eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
صحیفه امام 26.mp3
7.15M
💠 سلسله جلسات 26 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 26) ❌ پایان تدریس جلد چهاردهم ❌ 👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_26_lo9u.mp3/ دانلود نمائید . 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 معنای دقیق و جامع حاضر و ناظر بودن امام چیست .. یه کلیپی از یه روحانی دیدم که (میگفت اینکه میگن امام حاضر و ناظر هست درست نیست اینها رو کنار هم بیاریم چون تا خدا اذن به امام نده نمیتونه جایی حاضر باشه و در اصول کافی کتاب الحجه گفته شده العلم یبسط لنا فنعلم و یقبض لنا فلا نعلم یعنی علم برای ما باز بشه میبینیم برامون باز نشه نمیبینیم یعنی اینکه امام مثل خدا همیشه هر لحظه همه چیز را میبیند و میداند ما چنین ادعایی نداریم امام ناظره درست اما مثل خدا همیشه و هرلحظه حاضر نیست) این فرمایشات این روحانی بود. میخاستم پاسخ شما رو در این مورد بدونم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸خدا این اجازه را به امام می‌دهد، ما هم می‌گوییم امام به خودی خود این ویژگی را ندارد خدا این ویژگی را به امام داده، خدا وقتی این ویژگی را بدهد دیگر اشکال ندارد، مثلا همان آیه قرآن که میگه علم غیب مخصوص خداست اما به کسانی که از آنها راضی باشد این علم را خواهد داد، قطعاً یک نمونه اهل بیت هستند. پس این هم همین است که شما میفرمایید تناقضی ندارد. خدا این ویژگی را به امام داده که امام حاضر و ناظر بر اعمال ما باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 9⃣ فصل نهم (۹) 📻 خاطرات امیر فرض الله شاهین راد از دوران دفاع مقدس
.......: طراحی قرار بود از چهره تعدادی از شهدا که فردا تشییع می‌شدند طرحهایی کشیده شود. تقریبا کار محالی بود چون هیچ وسیله ای نداشتیم. چند تا از خواهران چند قوطی رنگ از خانه هایشان آوردند. نقاش ابتدا طرح‌ها را با مداد روی تخته‌ها پیاده کرد. قلم مو نداشتیم. نگاهی به هم انداختیم. آستینم را بالا زدم و انگشتم را در قوطی رنگ فرو بردم و شروع کردم به رنگ زدن. بقیه هم به من نگاه کردند و با خنده مرا همراهی کردند... صدای اذان صبح که بلند شد، به برکت همان شهدا، کار طراحی ما نیز به پایان رسیده بود. مشکل آب و برق در آن روزها خواهران دو دسته بودند، عده ای برای مهمات رسانی تعیین و تعدادی هم برای امدادگری راهی بیمارستان شدند. ما به بیمارستان رفتیم. پشت سر هم مجروح می‌آوردند. دست و پاها و بدن‌های پاره پاره، که در پتو و حصیر پیچیده شده بودند. اوائل جرأت نمی کردیم به آن‌ها دست بزنیم؛ ولی کم کم عادت کردیم. خواهران هر کار نیاز بود، می‌کردند، از تخلیه مجروحین و پرستاری تا کار در آشپزخانه و نگهبانی از بیمارستان. امکانات بسیار کم و مختصر بود. حتی مجبور بودیم سِرُم‌ها را به میخ آویزان کنیم، روز به روز وضع بدتر می‌شد... آب و برق نبود و آب از شط می‌آوردیم و یا شستشو را کنار شط انجام می‌دادیم. این کار باعث می‌شد که گاهی پای بعضی از خواهران لیز می‌خورد وآب، او را تا وسط شط می‌برد... 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: روح یا جوهر ملکوتی بعد، بدان که: جوهر ملکوتیه که مدبّر این کالبد و آمر و ناهی در او است گاهی از او به روح تعبیر می‌شود که « نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی [۱] »، و از برای روح چنان که گذشت مراتب متفاضله است. و گاهی به ذات و نفس تعبیر شده: « تَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِی وَ لاَ أَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِکَ [۲] ». اقسام نفس و قوای آن به روایت حضرت علی علیه السلام و از برای او نیز چنانکه علی علیه السلام تعبیر فرموده، مراتب اربعه است، کما قال کمیل بن زیاد: « سألت مولانا أمیرالمؤمنین علیه السلام، قلت: أرید ان تعرّفنی نفسی. قال: یا کمیل! أیّ نفس [۳] ترید أن اعرفّک؟ قلت: یا مولای هل هی الاّ نفس واحدة؟ فقال: یا کمیل! انّما هی أربعة، النامیة النباتیة، و الحسیة الحیوانیة، و الناطقة القدسیة، و الکلّیة الإلهیة. و لکلّ واحدة من هذه خمس قوی [و خاصیتان]. فالنامیة النباتیة لها خمس قوی: ماسکة و جاذبة هاضمة و دافعة و مربیة. و لها خاصیتان: الزیادة و النقصان، و انبعاثها من الکبد. و هی أشبه الأشیاء بنفس الحیوان. [۴] و الحسیَة الحیوانیة لها خمس قوی: سمع و بصر و شم و ذوق و لمس ؛ و لها خاصیّتان: الرضا و الغضب، و انبعاثها من القلب. و هی أشبه الاشیاء بنفس السباع. [۵] و الناطقة القدسیة، لها خمس قوی: فکر و ذکر و علم و حلم و نباهة. و لیس لها انبعاث، و هی أشبه الأشیاء بنفس الملائکة [۶] ؛ و لها خاصیتان: النزاهة والحکمة. والکلّیة الالهیة لها خمس قوی: بقاء فی فناء و نعیم فی شقاء، و عزّ فی ذل، و فقر فی غنا، و صبر فی بلاء ؛ و لها خاصیتان: الحلم و الکرم [۱] . و هذه التی مبدؤها من اللّه، و الیه تعود، لقوله تعالی: «فَنَفَخْنَا فِیهِ مِن رُوحِنَا [۲] ». و أمّا عودها [۳] فلقوله تعالی: «یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِیآ إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً [۴] »، و العقل وسط الکلّ ». [۵] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه حجر، آیه ۲۹. [۲]: ۲ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۱۶. [۳]: ۳ - مصدر: الأنفس. [۴]: ۱ - مصدر: - و هی أشبه... الحیوان. [۵]: ۲ - مصدر: - و هی أشبه... السباع. [۶]: ۳ - مصدر: بالنفوس الفلکیة. [۱]: ۴ - مصدر: الرضا و التسلیم. [۲]: ۵ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۱۲. [۳]: ۶ - مصدر: - و أما عودها. [۴]: ۷ - سوره مبارکه فجر، آیه ۲۷ و ۲۸. [۵]: ۸ - بحارالانوار، ص ج ۵۸، ص ۸۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357