هدایت شده از معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 انّا للّه و انّا الیه راجعون
وا اسلاما...
وامصیبتا...
🖥 ببینید | یک پزشک در برنامه طبیب شبکه سه سیما، شنبه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰١:
یکی از علل زیادی آرتروز در ایران و کشورهای مسلمان، نماز خواندن ماست!!
🔸این نمایی است از طبی که به تجربه و عقل ناقص و محدود خود اکتفا کرده است.
🔸 برخی پزشکانی که دستورات سازمان صهیونیستی آمریکایی بهداشت جهانی WHO را وَحی مُنزَل می دانند و دستورات خدای عالم و قهار را این طور زیر سؤال می بردند !!! این ها جاهل مدرن اند!! علم، مقدّس است! علم نوری است که خدا در سینه ی بندگان با ایمان خود قرار می دهد!
آنچه این ها حمل می کنند جهالت مدرن است!!
🔸حوزه ی علمیه ی که در برابر سوزاندن کتاب ضاله ی هاریسون بیانیه داد آیا اکنون در برابر زیر سؤال بردنِ واجبی که سایر واجبات به واسطه او اقامه می شود، سکوت می کند؟
👌نماز علاوه بر اینکه نیازهای معنوی و روحی انسان را علاج می کند، قطعا موجب تقویتِ سلامت جسم می گردد.
⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔
بله؛ و اینک معرفی نماز به عنوان عامل آسیب رسان به بدن توسط دکتر حسن براتی جراح زانو در برنامه پربیننده طبیب شبکه سه به صورت زنده پخش امروز (شنبه 1401/03/28)
تماس با 162 فراموش نشود.❌❌❌ و یه سوال اینکه، آقای دکتر دقیقا چطوری نماز رو چهار زانو میخونن؟؟؟؟
*آنچه باید درباره "حجامت حزیران" بدانیم!*
+ *پاسخ به شبهات*
با توجه به قرارداشتن در ایام خاص حجامت در ماه رومی "حِزیران" چند نکته مهم در اینباره را یادآوری میکنیم:
1. ماه حزیران از جمله ماههای رومی است و ماههای رومی، مانند ماههای تقویم کشور خود ما، ماههایی شمسی هستند لذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد.
2. سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارمالاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهم السّلام وارد شده است:
عَنْ أَبِیالْحَسَنِ علیهالسّلام قَالَ: لَاتَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ فَإِنْ فَاتَکَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ؛
*از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن).* (طبرسى، حسنبن فضل، مکارم الاخلاق ــقم، چاپ چهارم، 1412ق/ 1370ش)
مرحوم مجلسی در زادالمعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیهالسلام نقل کرده که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد:
وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِالسَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْیَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ؛
*در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکانپذیر نشد، روز چهاردهم (حجامت کن)*. (مجلسى، محمدباقربن محمدتقى، زاد المعاد ــ مفتاح الجنان، بیروت چاپ:اول، 1423ق ص331)
از آنجا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده، احتمالاً نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است.
3. در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است:
الفــ هر دو روایت در کتابهای مکارمالاخلاق و زادالمعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند بهصرف نبود سند و غرابت متن روایت نمیتوان مضمون روایت را انکار کرد.
ب ــ از آنجا که در تطبیق ماههای رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام همچنین در مورد ماههای باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، نمیتوان آنچه را در تقویمهای نجومی فعلی وجود دارد معتبر شمرد.
مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسهگیری تغییرات قابل توجهی در زیجهای مختلف صورت گرفته، معلوم نیست ماههای شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است، تطابق داشته باشد مثلاً امروزه در برخی از کشورها، حزیران را مطابق ژوئن میدانند بنابراین حزیران 10 روز جلو میافتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار میدهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ... .
با توجه به این امور نمیتوانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی بهطور یقینی همزمان قلمداد کنیم.
4. چنانچه واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد اما هیچ قرینهای که نشان دهد این دو روز، بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد.
