ذرهبین درشهر
✅ نامه عجیب و غیرقابل دفاع سرپرست تنها بیمارستان اردکان به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان 🔹کارانه
#نامهعجیبسرپرستبیمارستاندردفاعازپرسنلخود
درد دل یکی از پرسنل
باسلام .
ایشون نوشتن بیمار الکتیو پذیرش نمیشه یعنی بیماری که اورژانسی نیست! که همین بیماران الکتیو با ارجاع به اورژانس میتونن بستری بشن پس عملا بیماری که واقعا نیاز به بستری شدن داشته باشه بستری خواهد شد
قریب به ۹ ماه میشه که معوقات پرسنل پرداخت نشده به نظر شما این چندرغاز که میدن با مبلغ ۹ ماه پیش دیگه چه انگیزه ای میمونه برای پرسنل .بخدا پرسنل درمان با این همه سختی کار این حقشون نیست حالا هم که دکتر سلطان محمدی خواستن از پرسنل حمایت کنن عجیبه؟؟؟!!!
@zarrhbin
ذرهبین درشهر
وقتی شهردار منتخب شورای متخصص خ استه باشه در مرکز شهر خودی نشون بده اونم به چه قیمتی!!!!!!! حذف
#درواکنشبهاقدامعجیبشهرداری
تصمیم به ایجاد پارکینگ در محیطی که قبلا پیادهرو بوده، یعنی حذف شهر و جایگزینی انسان به جای ماشین. حتی اگر پیادهرویی هم وجود نداشت چنین تصمیمی گویای عدم درک انسانمحور از شهر و صرفا نگاهی کارکردی-کالبدی به شهر بود. دوستان شهرداری باید بدانند که هرچقدر هم که فضا برای ماشینها ایجاد کنند، باز کم است و هیچ موقع کامل نمیشود. با اینکارها نه تنها تقاضا را کمتر نمیکنند بلکه بر تقاضا میافزایند. شهر برای انسان است و نه ماشین. تجربه شهری یک تجربه انسانمحور است و نه یک تجربه ماشینمحور. شما وقتی داخل ماشینید و تمام حضورتان در فضای بیرون خانه با ماشینسواری همراه است یعنی شهر را تجربه نمیکنید بلکه سوار ماشین بودن را تجربه میکنید. حال اگر مدیران شهری هم با کاستن از محیطهای انسانمحور چون پیادهرو و افزدون بر محیطهای ماشینمحور هرچه بیشتر به شهر تجاوز کنند دیگر چیزی از تجربه شهری باقی نمیماند. برنامه شهرداری باید گسترش فضای شهر و ایجاد فضای بهتر برای تجربه کردن و تجربه شدن شهر باشد نه اینکه هر چه بیشتر شهر را تحدید کنند و آن را یکسره به ماشینها بسپارند.
سنت تعریض کردن خیابانها هم بخشی از همین فرایند حذف شهر است. خیابانهایی که کمترین نیازی به تعریض نداشتهاند همچون شریعتی دیگر یک خیابان و به طریق اولی یک فضای شهری نیستند، بلکه یک جاده هستند که در هرجایی میتواند وجود داشته باشد. تمام هویت این خیابان و تمام خاطراتی که در طول سالیان دراز بر ان گرانبار شده و بخشی از حافظه و هویت و عمر ساکنین و مردم این شهر را میساخته یکباره به کلی نابود شده است. دوستان عزیز! شهر یک پدیده انسانی است در هر اقدامی باید این را درنظر بگیرید شهر اسفالت و بتون و دیوار نیست حتی همین اسفالت و دیوارش هم بعد از گذشت زمان به یک پدیده انسانی تبدیل میشود و نمیتوان به ان به صرف اسفالت و دیوار بودن نگاه کرد.
