eitaa logo
ذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ
190 دنبال‌کننده
56 عکس
12 ویدیو
5 فایل
انتشار سخنرانی‌ها، مقاله‌ها، وبینارها و معرفی رساله و پایا‌ن‌نامه‌های راهنمایی شده جناب آقای دکتر ابوالفضل خوش‌منش
مشاهده در ایتا
دانلود
طه الفشني - ما شممت الورد إلا زادني شوقاً إليك.mp3
7.72M
📀 ابتهال ما شممت الورد الا زادنی شوقا الیک 🎙 طه الفشنی ❇️ ابتهال «ما شممت الورد» در سال ۱۹۶۲ میلادی با صدای شیخ طه الفشنی و همراهانش، حسین عبدالحلیم، علی راغب، محمود فهمی و احمد عبدالله اجرا گردید و در شبکه تلویزیونی ماسیبرو زمان مصر پخش شد. 🆔 http://eitaa.com/zekra114
✳️ اطلاعیه👇👇
🔆 دومین همایش بین‌المللی تفسیر اجتماعی قرآن کریم در جهان اسلام 🏫 دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران 🌐 حضور مجازی از طریق لینک: https://vroom.ut.ac.ir/maaref2 📆 چهارشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱ ⏰ ساعت ۹-۱۸ 🎙 جناب آقای دکتر ابوالفضل خوش‌منش هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی 📌ساعت دقیق ارائه استاد، اطلاع رسانی خواهد شد. 🆔 http://eitaa.com/zekra114
ذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ
🔆 دومین همایش بین‌المللی تفسیر اجتماعی قرآن کریم در جهان اسلام 🏫 دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانش
💠 دومین همایش تفسیر اجتماعی قرآن کریم در جهان اسلام 🎙 با سخنرانی جناب آقای دکتر ابوالفضل خوش‌منش 🔰 موضوع: تحلیلی از موضوع بقره در تفسیر پرتوی از قرآن با تکیه بر رویکرد اجتماعی 📆 چهارشنبه۱۰ اسفند ماهساعت ۱۱:۴۰ تا ۱۱:۵۵ صبح 🏛 دانشکده الهیات و معارف اسلامی تالار کتابخانه 🌐 امکان حضور به صورت آنلاین از طریق لینک زیر: https://vroom.ut.ac.ir/maaref2 📜 به شرکت‌کنندگان حضوری، گواهی‌نامه معتبر اعطا میشود. 🆔 http://eitaa.com/zekra114
💠 اهلُ الله ❇️ ای دوست! بلالِ حبشی می‌گفت: «اَشهَدُ أَنْ لا اِله الا الله» به سين می‌گفت و به شين نمی‌توانست گفت. پس سيد صلی الله عليه و آله گفت: ««سينُ بلال عَنْدَاللهِ شينٌ.» اما بوجهل و بولهب اَشْهَد راست بتوانستندی گفت. [حال] چه گويی اهل قرآن! اهلُ اللّه بوجهل بود يا بلال؟ 📚 نامه هاى عين القضات همدانی 📖 ص ۴۹ 🆔http://eitaa.com/zekra114
⚜جوان امام موسی صدر عقیده داشت: محبت خدا با دوست نداشتن انسان‌ها هرگز جمع نمی‏شود. ✅ او می‌گفت: من وقتی من به جوانان می‌‏نگرم، چشمی را می‌‏گشایم و دیگری را می‌‏بندم! ✅ او می‌گفت: آرزوی من این است که جوانان همواره مورد لطف و حسن ظن جامعه خود باشند، زیرا آنان رکن، اساس، شریان حیاتی و گلِ ‌‌‌خوش‌بوی کشورند و همواره رایحه‌‏ای از بهشت همراه خود دارند. ✅ او جوانان را تشویق می‌كرد که «از تنگ نظری قدیمیان و از تندروی امروزیان که نتیجه‌ی آن باز هم تنگ‌نظری خواهد بود، بر حذر باشند و بدانند ایمان و اعتقادی منشأ اثر است که انسان از ورای قله‌ی علم بدان بنگرد». 📚 بیداری و بین الملل اسلامی با مروری بر نقش داعیان قرآنی دوسده اخیر 🖋 دکتر ابوالفضل خوش‌منش 📑 ص ۱۴۴ 🆔 http://eitaa.com/zekra114
