#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#متن_منبر_مجازی 8 💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 8 🎬 جلسه 8️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5927246136258595604.pdf
224.5K
#متن_منبر_مجازی 9
💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی
🎬 جلسه 9️⃣
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: چرا ملائک نمی آیند تانک شلیک میکند. اما تو هیچ نمی فهمی و نقش زمین شده ای. غرقه به خون و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
غوغای عجیبی است، بدنهایی که تا چند ساعت پیش صحیح و سالم بوده اند، حالا با زخم فراوان روی تختها افتاده اند. خون زیادی از بدن خارج شده، و استخوانها شکسته و مفاصل جدا شده اما چاره ای جز تحمل دردها نیست.
باید تحمل کرد. برای خدا. این یک انتخاب است. این را هم باید از جانب
[صفحه ۲۶۰]
خدا دانست این تیرها و ترکشها مأموریت داشته اند. مجروح شدن هم لیاقت میخواهد. خون دادن برای رضای خدا، افتخار دارد. مجروحان راضی به رضای خدایند و آن را با جان پذیرفته اند و برای آن ارزش قایل اند. گاهی اوقات درد آن چنان، پنجه هایش را در جان فرو میکند که نالهها غیر ارادی
است. مجروح درد دارد و باید او را درک کرد. نمی توان او را به خاطر آه و ناله اش سرزنش کرد. زخم میسوزد، درد میکند، تیر میکشد.
حالا تو هم مجروح شده ای. لیاقت یافته ای و خدا تو را برای خون دادن برگزیده. خدا تو را اینگونه امتحان کرده. این امتحان ادامه دارد. تا خوب شدن زخمها. آن که دست یا پایش قطع شده باید زندگی جدیدی را شروع کند. به گونه ای دیگر با خدا حرف بزند. ارزش خود را از بین نبرد. از بالا به وضعیت خود نگاه کند. خود را انتخاب شده بداند و برای این انتخاب خداوند متعال را شاکر باش.
اتفاقی است که افتاده. اگر به همه چیز از دید خوبی بنگری، همه چیز برای تو زیبا و خوب میشود. باید از معادلههای مادی خارج شوی و جهان بینی خود را عمیق تر نمایی. نگو بهتر بود که شهید میشد. به تو ربطی ندارد. خود را در اختیار خدا گذاشتی و او تو را این گونه خواست.
شاید گناهان تو ذوب شود. شاید هم درجات تو بالا رود. در هر حال خدا با تو معامله کرده و حتما در مقابل این دردها و سختیها به تو پاداش خواهد داد. پس خود را آماده کن. اگر چه مجبوری مدتی از جنگ و دفاع مقدس جدا باشی ولی این نیز فصلی زیبا از حفظ ارزشها و آرمانهای زیبای انقلاب و اسلام و امام خواهد بود.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨شهداء شرمنده ایم😔
به یاد شهدای کربلا ۴
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: توجه به خدا یکی از پارسایان میگوید: من از خدا حیا میکنم که مرا در حالی ببیند که من از وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مولوی
این طبیبان بدن دانشورند
بر سقام تو ز تو واقف ترند
هم ز نبضت هم ز جسمت هم ز رنگ
صد مرض بینند در تو بیدرنگ
پس طبیبان الهی در جهان
چون ندانند از تو بی گفت زبان
آن طبیبان بدن بیرونی اند
که بدان اشیا بعلت ره برند
وین طبیبان چونکه نامت بشنوند
تا بقعر تاروپودت در روند
در وضو هر عضو را وردی جدا
آمده است اندر خبر بهر دعا
چونکه استنشاق بینی میکنی
بوی جنت خواهی از رب غنی
تا تو را آن بو کشد سوی جنان
بوی گل باشد دلیل گلستان
چونکه استنجا کنی ورد سخن
این بود یارب ازینم پاک کن
دست من اینجا رسید این را بشست
دستم اندر شستن جانست سست
از حوادث تو بشو آن مست را
کز حدث من خود بشستم دست را
آن یکی در وقت استنجا بگفت
که مرا با بوی جنت ساز جفت
گفت شیخی خوب ورد آورده یی
لیک سوراخ دعا گم کرده ای
ورد بینی این بود ای ذوفنون
ورد بینی را تو آوردی بکون
ریح جنت را ز بینی یافت حر
ریح جنت کی درآید از دبر
گویم
زد به تیرم بعد چندین انتظار
گرچه دیر آمد خوش آمد تیر یار
شد دلم آسوده چون تیرم زدی
ای سرت گردم چرا دیرم زدی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
استقبال از نماز
برای ورود به عبادت سازنده نماز، به یکسری مقدمههای جسمی و روحی، از نظر پاآی و نظافت
در جسم و لباس و روح و آمادگ یهای دیگر نیاز است آه به آنها اشاره میشود.