5. اینکه عدّهای میگویند حجامت در این دو روز درمان بیماریهای یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت میدهند، خطا است؛ چنانکه در متن روایت حزیران هم چنین نکتهای ذکر نشده است؛
طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سهشنبهای که مصادف با 17، 19 یا 21 ماههای قمری هستند و نیز حجامت در نخستین سهشنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است.
6. این حدیث، روز هفتم حزیران را بهعنوان روز اصلی و روز چهاردهم را بهعنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشدهاند، معرّفی میکند لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است.
7. متن حدیث واضحاً میگوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران بهخلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.
8. متأسّفانه عدّهای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را بهعنوان ماه انجام حجامت معرّفی میکنند که این هم نادرست است.
9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که بهدلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست.
10. حتّی اگر اشکال مطرحشده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویمهای نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویمهای نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با #سی خرداد و #شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، #29 خرداد و #پنج تیر؛ ...
با توجّه به این اختلافنظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد میشود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند.
11. تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلاً کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کمخونی است، نمیتواند در این دو روز حجامت کند؛ تشخیص این موارد بهعهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و بهاستناد احادیث مزبور نمیتوان توصیه عمومی به انجام حجامت کرد.
12. اقبال مردم به طبّ سنّتی و بهویژه حجامت بههمراه برخی کجرویهای همکاران این حوزه، راه را برای انتقادات دوستان و تعریضهای مخالفان فراهم کرده است لذا توصیه میکنیم:
الف ــ بهجای تبلیغ گسترده حجامت در ایّام حزیران، ایّام دیگری را که در احادیث شریف ذکر شده و دارای سندیت قویتر و توجیه علمی مناسبتری هستند ملاک قرار دهند.
ب ــ به عزیزانی که قصد انجام حجامت در این روزها را دارند باید یادآوری شود که هم استناد این احادیث به حضرات معصومین علیهم السلام قطعی نیست و هم تعیین دقیق روزهای مذکور در روایت ممکن نیست لذا بهتر است هم حجامتکننده و هم حجامتشونده بهنیت تقرّب و رجاءً اقدام به حجامت کنند.
ج ــ مراکز انجام حجامت با برنامهریزی و زمانبندی مناسب طوری عمل کنند که قواعد صحیح اجرای حجامت در این دو روز بهخوبی رعایت شود و ازدحام مراجعان باعث نقض ملزومات علمی انجام حجامت و واجبات تکریم مراجعان نشود.
د ــ همچنین پیشنهاد میکنیم پویشی فراگیر برای اختصاص قسمتی از درآمد حجامت در این دو روز برای امور خیر تشکیل شود؛ باشد که مایه برکت این مسیر در آینده شود.
نویسندگان:
دکتررضامنتظر؛ پزشک محقق و مدرس در طبّ اسلامی و طبّ ایرانی
دکتر وحید علیاننژادی؛ دستیار تخصّصی طبسنتی دانشگاه علومپزشکی شهیدبهشتی
استاد محمدحسین ساعیفرد، پژوهشگر علوماسلامی
🌺🌸🌼🌺🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💦🍃درمان #گرفتگی_عضلات به خاطر کم خونی و کمبود کلسیم
📚:حکیم ضیایی
هدایت شده از معیار
#دعای_قربانی
روى حیوان را به سمت قبله كن و در وقت نحر يا ذبح بگو:
(وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ حَنِيفاً) مُسْلِماً وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ،
(إِنَّ صَلاتِي وَ نُسُكِي وَ مَحْيايَ وَ مَماتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ لا شَرِيكَ لَهُ وَ بِذلِكَ أُمِرْتُ) وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ،
اللَّهُمَّ مِنكَ وَ لَكَ بِسْمِ اللَّهِ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ..
پس نحر يا ذبح بكند و بگويد:اللَّهُمَّ تَقَبَّلْ مِنِّي.خدايا از من قبول فرما.
┄┅─✵🌹🕊🌹✵─┅┄
@meayar1 🇮🇷معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻شیعه شدن دکتر کمونیست...
