eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام من وقتی مدرسه میرفتم چندبار از هم کلاسیام پول یا خردنیاشونو برداشتم الانم چطوری بهشون بگم که حلالم کنن کلاس چهارم بودم یا میشه بجای اونا من پول به فقیر بدم ثوابش برا اونا مشه یا نه /آیت‌الله سیستانی / من بچه کوچیک دارم یک سالشه وقتی دستم نجس میشه با اب بدون مایع زدن تمیز میشه من داعما درحال لباس عوض کردنم دست بشورم پاهام بشورم وفرشامم نجس شده وقتی وضور میگرم اول پهامو میشورم اگه یک وقت نجس شد باشه خیلی سختمه میشه اول وضو گرفت بعد پهانو بشورم پاسخ👇 سلام علیکم ۱. آن مبلغ را با محاسبه تورم باید به آنان بپردازید. برای این کار لازم نیست به آنها بگوئید بلکه می توانید به حساب آنان واریز کنید یا به صورت ناشناس به آنها پرداخت کنید. البته اگر پیدا کردن آنان الان برایتان امکان ندارد، به نیت آنان صدقه بدهید. ۲. همینکه دست نجس را زیر آب کر بگیرید، پاک می شود و نیازی به شوینده نیست. وسواس نداشته باشید تا یقین به نجاست نیست، همه چیز پاک است. وضو گرفتن قبل از شستن پاها نیز صحیح است.
سؤال👇 سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم خواندن دعا و زیارت و صلوات به نیابت از کسایی که حق الناس اونا به گردن ما هست ولی ما اونارو نمیشناسیم یا یادمون رفتن... ایا درسته و مورد قبول هست این کار؟ رد مظالم فقط سر مسایلی مالی هست ایا این مورد مصداقش میشه؟ و به طور برای حق الناس هایی که به گردنمونه ولی نمیدونم کی و کِی و کجا حقی از جانب ما ضایع شده چیکار کنیم پاسخ👇 سلام علیکم در حق الناس های معنوی می توان عمل حسنه ای مانند خواندن دعا و زیارتی به نیت صاحب حق انجام داد اما در حق الناس های مادی: اگر صاحب حق را می شناسید و به وی دسترسی دارید باید این حق را به خودش برسانید و اگر از دنیا رفته باید به ورثه وی داد. اگر صاحب حق را نمی شناسید یا از پیدا کردن وی مأیوس هستید، باید رد مظالم پرداخت کنید.
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم میخواستم بدونم اگر انسان در صدد جبران گناهانی که مرتکب شده باشه، خداوند اونارو از نامه‌ی اعمالش پاک میکنه؟ اگه واقعا توبه کنه و به گذشتش برنگرده... پاسخ👇 سلام علیکم توبه حقیقی را قطعا خداوند می پذیرد و شخص توبه کننده را می آمرزد چراکه خداوند غفور و بخشنده است. البته توبه صرف استغفار نیست و اگر حق الناسی بر عهده انسان است باید پرداخته شود و اگر نماز و روزه ای را انسان قضا کرده باید بجاآورد.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنـوز نگاه ما بـه رهبـران الهی درسـت نیست❌😔 (عج) رو هـم میخواهیـم ڪه بیـاد حاجـات مـا رو برآورده ڪنـه❗️