AUD-20230304-WA0003.mp3
2.59M
🕋 تلاوت آیات ۶ تا ۱۰ سوره قاف 🎙 محمد صدیق المنشاوی 🆔 http://eitaa.com/zekra114
❇️ مفهوم حمل قرآن 🔘 مفهوم لغوی حمل، با خود بردن، در بر داشتن، به همراه داشتن، و مانند آن می باشد و حامل قرآن کسی است که قرآن را با خود دارد و به هر جا که می رود، قرآن با او است. روشن است که مقصود از همراهی با قرآن و همراه داشتن آن، صرفاً وجود الفاظ و عبارات قرآن در حافظه انسان نمی باشد، بلکه قرآن این حالت را سخت نکوهش می کند: 📖 مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (جمعه:۵) ↩️ به موجب نصّ این آیه ی شریفه، حمل نکردن کتاب آسمانی به معنی «تکذیب» آیات الهی - و نه تنها عمل نکردن به آنها - و سرانجام مصداقی بارز از «ظلم» خواهد بود. 🔘 جهت گزینش تعبیر یا ترکیبی فارسی، معادل «حامل قرآن»، میتوان ترکیب «قرآن دان» را اختیار نمود، با هر دو معنایی که این ترکیب می‌تواند داشته باشد، قرآن‌دان به معنای عالم و دانای قرآنی، به معنای کسی که علم قرآن دارد و نیز به مفهوم کسی که قرآن در اوست: با عنایت به مفهوم ظرفیت در پسوند «دان» در زبان فارسی در ترکیباتی نظیر عطردان و گلاب‌دان. چنانکه «دانش» نیز در نهایت از همین ریشه و به معنی حمل علم در قلب است. 📚 حمل قرآن (پژوهشی در روش‌شناسی تعلیم و تحفیظ قرآن مجید) 🖋 دکتر ابوالفضل خوش‌منش 📖 ص۲۲و۲۳ 🏫 انتشارات حوزه و دانشگاه 🆔http://eitaa.com/zekra114
🔆✨ معرفی مقاله ✨🔆
⚜ ضرورت آموزش زبان قرآن به قرآن با مروری بر شکل گیری تجربه آموزش مستقیم زبان در قرون اخیر 📋 چکیده بنا بر تعالیم قرآن و اهل‌بیت، فهم قرآن با قرآن، راه دقیق فهم این کتاب است. روشن است که این روش از فهم معانی مفردات آغاز می‌شود. ✅ مقاله در پی تأکید بر این راه با تبیین ارتباطات میان مفردات و عبارات قرآنی با استفاده از روابط نهفته در اجزای زبان قرآن، و اقتراح تدوین «روشی برای آموزش مستقیم زبان قرآن» است. ✅ اغلب این نمونه‌ها را می‌توان همگام با آموزش روانخوانی در سنین ابتدایی از طریق تلقین و تکرار برای فعال‌سازی هوش قرآنی قرآن‌آموزان و توجه ایشان به «کُنتراستِ»های تفاوت‌ها و استخراج نظم میان اجزای زبان قرآن به کار گرفت. ✅ برخی از این راهها عبارت‌اند از: عبارات تبیین‌گر، جایگزینی، نظام تقابل مفردات و مفاهیم، قبض و بسط، ترکیب و استیناف، ترادف، استعمالات گوناگون ریشه، تعیین مصداق، سیاق و موقعیت. تاکید مقاله با توجه به محدودیت مجال بر شش راه نخست است. ✅ بشر در تجربیات زبان‌آموزی خود به برخی از این راهها دست یافته که مقاله بر این موضوع نیز مروری فشرده دارد. 🖋 دکتر ابوالفضل خوش‌منش 📔 مجله پژوهشهای قرآن و حدیث، دوره ۵۵، شماره ۱، مهرماه ۱۴۰۱ 🌐 لینک مشاهده و دریافت اصل مقاله: https://jqst.ut.ac.ir/article_89347.html 🆔 http://eitaa.com/zekra114