#غدیری_ام
هدایت شده از معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅یک خانم با سه گریم متفاوت کنار خیابان سه دقیقه می ایستد، عکس العمل مردها را نسبت به پوشش، خوب نگاه کنید و خودتان قضاوت کنید.
#حجاب_مصونیت_است.
┄┅─✵🌹🕊🌹✵─┅┄
@meayar1 🇮🇷معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت فاجعه بار سگ های ولگرد در شهرستان دماوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعر خوانی روحانی و شاعر دلسوخته تازهدرگذشته، مرحوم مصطفی نصیری، محرم سال۹۶ شبکه قم
و ابر آمده از نهر آب بردارد
برای خواهش طفلان جواب بردارد
به نخلها برسانید کوچه باز کنند
که ساقی آمده از خُم شراب بردارد
از استواری گامش شناختند او را
نیاز نیست که دیگر نقاب بردارد
خدا که نیست ولی هر چه از خدا دیدم
همیشه ساقی کرببلا به بر دارد
غزل رسید به روضه و کاش شاعر هم
غمی ز شانهی حال خراب بردارد
رسید تیر به مشک و درید و باعث شد
عمو بماند و دست از شتاب بردارد
بدون دست ز شرمندگی ز حُرم تراب
چگونه سر پسر بوتراب بردارد
به نام دین به حرم خورد باز چوب حراج
گناهزاده رسیده ثواب بردارد
ز قافله و اسارت نمیزنم حرفی
مباد چشم خدا التهاب بردارد
نبود و نیست در این ماجرا کسی حتی
ز سایهی سر زینب حجاب بردارد
از آن دمی بنویسم ک تیر سرخ آمد
که تا سپیدهی هنجر شتاب بردارد
به حرمله برسانید منصرف بشود
و دست از سر طفل رباب بردارد
علیّ اکبر لیلا عبا به دوش آمد
که آیه آیه پدر از کتاب بردارد
گلی ز سوز عطش گریه میکند آنقدر
که دشت کرببلا را گلاب بردارد
✍ مرحوم حجت الاسلام #مصطفی_نصیری
⬛️ شیخ مصطفی نصیری که دیروز با همسرشان (که باردار هم بودند) برای تبلیغ به رفسنجان در حال حرکت بودند، در مسیر گرفتار سیل شده و در شب اول محرم، هر سه به آغوش ارباب پرکشیدند.
🔰شادی روح این شاعر دلسوخته اهل بیت علیهم السلام صلواتی هدیه بفرمایید🌱🌹
هدایت شده از معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شیخ عدنان؛ مفتی اهل سنت عربستان: "هر کس در عزای حسین غمگین نشود، کافر و منافق است!*
در مقابل این سخنان مفتی اهل سنت، سرگردانی مجری در این برنامه تلویزیونی دیدنیه...
┄┅─✵🌹🕊🌹✵─┅┄
@meayar1 🇮🇷معیار
﷽ *هر زائر یک لیوان با دوام*
در سال گذشته تعداد موکب هایی که لیوان یکبار مصرف استفاده میکردند نسبت به سال قبل بیشتر شده بود و معضل زباله مشهود بود . اگر 2 میلیون زائر ایرانی هر کدام در روز 20 لیوان دور بریزند، در طی یک هفته تعداد 280 میلیون لیوان مصرفی تبدیل به کوهی از زباله می شود و هزینه زیادی هم به برادران عراقی تحمیل می کند. اما اگر هر زائر یک لیوان ترجیحا استیل درب دار همراه داشته باشند ضمن رعایت بهداشت از تخریب محیط زیست جلوگیری میشود. لطفا در گروه های مختلف نشر دهید و در ثواب این کار خیر شریک شوید.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
