سقوط كرده، آقا مهدي پيام داده كه عابدي هر چه زودتر بياد جزيره نيروهاي
پدافند را سازماندهي كند. بچههاي پدافند بي فرمانده مانده اند.
خوشبختانه در اين سقوط كسي طوري نشده بود منتهي برخي زخمهايي برداشته بودند كه يكي هم برادر علي پور بود. پريدم روي تويوتا. تويوتاي ما اتاق نداشت. رويش ضد هوايي گردون
[ صفحه ۵۳]
گذاشته بوديم كه در اصطلاح، پدافند متحرك ميگفتيم. دوازده فروند موشك سهند ۳ و دو دستگاه چكاننده هم بار تويوتا كردم و به راه افتاديم. همراهانم يكي راننده بود و يكي هم روحاني گردان. رفتم پاي هلي كوپتر در باند پشتيباني كه دست هوانيروز ارتش بود.
مسوول شان پرسيد: مال كجايي؟
گفتم: لشكر عاشورا.
گفت: متأسفم! نوبت لشكر عاشورا تمام شد. حالا لشكر نجف را ميبريم.
گفتم: من بايد برم. فرمانده لشكرمان - آقا مهدي - گفته هر چه زودتر خودم را برسانم جزيره.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عدم توانایی عقل بر فهم مخترعات الهی قوله علیه السلام: وَ اخْتَرَعَهُمْ عَلَی مَشِیَّتِهِ ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
چگونگی اراده الهی
و فی الدعاء: « الحمد اللّه الذی اخترع الخلق بمشیته، ثم سلکهم طریقة إرادته ». [۴]
أولاً بدان که: « سلک » به معنای « ذهب » است. و مسلک اسم محل و طریقه است، و سالک رونده در آن طریقه است.
بعد بدان که: معنای اراده در خلق ذی شعور أعمّ از حیوانات بأنواعها و اجناسها، و از انسان آن تصوّر امر و اهتمام و ملاحظه غایت و نتیجه فعل است در قلب، از جلب منافع و دفع مضارّ که موجب بر عزم و باعث بر تحریک عضلات
می شود، و هی کلّها من أوصاف الخلق.
و أمّا اراده در حق، آن ایجاد فعل است نه غیر، کما قال تعالی: « إِنَّما أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ [۱] » « بلا لفظ و لا نطق بلسان و لا اهتمام و فکر » [۲] .
بالجمله، ما حصل عنوان فقره دعاء به انضمام فقره قبل از او، آن که اختراع و انشاء و ایجاد نموده است خدا خلایق ذی روح و ذی شعور را، چون مطلق حیوانات و اناسی بر حسب مشیت ازلیه خود از دون نمونه و مثال.
----------
[۴]: ۴ - در مصادر معتبر یافت نشد، و به ظاهر تصحیف شده دعای ذیل است: صحیفه سجادیه، ص ۲۸: « ابتدع بقدرته الخلق ابتداعاً، و اخترعهم علی مشیته اختراعاً، ثمّ سلک بهم طریق ارادته ».
[۱]: ۱ - سوره مبارکه یس، آیه ۸۲.
[۲]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۰۹ ؛ التوحید، ص ۱۴۷ ؛ عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج ۱، ص ۱۱۹ ؛ بحارالانوار، ج ۴، ص ۱۳۷: « بلسان و لاهمة و لا تفکّر ».