مقدّمات نماز
مقصود از مقدّمات، چیزهایی است آه انجام یا تهیّه آنها قبل از نماز، لازم است، این مقدّمات،
اموری است آه به آنها م یپردازیم:
طهارت
نمازگزار، باید برای انجام این عبادت، آسب طهارت آند، گاهی با وضو یا غسل، و در شرایطی هم
لا »: تیمّم م یآند. وضو جزء ایمان است و به تعبیر امام باقرعلیه السلام نماز بدون وضو، نماز نیست
« آلید ایمان » [۱] و در برخی روایات، از وضو به عنوان « صَلاة اِلاّ بِطَهُورٍ
تعبیر شده است. [۲] « نصف ایمان » و
امام رضا علیه السلام بیان جالبی درباره وضو دارد و میفرماید:
وضو، یک ادب در برابر خداست تا « لاِنْ یَکُونَ الْعَبْدُ طاهِراً اِذا قامَ بَیْنَ یَدَیِ الْجَبّارِ عِنْدَ مُناجاتِهِ » -١
بنده، هنگام نماز، وقتی در برابر خداوند میایستد پاک باشد.
از آلودگیها وپلیدی، پاآیزه باشد. « نَقّیِاً مِنْ الادْناسِ وَالنّجاسَةِ » -٢
به علاوه، در وضو، از بین رفتن آسالت و طرد « مَعَ ما فیهِ مِنْ ذِهابِ الکَسَلِ وَ طَرْدِ الْنُّعاسِ » -٣
خواب آلودگی (و ایجاد نشاط) است.
[۳] و دل و روح را آماده) « وَ تَزْآِیَةِ الْفُؤادِ لِلْقیِامِ بِیْنَ یَدَیِ الجَبّار » -٤
ایستادن در برابر پروردگار میسازد.
امام در این حدیث شریف، به همه ابعاد جسمی و روحی وضو، یعنی نظافت و پاکی و آمادگی روح و کسب نشاط عبادت و پدید آوردن زمینه معنوی عبادت اشاره فرموده است.
مرحوم فیض کاشانی میگوید:
یکباره برخاستن از مادیّت و کوچ به معنویت مشکل است، ولی وضو گرفتن، انسان را کم کم آماده میسازد. (۲۰۵)
----------
[۱]: وسائل الشیعه، ج ١، ص ٢٥٦
[۲]: محجّةالبیضاء، ج ١، ص ٢٨١
[۳]: وسائل الشیعه، ج ١، ص ٢٥٧
وضو در هر حال
نورانیّت و صفای باطنی که در سایه وضو پدید میآید، بسیار ارزشمند است. از این رو، در روایات، تأکید شده که انسان همواره با وضو باشد، وضو به نور تشبیه شده (۲۰۶) و خوابیدن با وضو همچون احیاء و شب زنده داری به حساب آمده است. (۲۰۷)
برای دعا، تلاوت قرآن، زیارت و بسیاری از کارهای نیک و عبادی، سفارش به داشتن وضو شده است. (۲۰۸) بدون وضو، دست زدن به آیات قرآن و نامهای خدا و پیامبر و ائمه علیهم السلام ممنوع است. (۲۰۹) حتی اگر نام خدا به صورتهای مختلف و آرم نهادها و مؤسسات درآید، (مثل آرم جمهوری اسلامی) همین حکم را دارد.
وضو، بمنزله اجازه ورود به حضور پروردگار است و برای قسمتهای مختلف آن هم دعاهای خاصّی در کتب بیان شده است. مسائل وضو بسیار است که در این مجموعه نمی گنجد. ولی ناگفته نماند که مصرف آب در وضو، اگر به حدّ اسراف برسد حرام است. رسولخدا صلی الله علیه وآله فرموده است: «اَلْوُضوءُ مُدٌّ وَالْغُسْلُ صاعٌ وَ سَیَأتی اَقْوامٌ یَستقِلّونَ ذلِک فَاُولِئکَ علی خِلافِ سُنَّتی» (۲۱۰)
برای وضو ده سیر آب و برای غسل، سه کیلو آب کافی است. ولی افرادی در آینده میآیند که این مقدار را کم میشمارند و آب زیاد مصرف خواهند کرد که آنها بر خلاف راه من میروند.
