالروز مجروحیت حضرت آیتالله خامنهای بر اثر انفجار بمب در مسجد ابوذر تهران است. در آن روز پس از اتمام نماز، ایشان برای پاسخ به سوالات نمازگزاران به پشت تریبون مسجد رفتند.
🔺موضوع سخنان حضرت آیتاللهخامنهای در لحظات پیش از انفجار بمب، تقابل نگاه اسلام با نگاه جاهلیت در موضوع هویت و جایگاه زن بود. آخرین جملات ایشان که با انفجار بمب قطع شد بدین شرح است: «زن در همهی جوامع بشری، نه فقط در میان عربها، مظلوم بود. نه میگذاشتند درس بخواند، نه میگذاشتند در اجتماع وارد بشود و در مسائل سیاسی تبحر پیدا کند. نه ممکن بود در میدانهای....» صدای انفجار بمب.
🌱
#آیه_گرافی
-وخداهرکسرابخواهد؛
بهراهراستهدایتمیکند.
📚سوره#بقره - ۲۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تلاوت تصویری بسیار زیبا
استاد عبدالعزیز عکاشه فی ذکر الشیخ عبدالفتاح الشعشاعی
-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 سخنان دکتر اسماعیلی درباره پیام های مهم غدیر (قسمت 1)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
زمر متن حديث سورة الزمر (۳۹) ۱- الصدوق عن الفقيه المروزى، عن أبي بكر النيسابورى عن أبى القاسم الطا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شوري
متن حديث
سورة الشوري (۴۲) الصدوق قال: حدّثنا علىّ بن أحمد قال: حدّثنا عمير بن أبى عبدالله عن محمّد بن إسماعيل عن علىّ بن العباس قال: حدّثنا القاسم بن الرّبيع الصحّاف عن محمّد بن سنان أنّ أباالحسن الرضا عليه السلام كتب إليه
فيما كتب من جواب مسائله علّة تحليل مال الولد للوالد بغير إذنه و ليس ذلك للولد: لأنّ الولد موهوب للوالد فى قول الله عزّوجلّ (يهب لمن يشاء إناثاً و يهب لمن يشاء الذكور) مع أنّه المأخوذ بمؤنته صغيراً و كبيراً و المنسوب إليه و المدعوّ له لقول الله عزّوجلّ (ادعوهم لآبائهم هو أقسط عند الله) و قول النبىّ صلّي الله عليه و آله: أنت و مالك لأبيك، و ليس الوالدة كذلك، لاتأخذ من ماله إلّا بإذنه أو بإذن الأب، لأنّ الأب مأخوذ بنفقة الولد، و لاتؤخذ المرأة بنفقة ولدها.
سوره شوري (۴۲) صدوق از علي بن احمد از عمير بن ابي عبداللّه، از محمد بن اسماعيل، از علي بن عباس، از قاسم بن ربيع صحّاف، از محمد بن سنان روايت كرده است كه حضرت رضا (ع) در پاسخ به يكي از سؤالات او راجع به علت جايز بودن تصرف پدر در مال فرزند بدون اجازه او، در صورتي كه به پسر چنين اجازه اي داده نشده است، نوشت: چون فرزند در واقع هبه شده به پدر است چنان كه خداي عزّوجلّ فرموده است (به هر كس كه بخواهد دختر عطا ميكند و به هر كه بخواهد پسر ميدهد) ۱ علاوه بر اين، پدر مسؤول خرجي فرزند است، خواه صغير باشد يا كبير. اما فرزند منسوب به پدر و خوانده شده به نام اوست؛ چنان كه خداي عزّوجلّ فرموده است (آنها را با نام پدرانشان بخوانيد كه آن
نزد خداوند به عدالت نزديكتر است۲، نيز به دليل اين فرمايش رسول خدا (ص) كه: تو و مال تو متعلق به پدرت هستيد. اما نسبت به مادر چنين نيست، و مادر بدون اجازه فرزند يا پدر او حق ندارد چيزي از مال او را بردارد. چون اين پدر است كه مسؤول خرجي فرزند ميباشد و مادر مسؤول نفقه فرزندش نمي باشد۳.
منبع حديث
۱- شورى / ۴۹. ۲- احزاب / ۵. ۳- علل الشرائع ۵۲۴.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۳۶
النَّظَرُ إِلَي ذُرِّيَّةِ محمّدٍ عبادَةٌ
بكن عادت به كردار بزرگان
كه نتوان كرد آسان تركِ عادت
نظر كردن به فرزند پيمبر
بوَد در پيش مرد حق، عبادت
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥آیا هر غیر مومن زمان ظهور گردنش زده می شود؟ #استاد_کلباسی #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا مهدی(عج) به حکم آل داوود حکم می کند نه پیامبر اکرم(ص)؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
سرورمان امام زمان (عج) ان شاءاللهﷻعظیم شأنه ظهور کنند شهدا به دنیا برگردانده میشوند؟
اگر بشوند که یاران ۱۲معصوم کم نبودند از جمله مالک اشتر و سلمان و حمزه شیر خدا و جعفر طیار و...۳۱۳نفر که جوره و اینکه ۱۳معصوم هم دوباره به حکومت میرسند اگر چنین شود ۱۴معصوم روی زمین باشند.. در ضمن ما ۱۲۴۰۰۰پیامبر داشتیم آنان هم برمیگردند همراه با ۱۳معصوم علیه آلاف التحیه والثناء به خدمت امام عصر (عج)
داستان چیه؟؟ ممنونم میشم استاد جواب بنده را بفرمایید.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻خُب سوالی که شما فرمودید خیلی در بحث جزئیات رجعت هست. من بارها این جمله علمی آیت الله نجم الدین طبسی استاد مهدویت کشور را در گروه عرض کردم که ما اصل رجعت را میپذیریم اما در رابطه با جزئیاتش نمی توانیم اظهار نظر دقیق کنیم.
🌀ما اصل رجعت دوازده امام، حالا غیر از امام زمان سیزده معصوم دیگر را، اصل رجعت اینها را می پذیریم. اما آیا تک تک اینها حکومت می کنند؟ این یک مقدار مشکل است بخواهیم قطعی جواب بدهیم، با یکی دوتا روایت هم نمی شود نظر قطعی داد در این زمینه ها.
اینکه همه شهدا برمی گردند.. این را هم نمی توانیم اظهار نظر قطعی بکنیم که همه شهدا تک تک برمی گردند اینها را نمیتوانیم.
👈🏻سیصد و سیزده نفر هم که بارها عرض کردم اینها فرماندهان لشکر هستند نه تعداد یاران. با سیصد و سیزده نفر که نمی شود امام زمان بیاید جهان را فتح کند و حکومت به دست بگیرد.
این 124 هزار پیامبر هم ما نمی توانیم قطعی بگوییم آیا تک تکشان رجعت میکنند یانه، همه اینها احتمالات است.
🔸آن چه که قطعی می توانیم بگویم اهل بیت و چهارده معصوم رجعت می کنند جز امام زمان (عج). حالا باز یک بحثی هست آیا امام زمان که از دنیا می رود و بعدش امام حسین می آید آیا باز دوباره امام زمان هم رجعت می کند این هم باز بعضی ها قائل هستند. می گویم اختلافات در این زمینه زیاد است. پس بهتر این است که ما حرف همان آیت الله طبسی را گوش بکنیم اصل بحث رجعت را ما می پذیریم اما در رابطه با جزئیات و اینها نمی توانیم اظهار نظر قطعی بکنیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)