📚✍شرح بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پرهیز از پیامبر نقل شده است که فرمود: در شگفتم از کسی که از غذا پرهیز میکند که بیمار نشود، چگونه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولوی
هله نومید نباشی که ترا یار براند
گرت امروز براند نه که فردات بخواند
در اگر بر تو ببندد مرو و صبر کن آنجا
که پس از صبر ترا او بسر صدر نشاند
وگر او بر تو ببندد همه درها و گذرها
ره پنهان بگشاید که کس آن راه نداند
نه که قصاب بخنجر چو سر میش ببرد
نهلد کشته ی خود را کشد آنگاه کشاند
چو دم میش نماند زدم خود کندش پر
تو ببین کاین دم سبحان بکجاهات رساند
بمثل گفتهام این را واگر نه کرم او
نکشد هیچکسی را و زکشتن برهاند
هله خاموش که شمس الحق تبریز از این می
همگان را بچشاند بچشاند بچشاند
سعدی
هر سو دود آن کش ز در خویش براند
وانرا که بخواند بدر کس ندواند
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 18 💠 جلسه 8️⃣1️⃣ ( مبانی مشروعیت حکومیت / قسمت دوم ) 🎤 #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 19
💠 جلسه 9️⃣1️⃣ ( ویژگی های حکومت اسلامی و شروع بحث پیشینه ولایت فقیه که بسیار مهم است )
🎤 #استاد_احسان_عبادی
🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عكس العمل على (عليه السّلام) و سرشناسان اصحاب در برابر غصب خلافت اشاره اميرالمؤمنين على (
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اقدام برگزيدگان اصحاب
پس از غصب خلافت، دوازده تن از اصحاب برگزيدۀ پيغمبر خدا به نام هاى سلمان، ابوذر، مقداد، عمّار، خالد بن سعيد، بريده اسلمى (از مهاجران) و ابوالهيثم بن تيهان، سهل بن حنيف، عثمان بن حنيف، خزيمة بن ثابت (ذوالشهادتين) و ابوايوب انصارى (و به نقلى عبدالله بن مسعود و ابى بن كعب) تصميم گرفتند تا با يك اقدام فورى، ابوبكر را از منبر پايين كشيده و اميرالمؤمنين را به عنوان جانشين بر حق پيغمبر معرّفى كنند. آنان تصميم خود را با حضرت امير (عليه السّلام) در ميان گذاشتند. على (عليه السّلام) به سبب خطراتى كه جان آنها را تهديد مى كرد، اين اقدام را صلاح ندانست؛ ولى فرمود با احتجاج كردن شما در دفاع از حقيقت موافق هستم.
اين عده روز پنجم رحلت پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله) همه با هم در مسجد پيغمبر حضور يافتند و به نصيحت و احتجاج با ابوبكر پرداختند. آنها يك به يك با ايراد سخنان محكم و منطقى و قاطع خود در دفاع از خلافت بلافصل اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و شايستگى و فضايل بى مانند آن حضرت و عواقب شوم كنار گذاشتن او، چنان فضايى به وجود آوردند كه نه تنها سخنان بى پايه و تهديدآميز عمر هيچ اثرى نكرد، بلكه ابوبكر به گونه اى در برابر منطق آنان منفعل و بى پاسخ ماند، كه آشفته خاطر و پريشان از مسجد خارج شد و به خانۀ خود رفت و به مردم پيغام داد حالا كه رغبتى به من نداريد، ديگرى را به خلافت انتخاب كنيد.
عمر كه موقعيت و ارادۀ ابوبكر را متزلزل ديد، (به قولى پس از سه روز خانه نشينى ابوبكر) با گروهى مسلّح به سراغ ابوبكر رفت و او را با شمشيرهاى برهنه همراهى كردند و به مسجد آوردند و بر منبر پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) نشاندند. سپس عمر در اجتماع مردم سوگند خورد چنانچه بار ديگر كسى از آن سخنان بگويد، او را به قتل خواهد رساند. بدين ترتيب خلافت ابوبكر با اين اقدام عمر تثبيت شد. [۱]
متأسفانه مردمى كه شاهد احتجاج ياران على (عليه السّلام) و ابوبكر بودند و محكوميت او را به عينه مشاهده كردند، در حمايت از على (عليه السّلام) تكان نخوردند. علت اين امر در حقيقت اثرات القاى شبهه از سوى عمر در جوانى و ناپختگى على (عليه السّلام) و كشتار بزرگان عرب توسط او، و نيز قبيح شمردن شكستن بيعت با ابوبكر بود. يعنى بيش تر آنان تصور مى كردند كه با وجود حقّانيّت و برترى امير المؤمنين (عليه السّلام)، نظر به اين كه ابوبكر سريع عمل كرد و با او بيعت به عمل آمد، كار تمام است و شكستن بيعت كارى خلاف مى باشد.
----------
[۱]: . زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۲۴۳ و على (عليه السّلام) كيست؟ ص ۸۳، هر دو به نقل از احتجاج طبرسى.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357