طهارت برای نماز، مراحلی دارد:
۱- طهارت ظاهر از نجاسات و آلودگی ها.
۲- طهارت اعضا از گناهان و جرائم.
۳- طهارت روح از مفاسد اخلاقی. (۲۱۱) آنگونه که در دعاها میخوانیم: «الهی طَهّر قلبی من الشرک» خدایا دلم را از شرک، پاک ساز. وقتی در نماز، لازم باشد که لباس و بدن از آلودگیها پاک باشد، آیا لازم تر آن نیست که دل و جان، از کبر و ریا و حسد و کینه هم پاک باشد؟ و آیا دوگانگی ظاهر از باطن، نوعی نفاق نیست؟
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت فوق العاده نماز صبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا نماز ۱۷ رکعته...؟
📸دکتر شاهین فرهنگ
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فایده #نمازاول_وقت
✍ رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) فرمودند:
"ملك الموت به مردم در اوقات نمازشان نظر مىكند، اگر آن فرد از كسانى بوده كه بر اوقات نماز مواظبت مىكرده، در #هنگام_مرگ، شهادت به «لا اله الا اللّه و محمّد رسول اللّه» را به او تلقين مىكند، و ملك الموت، ابليس را از او باز مىدارد."
📚 اصول کافی، ج ۳، ص ۱۳۶
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دت دیگر منطوى است. و الحمد للَّه اولًا و آخراً #آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل پنجم در بعضى از آ داب حیعلات است
و چون سالک الى اللَّه با تکبیرات اعلان عظمت حق تعالى را از توصیف نمـود و بـا شـهادت بـه
الوهیت قصر توصیف و تحمید بلکه هر تأثیر را در حق نمـود و خـود را از لیاقـت قیـام بـه امـر
انداخت و با شهادت به رسالت و ولایت اختیار رفیق و مصاحب کرد و تمـسک بـه مقـ ام قـدس
خلافت و ولایت پیدا نمود - کما قیل : ( الرّفیقُ ثُم الطَّریق 215 (- پـس از آن، بایـد بـه صـراحت
لهجه قواى ملکیه و ملکوتیه را مهیا نماید براى نماز و اعلان حضور را به آنها بدهد بقولـه : حـى
على الصلاة . و تکرار آن براى تنبیه کامل و ایقاظ تام است؛ یا یک ى به قواى مملکت داخل است،
و دیگر به قواى مملکت خارج است؛ چه که آنها نیز در این سفر با انسان سالکند، چنانچه اشاره
به آن گردید و بیاید .
و در این مقام ادب سالک آن است که قلب و قواى خود را تفهیم کند و به باطن قلـب بفهمانـد
قرب حضور را تا خود را مهیا کند براى آ ن، و آداب صوریه و معنویه را کاملًا مراقبت نماید. پـس
از آن، سرّ صلاة و نتیجه آن را اجمالًا اعلان کند بقوله : حى على الفَلاح و حى على خَیرِ العمل تا
فطرت را بیدار نماید؛ زیرا که فلاح و رستگارى سعادت مطلقه است، و فطرت همه بـشر عاشـق
سعادت مطلقه است، زیرا که فطرت کمال طلب و راحت طلب است و حقیقـت سـعادت کمـال
مطلق و راحت مطلق است . و آن در نماز که خیر الاعمال اسـت قلبـاً و قالبـاً و ظهـوراً و بطونـاً
حاصل آید، زیرا که صلاة به حسب صورت و ظاهر، ذکر کبیر و جامع است و ثناى به اسم اعظم
است که مستجمع جمیعِ شئون ال هیه است، و از این جهت اذان و اقامه مفتتح اسـت بـه اللَّـه و
مختتم است به آن؛ و اللَّه اکبر در جمیع حالات و انتقالات نماز تکرار شـود و توحیـدات ثلاثـه،
که قرة العین اولیاء است، در نماز حاصل شود؛ و صورت فناء مطلق و رجوع تـام در آن آمیختـه
است. و به حسب باطن و حقیقت ، معراج قرب حق است و حقیقـت وصـول بـه جمـال جمیـل
مطلق است و فناى در آن ذات مقدس است، که فطرت بر آن عاشـق اسـت؛ و طمأنینـه تامه و
راحت مطلقه و سعادت عقلیه تامه به آن حاصل آید- ( الا بِذکْرِ اللَّه تَطْمئنُّ الْقُلُوب 216 .(
پس، کمال مطلق، که وصول بفناء اللَّ ه و اتصال به بحر غیر متناهى وجوبى است و شهود جمـال
ازل و استغراق در دریاى نور مطلق است، در نماز حاصل شود؛ و راحتى مطلق و استراحت تام و
طمأنینه کامله نیز در آن پیدا شود؛ و دو رکن سعادت حاصل آید . پس، نماز فلاح مطلق اسـت،
و آن خیر الاعمال است . و سالک باید این لطیفه الهیه را با تکرار و تذکّر تام به قلـب بفهمانـد و
فطرت را بیدار کند؛ و پس از ورود به قلب، فطرت از جهت کمال و سعادت طلبى به آن اهمیـت
دهد و از آن محافظت و مراقبت نماید. و در تکرار آنها نیز همان نکته است که گفته شد .