@zarrhbin
#دلنوشتهایاز_یکراننده
پنج سال، پنج شهردار
درود
جوان خوش آتیه ی ایرانی آقای مهندس غفوری:
تقاضای اندکی تامل، تفکر و تدبر
اقایان محمد علی و محمد مروتی، شهابی زاد، کمالی و اینک حضرت عالی،
از شانزدهم بهمن 92 تا شانزدهم بهمن 97 پنج سال گذشته، پنج سال زمان کمی نیست، عمری ک لحظه لحظه اش طلاست، البته اگر قدر بدانیم و غنیمت بشماریم، در این پنج سال افراد فوق الذکر آمدند و رفتند و صدای خواسته ی ما به آنسوی درب چرمی بلدیه نرسید، به کرات به شورای شهر سابق و فعلی مراجعه کردیم درخواست کردیم، التماس کردیم، تهدید و تکریم کردیم، عده ای نسبت های خانوادگی رو مقدم دانستن و اعتنا نکردن، بعضی رفاقت و همکاری و زد و بند سیاسی مانع از پیگیری و حمایتشان بود، عده ای هم اعلام کردن میدانیم و کاری از دستمان بر نمی آید، جماعتی هم ک باری به هر جهت منوال کارشان، خدا رو شکر شما اردکانی ک نیستید، انشالله ک اهل زد و بند هم که.....! آقای سرپرست پنج سال گذشته، و ما هنوز منتظر ساخت یه آلونک داخل پایانه مسافربری هستیم، تا وقتی سحرگاه زمستان به دنبال روزی حلال وارد پایانه میشویم از شدت سرمای زمستان داخل ماشین با بخاری ماشین سر نکنیم و ظهر تابستون از گرمای 50 درجه پناه به..... ! آقای سرپرست توقع اطاق مجلل با درب چرمی نداریم امکانات و مزایای زیاد نمیخواهیم دفتر دار و سیستم تهویه آنچنان نمیخواهیم، شان و منزلتمان را و جایگاه اجتماعیمان را خوب میشناسیم، مطمئنیم شما اولین و آخرین شهردار نخواهید بود(در این پنج سال پنجمین بودی)، و نیک میدانیم این دل نوشته هم راه به جائی نخواهد برد و......
ریاست محترم کمیسیون حمل و نقل شورای شهر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بر شما مبارک
یاحق(سفیر سبز )
@zarrhbin
سلام
دوست دارم به غیرازاینکه همیشه انتقاد ازارگان ویا مجموعه ای ویاشخصی میکنیم اینبارانتقاد کنم ازپوشش برخی زنان اردکان خالی ازلطف نیست درزمانی که نزدیک وفات بانوی دوعالم واسطوره ی حجاب فاطمه زهرا نزدیک هستیم چرازنان اردکان به اینجا رسیدن هرچندخودم هم زن هستم ولی مگربی حجابی نشانه ی عزت وسربلندی ماست که همه درحال برداشتن چادرخودهستند اگررضاشاه الان بود درحال استراحت مطلق بود چون ماخودمان درحال برداشتن چادرهستیم به کجا می رویم وچرا خواهش دارم توکانالتون بگذارید شاید تلنگری زده بشه به مردان بی غیرت وزنان بی عفت ممنون
حسینی هستم ازاردکان
@zarrhbin
سلام
در رابطه با اون مطلبی که خانمی نوشته اند و شما در کانالتون درج کردید .مگر بی چادری نشانه ی بی عفتی هست که این خانوم به خانم های بدون چادر انگ بی عفتی میزنن .چه بسا زنانی که با مانتو هستن و بدون چادر، و آنقدر متین و موجه که بعضی از چادری ها با دیدن آن ها باید از چادر خود خجالت بکشند .
خواهشا این مطلب رو در کانالتون درج کنید تا اون خانم بفهمه جمع زدن همه زنان بدون چادر و انگ بی عفتی زدن خیلی خیلی دور از انصاف بوده و هست .
ارسالی
@zarrhbin
#اوقاف_اردکان
#هم_اکنون طبخ بزرگترین آش شهرستان
طبخ ۴۰ تُن آش امام حسین(ع)
از محل موقوفات
بمناسبت ایام فاطمیه وچهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی
توزیع: امشب چهارشنبه ۱۷ بهمن/س۲۱
مصلای امام خمینی(ره)
@zarrhbin
✅بزرگترین ظلم در فاطمیه!