.......: باب دوم قصاص عضو فصل اول تعاريف و موجبات قصاص عضو ماده ۲۶۹ قطع عضو و يا جرح آن اگر عمدي باشد موجب قصاص است و حسب مورد مجني عليه مي‌تواند با اذن ولي امر جاني را با شرايطي كه ذكر خواهد شد قصاص نمايد. تبصره ۱ مجازات معاون جرم موضوع اين ماده سه ماه حبس تا يك سال است تبصره ۲ در مورد اين جرم چنانچه شاكي نداشته و يا شاكي از شكايت خود گذشت كرده باشد يا موجب قصاص نگرديده وليكن سبب اخلال در نظم جامعه يا خوف شده يا بيم تجري مرتكب يا ديگران باشد موجب حبس تعزيري از سه ماه تا دو سال خواهد بود و معاون جرم به حبس از دو ماه تا يك سال محكوم مي‌شود. ماده ۲۷۰ قطع عضو يا جرح آن سه نوع است عمد، شبه عمد، خطاء كه احكام دو نوع اخير در فصل ديات خواهد آمد. ماده ۲۷۱ قطع عضو يا جرح آن در موارد زير عمدي است الف وقتي كه جاني با انجام كاري قصد قطع عضو يا جرح آن را دارد چه آن كار نوعا موجب قطع يا جرح باشد يا نباشد. ب وقتي كه جاني عمدا كاري انجام دهد كه نوعا موجب قطع يا جرح عضو باشد هر چند قصد قطع يا جرح نداشته باشد. ج وقتي كه جاني قصد قطع عضو يا جرح را ندارد و عمل او نوعا موجب قطع يا جرح نمي باشد ولي نسبت به مجني عليه بر اثر بيماري يا پيري يا ناتواني يا كودكي و مانند اينها نوعا موجب قطع يا جرح باشد و جاني به آن آگاهي داشته باشد. .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
.. ◾اگر كسی در ملک خود برای حفاظت اموالش موانعی ايجاد كند و كسی با آن برخورد كند است؟ ▫در صورتی كه مالک برای حفاظت اموال و ملک خود از سرقت سيم خاردار را روی ديوار ملک خود به نحوی قرار داده باشد كه رهگذران به طور عادی با آن برخورد پيدا نمی ‌كنند فردی با رفتن بالای ديوار به قصد سرقت جرم ديگر با آن برخورد كند و دچار آسيب شود و حتی بميرد مسئوليتی متوجه صاحب ملک نيست باید توجه داشت که منظور از حفاظت متعارف آن مانند سیم خاردار، نیزه و... است اگر صاحب خانه به سیم خاردار برق وصل کند و فرد براثر برق گرفتگی مجروح و کشته شود به دلیل نامتعارف بودن حفاظ        قتل شبه عمد محسوب میشود https://eitaa.com/zandahlm1357
◾مزایای تنظیم اجاره ‌نامه رسمی                        در دفاتر اسناد رسمی ▫در فرضی که سند اجاره ‎نامه در یکی از دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد و مستاجر در موعد تعیین شده در اجاره ‌نامه ملک مورد اجاره را تخلیه نکند در موعد مقرر در اجاره‌ نامه اجاره ‌بها را پرداخت نکند به دفترخانه تنظیم ‌کننده سند اجاره مراجعه و تقاضای صدور اجرائیه کند و دفترخانه نیز اجرائیه صادر و به دایره اجرای ثبت ارسال می ‌کند و این پروسه با یکبار مراجعه مالک به دفترخانه و حداکثر ظرف چهل و هشت ساعت اداری دفاتر اسناد رسمی انجام میشود و اجرا نیز مفاد سند را اجرا می ‌کند و ملک را تخلیه اجاره بها را از مستاجر وصول می‌ کند در این مورد هیچ‌ گونه نیازی به مراجعه به محاکم قضایی و دادگاه‌ ها نیست و اگر در پایان مدت اجاره مالک به هر علت ملک را تحویل نگیرد از دریافت اجاره ‎بها خودداری کند ملک را تخلیه و با مراجعه به دفترخانه ملک را به دفترخانه تحویل دهد اجاره ‎بها را از طریق دفترخانه در صندوق ثبت تودیع کند در حالی که اگر اجاره نامه عادی باشد دیگر غیر از دفترخانه در بنگاه ‌های معاملات املاک تنظیم شود برای انجام هرکدام از موارد فوق باید مالک مستاجر به مراجع قضایی مراجعه کند که این امر خود مستلزم مراجعات مکرر و صرف وقت زیاد از طرف ذینفع خواهد بود ▫با تشکر: حسن زارع     💐💐