و چون سالک بدین مقام رسید، اعلان حضو ر دهد فقَد قامت الصلوة . پس، باید خود را در حضور
مالک الملوك عوالم وجود و سلطان السلاطین و عظیم مطلق ببیند؛ و به قلـب خـود خطرهـاى
حضور را که همه اش به قصور و تقصیر امکانى رجـوع کنـد، بفهمانـد، و بـا کمـال شـرمندگى و
خجلت از عدم قیام به امر و قدم خوف و رجا وار د شود؛ و وفود به کریم کند و خود را داراى زاد
و راحله نبیند و قلب خود را از سلامت تهى بیند و عمل خویش را از حسنات نداند و به پشیزى
نشمرد. و اگر این حال در قلبش مستحکم شد، امید است که مورد عنایـت گـردد : امـنْ یجیـب
الْمضْطَرَّ اذا دعاه ویکْشالسوء. ( وصلٌ و تَتْمیم
محمد بن یعقوب، باسناده عن ابى عبد اللَّه علیه السلام، قال : اذا اذَّنْـت و اقَمـت ،صـلّى خَلْفَـک
صفّانِ منَ الْملائکۀِ؛ و اذا اقَمت ،صلّى خَلْفَک صف منَ الْملائکۀِ (218 .(و احادیث به این مضمون
زیاد است. و در بعض ( اخبار است که حد صف بین مشرق و مغرب است 219 .(
و در ثواب الاعمال است که حضرت صادق فرمود : کسى که نماز کند با اذان و اقامه، دو صـف از
ملائکه پشت سرش نماز کند؛ و کسى که نماز کند با اقامه بدون اذان، پشت سرش یک صـف از
ملائکه نماز کند . راوى سؤال مى کند که مقدار هر صفى چقدر است . فرمود: اقلش ما بین مشرق
و مغرب است، و اکثرش ما بین آسمان و زمین است . و در بعضى روایات است که اگر اقامـه بـه
غیر اذان گفت، از طرف راست او یک ملک و از طرف چپش یک ملک بایستد (220 (- الى غیـر
ذلک من الاخبار . و اختلاف اخبار شاید به واسطه اختلاق معـا رف و خلـوص نمـازگزاران باشـد؛
چنانچه از بعضى روایات باب استفاده شود؛ مثل روایتى که وارد شـده راجـع بـه نمـاز بـا اذان و
اقامه در بیابان یا ارض قفراء(221 .(
بالجمله، چون سالک خود را پیشواى ملائکۀ اللَّه دیـد و قلـب خـود را پیـشواى قـواى ملکیـه و
ملکوتیه دید و به اذان و اقامه مجتمع کرد قواى ملکیه و ملکوتیه خود را و بر او اجتماع نمودند
ملائکۀ اللَّه، قلب را که اف
ضل قواى ظاهر و باطن است و شفیع قواى دیگر است امـام بایـد قـرار
دهد. و چون قلب ضامن قرائت مأمومین است و وزر دیگران به عهده او است، باید محافظه تامه
و مراقبه جمیله از آن کند که حفظ حضرت و حضور نماید و به ادب مقام مقدس قیـام کنـد، و
این اجتماع مقدس را غنیمت شمارد، و توجه ملائکۀ اللَّه و تأیید آنها را بزرگ داند و از نعم ولى
نعمت حقیقى شناسد و عجز و قصور خود را از شکر این نعم بزرگ تقدیم مقـام مقـدس نمایـد .
انّه ولى النِّعم .
باب دوم در قیام است و در آن دو فصل است
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
26.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تفکر درست در فضای مجازی
🎙 مدرس : سید علیرضا آلداود
آیا در فضای داخلی میتوانیم بدون دغدغه هر گونه تولیدات و محتوایی را
ببینیم؟؟
پاسخ به شبهات و شایعات