🌙حلول ماه شعبان گرامی باد🌙
به یُمن آغاز ماه شعبانالمعظم کانال ذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ فعالیت خود را در ایتا آغاز نمود.
🆔 eitaa.com/zekra114
❇️ طه الفشنی (۱۹۰۰-۱۹۷۱) مبتهل ممتاز مصری است. او از کار خوانندگی و نوازندگی به وادی تلاوت قرآن آمد.
❇️ کار وی نخست انشاد و خوانندگی و نوازندگی بود و در نیمه دوم عمر به تواشیح و تلاوت قرآن روی آورد.
❇️ در میان مسلمانان اهل قرآن و استماعهای روحانی و معنوی، شاید نتوان کسی را یافت که «حبّالحسین» او را نشنیده باشد یا شنیده و تحت تاثیر جذبه قدسی آن قرار نگرفته باشد.
❇️ مدیحه و ابتهال «حبّالحسین» به حق، نغمهای ماندگار در گنبد دوّار مدیحهخوانی اهلبیت در مصر و جهان اسلام است.
📚 درآمدی به ظرفیتهای فرهنگی و هنری زبان قرآن
🖋 دکتر ابوالفضل خوشمنش
📖 ص ۱۹۶
🆔 http://eitaa.com/zekra114
1_3526697611.mp3
7.53M
📋 حب الحسين وسيلة السعداء
وضياءه قد عم فى الأرجاء
سبط تفرع منه نسل المصطفى
وأضاء مصر بوجهه الوضاء
فهو الكريم ابن الكريم
وجده خير الأنام وسيد الشفعاء
رَبِّي خَلَقْ طه مِنْ نُورْ فِيهْ اِحْتِرَامْ
نَادَاهُ أَقْبِلْ يَامُخْتَارْ أَنْتَ اْلأَمِينْ
لَمَّاارْتَقَى الْبَيْتَ الْمَعْمُورْ صَلّى إِمَامْ
وَقَدْ دَنَا مِنْ رَبِّهِ الْبَاهِي الْجَلِيلْ
إِنْ رُمْتَ أَنْ تَحْظى بِالْحُورْ يَوْمَ الزحام
📀ابتهال حبالحسین
🎙 طه الفشنی
🆔 http://eitaa.com/zekra114
طه الفشني - ما شممت الورد إلا زادني شوقاً إليك.mp3
7.72M
📀 ابتهال ما شممت الورد الا زادنی شوقا الیک
🎙 طه الفشنی
❇️ ابتهال «ما شممت الورد» در سال ۱۹۶۲ میلادی با صدای شیخ طه الفشنی و همراهانش، حسین عبدالحلیم، علی راغب، محمود فهمی و احمد عبدالله اجرا گردید و در شبکه تلویزیونی ماسیبرو زمان مصر پخش شد.
🆔 http://eitaa.com/zekra114
🔆 دومین همایش بینالمللی تفسیر اجتماعی قرآن کریم در جهان اسلام
🏫 دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران
🌐 حضور مجازی از طریق لینک:
https://vroom.ut.ac.ir/maaref2
📆 چهارشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱
⏰ ساعت ۹-۱۸
🎙 جناب آقای دکتر ابوالفضل خوشمنش
هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی
📌ساعت دقیق ارائه استاد، اطلاع رسانی خواهد شد.
🆔 http://eitaa.com/zekra114
ذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ
🔆 دومین همایش بینالمللی تفسیر اجتماعی قرآن کریم در جهان اسلام 🏫 دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانش
💠 دومین همایش تفسیر اجتماعی قرآن کریم در جهان اسلام
🎙 با سخنرانی جناب آقای دکتر ابوالفضل خوشمنش
🔰 موضوع: تحلیلی از موضوع بقره در تفسیر پرتوی از قرآن با تکیه بر رویکرد اجتماعی
📆 چهارشنبه۱۰ اسفند ماه
⏰ ساعت ۱۱:۴۰ تا ۱۱:۵۵ صبح
🏛 دانشکده الهیات و معارف اسلامی تالار کتابخانه
🌐 امکان حضور به صورت آنلاین از طریق لینک زیر:
https://vroom.ut.ac.ir/maaref2
📜 به شرکتکنندگان حضوری، گواهینامه معتبر اعطا میشود.