.......: روی کار آوردن عثمان فساق بنی امیه را ثانیا فسّاق و فجّار بنی امیّه را روی کار آورد و بر جان و مال و نوامیس مردم مسلط نمود و در بلاد مسلمین امارات بنی امیّه ضرری شایع بوده است و افرادی را بر خلاف رضای رسول خدا و شیخین (ابی بکر و عمر) بکار گماشت. از قبیل عمّ ملعونش حکم بن ابی العاص و پسرش مروان بن حکم که هر دو بشهادت تاریخ طرید و رانده و تبعید شده رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و مردود و ملعون بلسان مبارک آن حضرت بودند؟ حافظ- دلیل شما بر طرد و لعن آنها بالخصوص چه می‌باشد. بنی امیه و حکم بن ابی العاص و مروان، ملعون خدا و پیغمبر بودند داعی- دلیل بر لعن دو قسم است یکی جنبه عمومی دارد که خداوند متعال صریحا بنی امیّه را شجرۀ ملعونه خوانده در آیه ۶۲ سوره ۱۷ (بنی اسرائیل) که فرماید وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ یعنی درخت لعنت کرده شده در قرآن. چنانچه امام فخر رازی و طبری و قرطبی و نیشابوری و سیوطی و شوکانی و آلوسی و ابن ابی حاتم و خطیب بغداد و ابن مردویه و حاکم و مقریزی و بیهقی و دیگران از مفسرین و علماء خودتان در ذیل این آیه نومیه از ابن عباس (حبر امت) رضی اللّه عنه نقل نموده اند که مراد از شجرۀ ملعونه در قرآن بنی امیّه بودند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم آنها را در خواب بصورت بوزینه‌ها دید که منبر و محراب او را مورد تاخت وتاز خود قرار دادند بعد از بیداری جبرئیل به نزول این آیه خبر داد که بوزینه‌ها بنی امیّه هستند که بعد از تو غصب خلافت می‌نمایند و محراب و منبر تو هزار ماه در تصرف آنها خواهد بود. مخصوصا امام فخر رازی از ابن عباس نقل می‌نماید که از میان تمام بنی امیّه رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نام حکم بن ابی العاص را می‌برد پس بحکم قرآن مجید حکم بن ابی العاص ملعون است چون از شجرۀ ملعونه است و پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بالخصوص نام او را بلعنت بزبان جاری می‌نمود و از طرق روات معتبرۀ فریقین (شیعه و سنی) احادیث بسیار در طرد و لعن آنها رسیده ولی چون در شب اول قرار گذاردیم که استشهاد باحادیث شیعه ننمائیم لذا ببعض از آنچه از علماء شما الحال در نظر دارم اشاره می‌نمایم تا کشف حقیقت گردد حاکم نیشابوری در ص ۴۸۷ جلد چهارم مستدرک و ابن حجر مکّی در صواعق محرقه نقل از حاکم می‌نماید که این خبر صحیحا از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم رسیده که فرمود انّ أهل بیتی سیلقون بعدی من امّتی قتلا و تشریدا و انّ اشد قومنا لنا بغضا بنو امیه و بنو المغیرة و بنو مخزوم-و مروان بن الحکم کان طفلا قال له النبیّ صلّی الله علیه و سلم هو الوزغ بن الوزغ و الملعون بن الملعون [۱] . و نیز ابن حجر بفاصلۀ یک حدیث از عمر بن مرة الجهنی و حلبی در ص ۳۳۷ جلد اول سیرة الحلبیه و بلاذری در ص ۱۲۶ جلد پنجم انساب و سلیمان بلخی در ینابیع الموده و حاکم در ص ۴۸۱ جلد چهارم مستدرک و دمیری در ص ۲۹۹ جلد دوم حیات الحیوان و ابن عساکر در تاریخ خود و امام الحرم در ذخایر العقبی و دیگران نیز از عمر بن مرة نقل نموده اند که انّ الحکم بن ابی العاص استاذن علی النبی صلّی الله علیه و سلم فعرف صوته فقال ائذنوا له علیه