*فرهنگ عاشورائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بسیار دردناک
حالا همش بگید با پوشیدن یا نپوشیدن روسری اتفاقی نمیفته❌ ببینید 👆فاجعه رخ میده 🍁
کشور ۸۵ درصد شیعه ، چه برسر حجاب ومسجد وغیره آمده است.❌
حتما ببینید
#موسسه_شمیم_عفاف
┏⊰✾🌸✾⊱━━━─━━┓
@shamimeefaf
@habibatolhosein
┗━━─━━━⊰✾🌸✾⊱┛
#مزاج #خوراکیها
#مزاج #گوشت ها
✅ #شتر: گرم و خشک
✅ #گاو: سرد و خشک
✅ #گوساله: سرد و تر
✅ #گوسفند: گرم و تر
✅ #بز: سرد و خشک
✅ #مرغ محلی: گرم و تر
✅ #خروس: گرم و خشک
✅ #جوجه مرغ: گرم وتر
✅ #ماهی: سرد و تر
✅ #میگو: گرم و تر
✅ #اردک: گرم و خشک
✅ #غاز: گرم و تر
✅ #بوقلمون: گرم و تر
✅ #کبک: گرم و تر
✅ #بلدرچین: گرم و خشک
✅ #قرقاول: گرم وتر
✅ #سار: گرم و تر
✅ #گنجشک: گرم و خشک
✅ #کبوتر: گرم و خشک
✅ #آهو: گرم و خشک
✅ #سیرابی: سرد و خشک
✅ #قلوه: سرد و خشک
✅ #جگر سفید: گرم و تر
✅ #جگر سیاه: گرم و تر
✅ #پاچه: گرم و تر
#مزاج #میوه جات
✅ #سیب: گرم و تر
✅ #انار: سرد و تر
✅ #به: معتدل
✅ #گیلاس: گرم و تر
✅ #آلبالو: سرد و خشک
✅ #آلو: سرد و تر
✅ #زردآلو: سرد و تر
✅ #گوجه سبز: سرد و خشک
✅ #آلو سیاه: سرد و تر
✅ #آلو قطره طلا: سرد و خشک
✅ #ازگیل: سرد و خشک
✅ #انجیر: گرم و تر
✅ #زیتون: گرم و خشک
✅ #زالزالک: سرد و خشک
✅ #انگور: گرم و تر
✅ #گلابی: گرم و تر
✅ #شفتالو: سرد و تر
✅ #موز: گرم و خشک
✅ #آناناس: گرم و تر
✅ #انبه: گرم و خشک
✅ #شلیل: سرد و تر
✅ #هلو: سرد و تر
✅ #خرما: گرم و تر
✅ #نارگیل....گرم
#مزاج #ادویه جات
✅ #آویشن: گرم و خشک
✅ #اکلیل کوهی: گرم و خشک
✅ #بادیان رومی(رازیانه): گرم و خشک
✅ #برگ بو: گرم و خشک
✅ #پونه کوهی: گرم و خشک
✅ #جوز هندی: گرم و خشک
✅ #خردل: گرم و خیلی خشک
✅ #دارچین: گرم و خشک
✅ #فلفل قرمز: خیلی گرم و خشک
✅ #زردچوبه: گرم و خشک
✅ #زعفران: گرم و خشک
✅ #زنجبیل: خیلی گرم و خشک
✅ #زنیان: گرم و خشک
✅ #زیره سبز: خیلی گرم و خشک
✅ #زیره سیاه: خیلی گرم و خشک
✅ #فلفل سیاه: خیلی گرم وخشک
✅ #سماق: سرد و خشک
✅ #هل: گرم و خیلی خشک
✅ #میخک: خیلی گرم و خشک
✅ #گلپر: گرم و خشک
✅ #سیاهدانه: گرم و خشک
✅ #انیسون: گرم و خشک
✅ #گلرنگ: گرم وخشک
#مزاج #مغز های گیاهی
✅ #بادام هندی: گرم و خشک
✅ #گردو: گرم و خشک
✅ #بادام درختی: کمی گرم و تر
✅ #پسته: گرم و خشک
✅ #بادام زمینی: گرم و تر