🔻حامد کمالی اردکانی
بنظر می رسد بزرگترین ظلمی که در این ایام #فاطمیه می شود این است که #حضرت_زهرا را صرفا یک #بانوی_محجبه و در حال ذکر و #ارتباط_با_خدا معرفی میکنند. یعنی با تکیه بر ابعادی از زندگی ایشان، عملا شخصیت حضرت #تحریف کرده و #ناقص معرفی می شود.
این فاطمه کاری به مسائل اجتماعی ندارد. دغدغه اش دغدغه #محرومان جامعه نیست. این فاطمه نسبت به #دردهای_مردم #بی_تفاوت است و در یک کلام این فاطمه #انقلابی نیست!
با این شناختی ما از حضرت زهرا داریم، مسائلی چون #گریه_های_آزاردهنده دستگاه حاکم، خطبه خواندن در مسجد، #دفاع از امیرالمومنین و... حل نمی شود. باید در شناخت خود از حضرت تجدید نظر کنیم.
فاطمه مثل قرآن است...باید #همه_ابعاد زندگی اش را باهم دید. نمی شود فقط به بخشی از زندگی حضرت پرداخت...خطر تحریف فقط برای #قرآن نیست برای #عترت هم هست...روحانیون عزیز مراقب باشند ناخواسته مرتکب تحریف نشوند!
@zarrhbin
✅ در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از #زن داریم؛
💠 یکی چهرهی #زنسنتی است و مقدسمأب. یکی چهرهی #زنمتجدد و اروپاییمأب، که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است. و یکی هم چهرهی فاطمه و زنانِ #فاطمهوار که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهرهای بهنام زن سنتی ندارد.
💠 سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعهی ما تصویر شده است، با سیمای #فاطمه همانقدر دور و بیگانه است که با چهرهی زن مدرن…
💠 این زن سوم، زنی است که میخواهد #انتخاب کند، زنی است که نه چهره ی #موروثی را میپذیرد و نه چهره ی #تحمیلیصادراتی را؛
💠 هر دو را #آگاه است و هر دو را هم میداند. آنکه به نام سنت تحمیل میشد و در جریان آن به وراثت میرسید، مربوط به #اسلام نیست. مربوط به سنتهای دوره ی #پدرسالاری است و حتی آنچه امروز از غرب میآید، نه علم است، نه بشریت است، نه آزادی است، نه انسانیت است و نه مبتنی بر #حرمتزن است. مبتنی بر حیلههای حقیر قدرتهای انحرافی بود.
📚 مجموعه آثار، به نام زن
#دکتر_علی_شریعتی
@zarrhbin
برای خدا ...:
"بسم الله الرحمن الرحیم"
اصلاح طلب باشیم یا اصولگرا؟!!
این یادداشت، کاملاً سیاسی است!! (1)
حدود 110 سال قبل، تقی زاده و دهخدا -در دومین دوره مجلس شورای ملی- با الگوبرداری از غرب، حزب «اجتماعیون یا عامیون» را به عنوان اولین حزب رسمی در ایران برپا ساختند. این حرکت، با دخالتهای روسیه و انگلستان، تعطیلی مجلس دوم و بالاخره کودتای 1299ش نافرجام ماند.
دور دوم فعالیت احزاب در ایران مربوط به سالهای 1320ش تا پیروزی انقلاب اسلامی است که به علت فضای باز سیاسی، تعداد زیادی از احزاب بوجود آمدند. البته اکثر این احزاب بر محور یک شخصیت سیاسی متولد و با خروج وی از صحنه، متلاشی میشدند. حزب «دموکرات ایران» به رهبری «قوام السلطنه»، حزب «زحمتکشان ایران» به رهبری «مظفر بقایی» و ... برای این دوره میباشند.
از این دوره تا پایان دوره سلطنت پهلوی نیز احزاب فرمایشی و دست نشانده ای چون حزب مردم (1336ش-اسدالله علم)، حزب ملّیّون (1337ش- منوچهر اقبال)، حزب ایران نوین (حسنعلی منصور) و حزب رستاخیز (1354ش) تشکیل شدند اما به هیچ وجه مورد استقبال مردم قرار نگرفتند.