لعنة اللّه و علی من یخرج من صلبه الاّ المؤمن منهم و قلیل ما هم [۲] . و امام فخر رازی در جلد پنجم از تفسیر کبیر خود ذیل آیه وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ و معنای آن اشاره بقول‌ام المؤمنین عایشه می‌نماید. که بمروان می‌گفت لعن اللّه اباک و انت فی صلبه فأنت بعض من لعنه اللّه [۳] . و علامۀ مسعودی در ص ۴۳۵ جلد اول مروج الذهب گوید مروان بن حکم طرید و راندۀ رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بود که از مدینه رانده و تبعید شده بود. در زمان خلافت أبی بکر و عمر اجازه ورود بمدینه نیافت ولی عثمان که خلیفه شد بر خلاف سیره و رفتار رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و أبی بکر و عمر او را اجازه ورود داد و با سایر بنی امیّه بدور خود جمع و با آنها زیاده از حد مهربانی نمود. نواب- قبله صاحب حکم بن ابی العاص که بوده و برای چه پیغمبر او را طرد نمود. ---------- [۱]: ۱) زود است که اهل بیت من بعد از من ملاقات می‌کنند از امت من کسانی را که آنها را می‌کشند و پراکنده می‌کنند و بدرستی که بغض و کینه و دشمنی بنی امیه و بنی مغیره و بنی مخزوم نسبت بما از همه بیشتر است-و مروان بن حکم در آن موقع بچه بود حضرت فرمود این وزغ پسر وزغ است (یعنی چلپاسه و مارمولک) و ملعون پسر ملعون می‌باشد. [۲]: ۲) حکم بن ابی العاص از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله اذن و اجازه ورود خواست پیغمبر (ص) صدای او را شناخت فرمود اذن بدهید او را لعنت خدا بر او باد و بر اولادهای او که از صلبش بیرون می‌آیند مگر مؤمن از آنها و آن مؤمنین بسیار کم اند. [۳]: ۳) خداوند لعنت نمود پدرت را در حالتی که تو در صلب او بودی پس تو بعض از کسی هستی که خداوند او را لعنت نموده
انسان شناسی ۲۱۵.mp3
12.11M
۲۱۵ 🔺فیلسوف چگونه فیلسوف شد؟ ادیب چگونه به این اسم رسید؟ دانشمند چگونه به این مقام دست یافت؟ - مسیر ما به سمت دریافت اسمهای الله، با گزینه‌های بالا چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani-6 - آواز سه گاه.mp3
1.3M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم تا به کی در غم تو ناله شبگیر کنم دل دیوانه از آن شد که نصیحت شنود مگرش هم ز سر زلف تو زنجیر کنم آن چه در مدت هجر تو کشیدم هیهات در یکی نامه محال است که تحریر کنم با سر زلف تو مجموع پریشانی خود کو مجالی که سراسر همه تقریر کنم آن زمان کآرزوی دیدن جانم باشد در نظر نقش رخ خوب تو تصویر کنم گر بدانم که وصال تو بدین دست دهد دین و دل را همه دربازم و توفیر کنم دور شو از برم ای واعظ و بیهوده مگوی من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم نیست امید صلاحی ز فساد حافظ چون که تقدیر چنین است چه تدبیر کنم 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥منتظر امام زمان(عجل الله)باید... عج ♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۷۳ چیست این دل شوره‌های بیکران پشت کاشی‌های سبز جمکران ۷۴ چه خوش است صوت قرآن زتو دلربا شنیدن به رخت نظاره کردن، سخن خدا شنیدن https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