✅ #بادام کوهی:گرم و خشک
✅ #کنجد: گرم و تر
✅ #شاهدانه: گرم و خشک
✅ #تخمه آفتابگردان: گرم و تر
✅ #تخمه کدو: سرد و تر
✅ #تخمه هندوانه: سرد و تر
✅ #تخمه خربزه: گرم و تر
✅ #چلغوز: خیلی گرم و خیلی خشک
#مزاج #حبوبات و #غلات
✅ #نخود: گرم و خشک
✅ #لوبیا سفید: کمی گرم و تر
✅ #لوبیا چیتی: گرم و تر
✅ #لوبیا قرمز: گرم و تر
✅ #لوبیا چشم بلبلی:کمی گرم و تر
✅ #عدس: سرد و خشک
✅ #دال عدس: گرم و خشک
✅ #گندم: گرم و تر
✅ #جو: سرد و تر
✅ #جو دو سر: معتدل
✅ #ماش:سرد و خشک
✅ #لپه: گرم و خشک
✅ #برنج: سرد و خشک
#مزاج #ریشه ها
✅ #شلغم: گرم و تر
✅ #ترب سیاه: گرم و خشک
✅ #ترب سفید: گرم و خشک
✅ #پیاز: گرم و خشک
✅ #سیر: گرم و خشک
✅ #سیب زمینی: سرد و تر
✅ #سیب زمینی ترشی: کمی گرم و تر
✅ #هویج فرنگی: گرم و تر
✅ #زردک: گرم و تر
✅ #کلم قمری: گرم و تر
✅ #موسیر: گرم و خشک
✅ #چغندر: معتدل و کمی گرم
#مزاج #سبزیجات
✅ #تره: خیلی گرم و کمی خشک
✅ #کلم برگ: گرم و خشک
✅ #گل کلم: گرم و خشک
✅ #ریحان: کمی گرم و خشک
✅ #جعفری: خیلی گرم و خشک
✅ #شنبلیله: گرم و خشک
✅ #گشنیز: سرد و خشک
✅ #ریواس: سرد و کمی خشک
✅ #مارچوبه: گرم و تر
✅ #قارچ: سرد و تر
✅ #لوبیاسبز: سرد و تر
#مزاج #لبنیات
✅ #ماست: سرد و تر
✅ #شیر: کمی سرد و تر
✅ #کره: سرد و تر
✅ #دوغ: خیلی سرد و تر
✅ #سرشیر: سرد و تر
✅ #خامه: سرد و تر
✅ #پنیر: سرد و خشک
✅ #کشک: سرد و خشک
#مزاج #سبزی و #ریشه
✅ #خرفه: خیلی سرد
✅ #تربچه: گرم و خشک
✅ #پیازچه: گرم و خشک
✅ #نعناع: نسبتا" گرم و خشک
✅ #ترخون: خیلی گرم و خشک
✅ #مرزه: نسبتا" گرم و خشک
✅ #پونه: گرم و خشک
✅ #شاهی: گرم و نسبتا" خشک
✅ #شوید: گرم و خشک
✅ #اسفناج: کمی سرد و تر
.
هدایت شده از معیار
🔴 پدران و مادران گرامی. با توجه به نزدیکی مدارس، در خرید لوازم التحریر دقت فرمایید. سربازان شیطان با طراحی این قبیل وسایل تحصیلی و تفریحی و اسباب بازی هایی با رنگ پرچم منحوس همجنس بازان در حال عادی انگاری این پدیده شوم و شیطانی هستند. مراقب باشیم. با پدر و مادرهای فامیل اطلاع دهیم.به تصاویردقت کنید
#جنگ_اعتقادات
#تجاوز_فرهنگی
#همچنانمسئولیندر_خواب✨
عوارض استفاده مداوم از هندزفری کدامند؟🔍
▫️عفونت گوش
▫️کاهش شنوایی
▫️ایجاد سرگیجه
▫️سردردهای مزمن
▫️مشکلات حرکتی
▫️کاهش تمرکز روی کار
تا میتوانید از هندزفری کمتر استفاده کنید و هرگز مشترک و به هیچ عنوان هندزفری دیکران را برای کودکان استفاده نکنید.
#طب_اسلامی_ایرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه های آقای رائفی پور به زوار اربعین به خصوص به دختران و زنان کشور عزیزمان