🆔 http://eitaa.com/zekra114
💠 اهلُ الله
❇️ ای دوست! بلالِ حبشی میگفت: «اَشهَدُ أَنْ لا اِله الا الله» به سين میگفت و به شين نمیتوانست گفت. پس سيد صلی الله عليه و آله گفت: ««سينُ بلال عَنْدَاللهِ شينٌ.» اما بوجهل و بولهب اَشْهَد راست بتوانستندی گفت. [حال] چه گويی اهل قرآن! اهلُ اللّه بوجهل بود يا بلال؟
📚 نامه هاى عين القضات همدانی
📖 ص ۴۹
🆔http://eitaa.com/zekra114
⚜جوان
امام موسی صدر عقیده داشت: محبت خدا با دوست نداشتن انسانها هرگز جمع نمیشود.
✅ او میگفت: من وقتی من به جوانان مینگرم، چشمی را میگشایم و دیگری را میبندم!
✅ او میگفت: آرزوی من این است که جوانان همواره مورد لطف و حسن ظن جامعه خود باشند، زیرا آنان رکن، اساس، شریان حیاتی و گلِ خوشبوی کشورند و همواره رایحهای از بهشت همراه خود دارند.
✅ او جوانان را تشویق میكرد که «از تنگ نظری قدیمیان و از تندروی امروزیان که نتیجهی آن باز هم تنگنظری خواهد بود، بر حذر باشند و بدانند ایمان و اعتقادی منشأ اثر است که انسان از ورای قلهی علم بدان بنگرد».
📚 بیداری و بین الملل اسلامی با مروری بر نقش داعیان قرآنی دوسده اخیر
🖋 دکتر ابوالفضل خوشمنش
📑 ص ۱۴۴
🆔 http://eitaa.com/zekra114
AUD-20230304-WA0003.mp3
2.59M
🕋 تلاوت آیات ۶ تا ۱۰ سوره قاف
🎙 محمد صدیق المنشاوی
🆔 http://eitaa.com/zekra114
❇️ مفهوم حمل قرآن
🔘 مفهوم لغوی حمل، با خود بردن، در بر داشتن، به همراه داشتن، و مانند آن می باشد و حامل قرآن کسی است که قرآن را با خود دارد و به هر جا که می رود، قرآن با او است.
روشن است که مقصود از همراهی با قرآن و همراه داشتن آن، صرفاً وجود الفاظ و عبارات قرآن در حافظه انسان نمی باشد، بلکه قرآن این حالت را سخت نکوهش می کند:
📖 مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (جمعه:۵)
↩️ به موجب نصّ این آیه ی شریفه، حمل نکردن کتاب آسمانی به معنی «تکذیب» آیات الهی - و نه تنها عمل نکردن به آنها - و سرانجام مصداقی بارز از «ظلم» خواهد بود.
🔘 جهت گزینش تعبیر یا ترکیبی فارسی، معادل «حامل قرآن»، میتوان ترکیب «قرآن دان» را اختیار نمود، با هر دو معنایی که این ترکیب میتواند داشته باشد، قرآندان به معنای عالم و دانای قرآنی، به معنای کسی که علم قرآن دارد و نیز به مفهوم کسی که قرآن در اوست: با عنایت به مفهوم ظرفیت در پسوند «دان» در زبان فارسی در ترکیباتی نظیر عطردان و گلابدان. چنانکه «دانش» نیز در نهایت از همین ریشه و به معنی حمل علم در قلب است.
📚 حمل قرآن (پژوهشی در روششناسی تعلیم و تحفیظ قرآن مجید)
🖋 دکتر ابوالفضل خوشمنش
📖 ص۲۲و۲۳
🏫 انتشارات حوزه و دانشگاه
🆔http://eitaa.com/zekra114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋 تلاوت آیات ۵۰ و ۵۱ سوره اعراف
🎙 محمد صدیق المنشاوی
🆔 http://eitaa.com/zekra114