و بالاخره دور سوم فعالیت احزاب در ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت. «اسدالله بادامچیان» در کتاب «بررسی تحلیلی نهضت آزادی ایران»؛ گروه ها و تشکل های سیاسی بعد از انقلاب را به سه دوره زمانی تقسیم میکند:
1- از پیروزی انقلاب اسلامی تا انحلال حزب جمهوری اسلامی (از 1357 تا 1366ش): دورانی پر شور و حرارت اما متأثر از جریانهای بیگانه خارج از کشور. گروه های سیاسی فعال این دوره، منحصر به حزب «جمهوری اسلامی»، «جامعه روحانیت مبارز تهران»، «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» بودند. این سه گروه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در مجلس اول، به شکلی همسو و متحد فعالیت داشته و مهمترین عرصه برای فعالیت نیروهای معتقد به انقلاب بودند. ولی با اتفاقاتی که بعدها افتاد، زمینه های اختلاف در آن ها به وجود آمد. حزب جمهوری و جامعه روحانیت مبارز در یک سو و سازمان مجاهدین در سوی دیگر قرار گرفتند. به گفته «عباس شادلو»؛ مسأله اصلاحات ارضی، بند موسوم به «ج»، قانون کار و اقتصاد از مهمترین عوامل بروز اختلاف و تجزیه نیروهای خودی داخل نظام (جریان اسلام گرا) از درون حزب جمهوری اسلامی بودند. البته این اختلافات، با حکم حکومتی رهبری مدیریت شد اما در نهایت به تقسیم اسلام گرایان به طیف چپ (تأکید برفقه پویا) و طیف راست (تأکید بر فقه سنتی) منتهی گردید.
2- از انحلال حزب جمهوری اسلامی تا دوم خرداد 1376ش: در این دوره، ملاک «تخصص و تعهد» جای اسلام فقاهتی و غیر فقاهتی را گرفت. با انحلال دو تشکل سیاسی «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» و «حزب جمهوری اسلامی» در سال های 65 و 66ش «جامعه روحانیت» به مدت کمتر از یک سال تنها گروه سیاسی فعال کشور بود. دیری نپایید که اختلاف نظرهایی میان برخی اعضای این جامعه به وجود آمد و در نهایت با خارج شدن چند تن از اعضای شورای مرکزی، تشکل جدیدی به نام «مجمع روحانیون مبارز تهران» با اطلاع و موافقت امام (ره) در سال 1367ش تاسیس شد. علاوه بر دو تشکل مذکور، حزب کارگزاران سازندگی –که از جامعه روحانیت مبارز منشعب شدند- و تا حدی جمعیت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی نیز از گروه های سیاسی فعال این دوره به شمار می آیند. در این دوره فعالیت های سیاسی تشکل های همسو (جمعیت مؤتلفه اسلامی، جامعه اسلامی پزشکان، جامعه اسلامی کارگران، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی کارمندان، کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند، جامعه اسلامی مهندسان، جامعه انجمن اسلامی بازار و اصناف و جامعه زینب «س») که در موضع گیری های خود تابع روحانیت مبارز بودند به همراه جامعه روحانیت تحت عنوان «جامعه روحانیت مبارز و تشکل های همسو با آن» انجام میگرفت.
3- بعد از خرداد 1376ش تا کنون: در این دوره دمکراسی اسلامی و حکومت اسلامی معیار تمایز میشود. پس از انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری، گروه هایی که از رئیس جمهور اصلاحات حمایت کرده بودند تحت عنوان کلی «اصلاحطلبان» یا «جبهه دوم خرداد» گردهم آمدند.
شاید بتوان گفت «مصدق» اولین کسی بود که مفهوم اصلاح طلبی را در ایران به شکل مدرن بنیان گذاشت. در کتاب خاطرات دکتر فاطمی، به دفعات از مصدق نقل شده است که؛ «مشی من اصلاح طلبیست.» اما با این وجود، گرایش او به اندیشههای سوسیال دموکرات و همچنین وقوع جنگ سرد میان دو قطب ایدئولوژی باعث شد اصلاح طلبی با دخالت دول غربی و نیز تحریکات شوروی ناکام بماند و در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ش این گرایش به کلی توسط محافظه کاران حذف شود.
جواد حاجی اکبری
زمستان 97
@zarrhbin